Šta je novo?

Sve o putu na more autom

Кренуо са 350.000, стигао са 135.000. 😂
 
@Ulrich
Hoces da kazes da jeftinije gorivo da se uveze iz recimo Madjarske i plati carina+troskovi transporta nego da se gorivo kupi u srboji direkt iz NIS-ove rafinerije?!
Izvini ali ja ne verujem u to.
Moze da se desi da bude gorivo iz uvoza ako postoji neki poremecaj u proizvodnji ili nesto slicno ali ovako....Mozda neke manje kolicine iz ovih ili onih razloga ali generalno nema mi ekonomske racunice da se uvozi gorivo.

Ja sam (na moju zalost) radnik NIS-a.....ako su lagali mene,lazem i ja vas,ali takve informacije kolaju oko goriva u Srbiji.....sad kako se kome i sta isplati,nemam pojma
 
Pa to je zato što ideš dole.
 
Ako si Honda fan, onda si verovatno po malo "bolestan". To nije slučaj kod većine drugih brendova :D

Odeš na Toyota forum i umreš od dosade :D
Najveća promena na autu je zamena sezonskih guma :D

Pa Honda,Tojota sve su to pouzdani japanci.....Honde doduse nesto "sportskije" i visokoturaznije masine...:)

Doduse,Hondi ima sve manje u Srbiji (pa i Evropi)....sami su se povukli i prepustili evropsko trziste drugima,da bi se fokusirali na USA....

Nego da se drzimo teme sve o putu na more autom 😁

Meni je najvaznije da sednem u omiljenu Hondu i da krenem u omiljeni Toroni 😍....u cugu odvozam tih skoro 800 km sa prosecnom potrosnjom gdrajva od 6,7 litara....nije lose za auto od 200ks...😀
 

Prilozi

  • 20220619_070821.jpg
    20220619_070821.jpg
    311.3 KB · Pregleda: 96
  • 20220620_085846.jpg
    20220620_085846.jpg
    303.4 KB · Pregleda: 93
Poslednja izmena:
Onda sam ja najgora vrsta petrolhead-a :D I po karakteru i po autu
Vozim isti već 16 god (a ima 22), i dalje može 220 na sat (provereno po GPS-u), ubrzanje nemam pojma. Osetljiv na gorivo jeste, direktno urizgavanje benzin prve generacije
Ređi i od Honde

Elem, dva puta mesečno vozikanje po Srbiji, uvek ista ruta (~500km), na more i zimovanje po jednom opet da kažem iste rute, plus izleti
U lokalu ne računam iako se i tu nakupi

Ove godine Nea Vrasna, preko Bulgarie, duža tura sve autoput. Tamo dodatno jedan izlet do Uranopolisa, drugi do Kavale
U povratku Bansko tri dana pa nazad Niš, magistrala/planine + autoput, vratio se kada je bilo40 i kusur, htedoh da se ugušim od vrućine kad sam izašao da otvori kapiju.
U Banskom jedan izlet na planinarenje, Vihren
DSC_1882r.jpgDSC_2204r.jpg

Pogledajte jednu zanimljivost u ovom postu:
 
Poslednja izmena:
Nikad vam nije palo na pamet da je nešto možda do vašeg vozila, a ne do goriva?
Jer recimo i ja sam svuda u okruženju sipao, ranije dizel pa posle benzin, nikad ništa primetio nisam?
Ne mislim na period od pre 30 godina, već od pre 10-15 recimo pa na ovamo.
Mnogo se lakše oseti uticaj spoljne temperature, ređeg vazduha, uzbrdice koja je okom teško vidljiva, lošeg asfalta, loših guma i sl.
zavisi od coveka do coveka.

moj cale recimo ne vidi razliku izmedju benzina i dizela :D covek uopste ne obraca paznju na takve stvari i moze da vozi dok mu ceo auto bruji kao traktor dok ja svaki zvuk cujem i razlikujem, sto se dizela tice doduse, benzin bas i ne registrujem.

Vozili smo prvog Stila 1.9 JTD 115 konja cale i ja zajedno, tacno cujem kad sednem u auto da drugacije radi ako je on sipao gorivo na nekoj drugoj pumpi.

Sad vozim 159-ku JTDM 170KS vec sesta godina i razlika kako se ponasa kad se sipa gorivo na MOL-u, NIS-u, ili negde preko je evidentna.
Za ovih 6 godina sam mozda 10 puta sipao na NIS/Gaspromu, poslednji put pre 2 godine i nikad vise.
Motor u leru lupka a pri gasu se ponasa kao da je klima ukljucena, kao da mu fali 150-200 obrtaja. da ne pricamo koliko dimi nakon par dana voznje po gradu sa gorivom sa NIS-a ili gorivom sa MOL-a.
Mozda to nije ni do samog goriva koliko do pumpe i njihovog odrzavanja odnosno neodrzavanja cisterni i podzemnih rezervoara gde drze gorivo.
na tipa 7 od 10 puta tocenja na NIS-u je prijavljivao vodu u gorivu. ne konstantno ali dovoljno da upali na sekund-dve svakih ne znam koliko kilometara. To mi se recimo nikad nije desilo na MOL-u, Shell-u ili Petrolu.
U inostranstvu isto nikad.
 
Петрол је РНП. Може бити да је до неке БС, тј. да су резервоари ко зна колико стари и ко зна шта има у њима. Гориво које довезе цистерна је потпуно исто за било кога ко купује из РНП. Разлика је у адитивима који се додају приликом утакања горива у подземне резервоаре на БС. Сваки ланац БС користи другачији адитив.
Колики је значај адитива, то је већ за другу тему.

Ја лично сипам на НИС пумпи код мене у крају која је реновирана у потпуности пре 10ак година. Такође постоје НИС БС које избегавам јер знам да у њих није улагано деценијама.

П.С. Ево прећи ћу на МОЛ на пар резервоара да проверим има ли истине у томе :Д
 
Poslednja izmena:
Ima najviše veze sa kvalitetom goriva. U zadnje dve-tri godine proputovah podosta, mahom turistički, okolne zemlje. Gorivo sam sipao u Rumuniji, Hrvatskoj, Italiji, Makedoniji i Grčkoj. I tvrdim da imamo najlošije gorivo. Potrošnju nisam pratio, jer nema svrhe, kao što rekoste - dosta varijabli. Ali ono što znam - da mi se motor drugačije čuje kada sipam gorivo preko.

Pre tri godine, spremamo se za Grčku, 10tak dana do polaska, kažem ja ženi čuje mi se čudno auto (motor). Ona mi potvrdi. Odem kod drugara koji se razume malo više od mene. Sedne u auto, upali, provoza - i kaže mi da tripujem. Zatim odvezem do dva majstora u gradu koja mi isto kažu. Ali ja osećam da to nije to. Pošto sam išao za bg, imam prijatelja koji radi u ovlašćenom servisu, ne košta me ništa pregled. Odvezem do njega. I on mi kaže da tripujem. Ništa. Pokupimo se mi i odemo u Grčku (normalno, imam uplaćenu auto pomoć). Na izlazu iz Makedonije, pred Grčku granicu, natankam auto do vrha. Posle 50tak kilometara, pitam ja ženu, jel se auto čuje drugačije - ona kaže da. I tako je bilo sve vreme boravka u Grčkoj. Pošto imamo uvek aktivan odmor od 15tak dana, sipao sam i gorivo u Grčkoj, pa posle na izlasku iz Makedonije ka Srbiji. I auto se nije čuo sve dok smo trošili makedonsko gorivo. Počeo da se čuje ponovo kada sam ponovo prešao na naše. Brat od prijatelja, kod kojeg sam išao u ovlašćeni servis, ima isti auto kao ja, samo 2010 (ja 2011) godište. I isti problem imao kao ja. I isto vozio u ovlašćeni servis. Na slavi se sretnemo i krene priča. I lik isto ode u Grčku. Pri povratku potvrdi mi da mu se motor drugačije čuo sa sipanjem makedonskog goriva.

Ista situacija u Hrvaskoj. Posle sipao i u Italiji dva puta, pa opet u Hrvatskoj u povratku. Čak sam sipao jeftiniji dizel - od 1.2eu a ne onaj 1.7eu (2023) jer mi je radnik na pumpi rekao da nema potrebe da sipam skuplji.

U Rumuniju idem često zbog posla. Kad god mogu sipam tamo gorivo. I isto ne čujem auto.

U Srbiji sipam isključivo na OMV pumpama (ima je u Požarevcu). Lukoil izbegavam u širokom luku (najlošije gorivo u Srbiji) ali u Makedoniji i Lukoil ima dobro gorivo (kao i Mak Petrol).
Da ne mešamo samo babe i žabe. Valjda možemo argumentovano da se složimo oko bar jednog.
Varijacije u potrošnji - imaju niz uzroka. Kvalitet goriva - namanji uticaj (ne nema, nego najmanji). Jedan forumaš reče da je sa gorivom sipanim u inostranstvu trošio 7/7,5 a sa našim preko 9,5 - nemojte, molim vas.

Što se samo kvaliteta goriva tiče, nezavisno od potrošnje, nemam dilemu da se razlikuje od pumpe do pumpe, tj. dobavljača. Opet, koji to uticaj ima na rad motora - verujem da ima, ali minimalan i to nakon 10, 15 god istog goriva i svih ostalih uslova nepromenjenih.
Ali je to vrlo lako proveriti - svako ko vozi auto duže od 4,5 god, ima svoju istoriju servisiranja. Da li bilo ko misli da sa toliko lošim gorivom koje instant tera motor da radi "bučnije" i "neravnomernije" filteri goriva su na svakoj promeni normalno/uobičajeno zaprljani; pumpa ne pokazuje znakove oštećenja; dizne nezaprljane/zamenjene tek kad je predviđeno; itd?
 
Koliko svatih, sa Reddit threada, MOL jedini u Srbiji uvozi gotovo gorivo. Svi ostali prerađuju u Pančevu. I pre sam čuio za to, ali kod nas ima pumpa na kojoj piše MOL, ali su franšiza, nisu prava MOL-ova pumpa. Probah gorivo i isto kao i svuda u Srbiji. Kao što rekoh, ja u Srbiji sipam na OMV, ali samo što mi se sviđa pumpa - nova, održavana...za gorivo ne mogu reći ni da je bolje ni da je gore. Isto kao i sva u Srbiji. A jedva čekam da nađem MOL pumpu i da probam gorivo na njoj.

Inače, za sve što komentarišu gorivo u Makedoniji - makedonci nemaju više ni jednu rafineriju. Gorivo se uvozi iz Grčke. Mak petrol je grčki. A cena je manja što zbog standarda što zbog manjih akciza. U hrvatskoj jeftiniji dizel 1.2eu - skoro 0,5eu manje nego onaj sa više oktana i aditivima. I ne primetih da mi je auto išao lošije sa njim. Momak na pumpi mi reče "Sipaj slobodno jeftiniji. Mi lokalci sipamo dva tri puta jeftiniji, pa onda jednom skuplji." Rekoh da probam.
 
Jeste da smo otisli u offtopic, ali meni je na Nis-u deal breaker sto mogu samo da skeniram QR kod i platim
 
Koliko svatih, sa Reddit threada, MOL jedini u Srbiji uvozi gotovo gorivo. Svi ostali prerađuju u Pančevu. I pre sam čuio za to, ali kod nas ima pumpa na kojoj piše MOL, ali su franšiza, nisu prava MOL-ova pumpa. Probah gorivo i isto kao i svuda u Srbiji. Kao što rekoh, ja u Srbiji sipam na OMV, ali samo što mi se sviđa pumpa - nova, održavana...za gorivo ne mogu reći ni da je bolje ni da je gore. Isto kao i sva u Srbiji. A jedva čekam da nađem MOL pumpu i da probam gorivo na njoj.

Inače, za sve što komentarišu gorivo u Makedoniji - makedonci nemaju više ni jednu rafineriju. Gorivo se uvozi iz Grčke. Mak petrol je grčki. A cena je manja što zbog standarda što zbog manjih akciza. U hrvatskoj jeftiniji dizel 1.2eu - skoro 0,5eu manje nego onaj sa više oktana i aditivima. I ne primetih da mi je auto išao lošije sa njim. Momak na pumpi mi reče "Sipaj slobodno jeftiniji. Mi lokalci sipamo dva tri puta jeftiniji, pa onda jednom skuplji." Rekoh da probam.
Da nisu možda kriva MOL pumpa?
Neke pumpe posluju direktno u okviru preduzeća kome pripadaju, neke jesu franšiza. To važi i za Shell, Mol, ali i za eko, nis...
Ako koristiš franšizu, sve nabavljaš od franšize, a ne gde hoćeš.
 
Za ove sumnjam da nabavljaju gorivo od MOL-a. Imaju tri točilice i na jednoj piše MOL. I ono je kao skuplje u odnosu na druga goriva. Ali čini mi se da nema ni M od MOL-a.
 
Interesantno da samo Alfe/Fiati primećuju razliku u kvalitetu goriva. One stare 20+ godina.
 
možda je više do vozača tih Alfi i Fiata.

možda se malo više razumeju ili malo više vode računa od prosečnog "pali, radi, ide" ili "sipaj i vozi" vozača nemačkih automobila 🙃
 
Samo održavate auto redovno i ne brinite za godine.
Išao sam pre tri sedmice Beograd-Leskovac-Ksamil-Ohrid-Skoplje-Leskovac-Beograd sa Corsa C 2004.god I nisam imao problema. Ko je vozio za Ksamil zna kakve su serpentine na onim planinama ispred Ksamil. Mnogo bolja i skuplja kola od mojih su "odmarala" sa strane ja sam vozio. 11 sati sa pauzom od 15min vožnje. Spremam se za 24 sata Leman 😂😂😂
 
Jeste da smo otisli u offtopic, ali meni je na Nis-u deal breaker sto mogu samo da skeniram QR kod i platim
Isto! Od maja 2020 kada su uveli to, ušao sam možda 5x u samu prodavnicu/pumpu i to samo kad je bio loš net ili bug pa nije prošlo na app.
Vrhunska stvar za koju ne mogu da skontam zašto je koristi manje od 5% korisnika.
 
Isto! Od maja 2020 kada su uveli to, ušao sam možda 5x u samu prodavnicu/pumpu i to samo kad je bio loš net ili bug pa nije prošlo na app.
Vrhunska stvar za koju ne mogu da skontam zašto je koristi manje od 5% korisnika.

Jel mi malo-malo izbaci karticu iz aplikacije, pa moram rucno da unosim opet.
 
Najbolja stvar. Nikad mi nije ispala kartica iz aplikacije. Sipam isključivo tako, i to G100 poslednjih 9 godina i mnogo hiljada km. Izmereno sa dragy, gorivo pruža maksimalne teoretske performanse koje može da ima moj auto.

Dizelaše sam vozio od početka 2000tih, nisam nikad imao problem sa gorivom, niti zvukom, niti grešku sa vodom u gorivu na JTD i JTDm. Verovatno je placebo, ali tripovao sam da mi bolje rade fiatove dizelke ako sipam wynss i jeftiniji dizel, umesto skupljeg.
 
Izvinjavam se sto upadam u ove hemijske analize ali ne mogu da ne ispravim, deal breaker znaci nesto sto ponistava dogovor pa je ovde pogresno upotrebljena, trebalo je da bude clincher ili formalnije deal maker da bi znacilo to sto je napisano...

A inace i meni je to bitna prednost NIS-a jer mi ubrzava proces kupovine...
 
[sarkazam/]
Dobro je što nemamo posebnu temu o elektronskoj naplati putarine i tag uređajima, i što nemamo posebnu temu o kvalitetu goriva i ponašanju raznih vozila sa raznim gorivima.
Sjajno što je sve to isprepleteno u temi putovanja na more.
[sarkazam]
 
Izvinjavam se sto upadam u ove hemijske analize ali ne mogu da ne ispravim, deal breaker znaci nesto sto ponistava dogovor pa je ovde pogresno upotrebljena, trebalo je da bude clincher ili formalnije deal maker da bi znacilo to sto je napisano...

A inace i meni je to bitna prednost NIS-a jer mi ubrzava proces kupovine...

Visoko cenim tvoje postove u većini tema gde učestvuješ, ali ovde si propustio slang značenje navedene fraze. Tačka koja doprinosi da prevagnemo na određenu stranu.

Zahvalio bih se svima na statistici i subjektivnim osećanjima u potrošnji goriva i radu motora. Ako neko ima još nešto korisno da kaže u vezi sa putovanjem automobilom na letnji godišnji odmor, samo napred. Sve ostalo brišemo, a uskoro će i tema pod lok, jer mora na koja idemo narednih meseci uglavnom nisu dostupna kolima.
 
Zasto lock? Tema je bas razbibriga. I ono najvaznije, bar koliko vidim, nema teskih reci. Ljudi opusteno komuniciraju, sto je zaista retkost kada su vozaci u pitanju. :)
 
Hvala ti na lepim recima... uzvracam komplimente... :)

Ali deal breaker u engleskom jeziku kako formalnom, tako i slangu uvek ima negativan kontekst odnosno stvar koja odbija od izvrsenja dogovora... moze biti inside joke ili sprdnja izrazito zargonski receno ali to ovde nije kako iz konteksta tako i iz toga sto nedostaje uvodni deo, to bi bilo ovako na primer: She plays video games? Total deal breaker ;)
 
Odosmo i u gramatiku engleskog jezika u ovoj temi, ali ipak može se i to progledati kroz prste jer engleski koristimo kada idemo na more. 😉
 
Ni ja tu ništa ne bih dirao :D Samo nek je srodno, ne mora baš sve da bude i tačno na temu :)
 
Evo da se vratimo na temu:

Sutra ce biti ravno mesec dana od kad sam porucio grcki tag a na more krecem u ponedeljak uvece.

Da li cekati jos ili preusmeravati na putarinu? Koliko sam shvatio moze licno preuzimanje tek od 9 ujutru, sto mi opet mozda i ne igra jer se nadam da cu do tada vec biti na Halkidikiju..
 
Пошто први пут путујем туђим аутом у ЦГ, да ли ће ми тражити на граничном прелазу саобраћајну?
 
Vrh Dno