Šta je novo?

30 vs 60 FPS - 2019. godina izdanje

Kakvo drvece? Kao sto je neko rekao, dovoljan je jedan pokret misom da primetim razliku izmedju 30 i 60fps, ma koja god igra bila u pitanju.

Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
 
Pokisava konstantno da banalizuje nesto sto ni u sali ne moze biti banalno.

Sent from my SM-N975F using Tapatalk
 
Znao sam ja dosta ranije sa jednog starijeg foruma, clana NastyB, bio je programer il tako nesto, radio u gaming industriji, radio na Call of Cthulhu igri, ako je to ista osoba, mozda ga zato nervira sto ljudi zele vise od 30 fps, jer je to vise posla za njega, pa zato misli da smo svi razmazeni, kad moze vrlo lepo da se igra u 30fps i 60Hz :D
 
Sve te stare konzole, sega,nes,rambo sa zutim catrige su radile u 60 fps plus na CRT tv-u, ljepota.

Ja primjetim 30 vs 60, ako krenem da pomicem kameru i vrtim je oko ose igraca toliko me iritira taj micro stutering da mi oci pocnu suziti u rekodnom vremenu.
To je zato sto vecina igara ima los v-sync koji ima dosta spikova gore/dole i nije uskladjen sa refresh ratom monitora.

Zato sam ja do neba zahvalan na opciji scanline sync iz riva tunera, ko god je ovo napravio i skontao zasluzuje nobelovu nagradu.
Uz tu opciju konacno mogu 100% da ustimam igre da rade u 16.6ms ili 33.3ms.
 
Ovi iz nVidije kao da su čitali raspravu:
"High frame rate + High refresh rate = the ultimate competitive experience.

We put that equation to the test in one of the most competitive shooters around, CS:GO, with a GeForce GPU and 240 Hz monitor. "

https://twitter.com/NVIDIAGeForce/status/1187500940330274817
 
Ja primetim razliku izmedju 60hz i 75hz sa VSYNC-om. Drugar kaze nema razlike, dok nije seo kod mene posle nekog vremena i kaze kako kod mene glatko i tecno rade igre, a imamo skoro iste komponente. Samo sto on igra na 60hz a ja na 75hz.
 
Ovi iz nVidije kao da su čitali raspravu:
"High frame rate + High refresh rate = the ultimate competitive experience.

We put that equation to the test in one of the most competitive shooters around, CS:GO, with a GeForce GPU and 240 Hz monitor. "

https://twitter.com/NVIDIAGeForce/status/1187500940330274817

Ma competetive nema tu sta da se prica :) Samo je bila poenta da je 30fps za necije oci i osecaj, jednostavno zadovoljavajuc. Ja osetim neku tezinu u 30fps-a, sto naravno zna da smeta, ali nisam protiv toga. Prolazio sam kroz godinu dana adaptacije kad sam prodao pre 2 godine gtx1070 sa ostatkom konfe i presao na casual konzolu. A competetive i MP se razume, ko kaze drugacije laze se samo tako.

Btw i ja vidim razliku izmedju 75hz i 60hz, pogotovo kad je fps cap on.
 
Poslednja izmena:
I dalje niko da odgovori u čemu je razlika u GTA i Witcher 3 ili AC igrama. Samo ne ono "Ako ne vidiš...". U šta da gledam i u čemu je razlika tolika da je nepodnošljivo igrati??

https://www.youtube.com/watch?v=5ftURBaw20M

https://www.youtube.com/watch?v=zquClG3j9so

https://www.youtube.com/watch?v=v5d95eHjWW8

Napominjem opet : GTA, Witcher, Assassins Creed razlika 30 vs 60 i šta je tu na 30 nepodnošljivo a na 60 fantastično?? Glup sam, uputite me.

Kad igram GTA primetim jedino kad mi se u nekim baš retkim situacijama broj frejmova spusti ispod 20, a da li je negde 150 ili 33 ne vidim razliku ni jedne sekunde.
 
Omg, molim te da prestanes... Brate mili pa pogledaj taj snimak , vidi se koliko GTA u 30 frejma jadno izgleda dok okrece kameru i kako grozno izgleda i pritom bluruje sliku. Covece jel ti trolujes namerno ili ti nesto fali da ne primecujes razliku?
 
ne moze da primeti i to je to. naopako da nema razlike, al ljudi to ne primecuju i ok je sta ces. razlika izmedju 30 i 60 je uglavnom velika u nekim igrama ogromna. NastyB ne primecuje razliku al to je do njega, ne znaci da je ispravno kao sto misli.
 
To ti ne moze niko objasniti ako ne vidis sam!Na ovim klipovima se ocigledno vidi razlika kada se okrece kamera!To je ono sto ja prvo zapazim i dovodi me do ludila i samo razmisljam koje detalje da smanjim da bi okrecanje kamere bilo sto fluidnije!Mada pomalo ti i zavidim ako si iskren u konstataciji da ne vidis razliku!Ustedeo bi gomilu para na hardveru!Ja nisam mogao da igram AC Odyssey na 40 fps posto mi je jako smetalo za oci dok sam okretao kameru!(1060 3GB i i5 6500).Onda sam se malo isprsio i upgrade-ovao racunar i sada mi osmeh ne silazi sa lica kada igras u konstantnih 60 fps!
 
Poslednja izmena:
I dalje niko da odgovori u čemu je razlika u GTA i Witcher 3 ili AC igrama. Samo ne ono "Ako ne vidiš...". U šta da gledam i u čemu je razlika tolika da je nepodnošljivo igrati??

https://www.youtube.com/watch?v=5ftURBaw20M

https://www.youtube.com/watch?v=zquClG3j9so

https://www.youtube.com/watch?v=v5d95eHjWW8

Napominjem opet : GTA, Witcher, Assassins Creed razlika 30 vs 60 i šta je tu na 30 nepodnošljivo a na 60 fantastično?? Glup sam, uputite me.

Kad igram GTA primetim jedino kad mi se u nekim baš retkim situacijama broj frejmova spusti ispod 20, a da li je negde 150 ili 33 ne vidim razliku ni jedne sekunde.

Uzmi misa (ne dzojstik, mada moze i on), probaj da nisanis sa 30 pa sa 60. Da li je realno da sam jedino ja izmedju oba fronta i da volim cak da igram neke igre u 30fps-a zbog te tezine i cinematic feelinga (u open world igrama generalno jedino) dok odredjene koje su fast pace i competetive logicno na 60 pa i 100+.

Tu ne treba da se "vidi", nego da se "oseti" kada radis odredjenu akciju u samoj igri.

Znaci oseti razliku, ne da vidis. Pa ces kasnije i da je vidis.
 
Lako se "cinematic feeling" postigne i u 60fps - samo podesis veci input lag, a oci ne krvare kao na 30.
 
Lako se "cinematic feeling" postigne i u 60fps - samo podesis veci input lag, a oci ne krvare kao na 30.

Ne vredi da budes normalan. Ili nemas para za jace pa se tesis sa 30, ili si *mjau**mjau**mjau**mjau**mjau**mjau* kojoj krvare oci. No point.

Eto ko voli 30fps-a i ne smeta mu neka mi se javi da se igramo tako :D
 
Ja sve obaram na 24fps i stavim refresh rate na 24hz da bude tečno, jer toliko vidim :)
Gde su mladi tu je i šala.

Dakle razlika ne mora biti bitna za samo uživanje u igri, može sve da se odigra u stabilnih 30 fps, ali razlika svakako postoji i vrlo je očigledna.
Veći su problem nagli padovi gde dolazi do seckanja. Pad sa 60 na 45 recimo u Witcheru 3, kod mene je bio propraćen seckanjem, kao da je dva frejma, a ne 45.

Mislim da nije nikakav hajp i marketing, samo je vidno bolje 60+ frejma u odnosu na 30. Ko ne primeti razliku (u bilo kojoj igri), blago njemu. Može jeftinije da se igra.
Ja lično, ako mogu da izvučem više frejma, igraću sa više fps i manje detalja, radije nego na 30fps.
 
Omg, molim te da prestanes... Brate mili pa pogledaj taj snimak , vidi se koliko GTA u 30 frejma jadno izgleda dok okrece kameru i kako grozno izgleda i pritom bluruje sliku. Covece jel ti trolujes namerno ili ti nesto fali da ne primecujes razliku?

Ok. Jesi li igrao GTA V??? Jesi li se igrajući tu igri MAKAR JEDNOM vrteo tako oko svoje ose, pa da te oči zabole od gledanja okoline u onome što oko jedva primećuje umesto da tamaniš likove koje ti se nalaze u vidnom polju ekrana i za koje je dovoljan lagani pokret mišem?? Da li si MAKAR JEDNOM jureći po ulicama i gledajući da se ne nabiješ u auto ispred sebe pomislio "Majku mu, smeta mi što ove zgrade i drveće promiču u 30 FPS pa me ometa da vidim ono ispred sebe"?? Da li si igrao Wicher 3?? Jesi li jednom pomislio kako je gadno da seckaš strigu dok se suncokreti pomeraju u 30 FPS oko tebe?? Ili si zajahao Rouča i zasmetalo ti što neki zmaj maše krilima 3 puta u sekundi umesto 3,2. Ili si možda probao AC Origins i dok si potčao neki kip ti se ukazao 0,2 sekunde kasnije nego u 60 FPS. Ili te je naki vuk zaskočio, ali da si se za pola sekunde ranije okrenuo on te ne bi ni ujeo i oduzeo ti 3% energije.

@Marko "razlika izmedju 30 i 60 je uglavnom velika u nekim igrama ogromna." Da, i ja se slažem da jeste, za pucačine, akciju i bilo šta što se brzo dešava. Ali, ne i za igre kao što su Witcher, Skyrim, RDR ili GTA gde ti je 99% radnje u vidnom polju ekrana ili lagani pokret miša u neku stranu. KO SE DOĐAVOLA U GTA V OKRETAO KAO DIJABOLA OKO SVOJE OSE PA MU SMETA ŠTO TO "BLURUJE"??? Taj nije igrao igru nego se iživljavao. GTA V kao i RDR i 99% igara su pravljene PRVENSTVENO za konzole, za 30 FPS (nemam konzolu i mrzim ih), dakle prilagođene su tome. Kao takve su savršeno igrive i onaj ko pominje OGROMNU razliku u frejmovima nije NIKADA odigrao neku igru na PC-u. Da li iko shvata da frejmrejt u toku igranja na kompjuteru stalno varira i da NIKADA nije konstantan. Nebitno od hardvera i monitora. Dakle, svi vi koji pišete da je razlika između 60 i 30 ogromna niste nikada igrali nijednu igru na PC-u kako treba jer ne postoji igra koja održava konstantan frejmrejt tokom igranja, pa ni GTA V.
Ako mislite da grešim upotrebite brojač frejmrejta i bićete zapanjeni kad vidite delove kada igra padne ispod 60, jer to i ne primećujete. Dokaz - https://www.youtube.com/watch?v=aqd81Vt81CA . Ne gledajte u levi gornji ćošak i bićete iznenađeni kada pogledate drugi put. I pustite ta foliranja, jer ne postoji igra na PC-u koja je stalno na 60+ frejmova, jer tako nešto ne postoji.
Napisah da neću više o ovome i pokajah se.

Samo sam neko ko ima svoj stav i branim ga, jer je to moje mišljenje. Vi imate svoje. Za to ovi forumi služe, Ja iznosim svoje argumente, vi svoje. Nisam vređao nikoga svojim mišljenjem, ali me vređaju sa svih strana zato što, zaboga, "nemam pojma" (a igram se od Spectruma ZX), "nikad nisam igrao na 60 FPS" (a pogledajte koji kompjuter imam i da li je sa tim nemoguće poterati nešto u 60 FPS) da troujem zato što ne mislim kao neki, kao da sam slep i lud i druge stvari. Kad budete došli u moje godine smejaćete se deci koja piče VR na 2046x1380 (izmišljena cifra) jer je užitak 60 FPS-a neprevaziđen.
 
Poslednja izmena:
Da li iko shvata da frejmrejt u toku igranja na kompjuteru stalno varira i da NIKADA nije konstantan. Nebitno od hardvera i monitora. Dakle, svi vi koji pišete da je razlika između 60 i 30 ogromna niste nikada igrali nijednu igru na PC-u kako treba jer ne postoji igra koja održava konstantan frejmrejt tokom igranja, pa ni GTA V.

:D :D :D
 
Meni cak i FIFA ili PES deluje oci-parajuce (ako tako mogu da nazovem efekat :D ) izmedju 30fps i 60fps u gameplay-u. Preko 60fps nema potrebe za igre poput FIFA i PES npr. Ja jos u nVidia control panelu ukljucim triple buffer i onda FIFA klizi kao podmazana.
 
Na tvoj osmeh se vidi da se sa @nastyb ne vredi nastavljati i raspravljati. Neka covek igra i uziva.

Ma naravno, uzivao sam i ja 1998. dok sam igrao Ocarina of Time u 20fps.
Samo mi je cudno da na Benchmarku u 2019. godini imamo ovakvu raspravu. Da je 60 vs 120, pa i da razumem.
 
Da li iko shvata da frejmrejt u toku igranja na kompjuteru stalno varira i da NIKADA nije konstantan. Nebitno od hardvera i monitora. Dakle, svi vi koji pišete da je razlika između 60 i 30 ogromna niste nikada igrali nijednu igru na PC-u kako treba jer ne postoji igra koja održava konstantan frejmrejt tokom igranja, pa ni GTA V.
Ako mislite da grešim upotrebite brojač frejmrejta i bićete zapanjeni kad vidite delove kada igra padne ispod 60, jer to i ne primećujete. Dokaz - https://www.youtube.com/watch?v=aqd81Vt81CA . Ne gledajte u levi gornji ćošak i bićete iznenađeni kada pogledate drugi put. I pustite ta foliranja, jer ne postoji igra na PC-u koja je stalno na 60+ frejmova, jer tako nešto ne postoji.
Napisah da neću više o ovome i pokajah se.

Ti pokusavas da ubedis ljude da se ne primeti razlika u fps? Pa covece sada glupi telefoni postoje sa 120hz pa se primeti razlika kada koristis telefon sa 60 i 120 a ne igrica. Svaki pad frejmova osetis , moj vid nije bas najbolji ali primetim razliku i bez naocara jer je nemoguce ne primetiti u bilo kojoj igri, sinoc sam igrao ponovo witchera i probao u 4k kada mi je fps pao na 30 i postalo mi je bljak zato sto se u igri geralt kreće brzo u borbi pa se to vise primeti nego u ac odyseys.



Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Ma naravno, uzivao sam i ja 1998. dok sam igrao Ocarina of Time u 20fps.
Samo mi je cudno da na Benchmarku u 2019. godini imamo ovakvu raspravu. Da je 60 vs 120, pa i da razumem.
Slazem se u potpunosti sa tobom, izgleda da pored toliko informacija na internetu ljudi i dalje ne znaju osnovne stvari kao limitiranje fps preko vsync.

Sent from my SM-G975F using Tapatalk
 
I dalje niko da odgovori u čemu je razlika u GTA i Witcher 3 ili AC igrama. Samo ne ono "Ako ne vidiš...". U šta da gledam i u čemu je razlika tolika da je nepodnošljivo igrati??

https://www.youtube.com/watch?v=5ftURBaw20M

https://www.youtube.com/watch?v=zquClG3j9so

https://www.youtube.com/watch?v=v5d95eHjWW8

Napominjem opet : GTA, Witcher, Assassins Creed razlika 30 vs 60 i šta je tu na 30 nepodnošljivo a na 60 fantastično?? Glup sam, uputite me.

Kad igram GTA primetim jedino kad mi se u nekim baš retkim situacijama broj frejmova spusti ispod 20, a da li je negde 150 ili 33 ne vidim razliku ni jedne sekunde.

Primetno je i na tim klipovima sto si okacio razlika izmedju 30 fps i 60 fps, evo ja sam prvi pre ove rasprave rekao da AC Odyssey je tip igre kojem ne smeta nizi fps i mogu da je igram i u 40 fps kolko imam, ali to ne znaci da ne radi bolje u 60 fps.
Bas taj drugi klip, kad prikazuju tu igru uporedo, pusti na 0:23, pa ces videti kako na 30 fps krzavo prolaze oni beli stubovi, a glatkije na 60 fps, ako ne vidis u real time-u, stavi playback na 0.25 da bude usporeno, pa ces videti i jeste to suptilna razlika, koja se ne primecuju toliko lako vidljivim okom, iako se vidi, ali dosta znaci za sam osecaj igranja, kad ti je sve glatko i podmazano, a ne rapavo, jer posle par sati igranja na tako rapavom iskustvu, bole i oci i glava, a ti pricaj sta oces.
Cak i 240 hz/fps ima smisla, ima poboljsanja u odnosu na 144, ali nije tolika razlika kolika je sa 60 na 144, a da ni ne pricamo o 30... sad sto je tesko, gotovo nemoguce imati 240 fps-a u nekoj igri, a da to nije Counter Strike, to je sad druga tema, ja se mucim i ovaj od 144 Hz da uposlim, ali mi znaci bar i za windows, kad se vidi poboljsalje i kod skrolovanja i kod pomeranja kursora. Tebi ako ne smeta da imas legitimno losije iskustvo, ti izvoli, igraj i na 15 fps ako oces, a meni je drago sto smo sa tim vremenom zavrsili, kad se igralo i na 15 fps, jer ljudi jednostavno nisu imali para za bolje kompove.

Samo sam neko ko ima svoj stav i branim ga, jer je to moje mišljenje. Vi imate svoje. Za to ovi forumi služe, Ja iznosim svoje argumente, vi svoje. Nisam vređao nikoga svojim mišljenjem, ali me vređaju sa svih strana zato što, zaboga, "nemam pojma" (a igram se od Spectruma ZX), "nikad nisam igrao na 60 FPS" (a pogledajte koji kompjuter imam i da li je sa tim nemoguće poterati nešto u 60 FPS) da troujem zato što ne mislim kao neki, kao da sam slep i lud i druge stvari. Kad budete došli u moje godine smejaćete se deci koja piče VR na 2046x1380 (izmišljena cifra) jer je užitak 60 FPS-a neprevaziđen.

Jesu te vredjali, ali vredjao si i ti, eto recimo meni si napisao uvredljivu poruku, iako pre toga ja tebi nista lose nisam napisao, evo koju poruku:

Gle, pa vi ste mogli da podnesete igre na manje od 60 FPS i 120 Hz?? Mora da je bilo nepodnošljivo. Zamislite, igrali ste, možda, Witcher 1 i došli ste do Zoltana na manje od 60 FPS po sekundi?? Mora da je bilo strašno mučenje!

I dosta više o ovome i meni je muka od nerazumevanja. Kupio sam RDR2 i igraću ga na 30 FPS ako treba jer kao i svi moji poznanici zabole me da li se drveće okolo pojavljuje u 60, 14, 35 ili 176 frejmova, hoću da uživam u igri i boli me zadnji deo za tehnikalije sve dok uživam u tome. Srdačan pozdrav svima.
 
Poslednja izmena:
i meni je dovoljno 2 piva da se napijem, tako da dosta ustedim :D
 
Dobro jutro svima :D.

Sve što ste rekli vezano za RDR2 ima veze samo sa poznatim Rockstar game dizajnom, a manje sa frame rate-om. Ta igra će biti samo malo manje clunky i u 144 fps. Takva je animacija, oni idu na realizam po cenu svega ostalog i pritom su im rešenja prilično loša. Jednostavno loše rade taj segment. I onda manje upućeni ljudi misle da je "to tako na konzolama" zbog 30 fps. Bukvalno jedan od gorih primera u industriji po tom pitanju, a sve ostalo rade vrhunski.

To ne znači da ja mislim da je 30 fps dovoljno, iako jesam u godinama i fazi kad počne jednostavno da te boli uvo.

Ljudsko oko uopšte ne vidi frejmove, ne funkcioniše na taj način, pa nema ni magične cifre koja je minimalna ili maksimalna. Vidimo realan svet kao kontinuirani pokret, frejmovi u animaciji su tu da kreiraju iluziju pokreta i zavaraju oko. Priča o 24 fps je potekla od prvih animiranih filmova i filmske industrije generalno gde se koristi 24 slike za 1 sekund filma.

24 je po prirodi "skokovito", 30 isto tako. 60 već vidimo kao kontinuirani pokret, a sve posle je samo još bolje. To je tako, a kome je šta dovoljno je druga stvar.

U gamingu frame rate utiče i na "input resolution", tako da je najmanji problem to što se vidi, mnogo je značajnije to što se oseća, na mišu posebno, jer ne trpi bilo kakve skokove kao 1:1 pointing device. Na joypadu je sve to mnogo drugačije, ali i tu je jasna razlika.

I da, malo ste se zeznuli u pc istoriji, Voodoo 1 je izašao oktobra '96-e i tek je on doneo 30 fps kao standard na pc.Do tada se sve manje-više raspadalo i na pc-u, posebno u VGA rezoluciji. 320*200 je radilo tu i tamo. Tomb Raider u 640*480 je bio nemoguća misija, daleko od 30 fps. Zato je i PS1 bio sinonim za brzinu u to vreme, iako je to bio vrlo grub 3D niske rezolucije (doduše na crt tv-u) . Bilo je čudno videti tako glatku animaciju' 95-e,jer se zna koliko je teško bilo postići.

60 fps stiže na pc tek sa Voodoo-om 2 u martu '98. Kod nas se sve to dešavalo malo kasnije, Voodoo 1 se praktično nije ni prodavao, to je bilo vreme kad su se svima uvaljivale S3 virge kartice kao moćna 3D opcija :D. Good times.

https://youtu.be/rFyGSxs31Zo
 
Poslednja izmena:
Oko vidi odbijanke svetlosti, talo da je fps moguce izmeriti, ali su nerealno velike cifre i opet, ne znamo koju kolicinu toga zapravo vidimo.
Druga stvar je procesiranje te slike, pa i ako vidimo svih xxxxx frejmova, nas mozak to filtrira da bi smanjio napor i samim time, od nelog broja fps, to vidimo kao tecan pokret i ako samo oko ima mogucnost da vidi svaki frejm posebno, kao i pauzu izmedju.

Ali dobro, neki ovde misle da vidimo i samo 24fps...

Sent from my SM-N975F using Tapatalk
 
aj da ne nacinjem novu temu, a dotice se i frejmova....... uzeh danas AOC c24g1 144Hz monitor, umesto dosadasnjeg samsunga na 72Hz. povezao ga preko display porta, sve se odmah prepoznalo.
ukljucen free sync.
u BF1 i BF5 se vidi pomak u glatkoci naspram 72Hz, aj da kazem i da sam polu zadovoljan. ali u COD WW2 blagi uzas na 144Hz, slika je uzas mutna, i sve nesto isprekidano, iako merac pokacuje 150+ frejmova.
jel negde gresim u podesavanjima? u igri sam podesio na 144Hz, neznam sta bi jos cackao.
i citam na netu da je ovaj kompatibilan sa nvidia g sync, ali u nvidia panelu nigde ne vidim opciju za g sync, kao sto je prikazana na slikama na netu.
 
Kad bi svi postovi bili ko od @Ivan,konstruktivni a ne po balkanski u mog ćaće veći,onda bi i mi ostala raja znali više

Ja sam bio ubedjen da oko vidi 24fps...ja uostalom neznam kako izgleda neka igra na 120 fps,ceo život igram na 60fps

Znači....sad namesto da si kupim par GB memorije više ja moram da jurim novi monitor....a to sve zahteva dodatnu taktiku,kako to izvest sa svojim financ ministrom :p
 
da li mozda ima veze u koji port sam ubo display port kabl na grafi? instalirao najnovije drajvere, ali i dalje u nvidia cpanel nemam g sync opciju
 
Nazad
Vrh Dno