Šta je novo?

Auto sijalice (LED)

Iz nekog razloga sad ne vidim dugme za praćenje teme, pa ću samo da se upišem da mogu da ispratim.
 
Nisam pratio neko vreme, ali evo procitah da je OSRAM izbacio Night Breaker LED Vintage (3000K) koje su homologovane u EU za pojedine halogen farove.
 
Poslednja izmena:
Ima li spiska homologizovanih vozila za tu sijalicu?
 
Poslednja izmena:
To nas ZOBS ne priznaje, i ako bi neko hteo da radi na tehnickom po slovu zakona taj ne bi prosao.
Nazalost je tako, ja koliko sam video to priznaje(legalno) Nemacka i Austrija za sad.
 
Ovde listaju malo vise drzava od DE/AT. Mozda neko od zapadnih (ili istocnih, a bogumi i severnih) komsija moze da potvrdi da li je legalno kod njih?
 
Zar to ne može sa nekim atestom ili dodatnom papirologijom da prođe?
 
Sam atest je 100 eura, ali atest treba da kaze da je prerada u skladu sa zakonom. Vece pitanje je sta nas zakon kaze o ovome, da li priznaje ECE "anekse" ili ne. jer ako nas zakon ne priznaje mozes da atestiras do sutra... figurativno govoreci.

Setite se paradoksa od pre par godina da je u Srbiji u prodaji bio potpuno nov Audi sa xenonima od 25W (sve fabricki) koji vlasnik nakon kupovine nije mogao da registruje jer u nasem ZOBS bila formulacija Xenon = obavezne prskalice za farove, a ECE direktiva (ne znam sad tacno koja) kaze za izvore svetla jace od 2000 lumena = obavezne prskalice a po kome je taj auto i izasao iz fabrike bez potrebe za prskalicama. Kako je onda uopste auto bio dozvoljen za prodaju? Posle se to ispeglalo, ali eto kad je zakon malo u raskoraku sa ostatkom sveta...
 
Poslednja izmena:
Ovde listaju malo vise drzava od DE/AT. Mozda neko od zapadnih (ili istocnih, a bogumi i severnih) komsija moze da potvrdi da li je legalno kod njih?
A pa sad je prosireno kad su istu napravili samo AT/DE je bila levalna.
Ima BiH i HR a nema nas😂, ajde HR to mu dodje EU ali BiH gde sve i svasta na tehnickom prolazi....
Sam atest je 100 eura, ali atest treba da kaze da je prerada u skladu sa zakonom. Vece pitanje je sta nas zakon kaze o ovome, da li priznaje ECE "anekse" ili ne. jer ako nas zakon ne priznaje mozes da atestiras do sutra... figurativno govoreci.

Setite se paradoksa od pre par godina da je u Srbiji u prodaji bio potpuno nov Audi sa xenonima od 25W (sve fabricki) koji vlasnik nakon kupovine nije mogao da registruje jer u nasem ZOBS bila formulacija Xenon = obavezne prskalice za farove, a ECE direktiva (ne znam sad tacno koja) kaze za izvore svetla jace od 2000 lumena = obavezne prskalice a po kome je taj auto i izasao iz fabrike bez potrebe za prskalicama. Kako je onda uopste auto bio dozvoljen za prodaju? Posle se to ispeglalo, ali eto kad je zakon malo u raskoraku sa ostatkom sveta...
A kazu prepisan Nemacki, secam se te situacije, totalno debilna svakako.
 
Poslednja izmena:
A konačno nađem moje farove na nekom spisku... Mada i sa ovim mini led projektorima prolazim tehnički već nekoliko godina. 😁
 
Prolaze i ovi bez DPF i sa zavarenom plocicom na EGR. Ja sam birao auto koji nema te probleme (ali ima druge, lakse za srediti), ali kod nas najbolje prodju uvek oni koji izvrdaju zakon - ne placaju struju na vreme, grade na divlje i sl. Posle dobiju popust i isti status kao ovi sto su se naplacali taksi i dozvola. Nego da ne offtopichim, a i shvatice mozda kao licni napad, a u stvarl je kritika drustva...
 
Poslednja izmena:
Nisam znao za to.

U pravu si, ali koji zakon... zakon koji se u praksi ne primenjuje. Mrtvo slovo na papiru. Nikad nikog kod nas nisu vratili sa ulice zbog led sijalica, a na tehničkom ne obraćaju pažnju. Čak ni u okolnim državama. A na putevima haos.
I ne znam zašto sada, kada polaganje vozačkog traje mesecima i obimnije i detaljnije nego pre 20 god, ne uče ljude više o svetlosnom snopu, podešavanju i važnosti.

Evo snopa iz reflektor fara sa kineskim led sa mini sočivom:
PH20241107-204238-000001F_1.jpg
1000045983.jpg

Bolji snop, usmereniji, verujem tek malo jača ili ista količina svetlosti od dobrih reflektor farova za moj auto (nisam našao uređaj, a hteo sam i to da izmerim). Čak nisu ni jake kao na prvoj slici, samo mi ostale najbolje probrane fotke kad sam prodavao par viška. 😁

Mene je mučila oštećena reflektivna površina fara, tako da mi je ovo po svemu bilo bolje rešenje (čak i za dolazeća vozila), osim po zakonu, naravno.
Mana je što sam nalazio samo 5000K i ugradnja. I to što su sočiva mini, dakle svetlosni snop na izlazu iz fara uži, tako da je bitnije da su farovi čisti nego u nekim drugim slučajevima.

Fotke su sa Kawa D6 auto kamere.
 
Svi (edit: AFTERMARKET) projektori koje do sad videh kod nas (ne bavim se kolima pa nisam video bas previse) imaju DOT (US) pattern, kod nas je u upotrebi ECE (EU) pattern.
Razlika je u osvetljavanju desne strane puta i saobracajnih znakova.

Ako ne nadjem bolju sliku evo ove...
1762269876206.png
1762270197921.png
 
Poslednja izmena:
Imaju da se kupe i ECE projektori, malo teze kod nas jer ovde gotovo niko ni ne zna da postoje DOT i ECE pattern, pa ni ne uvoze u principu ECE ali sam mozes da nadjes na AE projektore sa ECE pattern-om.
 
Ne verujem da ce ovo da zazivi. Koliko sam citao Englezi se naveliko bune zbog led sijalica Austrija predlaze da se ukinu Led i vrate halogene a brat mi zivi u Norveskoj i zali mi se da umeju cesto da ga zaslepe led svetla. O ovim nasim sto ugradjuju sta stignu pa kazu nije mi niko blicao ne bih da komentarisem
 
Led su širok, veoma širok pojam. Čak i kod halogenki imamo ogroman izbor, sa veoma različitim karakteristikama, a za led tek da ne govorim. U tekstu su napisali šta i kako.
 
Ne verujem da ce ovo da zazivi. Koliko sam citao Englezi se naveliko bune zbog led sijalica Austrija predlaze da se ukinu Led i vrate halogene a brat mi zivi u Norveskoj i zali mi se da umeju cesto da ga zaslepe led svetla. O ovim nasim sto ugradjuju sta stignu pa kazu nije mi niko blicao ne bih da komentarisem
Englezi da, ali oni nisu u EU, ovo vazi za clanice EU.
 

Kakva je ovo AI budlaština?!? o_O

Mislim, glavno je da naslov preti Srbima kako nemaju pojma šta ih sve čeka iz EU?!?

Kao prvo, za 90% halogenih farova ne postoji odgovarajuća homologizovana LED sijalica.
Homologacije se rade od fara do fara, od sijalice do sijalice, laboratorijskim ispitivanjem kombinacije fara i sijalice.

Obzirom da su halogeni farovi predviđeni za omnidirekcionalne halogene sijalice, svaki može imati drugačije rešenu logiku reflektora. To opet znači da se za skoro svako rešenje reflektora unutar halogenog faza mora projektovati drugačija LED sijalica, da snop bude zaista odgovarajući i homologiziran. I to mora biti laboratorijski ispitano za svaki tip fara, sa svakom sijalicom koju neki proizvođač ponudi za taj tip fara, bla.bla.bla, vest je medijska besmislica bre...

Pre će biti da su u ovoj vesti napravili bućkuriš dve informacije. Onako kako je AI boot to "razumeo".
Prvo, NOVA vozila će sva biti LED (dakle već fabrički napravljeni LED farovi sa manje više integrisanim LED (što je već manje više standard)).
Drugo, starija vozila će moći da koriste LED samo ako je neko napravio i homologizovao konkretnu LED svetiljku za konkretan far (što je uostalom bilo i do sada).

... ... ...

Ima još nešto. Kod farova sa flux-om većim od nekog X, obavezna je samoregulacija visine sveltosnog snopa.
To već odavno viđamo kod xenona i kod novih fabričkih LED farova.
Zbog toga ove homologizovane LED sijalice za starije farove i ne svetle nešto previše jako. Ne smeju, jer ta vozila nemaju samonivelaciju.
Zbog toga razne kombinacije halogenog fara i vrhnuske vid'-kako-svetli-a-uglavnom-mi-niko-ne-blica-kineske-LED-sijalice, sa 2-3x većim fluxom od normalnog, ne mogu nikako biti legalne.
 
Poslednja izmena:
I dalje ne razumem forsiranje 6000K "boje". Da, deluje atraktivnije, al daj ti meni ono sto se bolje vidi put po kisi, a to je zuckasto. OSRAM je poceo da se bakce time, Philips nesto ranije, ali OSRAM za sad samo H4 a Philips nehomologovan...
 
‘Жућкасто’ светло је природније ноћу кад се светла на колима и користе за осветљавање околине. 6000К нема никакве логике за светло за кола, температура боје за врло јако осветљене радне просторе.
 
I dalje ne razumem forsiranje 6000K "boje". Da, deluje atraktivnije, al daj ti meni ono sto se bolje vidi put po kisi, a to je zuckasto. OSRAM je poceo da se bakce time, Philips nesto ranije, ali OSRAM za sad samo H4 a Philips nehomologovan...
Pa vecina hoce stajling da lepo izgleda, davnih dana pre 20+ godina(kad su se pojavili aftermarket xenoni) sam ljudima objasnjavao da sto je veca K vise se svetla gubi na putu jos kad je mokro, pa svi hteli 8K 10K, pa se vracali kad su shvatili da to ne svetli pa po mom nagovoru kupovali 4300-5000 K tad sam govorio ljudima ako zele da najbolje vide na putu to je od 4000-4300K, max da idu do 5000K ako bas zele belju boju i da bude atraktivan far a da ne gube previse jer sve preko po mokrom se ne vidi.
 
Rant je vise bio u smislu da se maltene ne moze naci bilo sta osim 6000k. Sa xenonima si imao izbor, ovde skoro da ne postoji...
 
Kako mislis "ne postoji" izbor UVEK postoji ako trazis a ne gledas samo ono sto ti se nudi, kao i u zivotu sa mnogo bitnijim stvarima.
Imas led od 3000K, 4300K, 6000K itd, sve kao i u xenonima.
A to sto se kod nas samo sminka uvozi upitnog kvaliteta je zato sto svi zbog "stajlinga" stavljaju 6000K i kao satro da bolje vide a sto ubiju druge u oci ko ga J...
 
Vrh Dno