Šta je novo?

Banka Intesa

Na račune za infostan niko ne naplaćuje proviziju, mislim da je tako od pamtiveka, takva je uredba.
 
Evo mojih iskustava sa Intesom, mahom interesantnih da ne kažem negativnih. Tekst u nastavku će biti kilometarski, ja pišem uvek u detalje i onaj ko nema vremena neka preskoči ovo. Prošle nedelje sam pogasio sve račune sem jednog deviznog za koji ću sada pošto na njemu imam saldo 0 EUR najverovatnije ipak plaćati mesečno održavanje od 120 din. kako su mi rekli u glavnoj filijali u Nišu, mada da preciziram agentica mi je rekla da zapravo ni oni NE ZNAJU tačno jer sada prvi put uvode održavanje deviznog od kada postoji banka. Kada sam zvao Bg centralu da proverim tu informaciju, jer sada svako od nas čita novi tarifnik prema nekoj svojoj logici (tj.najčešće onako kako njemu odgovara da što manje plati i tako po forumima zbunjeni ljudi masovno šire dezinformacije, naročito ovde) dakle operaterka iz Bg-a mi je rekla da za razliku od dinarskog, za devizni račun ipak NEĆE biti mesečnog održavanja ukoliko na njemu nema sredstava, već će samo biti naplaćeno 120 din. recimo u trenutku gašenja. Ja sam taj račun otvorio odavno, za njega imam vezanu Visa debitnu karticu i pošto je godinama bio bez održavanja, ne mogu da se žalim, poslužio je svrsi, svuda sam plaćao, mahom po inostranstvu jer sam ranije mnogo putovao i naravno online i jedino gde ranija čuvena zelena Visa Electron kartica koju svi dobro pamtite nije prošla jesu avioni. Dakle, ne znam kako je u zadnje 2 god., ali pre toga isključivo Visom Electron nije bilo moguće kupiti recimo sendvič u avionu...

Evo sada dve totalne nebuloze vezane za našu nam dragu Intesu, a drugi put ću pisati i o iskustvima prilikom gašenja pomenutih računa...

1. Situacija zvana "Nema problema" - Kada sam po preporuci prijatelja hteo da otvorim drugi devizni račun pored gore navedenog deviznog za koji je vezana Visa pre nekoliko godina, znači idem u banku da otvorim novi devizni račun za koji ne želim da vežem nikakvu karticu jer ću taj koristiti kao vid štednje, odgovara mi radno vreme banke u Nišu do 19h, Intesa ima ubedljivo najviše filijala u svakom gradu i najjednostavnije mi je da sa deviznog bez kartice prebacujem po potrebi na drugi devizni sa karticom bez provizije, na taj način sam da kažem osiguran i to se vrši u par klikova recimo u okviru mobilne aplikacije. U istu filijalu u Nišu sam išao TRI puta za tu istu stvar - dakle, otvaranje dodatnog deviznog računa, što je već uradilo tada nekoliko mojih prijatelja i prva dva puta su me agenti odbili u smislu da je nemoguće otvoriti dodatni devizni račun ukoliko već imate postojeći. Oba puta sam se raspravljao kako je valjda interes svake banke u svetu, a ne samo kod nas da klijent ima što je više moguće računa jer time postaje njihov obveznik, da ne kažem da lagano i (ne)svesno ulazi u "bankarsko ropstvo". Agenti su i pored toga što sam se pozivao na slučajeve prijatelja koji su uradili to isto bili striktni i odbijali su da mi otvore račun. Ja sam bio strpljiv, svakako sam išao u banku jer sam primao platu preko dinarskog računa tamo i znao sam da je bukvalno samo pitanje ko ti se padne sa druge strane šaltera i da su pravila poprilično neusaglašena, odnosno da ih svaki bankar kao i prodavac, sudski tumač, ili operater recimo u našoj zemlji tumači najčešće u zavisnosti od trenutne informisanosti istog, ali u najvećem broju slučajeva bukvalno od trenutnog raspoloženja što svi mi vrlo dobro znamo i pisao sam već tekstove na ovom forumu da nam od tog raspoloženja bankara u ovom slučaju sutradan bukvalno zavisi visina rate za kredit, mesečno održavanje računa, provizija za elektronsko bankarstvo na koju nismo računali ili sitna slova sa fontom 0,05 u ugovoru na koja nam bankar naravno nije ukazao i time nas zarobio nekom zateznom kamatom... Elem, vodeći se "treća sreća" parolom, ja zamislite baš iz trećeg puta pre nekoliko godina otvorih u Intesi kod naravno sasvim trećeg agenta i famozni drugi devizni račun - kada sam objasnio šta želim, samo sam dobio odgovor "Naravno, nema problema".

2. Situacija zvana "Nemoguće" - pre oko 2 meseca sam hteo da sredim problem sa Visa platnom karticom koji sam primetio zadnji put kada sam pokušao u inostranstvu tipa pre dve godine da platim nešto preko POS terminala i kada mi je kartica odbijena zbog pogrešnog PIN-a. Dakle, kartica kojom sam obavio na desetine takvih plaćanja u više različitih zemalja pa i kod nas sada više ne prihvata PIN za koji znam da nije moguće da sam ga zaboravio ili pobrkao, PIN je izuzezno prost i bio je vezan za jednu istorijsku godinu i tako sam ga pamtio, čovek uvek pravi analogije za te stvari, makar ja tako razmišljam. Dakle, pošto duže vreme nisam koristio tu Visu, rekoh daj da rešim problem dok imam vreme jer možda negde otputujem ove godine kad god to bilo. Pozovem Bg centralu koja me prebaci na odeljenje specijalizovano za rad sa platnim karticama i izložim im problem. Traže mi podatke i na osnovu toga utvrde da u njihovom sistemu NEMA nijedne transakcije od kada postoji kartica, naročito za njih najbitnije, nema podataka o odbijanju PIN-a što kako kažu sistem MORA da detektuje i na osnovu toga se rešava problem. Ja im kažem da karticu koristim godinama, bilo je brdo transakcija do tada, kako POS, tako i online i da u Intesa mobilnoj aplikaciji ja upravo gledam te transakcije, čitavu listu istih od momenta kada sam prvi put platio nešto. Operaterka mi kaže da je to NEMOGUĆE i savetuje me da odem u bilo koju prodavnicu i platim nešto na POS terminalu i ja to naravno obavim, PIN je odbijen kao što i očekujem, ali se nadam da oni sada to imaju u svom sistemu. Zovem ponovo centralu, odeljenje za platne kartice, to sve traje, ali ja sam strpljiv i uporan i naravno drugoj operaterki koja se javila izložim ponovo ceo slučaj, šta me je njena koleginica savetovala i šta sam upravo uradio - odgovor je bio da je NEMOGUĆE da je PIN odbijen jer nema podataka o tome u sistemu i da POS terminal u prodavnici gde sam bio najverovatnije ne radi i da ću morati da odem u drugu prodavnicu da ponovo pokušam isto. Odem u apoteku jer i onako me je to čekalo i baš na POS terminalu Intesa banke mi kartica bude odbijena što je i očekivano, ali mi apotekar da slip kao dokaz o odbijenoj transakciji sa referentnim ID-jem iste. Treći put prolazim isti proces tog dana, javlja se naravno 3. operaterka, sve joj u detalje objašnjavam i čitam broj po broj sa slipa koji držim u ruci kako bih dokazao da mi je upravo odbijen PIN, na šta ona odgovara da je nemoguće jer toga nema u sistemu. Kažem joj da je definitivno neki problem baš u njihovom sistemu, jer ne detektuje odbijanje PIN-a na raznim mestima u različitim zemljama i vrhunac svega sam POS terminal Intesa banke je upravo odbio karticu. Operaterka me pritom savetuje da probam da platim preko Interneta nešto, pa da opet zovem. Napominjem, pričam sa osobom koja radi u specijalnom odeljenju koje se bavi isključivo platnim karticama trenutno po svim kriterijumima najjače banke kod nas i koja mi upravo kaže da probam da platim preko Interneta kako bih proverio validnost svog PIN-a?!?!?!?! Ja joj kažem da ne mogu to da uradim jer se pri bilo kom online plaćanju naravno nikad ne unosi PIN već svako od nas zna šta se unosi od podataka, a naročito bi ona trebala da zna to. Naravno da se zbunila, promislila malo i rekla na kraju da je problem u kartici i da moram u najbližu filijalu da to rešimo i probam direktno na njihovom POS terminalu banke. Otišao sam u filijalu kada sam imao vreme, naoružan strpljenjem, jer znam šta me čeka, svestan sam koliko vremena i truda sam već potrošio, ali sam uporan jer mi treba kartica iako predosećam da ću kao i uvek biti oštećen ako nizašta drugo, ono makar zbog gubljenja svog vremena. Objašnjavam čitav slučaj agentici u banci koja gleda u monitor i tvrdi da ja nisam NIKADA do tada izvršio nijednu transakciju. Ja joj kažem da je upravo u tome problem, dakle u NJIHOVOM sistemu koji očigledno ima neki bag, pokazujem joj listu svih transakcija preko mobilne aplikacije, žena gleda zabezeknuto oba ekrana i komentariše, naravno pogađate, da je to NEMOGUĆE. Nakon uključenja druge koleginice posle nekih 20 min. razglabanja dolazimo svi do zaključka da i pored toga što su trebali da mi najpre deblokiraju PIN što se tada nije naplaćivalo i čeka se 24h za to ipak za svaki slučaj odrade reizdavanje i kartice i novog PIN-a, jer je zaključak da definitivno ne radi ČIP kartice, zato odbija PIN sve vreme, a da naravno nije do sistema nešto iako očigledno postoji nekonzistentnost u njihovom sistemu i njihovoj mobilnoj aplikaciji. Procedura košta 400 din. i čeka se 10-ak dana za reizdavanje. Pitao sam da li plaćam njoj ili na blagajni? Rekla je da ne brinem već je naplaćeno. Pitao sam kako je naplaćeno kada nemam sredstava na dinarskom računu duže vreme? Rekla je - ne brinite, već vam je naplaćeno sa deviznog... Ovo je praktično slika i prilika svake banke, operatera, internet provajdera, ma bilo koje institucije u Srbiji, šta god je potrebno platiti, sistem je uvek aktivan i funkcioniše besprekorno naravno, skinuće vam i sa rate za kredit ili direktno od dečijeg dodatka, ako treba. Posle 3 nedelje i celokupnog maltretiranja sam dobio novu karticu sa novim PIN-om koja provereno radi.
 
Poslednja izmena:
Iz prethodnog izlaganja možete da zaključite da li je bilo do kartice ili sistema. Nije naravno problem u 400 din., oba devizna računa sam bez troškova održavanja koristio nekoliko godina i odlično su me služila, ovim vam samo predočavam situacije i sistem funkcionisanja banaka i zaposlenih u njima, njihovu neprofesionalnost i dezinfromacije koje šire, što tek utiče na njihove sadašnje ili buduće klijente, pa se kao što rekoh to dalje širi i masovno kruži i na ovom i drugim forumima, sajtovima, blogovima... Dodajem da je potrebno sem detaljnog informisanja pre odlaska u bilo koju banku i ogromno strpljenje i spremnost da se gubi dragoceno vreme i novac kako bi se postigao određeni cilj kod nas. Na žalost ovo je integrisano u bukvalno svako državno, a sve više i u privatnim preduzećima, da ne pominjem javne službe i institucije. "Ko ne plati na mostu, platiće na ćupriji", stara je izreka ali univerzalna definitivno. Dakle, kao klijent bilo koje banke, pa i ove bićete oštećeni, neko manje, neko više, ali platićete u svakom slučaju, makar svojim vremenom koje je mnogo bitnije od novca, a za neku od banaka ste svakako vezani, hteli to ili ne. Zato što manje vezivanja naročito za banke,ali i operatere, provajdere, to bolje, a ko je već u kreditima, zna vrlo dobro o čemu pričam...

P.S. Jedan od mojih bivši profesora je nekada davno rekao: "Ne bi trebalo ovo da pričam đacima, ali da vam kažem iako tu banku zovu Intesa, ja kažem da je to NATEZA" ;) .
Pozdrav, nadam se da sam bar nekog fino nasmejao ovim svojim izlaganjem, a biće ih još...
 
Pitanje u vezi virtuelne kartice. Napravio sam virtuelnu karticu koja je vezana za dinarsku karticu. Cena je bila u evrima. Po kom kursu oni obracunavaju tu cenu? Na internet kartici, koju sam ugasio, imao sam evre i skidali su mi sa racuna koliko je ta neka stvar kostala. A sada je virtuelna vezana za dinarsku karticu.

Verovatno najgorem, onom kojeg vidis na sajtu banke.
U pravu si, konverziju su napravili po najgorem kursu koji postoji, 120.5.
ja sam svoju ostavio, radije placam 120din ali znam koliko sta kosta.
Ali ako je tačna informacija da nema održavanja ako nemaš sredstva na računu, deviznom koji je vezan za internet karticu, onda je bolje imati internet karticu i prenositi sredstva po potrebi i držati konto na 0.
 
E sada se postavlja pitanje da li naplaćuju neku proviziju kada vršiš plaćanje internet karticom. :unsure:
Da li je neko vršio plaćanje internet karticom po novom sistemu vrednosti?
Hvala
 
Ja nemam takvo iskustvo. Isto sam kreirao virtuelnu karticu vezanu za dinarsku karticu. Transakcija je bila 39,59 evra, a skinulo mi je 4688,38 dinara. To znači da je kurs bio 118,42. Proverio sam Visa sajt za njihove kurseve (https://www.visa.co.uk/support/consumer/travel-support/exchange-rate-calculator.html) i poklapa se, što znači da izgleda da koriste kurs Vise. Da možda kurs nije različit u zavisnosti od paketa računa koji se koristi? Ne bi me čudilo i to da su uveli sa ovim promenama.
 
Danas na maminoj mbank proradila notifikacija za priliv i odliv ...pre 3 dana joj instalirao i aktivirao novi mbank i ebank ..
Meni stigle notifikacije za dozvoljeni minus posto sam presao na intesa hit plus paket ...a za priliv i odliv i dalje ne radi videcu kasnije za kartice dal hoce ;)
e da sad moze i da se promeni ekspozitura
 
E sada se postavlja pitanje da li naplaćuju neku proviziju kada vršiš plaćanje internet karticom. :unsure:
Da li je neko vršio plaćanje internet karticom po novom sistemu vrednosti?
Hvala
Nemam iskustva sa internet karticom, ali sam koristio Visa Classic Debit koja je takođe vezana za devizni račun. Kod nje se prilikom plaćanja rezerviše 5% veća suma, a kada se transakcija proknjiži, oslobodi se taj višak od 5%. Na primer, ako transakcija iznosi 100 evra, rezerviše se 105 evra. Kada se proknjiži, 5 evra se vraća na račun.
 
Ja nemam takvo iskustvo. Isto sam kreirao virtuelnu karticu vezanu za dinarsku karticu. Transakcija je bila 39,59 evra, a skinulo mi je 4688,38 dinara. To znači da je kurs bio 118,42. Proverio sam Visa sajt za njihove kurseve (https://www.visa.co.uk/support/consumer/travel-support/exchange-rate-calculator.html) i poklapa se, što znači da izgleda da koriste kurs Vise. Da možda kurs nije različit u zavisnosti od paketa računa koji se koristi? Ne bi me čudilo i to da su uveli sa ovim promenama.
Pa kupio neku sitnicu, Kreirao virtuelnu karticu. Stvar je koštala 2,75 evra a skinuli mi 331,38 din. Kupovao sam na Aliexpresu. Ako je bitna informacija.
Dosta nedoumica ima. Kartica je VISA debit
 
Jel uspeo neko da aktivira obaveštenja za kartice u novoj Banca Intesa iOS app?
 
Ne , prijatelju. Slajdujem onaj prekidac nekoliko puta svaki dan ali uzalud😁😁😁
 
Offtopic, Intesa i Apple Pay (Apple Watch).
Da li se nekom desilo da plati nesto satom i ne dobije notifikaciju o prolasku transakcije? Mislim na notifikaciju za samo Apple Pay app.
Pogledam u Intesa Mobi, i vidim uredno iznos u nedospelim obavezama, sve ok.
Ovo mi se prvi put desava, desavalo se da Apple Pay notifikacija kasni ali ne ovoliko, tj da ne stize.

Edit: i kad proverim u Apple pay app na satu, stvarno nema te danasnje transakcije tj placanja.
 
Poslednja izmena:
Ja koristim plaćanje preko sata svuda, uvek sam dobio notifikaciju, što ne znači da se neće desiti… Isto Inteza.
 
Misliim da nikad nisam dobio notifikaciju kad sam placao satom. Jednom nije prosao sat pa sam mlatio telefonom i onda je stigla kroz wallet.
 
Ja uvek dobije na sat notifikaciju (wallet interno), sa manjim (skoro instant) ili vecim kasnjenjem tipa 5-6 min. Ali za sada nista, proslo nekoliko sati.
 
Да ли се преласком на нову Интеза мобилну апликацију аутоматски мигрирају и шаблони за плаћање из старе (Андроид)? И генерално да ли сад плаћања пролазе без проблема, читао сам да се дешавао ту и тамо понеки баг, па да ли су их отклонили?
 
Meni su se pojavili šabloni iz stare aplikacije. Jedino je sada malo to drugačije organizovano. Napravljeno je kao adresar sa primaocima i svakom primaocu se mogu dodeliti šabloni. Aplikacija i dalje ima bagova, ali deluje da u poslednje vreme plaćanja prolaze bez problema.
 
Danas kad me šlag nije trefio :D stiže meni sms poruka od intese 240 i kusur eura uplate na visa internet račun, i trenutno stanje 27.32eura. onako zbunjen logujem se na web tražim transakciju , ali nema meni mojih para koje napisaše u SMS, vec samo 2.11eura povrata novca od aliJa... Carevi su 2.11 po kursu prebacili u dinare i poslali SMS poruku o promeni stanja da je leglo 240E. Ha ha dal da traćim svoje pare iz SMS poruke ili ih tužim za ugrožavanje zdravstvenog stanja.
 
Да ли постоји неки рок до ког се мора прећи на нову мобилну апликацију и електронско банкарство? Никако да се наканим да активирам нову апликацију, а стара ради одлично па ако не морам, не бих журио.
 
Čini mi se da su rekli da će stara aplikacija biti ugašena oko Nove godine.
 
Ок. А што се тиче наплате одржавања девизних рачуна (оних што су некад били подпартије у оквиру стандардног)? Хтео бих да угасим 3 која имам у другим валутама, јер сам негде прочитао и да ће се та наплата пролонгирати за касније.
 
Offtopic, Intesa i Apple Pay (Apple Watch).
Da li se nekom desilo da plati nesto satom i ne dobije notifikaciju o prolasku transakcije? Mislim na notifikaciju za samo Apple Pay app.
Pogledam u Intesa Mobi, i vidim uredno iznos u nedospelim obavezama, sve ok.
Ovo mi se prvi put desava, desavalo se da Apple Pay notifikacija kasni ali ne ovoliko, tj da ne stize.

Edit: i kad proverim u Apple pay app na satu, stvarno nema te danasnje transakcije tj placanja.
Ovo mi se desilo prvi put sinoć. Platim račun u kafiću i nema notifikacije, koja stigne posle par sekundi, skoro uvek. Kad sam došao kući pogledam i Intesa aplikaciji, tamo ima, a u wallet-u nema ni sada.
 
U kojem wallet-u gledate? Meni nikad placanja sa sata nisu bila u wallet- u na telefonu i obratno. Samo s cim je izvrseno placanje tj satu( samo njega koristim).
 
Danas kad me šlag nije trefio :D stiže meni sms poruka od intese 240 i kusur eura uplate na visa internet račun, i trenutno stanje 27.32eura. onako zbunjen logujem se na web tražim transakciju , ali nema meni mojih para koje napisaše u SMS, vec samo 2.11eura povrata novca od aliJa... Carevi su 2.11 po kursu prebacili u dinare i poslali SMS poruku o promeni stanja da je leglo 240E. Ha ha dal da traćim svoje pare iz SMS poruke ili ih tužim za ugrožavanje zdravstvenog stanja.
da, da, to se i meni desilo... :)
 
Ovo mi se desilo prvi put sinoć. Platim račun u kafiću i nema notifikacije, koja stigne posle par sekundi, skoro uvek. Kad sam došao kući pogledam i Intesa aplikaciji, tamo ima, a u wallet-u nema ni sada.
Upravo to, sinoc i meni, CoffeeDream na vrhu Vojvode Stepe, prvi put da evo jos uvek nije stigla notifikacija.

Sto se tice toga gde gledamo, udjemo u Wallet app na satu, ili kroz Apple Watch app na iPhone-u (pa onda Wallet settings), i tamo vidimo listu skorasnjih placanja.
 
Ili u wallet na telefonu, pa na karticu i pokaže poslednjih 10 transkacija.

Telefonom sam platio.

Nova intesa aplikacija mi inače pukla poslednjih desetak min, ništa ne mogu da uradim u njoj.
 
Meni nije tako. Nemam transakcija na telefonu jer sam ga menjao pre mesec i po i nisam nikad platio telefonom, samo na satu .

kako vam ovde stoji?
 

Prilozi

  • 3EAC916D-2B0C-471F-BFF9-EBA024863244.png
    3EAC916D-2B0C-471F-BFF9-EBA024863244.png
    327.7 KB · Pregleda: 34
A da li neko zna gde pronaci kreirane virtuelne kartice?

Ispada da je bolje imati internet karticu.
Pisali suo tome stranu i po pre tvog pitanja @varicak i @sleepwalker :)

Danas sam se malo više baktao sa novom aplikacijom, stigla plata pa idu plaćanje, prebacivanja, menjačnica .... Kad upeglaju kako treba biće baš dobro. E sad, kreirao sam i jednu virtuelnu karticu, višekratnu na 12m i odredio limit. Odmah sam je zakačio na Apple i YT nalog i sve je prošlo kako treba. uspeo sam da pronađem i gde se vide VK u aplikaciji. Ide se na kartice pa moje kartice. Onda izaberete karticu na kojoj ste napravili virtuelnu. U donjem desnom uglu je plava ikonica koja liči na karticu. Klik na to pa dodatne krtice. Valjda je nekome bilo od pomoći.



Potrebno je da ideš u deo Kartice, da izabereš fizičku karticu za koju si kreirao virtuelnu, a zatim u donjem desnom uglu da klikneš na ikonicu kartice u kružiću i izabereš opciju "Informacije i uslovi". Tu se nalazi tab "Povezane kartice" (ili tako nešto), gde se nalazi spisak virtuelnih kartica vezanih za tu fizičku karticu. Ovde se virtuelne kartice mogu i blokirati, odnosno izbrisati.
 
Tražio sam da mi pojasne detaljnije ovo plaćanje na rate.

Evo odgovora:

Poštovani, dobar dan. Odobreni iznos limita karticom predstavlja dodatna sredstva u odnosu na sredstva na platnom računu (uključujući i dozvoljeno prekoračenje) i koristi se isključivo za plaćanje na rate debitnom karticom. Naplata dospele rate vrši se zaduživanjem tekućeg računa uz koji je vezana debitna kartica, po istom principu kao i naplata čekova (po dospeću rata zadužuje tekući račun bez obzira na trenutno stanje na tekućem računu). U slučaju da nemate dovoljno sredstava, tekući račun će biti doveden u dozvoljeno prekoračenje, ukoliko isto imate odobreno, odnosno u nedozvoljeno prekoračenje ukoliko nemate dozvoljeno prekoračenje ili je već potrošeno. Za iznos dospelih rata oslobađa se raspoloživo stanje/limit za plaćanje na rate za dalja plaćanja na rate. Pozdrav

Znači limit su nam "dodatna sredstva" za kupovinu na rate, rate se skidaju danom dospeća, nebitno imali ili nemali novac na računu.
Ono što kupimo odbija se od tog limita, znači ne treba imati celokupnu sumu na računu u trenutku kupovine
 
Nazad
Vrh Dno