Šta je novo?

3D printer - Opsta tema - FAQ

Koristio sam ja beli Creality filament, sve mi se bas fino printalo, koristio sam nekih 210/60 na OEM hotend-u. Sada all-metal sam podigao na 225c, isti rezultati. Svi PLA filamenti koje sam koristio do sada (beli, mat crni, plavi Creality, silk zeleni DD) su mi se lepo stampali na 210(OEM HE) i 225(all-metal) osim alu sivog PLA DD koji jos nisam provalio... mada nisam previse modela printao jos uvek sa njim. PET-G DD sam printao uglavnom na 240 a isao sam cak i do 255c probe radi za neki NACA duct.
Brzine stamapanja najcesce drzim na 50/60 za non-PLA, pokazalo se ok. S' tim da Cura tu brzinu referise na infill a na printanje zidova prepolovi, tako se barem vidi kada se stikliraju ekstra setting-si.

Creality PEI podloga sa Banggood-a, ako nekoga zanima.
20210421_120231.jpg
 
Lepo izgleda ova Creality podloga. Medjutim 40$ mi deluje previse trenutno, ali u jednom momentu cu je uzeti :)

Vidim da u 3Dmarketu ima Creality pack 4x250g u 4 razlicite boje, to mi deluje dobra ponuda ali ne znam kakav je filament, ima staru spolnu. Takodje imaju i Creality TPU, voleo bih da imam DD da probam da stampam TPU.

Sad se razmisljam izmedju PLA+ ili SILK belog Creality filamenta.

Mislim da sam skontao zasto imam stringing i blobove na PET-G, ja kad stampam PLA gledam da prvi layer bude malo vise pritisnut tj da nozla bude blizu ploce a sad sam procitao da sa PET-G ne treba to raditi, pa cu ponovo pokusati da stampam i da podesim malo retrakciju i travel speed.
 
Poslednja izmena:
Ja sam PETG do sad štampao na 240/60 stepeni i nisam imao nikakvih problema, jedino sam staklenu podlogu premazivao lepkom da bih mogao da odlepim model a da ne oštetim staklo (navodno se to dešavalo ljudima). PLA/ PLA+ uvek na 200/60. ABS probao ali samo 240/100 stepeni male modele jer mi se uvek odlepi sa podloge ako je veće površine. inače se do tada lepo štampa.
 
Smaram se na poslu pa da se raspisem malo, mozda nekom pomogne:
Nedelja, gledam Auroru i BLTouch, koji zeva pored nje vec danima...mrzi me da je pipnem jer je uzas boziji za rasturanje i sklapanje i bilo kakvo modovanje... Ma nek ide zivot:
Nadjem model nosaca za BL na Thingi ali ne odgovara za moj setup: import STL u Fusion, seckaj,podesavaj, meri, odstampaj, aha - previsoko, spustaj za 5 mm, odstampaj - savrseno.
Onda najgori deo-rasturaj Auroru, pogresan potez cupa kablove Y motora i senzora ali vec imam iskustva pa uspevam iz prve.
Gledam shemu SKR 1.4 ploce, BLTouch i raspored zica - ne odgovara, ovaj je pripremljen za Endera.
Zamenuo pinove zica u slotu prikljucka, izvadio stari prikljucak senzora iz ploce, bocnuo BLTouch, upalio masinu - BLTouch odradio self test, sve ok. Pokusam BL deploy - stow ali ocekivano Marlin izbacuje gresku kao unkown command, jer nije podesen za njega.
Ajd kada sam vec rasturio, povadim vristaline zvane A4988 i stavim DRV8825, koji su na izgled isti kao A ali se kontra stavljaju (180° treba okrenuti tj gledas da GND ide na GND).
Brz test, naravno koraci ne stimaju jer je A 1/16 a DRV 1/32.
I onda podesavanje famoznog Vref preko potenciometra na drajverima, koji ako je nizak dovodi do preskakanja koraka a visok sprzi drajvere jer se pregrevaju: unimer, minus na masu, najbolje metalna obloga sd kartice jer je najsigurnija, plus ide direktno na metalni deo potenciometra i ocitas Vref vrednost, koja je kod mene bila cudno niska, oko 0,4v a treba da bude oko 0,7 jer su bili u SKR 1.3.
Otpanjim potenciometar do max i opet dobijem male vrednosti i onda skontam sta je: SKR 1.3 koristi 5v za cpu a SKR 1.4 koristi 3,3v.
Nazad za komp kod sheme, nadjem Vref matematicke formule za sve drajvere, nadjem moje, izracunam za zlatnu sredinu od 1.2A, podesim ih, sklopim stampac psujuci kao kocijas sebe i dan kada sam ga kupio, nazad snjim na njegovo mesto, usb kabl u komp, palim VSC, Marlin preko PlatformIO, podesim korake, offsete za BLTouch poziciju, aktiviram BLT funkciju, ukinem Unified BL i aktiviram ABL tj bilinear i to samo zato sto bilinear ide linijski pri levelovanju (a UBL centricno ) pa mogu tacno da vidim da li sam dao dobre offsete, compile, upload, restart stampaca.
Pokrecem bed leveling i vidim kada BLTouch okida, takodje vidim da sam zeznuo offset za Y osu, nazad na Marlin, podesim Z offset i ispravim Y, upload, restart, pa onda ABL koji sam namestio da prvo automatski ugreje heatbed na 60° ali se nesto slabo greje ploca.. oh fak, zaboravio sam na PID - odradim PID (jer ja krele nisam zapisao prethodne PID vrednosti) pa uspesan ABL, snimim vrednosti u eeprom, restart i pustim moj omiljeni test print - 100 x 100 x 1 mm, koji se savrseno odstampao iz prve i mere se slazu u stoti deo milimetra.
To je trajalo celo popodne jer sam u medjuvremenu pekao rostilj, davio se u zeninim odlicnim krempitama, gledao neki dokumentarac, igrao Rocket League itd ali realno treba max sat vremena za sve.
I najzad tih stampac, na zenini opste zadovoljstvo.

IMG20210425212818.jpg

I sada ono glavno - vredi li BLTouch?
Po mom misljenju: Ako se nabavi set kao moj za 13e koji ima sve sto treba i ne treba za Endera i imas Ender stampac, definitivno best buy dodatak za stampac.
Sve sto prelazi 15e i jos ako nema dodatke - bacanje para.
Zasto? Jer jednostavno ne opravdava cenu posto do 15e se mogu kupiti odlicni proximity/touch senzori koji ce isto, ako ne i bolje odraditi posao.
Bukvalno sam iste rezultate stampe dobio i sa Anycubic touch, i sa film i sa BLTouch senzorom, nikakve razlike nisam primetio. Ali to je moje cisto tehnicko misljenje, jer nekom ko se manje razume je mnogo lakse da kupi BL, skine model nosaca i fw sa Thingi i miran je.
Takodje jako cesto procitam a i ovde je neko spomenuo da radi levelin pre svakog printa i da je tu BLTouch super.
Mene zanima zasto radite to pre svakog printa? To je neko sw ogranicenje ili su stampaci tako losi pa mora ili...?
 
Ja ili ne znam da ga koristim, ili se on poremeti kada čistim ploču i premeštam ga sa stola za stajanje na sto za štampanje ;) Ali uglavnom, svaki put moram da podešavam visinu. Baš sad razmišljam o kupovini i ugradnji senzora. Mislim da bih prihvatio i 3x veću cenu od tvoje (40-50€)
 
Zasto ga premestas? Naravno da se poremeti pri pomeranju...
 
Koristio sam ja beli Creality filament, sve mi se bas fino printalo, koristio sam nekih 210/60 na OEM hotend-u. Sada all-metal sam podigao na 225c, isti rezultati. Svi PLA filamenti koje sam koristio do sada (beli, mat crni, plavi Creality, silk zeleni DD) su mi se lepo stampali na 210(OEM HE) i 225(all-metal) osim alu sivog PLA DD koji jos nisam provalio... mada nisam previse modela printao jos uvek sa njim. PET-G DD sam printao uglavnom na 240 a isao sam cak i do 255c probe radi za neki NACA duct.
Brzine stamapanja najcesce drzim na 50/60 za non-PLA, pokazalo se ok. S' tim da Cura tu brzinu referise na infill a na printanje zidova prepolovi, tako se barem vidi kada se stikliraju ekstra setting-si.

Creality PEI podloga sa Banggood-a, ako nekoga zanima.
Pogledajte prilog 304473
Sad gledam na netu, ovo nije zvanicni Creality PEI vec je banggood nalepio logo preko powder-coated PEI. Uglavnom, koliko vidim i nije losa cena po kojoj si uzeo, ja definitivno moram uzeti ovakav neki PEI jer magnetnu podlogu sam upropastio a staklo ne volim uopste, ne mogu ga namestiti da mi stampa lepo na Enderu, cak i na faksu na Ultimakeru mrzim da ga koristim. A i dugotrajniji su ovi powder-coated PEI
 
Creality ima official store na Banggood-u, ko tu brendira... ne znam. Ali ostalo što sam uzimao iz istog shop-a (rezerva magnetna, ventovi, itd.) je potpuno identično kao i na štampaču, OEM delovi. Svakako, kina je i jedno i drugo. Odlično se ponaša PEI, jedino ostavlja teksturu do sebe na printu, što je očekivano. Čak možda i poželjno za neki od printova. Magnetna se uvek lako vrati za par sec, mada treba uraditi leveling.
 
I meni su. Nasao im mesto i ne mrdaju.
Ne secam se kada sam zadnji put na delti radio levelovanje, ne bih ni na Aurori da nisam cackao BL.
 
I meni su. Nasao im mesto i ne mrdaju.
Ne secam se kada sam zadnji put na delti radio levelovanje, ne bih ni na Aurori da nisam cackao BL.
I ja ne pomeram moj sa mesta ali prilikom pomeranja obavezno proverim zategnutost šrafova na ramu i zadnji put sam se iznenadio koliko su neki bili labavi a da prilikom štampanja nije bilo nikakvih problema i odradim leveling. Inače ako je sve OK nema potrebe da se radi često.
 
Pitanjce za vlasnike chajna stampaca: da li na kucistu stepper motora (ako imate pristup da vidite) tacnije na zadnjoj ploci imate utisnuto XY, direktno u metalu, ne odstampano?
 
Naručio danas E3 RRF plocu, PEI podlogu i ABL senzor. Jedva cekam da stignu. Inace, BTT salje E3 RRF preko Cainiao poste za 3$.
 
@Mrljesana Šta se dobija E3 RRF pločom? Koji sajt je BTT?

Pitanjce za vlasnike chajna stampaca: da li na kucistu stepper motora (ako imate pristup da vidite) tacnije na zadnjoj ploci imate utisnuto XY, direktno u metalu, ne odstampano?
Misliš na ona dva broja, poput 40-42? To piše samo na nalepnici, ne vidim da je negde utisnuto.
 
@Mrljesana Šta se dobija E3 RRF pločom? Koji sajt je BTT?


Misliš na ona dva broja, poput 40-42? To piše samo na nalepnici, ne vidim da je negde utisnuto.
Pa dobija se dosta mogucnosti, tisi rad drajvera, 32bitni procesor u odnosu na 8bitni, brze izvrsavanje i stampa.

RRF je RepRapFirmware koji je nalik OctoPrintu i ima WiFi preko kojeg mogu da kontrolisem, pustam printeve daljinski sto meni znaci jer printer mi se nalazi u radionici.

Ja sam uzeo na aliexpress storeu.
 
Aha. Znači da je ta ploča više upgrade za običan Ender 3. Nije za v2. Hvala za objašnjenje.
 
U principu da. Ja imam onu staru Ender 3 plocu bez mogucnosti za ABL i firmware flashing. Inace posto V2 ucitava firmware sa kartice, jel moguce na njega ubaciti npr. Marlin ili neki drugi firmware?
 
Naravno. Sve se flešuje lagano sa kartice. Ja koristim custom FW baziran na Marlinu - Jyers.
 
@DukeLander jel si imao ti iskustva sa PINDA senzorima? Vidim da su jeftiniji, Prusa ih koristi i deluju mi nekako bolji i laksi za koriscenje od BL Toucha. Marlin ih takodje podrzava
 
Guglam sta je pinda... aha, prusa induktivni senzor.
Jesam ali ne sa prusinim.
Odlicni su AKO imas direktnu metalnu povrsinu.
Staklo, "smirgla" (kao sto anycubic ima) tj bilo sta sto nije metalno pravi velike probleme. Npr mi u firmi imamo Omron i Siemens, odlicni i izdrzljivi, bukvalno ih isto koristimo kao kod stampaca.
Post automatically merged:

Nisam ti odgovorio na pitanje:
Laksi i bolji od BLTouch... To je stvar afiniteta. Svaki sensor ima svoje prednosti i mane.
U idealnim uslovima induktivni je bolji. Problem je sto nikada nemamo idealne uslove.
Ne vidim na osnovu kvaliteta stampe da je BLTouch ista bolji ili losiji od ostalih jer su svi low budget senzori i za par evra ne mozes ni ocekivati bolje rezultate. Cak i da imamo high end cnc senzore koji kostaju nekoliko hiljada eura, imao bi mozda malcice bolje rezultate jer ti ostatak masine nije high end, imamo prevelike tolerancije na svim osama.
 
Poslednja izmena:
Glupo pitanje sta radite sa malimostacima, ima li sanse da se filament spoji, postouvekmi ostane par metara kojenemam za sta da iskoristim a kada bih spojio dobio bih lepu konbinaciju boja
 
@milojkovstojko Malo zatopiš upaljačem oba kraja i spojiš što preciznije, a onda višak poravnjaš šmirglom.
Evo jedan model odštampan spajanim filamentom (4 parčeta + ono što je preostalo na koturu). Najbeliji deo je onaj koji je preostao bio na koturu:

Cup.jpg Cup 2.jpg
 
Nije nikako glupo, to pitanje postoji od kada postoje fdm stampaci pa sada imas da kupis male kucne grinder/smeltere, koji ti prave filamente.
Imas na forumima/yt gomilu sta su sve ljudi pravili u kucnoj varijanti, ima interesantnih primera.

Misliš na ona dva broja....

Hvala, znaci nisu isti motori.
Pitam jer sam primetio sa su na Anycubic i JGAurori identicni motori tj isti proizvodjac.
Takodje sam primetio da se lagano javljaju isti simptomi riknjavanja i na ostalim motorima na delti. Znaci prosecan radni vek im je 2000+ radnih sati sto je premalo, bas bas los kvalitet radijalnih lezajeva.
Posto sam greskom dobio skoro za dz 2 kom, dokupio jos 2 pa umesto 80+ evra imam full komplet za 40e:
IMG20210429132249.jpg
Cim ih uhvatis u ruke osetis ogromnu razliku u kvalitetu, isprobao ih i necujni su. Videcemo kakva je razlika u rezultatima izmedju industrial i home budget standarda.
 
Uzeo Ender 3 v2, i gledam ovaj tutorial:


Predlaze da se zamene bed springs i coupler pre montaze printera, pa me zanima gde se iste mogu nabaviti kod nas (KP predpostavljam) i koja je cena, i da li je to toliko bitno?
 
Jeste dobro staviti bolje opruge. Možeš preciznije uraditi nivelaciju i duže će ti podloga biti u nivou, bez potrebe da je doteruješ.

Coupler za bowden tube... Nije obavezno zameniti za kvalitetniji, ali nije presudno. Po meni, bolje je staviti metalni ekstruder, koji dolazi sa boljim, većim couplerom.
 
...i to sve kada skupis, dodjes na to da je lakse dati malo vise para za Ender 5 Plus/Pro i imati na sve i jacu/cvrscu konstrukciju i sve upgrade opcije koje se preldazu za E3 v2. Jpg. :) Lako se covek otera u neki 'beskraj', ali fakat sve po malo znaci.
 
U principu, ima tih spojnica svuda, jeftine su i nisu nesto kvalitetnije od tih sto su na stampacu ali dobro ih je imati kao rezervni deo jer umeju da zaribaju.

Sto se tice E3 v2 vs Ender 5 PRO, razlika je u ceni 100€ otprilike, to capricorn crevo i metal hotend, se moze kupiti za ~50€ sa sve celicnom diznom i ostaje ti jos 50€ za neki upgrade npr BLTouch, PEI, Direct Drive kit ili nesto drugo. Ender 5 jeste stabilniji ali nije ni Ender 3 (v2) nestabilan.
 
Ender 5 Pro je CoreXY a Ender 3 je klasicni standard ne?
 
Ender 5 Pro je klasican, cartesian, iako ima okvir koji podseca na CoreXY
 
Yeap.

Super jednostavna stvar za levelovanje:

 
Nazad
Vrh Dno