Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Nek proba neko da naruci pouzecem.
 
I dalje se patim sa promobijem pa ako moze neko da mi kaze sta su mi opcije ako ih uopste imam?

Ukratko, zamenio ekran u promobiju na P40pro na koji sam dobio 6m garancije. U 6m imao defekt i reklamirao ga 21.04. evo 50 dana nemam nikakav odgovor od njih, a nisu mi dali zamenski uredjaj na koriscenje u istom rangu.

Da li mogu da trazim povrat novca ili da mi daju telefon slicnih karakteristika (ne znam kako to sad ide ili je samo povrat novca jedina opcija?) ili mogu da drze telefon bez ogranicenja?
Ako ikako mozes uzmi povrat novca i nemoj da ti na pamet vise pada da menjas originalni ekran po paprenim cenama, ma sta ti rekli o njemu.
Da li moze neki savet od tebe ili nekog drugog a vezi ove situacije.

Otisao juce do promobija nakon 83 dana od predaje uredjaja i pitao kakva je situacija i sta se desava. Rekao im da bih hteo povracaj novca pa je radnica pozvala nekoga iz kancelarije gde su mi rekli da ce me kontaktirati danas. Evo upravo su me zvali i pitali kako bih zeleo da bude reseno gde su me isto pitali da li sam zainteresovan za zamenu uredjaja jer sam ih to pitao juce.

Zapao mi za oko Huawei mate 50 pro koji je izlozen za 48.000 pa sam ih pitao kako bi to to funckionisalo. Rekli su mi da je popravka bila 34.000 i da bih trebao da doplatim razliku od 14.000. Rekoh im da mi u tom slucaju neodgovara jer nisam raspolozen da im placam razliku na bahate cene.

Jasno mi je da je njima bolja opcija da mi daju drugi uredjaj pa makar ga i cenili skuplje, nego li da daju kes iz kase. Da li vredi uzeti mate 50 pro ako ponude za zamenu ili neki Samsung ili da uzmem kes pa da kupim nesto sa oglasa?
 
Imam situaciju sa Somborskim vodovodom (JKP "Vodokanal" Sombor). U zadnjih 7 meseci tri puta sam promenio da mi račun dolazi na mail i ignorišu stvar, mail ne stiže a nastavljaju da šalju papirni račun.
Postoje li pravni instrumenti da ih poguram ili preostaje samo da odem lično tamo i napravim "scenu"?
 
Koja pravila vaze kada se dobije nov uredjaj u okviru produzene garancije? Jel se dobija nov racun i nova garancija ili se nastavlja stara?
U pitanju je tv koji je zamenjen novim, medjutim novi tv kosta jedno 7 hiljada manje nego sto je prethodni placen i ima VA panel umesto IPS pa me interesuje mogu li da trazim drugi uredjaj sa IPS panelom i u istoj vrednosti prethodnog?
Da javim ishod. Vratio sam im tv koji su mi dali kao zamenu sa obrazlozenjem da mi VA panel ne odgovara zbog uglova gledanja. Uredno su prihvatili to i rekli mi da ce poslati nalog servisu da mi daju ili uredjaj istih/boljih karakteristika ili ce mi vratiti novac. Danas mi stize poruka da je reklamacija prihvacena i da sam dobio potvrdu za zamenu uredjaja ili povrat novca. Jos nisam siguran da li ce mi vratiti ceo iznos na fiskalnom ili umanjen, ali svakako sam zadovoljan nacinom resavanja reklamacije. U pitanju je CT servis, reklamacija je bila na Tesla tv u produzenoj garanciji.
 
Reklamirao sam Huawei Watch u ProMobi-ju zbog belih mrlja na ivicama ekrana i zbog toga što mikrofon nije radio. Navodno su zamenili ekran, matičnu ploču i bateriju. Trebalo im je mesec dana. Koristio ga par dana, potom otišao na more i prvi dan na plaži je zavibrirao i ugasio se. Pokušavam da ga punim, upalim - ne reaguje.

Imam još tri nedelje garancije. Da li postoji način da ostvarim povraćaj novca ili makar da dobijem novi uređaj, jer ako ovi talenti budu ponovo popravljali, takav sat bolje da ni ne nosim nigde.
 
Reklamirao sam Huawei Watch u ProMobi-ju zbog belih mrlja na ivicama ekrana i zbog toga što mikrofon nije radio. Navodno su zamenili ekran, matičnu ploču i bateriju. Trebalo im je mesec dana. Koristio ga par dana, potom otišao na more i prvi dan na plaži je zavibrirao i ugasio se. Pokušavam da ga punim, upalim - ne reaguje.

Imam još tri nedelje garancije. Da li postoji način da ostvarim povraćaj novca ili makar da dobijem novi uređaj, jer ako ovi talenti budu ponovo popravljali, takav sat bolje da ni ne nosim nigde.
Ne postoji sansa. Ili ce ga ponovo popravljati, ako ne moze da se popravi dace ti novi uredjaj, ako ne mogu da dobave novi uredjaj, tek onda dobijas finansijsko razduzenje, tj novac nazad, tim redosledom.
 
Reklamirao sam Huawei Watch u ProMobi-ju zbog belih mrlja na ivicama ekrana i zbog toga što mikrofon nije radio. Navodno su zamenili ekran, matičnu ploču i bateriju. Trebalo im je mesec dana. Koristio ga par dana, potom otišao na more i prvi dan na plaži je zavibrirao i ugasio se. Pokušavam da ga punim, upalim - ne reaguje.

Imam još tri nedelje garancije. Da li postoji način da ostvarim povraćaj novca ili makar da dobijem novi uređaj, jer ako ovi talenti budu ponovo popravljali, takav sat bolje da ni ne nosim nigde.
Da, posto prodavac u preostalih 18 meseci moze samo jednom da nametne popravku/zamenu uredjaja, naknadna reklamacija moze se odnositi na raskid ugovora sa povracajem novca ili odgovarajuće umanjenje cene, ili zamena uredjaja ukoliko je vrsena popravka.
 
Poslednja izmena:
Da, posto prodavac u preostalih 18 meseci moze samo jednom da nametne popravku/zamenu uredjaja, naknadna reklamacija moze se odnositi na raskid ugovora sa povracajem novca ili odgovarajuće umanjenje cene, ili zamena uredjaja ukoliko je vrsena popravka.
Da li bi mogao da navedeš konkretan član zakona na koji bih mogao da se pozovem?
 
Da li bi mogao da navedeš konkretan član zakona na koji bih mogao da se pozovem?
Trebalo bi da je to član 51. stav 5 Potrošač ima pravo da zahteva zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve opravke pojavi, a ponovna opravka je moguća samo uz izričitu saglasnost potrošača.
 
Odneo sam uređaj na reklamaciju ponovo, naveo koji se novi problem pojavio, da je već bio na servisu i da želim povraćaj novca. Tako je napisano u radnom nalogu. Sada dobijam poruku da je uređaj spreman za preuzimanje. Zovem da pitam šta se dešava, kaže da je serviser zabeležio da je uređaj stigao prazan, da je upisan softver i da sada uređaj radi.

Znači oni su ignorisali moj zahtev i bez moje saglasnosti ponovo popravljali uređaj. I šta ja sad da radim?
 
Imas dve opcije koje iskljucivo zavise od tebe, tvog ponasanja i tvog stava. Prva je da dodjes tamo sav fin i zbunjen i da ti uvale nazad sat koji su popravili, a druga je da odes sa stavom i jasno im das do znanja da su prekrsili zakon, da nisi trazio popravku vec novac i da imas papir na kom to sve pise i mozes da citiras zakon usput. Izricito trazis novac nazad i pretis tuzbom jer su preksrsili zakon ukoliko ti ne daju ili se vade na pricu servisera koja tebe aposlutno ne zanima.
 
Zapravo, ne moraš da radiš ovo što @el_patron predlaže, već da angažuješ https://vansudsko.must.gov.rs/ i oni odrade to umesto tebe.
Da ne bi "100 puta" ponavljao situaciju raznim serviserima, prodavcima, šefovima, direktorima, vlasnicima i ko zna kome sve a sve u cilju da te smore i odustaneš; ono za šta si se odlučio a što ti je garantovano zakonom - odradiš to jednom. Nakon toga, kontaktira te te dodeljeni pravnik kojem to sve eventualno ponoviš i onda on "smara" prodavca i opominje ga koje je sve zakone prekršio i šta će se desiti ako se ogluši o tvoj zahtev.
;)
 
Poslednja izmena:
Pravnik je plaćen od strane države, odnosno iz budžeta odnosno od strane poreskih obveznika.
Nema nikakvih naknada.
EDIT: Do naknada dolazi tek ako prodavac odbije da sarađuje odnosno ako bude potrebno da izađete na sud. Kakva je praksa u tom slučaju ne znam ali to su troškovi i za prodavca kao i obaveze koje ni oni ne žele kao npr. da vlasnik ili njegov zastupnik ide po suodvima u mestu stanovanja kupca i tamo gubi vreme na ročištima.
Jeftinije im je da "izađu u susret" kupcu.
 
Pokvarila mi se veš mašina Gorenje posle godinu i po od kupovine, te sam nazvao taj njihov kol centar, gde sam opisao kvar i sve to. Oni su uredno zaveli reklamaciju, poslali mi link gde mogu da proverim stanje reklamacije i obavestili servisera. Serviser izlazi na lice mesta, konstatuje kvar i reče da treba da naruči 2 stvari, novu bravicu i novu elektroniku, i da će se javiti kada stigno to. Posle desetak dana se interesujem i kod servisera i mailom u Gorenju gde mi kažu da čekaju da elektronika stigne iz Slovenije. Evo još koji dan i prolazi tih previđenih 30 dana za rešavanje reklamacije, i mene zanima šta posle da radim, ako mi ne reše reklamaciju. U zakonu se spominje to jedno moguće produženje vremena, ali ja prvo treba da pristanem na tako nešto. Da li mogu da obijem produženje tog vremena i da li mogu da tražim da mi vrated novac? I uopšte koje su mi opcije u slučaju da se nakon isteka tih 30 dana svi prave blesavi i ne oglašavaju se?
Unapred hvala na odgovoru.

Screenshot (2).png
 
Poslednja izmena:
Po Zakonu o zaštiti potrošača, ne možeš ništa u smislu rešavanja reklamacije, ali prekoračenje roka od 30 dana za rešaavanje reklamacije tehničke robe se kažnjava sa 50.000 dinara za pravno lice. Naravno, treba obavestiti inspekciju o tome.

Produženje roka za rešavanje je moguće, samo jednom, ali nije baš jasno kako funkcioniše. Potrošač treba da da saglasnost i da to trgovac evidentira, ali šta se dešava, ako nema saglasnosti? Zakon istim iznosom kažnjava samo propust da trgovac obavesti piotrošača o ovoj mogućnosti, ali ne i šta se dešava ako nema saglasnosti. Moja je pretpostavka da onda nema produžetka, ali kako nije izričito precizirano - sigurno može da se desi natezanje i da svako vuče na svoju stranu, sve dok se ne odustane ili se ne umeša relevantna institucija.
 
Poslednja izmena:
Istekom roka od 30 dana, prodavac ne moze traziti njegov produzetak, pa potrosac ima pravo na raskid ugovora ili odgovarajuce umanjenje cene saglasno cl. 51. st. 3. tac. 2. ZZPA
 
Nigde ne piše da istek prvobitnog, zakonom propisanog roka poništava mogućnost produžetka.

Kako gore napisah, istekom propisanog roka za rešavanje reklamacije, otvara se mogućnost da trgovac bude kažnjen za taj prekršaj, i to samo kada potrošač podnese prijavu inspekciji, oni samni neće to raditi, sem ako možda ne bude inspekcija tog trgovca baš tada, pa uoče i taj prekršaj i reaguju, al' to već ide u fanstastiku.
 
Istekom roka od 30 dana, prodavac ne moze traziti njegov produzetak, pa potrosac ima pravo na raskid ugovora ili odgovarajuce umanjenje cene saglasno cl. 51. st. 3. tac. 2. ZZPA
Taj produžetak se spominje u članu 55 stav 11, ali je totalno nejasno koliko to produženje može da traje (beskonačno?) i šta se dešava ako se ne dobije saglasnost potrošača. Jedino se precizira da se produženje može tražiti samo jednom. U svakom slučaju ja pristanak za to produženje neću dati, nego ću insistirati na raskidu ugovora. Koja inspekcija je tu nadležna (tržišna?) i iz kog grada, pošto sam robu kupio u Somboru, a broj za reklamacije je 021, tj Novosadski?
 
Pa ne moze se produziti nesto sto istekne. Zato prodavac mora u okviru roka da trazi njegov produzetak. Logicno zar ne? Trzisna inspekcija je nadlezna.
 
Apropo produženja roka, imao sam situaciju sa Gigatronom pre 4,5 godina. Reklamirao sam miš, oni ga navodno držali u servisu do par dana pre isteka roka, zvali me da traže produženje roka za 7 dana dok im stigne novi miš, odobrio im, kad je isteklo i to samo su me obavestili da mi je odobreno finansijsko razduženje, tj povrat novca.
 
To je ok ako traže za nešto malo da se produži, i to za taj miš. Ti si svo to vreme imao neki miš koji si koristio. Kod mene je problem što ja nemam veš mašinu već skoro mesec dana. Popeo sam se na glavu rođacima i prijateljima.
 
Samo treba da prevedu zakone neke propisne/napredne zemlje a sigurno postoji i nešto iz EU.
 
Samo treba da prevedu zakone neke propisne/napredne zemlje a sigurno postoji i nešto iz EU.
Potrošači nisu isti pa ni zakon ne može da bude.
Recimo da su trgovci svuda pokvareni, mada bih i za njih rekao da su otrovniji kod nas.
Sve u svemu, nama treba naš zakon.
 
Nazad
Vrh Dno