Šta je novo?

3D printer - Opsta tema - FAQ

Možda hemijskim postupkom, trebalo bi da to lepo očisti sona kiselina sa par kapi hidrogena 30%. Ja to koristim za nagrizanje štampanih pločica ali radi na otvorenom ili u dobro provetrenoj prostoriji, isparenja nemoj udisati. Najbolje bi bilo da na tragove mlaznice nakapaš sonu kiselinu da prekrije tragove i onda polako kapneš par kapi hidrogena. Reakcija je vrlo brza. Pazi ruke i posle to lepo operi vodom. Ne bi trebalo da ošteti premaz na staklu kao ni samo staklo.

Hvala na ideji, probacu cim budem nasao vremena.
 
Otkrise i potvrdise da je bio data breach na Thingiverse. Menjajte sifre.



 
Poslednja izmena:
Pozdrav svima!

Koliko je tesko sklopiti Creality Ender v2? Ima li neki step bt step turorijal?
 
Razmisljam da sam sastavim corexy stampac. Da li je neko od vas vec to radio. Velicina heatbeda izmedju 330-400mm.
 
Ja sam menjao dimenzije jednog, sto znaci promenu svih sina.
Ima par specificnih delova za koje ti se ne isplati da dizajniras ili da uopste radis namenski kada vec ima gotovih. To su nosaci x ose, klizac za print head, klizaci za print bed... Najlakse je da uzmes te delove namenjene za ender, kupis sine na metar i iskoristis elektroniku koju zelis.
Na kraju, pitanje je isplativosti, sitnica po sitnica i nakupe se troskovi solidno iznad gotove varijante. Ne znam da li isto vazi i za dimenziju koju juris.
Moze da bude bolje resenje ako hoces nesto bas specijalno da uradis. Tipa linearne sine, specijalni motori... Sad sam skoro gledao kako lik pravi modifikaciju koriscenjem karbosnki cevi i linearnih sina kako bi olaksao konstrukciju radi povecanja brzine.
 
Razmisljam da sam sastavim corexy stampac. Da li je neko od vas vec to radio. Velicina heatbeda izmedju 330-400mm.
Proveri discord grupu Voron projecta, tamo se nalaze kanali podeljeni po nacionalnim grupama, imas ex Yu i dosta ljudi koji su pravili Voron i druge projekte. Ali za tu velicinu heat beda izadje dosta skupo ali opet ne mozes naci nista u tom cenovnom rangu od gotovih stampaca sa tom povrsinom heatbeda i kvalitetom
 
I brzinom stampe...
 
Da ostavim malo iskustvo sa hotendom. Imao sam deformacije tokom stampe. Slucajno primetim da kada se hotend zagreje postaje klimav pa sam morao da dotezem srafove na nosacu. Eto jedan savet koji moze da se ubaci u prvi post.
 
Konacno sam se odlucio za kupovinu 3D stampaca pa da podelim neka prva iskustva. Dugo sam se lomio da li da uzmem CR-6 SE ili CR-200B. Ovaj prvi se proslavio kao jedna dobra upropascena ideja a ovaj drugi kada se pojavio imao je gadnu "deciju bolest" u vidu pregrevanja ekstrudera koje je rezultiralo padom kvaliteta stampe posle sat vremena. Medjutim vec pocetkom godine su izgleda otklonili ovaj nedostatak pa sam se ipak odlucio za ovaj drugi. I mislim da nisam pogresio.

Proizvod zaista ne lici na neke Creality poluproizvode i ostavlja lep vizuelni utisak u prostoriji. Istina, nije tako tih kako sam ocekivao ali opet moze da se podnese njegovo prisustvo u prostoriji u kojoj se radi. Najveca temperatura ekstrudera posle nekoliko sati rada na 1 m od radijatora i na 22oC sobne temperature je bila oko 40oC. U sobi bez grejanja na oko 15oC nije prelazila 35oC. Hotend i heatbed se bas brzo zagreju na radnu temperaturu, a podesevanje zazora nije ni malo bauk kako sam zamisljao.

Ovu mackicu sam stampao sa njihove kartice (svi predmeti su sa kotura PLA koji ide uz stampac) nekih 6.5 sati i kvalitet mozete da vidite na slici. Konzistentnost lejera je odlicna. Overhang ocekivano je problem bez supporta. Za ove ostale delove sam eksperimentisao sa novim Prusa Slicerom. U odnosu na default podesavanja smanjio sam ubrzavanja za oko 30% i brzinu sveo na 50mm/s. Lejer sam odabrao 0.16mm posto sam malo stedeo i pravio male delove a na svima je zid debljine 3 lejera. Za pocetak mislim da nije lose ispalo. Svi printovi su mi uspevali "od prve". I na svima sam stavio 200/60oC.

Kao sto se vidi na plocastim materijalima zbog predugog zadrzavanja hotenda na susednim formama malo su se odlepljivali uglovi na nekim plocastim delovima. Verovatno bi trebalo povecati temperaturu hotbed-a kada se radi nekoliko delova odjednom pa se zauzme velika radna povrsina i masina ne stize da spaja linije prvog lejera. Na obodu sesira No1 sam pokusavao na nekoliko eksperimenata da "prevarim" plastiku i pokusam da support svedem na minimum a overhang izvedem povecanjem sirine lejera i i visom temperaturom ali se ne da. Jer ovo skidanje supporta i uklanjanje tackica na kojima se oslanjalo je prava robija.

Sve u svemu prvi utisci su odlicni. Videcu kako ce da se ponasa sa malo zescim materijalima poput PETG i ABS kada mi budu zatrebali neki funkcionalni delovi. I koliko ce tada visoke radne temperature uticati na temperaturu ekstrudera.
 

Prilozi

  • 1.jpg
    1.jpg
    143.7 KB · Pregleda: 59
  • 2.jpg
    2.jpg
    130 KB · Pregleda: 39
  • 3.jpg
    3.jpg
    203 KB · Pregleda: 35
  • 4.jpg
    4.jpg
    126.8 KB · Pregleda: 35
  • 5.jpg
    5.jpg
    134.6 KB · Pregleda: 31
  • PS-1.jpg
    PS-1.jpg
    428.4 KB · Pregleda: 32
  • PS-2.jpg
    PS-2.jpg
    417.6 KB · Pregleda: 41
Update sa moje strane - Ender 5 Pro, prešao sam na direct drive i BMG ekstruder. Neki presek izmena trenutno:

MS hotend + 0.6 hardened dizna;
HeroMe gen5 + dual 5015 i 4010 (4020 u dolasku) za hotend;
BMG ekstruder (replika) 3:1 ratio;
Pancake stepper motor za isti + DIY pasivni hladnjak;
Printermods alu baza za DD konverziju;
Creality glass bed;
Custom TH3D Marlin v2.35;

Hteo sam da printam i TPU kao i veću kontrolu samog štampanja, tako da sam sada zaokružio u principu sve tipove filamentata. Možda napravim neki semi-enclosure u narednom periodu, ali tu već imam više +/- varijabli koje me za povremeno štampanje ABS i ASA vode ka tome da probam više da dodatno kontrolišem temp. bez potpunog zatvaranja štampača.

Nisam još utegao sve 100% po pitanju kabliranja i samih slicer profila, ali lagano. Ono što mogu da preporučim svima je pasivno hlađenje stepper motora. Ja sam koristio stari chipset hladnjak uz termopadove i malo dvostrano lepljive trake. Razlika je sa 'ne mogu da držim prste na stepper-u duže od 3sec' do 'jedva je mlak stepper'. Nemam IR merač temp. za precizni podatak, ali sam svakako više nego iznenađen rezultatom.

Za sada sam primetio da mi je Z dimenzija nešto lošija u odnosu na X i Y, ali probaću da poboljšam. Pričamo o redu veličine 0.2mm, što nije prestrašno.
Ako neko ima neki tips & tricks za DD upotrebu, neka 'puca'. :)

20211107_181237.jpg
 
Ono što mogu da preporučim svima je pasivno hlađenje stepper motora
Nisi pokusao da smanjis napon na stepper driver-ima?
Ne bi smeli toliko da se greju, zato imas potenciometar na drajverima kojim odredjujes koliko ce struje propustiti do motora = koliko ce se grejati.
 
Nisam stigao još, ali to mi je definitivno na ToDo listi ASAP, kao i mod za filament nosač. Definitivno neće škoditi i 'ladnjak, videh da regulacija smanjuje do 10ak C lagano. :)

Edit: vidim da kroz Marlin mogu da enable-ujem kontrolu amperaže, 800mA je default, 500mA je dovoljno. Trebalo bi da Creality v4.2.2 ima TMC drajvere za koje je podržana kontrola. Ako neko zna zasigurno, lakše mi je i tako, nego na pot. :)
 
Poslednja izmena:
Ne znam koju kombinaciju imas ali je 500mA moze biti malo, to ces videti ako brze stampas pa motor moze da prekoci korake pri naglim promenama smera.
Ja ih drzim na 1A ali ne na TMC drajverima i ne greju se uopste.
 
Nisam siguran kako da zaključim koji su drajveri, osim po dokumentaciji, jer ako se dobro sećam na ploči nije vidljivo.

20210414_150239.jpg
...slika moje ploče. Definitivno bi trebalo spustiti vrednost, koja god da je fabrički, jer je motor dosta vruć očigledno. Ako ništa ne zaključim, unimer u ruke, pa lagano.

The V4.2.2 board includes a fuse to prevent damaging the board and additional ports for a Z probe (such as a BLTouch sensor) and filament runout sensor. This board also has TMC2208 stepper motor drivers, a quality driver option that effectively keeps your printer quiet (under 50 decibels).
 
Poslednja izmena:
Dodatni info za vlasnike Creality v4.2.2. ploče - TMC 2208 drajveri su u standalone režimu i nikakvim izmenama putem FW nisam uspeo da izregulišem napone, a probao sam ih sve dostupne kroz Marlin. Završio sam posao unimerom i tweakovanjem vRef vrednosti. U principu za 42-34 motore je to 1.18V a za 42-40 1.25V. Ekstruder, pancake, sam smanjio na .98V sa čitavih 1.34V koliko sam 'zatekao' (što je neka vrednost koju CR preporučuje kao gornju granicu za 42-40).
Sredio sam kabliranje i poziciju filament rolne, benči prošao vrlo dobro, steperi su taman dovoljno topli da mogu lagano da držim prst na njima a opet nema preskakanja, razume se. Ostaje da se koristi dalje za konkretne primene, pa ću videti ima li prostora za dalje tweakovanje.

20211109_110157.jpg 20211109_110143.jpg20211109_110131.jpg
 
Koji je to filament? Na MicroSwissu trenutno 25% na all metal hotend, nadam se da ce sledece nededelje da daju opet popust na Direct Drive Extruder.
 
Filament je DD Galaxy Black. Odličan filament. Samo da im već jednom stigne i crna i bela PETG.
 
Tako je, bas taj. Da napomenem da je dizna .6mm, pa malo fali detalja za ovako male printove, ali ja dosta peglam funkcionalne printove, odnosno vecinski, tako da ne marim previse, ali imam i .4mm svakako u arsenalu. Meni je crni PETG u rezervi, prilicno lepo se stampao uvek, ali za beli (isto DD) nemam isto misljenje. Mozda je bio i blago vlazan, ali prosto crni je vidno bolji bio. E da, i ja cekam od letos (21. Jun) Taulman nylon iz Voxell-a, prosto sam zapanjen kakav im je tempo pristizanja robe i 'problema na carini' koje spominju od tada.

Ko nema MS hotend a zeli isti u paketu sa DD, realno mu je pristojna opcija njihov set. Ja sam isao postepeno, pa sam vec imao MS i zato uzeh Printermods, koji je takodje bio na nekom popustu... Moram da priznam da sam dosta uknapirao sve i da je bilo '3x meri, 1x seci' sve vreme. Cak sam stampao i vise varijacija platforme za BMG i za stepper, ne bih li dosao do optimalnog za moj setup. Inace sam ceo HeroMe ovaj put isprintao u ASA, jer mi se desavalo da kada stampam ABS i ASA izduvi za 5015, koji su bili PETG, krenu da se krive, jer 1.5mm od bed-a i 80c je granicno za glass transition PETG-a. Da ne pricam ako napravim semi-enclosure...

Imam nekih kul stvari koje sam napravio u poslednje vreme, bacim slike u nekom trenutku. Sada me zanima kako ce ici NinjaFlex kroz ovaj moj setup. :)
 
jer mi se desavalo da kada stampam ABS i ASA izduvi za 5015, koji su bili PETG, krenu da se krive, jer 1.5mm od bed-a i 80c je granicno za glass transition PETG-a. Da ne pricam ako napravim semi-enclosure...
Ja sam mislio da se samo meni to dešava! Isti problem imam. Dva puta štampam HeroMe od PETG i dva puta se krivi desni izduv. A ne štampam ASA i ABS, već samo PLA i PETG.

Hvala za tip za akciju na MicroSwiss. Imam već BMG, koji nisam ni namontirao još uvek. Jesu li MicroSwiss i BMG dobar izbor za DD? Mesecima nisam pratio, pa malo ispadoh iz štosa. U poslednje vreme samo štampam i ne mislim. :D
 
Preporucena visina izduva je nesto od 1 do 1.8mm recimo, ja imam 'kalibrator' na 1.5mm. Mozes da probas svakako da podignes jos tih par desetih i ASA izduve, onda si miran. Generalno ima smisla da sve preko 70c bude 'naporno' za PETG, tako da je izbor jasan. :)

BMG je 3:1 ratio + dualno nazubljeni tockici za filament, sto je krucijalno za TPU, ali ne skodi ni za ove 'tvrdje' filamente. DD kao takav = bolja kontrola retrakcije, sto sam iskusio printajuci rucicu menjaca koja je suplja iznutra i ima gomilu otvora kroz koje se ta unutrasnjost vidi. Razlika u stringovima je vidna bowden vs DD, iako mi je bowden bio dobro usetovan, stvarno. Za DD obavezno pancake motor, jer fabricki 42-40 ima preko 400gr sam po sebi, a ceo setup MS+HeroMe+BMG+pancake ima ~350gr, merio sam. :) Nisam primetio ringing za sada, videcu na nekim zahtevnijim/vecim printovima. Svakako, BMG zahteva E-steps na nekih 415 vs 95 koliko trazi obican ekstruder, pa treba kalibrisati. Ja sam imao srece da mi je 415 e-steps u .2mm tolerancije na 100mm filamenta ekstrudovanih.

Ne preporucujem bez dosta koncentracije i detalja raditi konverziju, svakako. Malo informisanja je bas obavezno. :)
 
Jos malo temu CR-200B. Potrosio sam ovaj beli kotur Creality belog PLA koji je isao uz masinu. Tek sam sad shvatio koliko je to u stvari kvalitetan filament. Kao sto rekoh svi printovi su mi uspevali od prve i nikakvih dodataka za prvi sloj nije trebalo stavljati. E onda sam resio da probam jos neke PLA filamente. I prvo pa pocetnicka greska.

Rekoh da isprobam prvo ono najbolje. eSUN EALFILL 1.75MM 0.5KG NATURAL. Ako ne radite sa diznama od 0.6 i 0.8 najbolje da zaobidjete ovaj filament. Na dizni 0.4 mm je prava robija. Jedva sam uspeo da izguram neki probni print posle sijaset propalih pokusaja. Onda je dosao na red D.D PLA 1,75mm 1kg TAMNO SIVA. Negde je neko prokomentarisao da ima lose misljenje o Devil Design filamentima, medjutim osim problema sa lepljenjem prvog sloja nikakvih drugih problema nisam imao sa ovim filamentom iako ne daje bas kvalitet belog Creality.

Prvo sam mazao plocu sa ovim lepkom u stiku koji je stigao uz masinu a onda resih da isprobam i "secernu vodicu". I doziveh prosvetljenje 😇. Tako prosta stvar i jednostavna za odrzavanje a tako efikasna. U odnosu na beli Creality filament, sve brzine sam neznatno smanjio a samo retraction povecao sa 4 na 5 mm. Napravih dva skarta od Benchy-ja ne znajuci da je problem u bagu Prusa Slicera. Bas na najpopularnijem modelu za stampanje su morali da se spotaknu. Naime sve do stampanja palube Slicer definise jedan rezim hladjenja (ako ga uopste i ima) a onda na sledecem sloju radikalno menja rezim. I onda nastaje ovaj "Shift". Zato su ovi iz Pruse napravili "special edition" G-koda samo za Benchy-ja. Ne znam da li ga je neko vec postavio na sajt ali nek se nadje.
 

Prilozi

  • SL-1.jpg
    SL-1.jpg
    147.6 KB · Pregleda: 32
Onda je dosao na red D.D PLA 1,75mm 1kg TAMNO SIVA. Negde je neko prokomentarisao da ima lose misljenje o Devil Design filamentima, medjutim osim problema sa lepljenjem prvog sloja nikakvih drugih problema nisam imao sa ovim filamentom iako ne daje bas kvalitet belog Creality.
D.D. je odličan filament. I PLA i PET-G. Nisam video da je neko nešto loše rekao za njega. Creality ima dobar PLA, jedino je bela baš bleda, barem ova koju sam kupio u 3DMarket.

Ali je zato Gembird PET-G za izbegavanje (da kažem još jednom). Pre neki dan napravih grešku i ponovo probah crni i plavi koje sam kupio pre par meseci, međutim ne valjaju ništa. Da napomenem, osušio sam ih pre štampe. Underextrusion počne nakon sat i po štampe, ma šta radio. Jedva sam otpušio diznu nakon crnog. Jedino da ih proteram 0.6mm diznom, čisto da ih ne bacim, za neke funkcionalne stvari, kada bude stigao MicroSwiss hotend.
 
Ja sam dva put uzimao eSun filamente iz 3DMarketa, nikad nisam imao sreće sa njima, baš su loši bili a na redditu ih svi hvale npr. Sad ne znam da li je do toga šta 3DMarket dobija ili čega ali treba ih u širokom luku izbegavati. Morao sam da bacim skoro celu rolnu prošli put. Po meni definitivno najbolji filament koji sam koristio je PrimaValue i sad vidim da su ih restockovali izgleda pa ću opet da naručim. Crna boja se fantastično štampala, odlični printovi i lak za korišćenje. Nisam koristio D.D ali moraću i njih da isprobam. Imam .5kg PET-G od D.D ali stoji mi godinu dana već u fioci, nisam štampao uopšte, bojim se da je ostario. Probaću da stavim u štampač pa ćemo da vidimo kako će da se ponaša.

@Corvus Corax javi kad ti stigne MicroSwiss, koliko dugo putuje i da li je ocarinjen. Planiram uzeti Direct Drive kit od njih ako bude bio na popustu. Letos je bilo 40% na taj kit, za 60$ mislim da je to super kupovina.
 
Imam .5kg PET-G od D.D ali stoji mi godinu dana već u fioci, nisam štampao uopšte, bojim se da je ostario. Probaću da stavim u štampač pa ćemo da vidimo kako će da se ponaša.
Ubaci u rernu - 60-65C na 4-5 sati, pa onda stavljaj na štampač.

@Corvus Corax javi kad ti stigne MicroSwiss, koliko dugo putuje i da li je ocarinjen. Planiram uzeti Direct Drive kit od njih ako bude bio na popustu. Letos je bilo 40% na taj kit, za 60$ mislim da je to super kupovina.
Važi, javljam.
 
Je l' ima neko možda dodira/iskustva sa Mosquito hotendom? Jako mi se dopada dizajn, odnosno rešenje bez hladnog prelaza u blok, deluje prelako za montažu i takođe je kompatibilan sa Printermods DD pločom, jer je kompatibilan i sa ostalim sličnim hotend-ovima. MS koji imam je dobar, ali povremeno (nekada i prečesto) traži dotezanje, a pritom sam probao sve redoslede i načine i prosto me živcira lagano. Možda bih prešao na Mosquito, samo da još odradim kopanje informacija. Rekoh da nije neko imao iskustvo, pošto je prilično nov hotend. :)
 
Nazad
Vrh Dno