Šta je novo?

Sve o putu na more autom

Treba ti i ovlascenje uz saobracajnu.
 
Uzmi ovlašćenje za upravljanje tudjim vozilom u inostranstvu, možeš u AMSS. Saobraćajnu svakako moraš da imaš uz sebe
 
Ja sam se svojevremeno 2-3 godine mucio sa tim izdavanjem(ziveo u BG, matori u varosici gde nema AMSS i onda vozi bespotrebno 70ak kilometara da to resimo jer se auto bzvz vodio na njega jer ja nisam mogao da prisustvujem kad smo kupovali) i onda dozivim da ni Makedonci, ni Grci, ni Bosanci nisu ni trazili isti.
Ali, iako se to nije desilo, opet bolje sad da se iscimas nego da dodjes na granicu.
 
Evo da se vratimo na temu:

Sutra ce biti ravno mesec dana od kad sam porucio grcki tag a na more krecem u ponedeljak uvece.

Da li cekati jos ili preusmeravati na putarinu? Koliko sam shvatio moze licno preuzimanje tek od 9 ujutru, sto mi opet mozda i ne igra jer se nadam da cu do tada vec biti na Halkidikiju..

Imas 2 rampe nije strasno. Ja imam grcki tag, uplacen novac i nije htela rampa da se podigne...

Poslao sam im mejl, nema odgovora...
 
Ima ovde i starijih od mene, pa će posvedočiti, koliko nam sećanje seže, naslušali smo se tih priča o potrošnji, iz vremena kada je važan argument kod kupovine polovnog automobila bio - prva farba, preko vremena da se do Niša lagano stigne za satipo i do Budve za "malo ispod šest sati". Sa trenutnim automobilom sam prešao 102k km i imam sve do jednog računa sačuvanog, sa lokacijom pumpe na kojoj je gorivo sipano, sipano uvek do prvog klika. Automobil kaže 7.1 l/100km, a moj software kaže 7.12 l/100km, tako da ću verovati da automobil ispravno meri i pokazuje. Ako i ima razlike od pumpe do pumpe, to može da bude toliko mala razlika, da bih mogao da je potvrdim samo ako vrtim identične krugove na Navaku. Zato kažem, manite se tih priča iz devedesetih da nam je gorivo loše.

Пошто први пут путујем туђим аутом у ЦГ, да ли ће ми тражити на граничном прелазу саобраћајну?
Saobraćajnu će ti tražiti gotovo sigurno. CG i MK granicu ne znam da sam ikad prešao da mi nisu tražili saobraćajnu. I ove godine sam išao kolima u Temišvar, Rumun je tražio saobraćajnu.

Ovlašćenje za upravljanje tuđim vozilom u inostranstvu se žargosnki zove žuti karton, jer je žute boje. Nikada mi ga niko nije tražio (auto se vodi na pravno lice - ne znam kakva je situacija ako se vodi na drugo fizičko lice), ali ga uvek izvadim, jer je situacija kao i sa međunarodnom vozačkom dozvolom (za zemlje gde je još uvek potrebna), niko je ne traži, a kada se, ne daj Bože, nađeš u situaciji da je potrebna, bolje da imaš, inače je problem još veći.
 
Нема правила за овлашћење, прошле године, позајмио ауто сестри и зету да иду на Лефкаду, на излазу из Македоније, Северне, јелте, тражио им овлашћење, пустили их после након"убеђивања" од 20 минута... Колеги @Ingvarr саветујем да узмеш међународно овлашћење, саобраћајну, јер браћа Црногорци су познати по љубави, посебно према туристима из Србије, тако да им немој давати повода да те врате са границе...
 
Meni nikad nisu trazili kada sam vozio sluzbeni auto, a zimus uzmem od brata auto i krenem za Rumuniju nas granicar me pita 'a ciji ti ovo auto'? (Mislim da je Jasa Tomic prelaz). Objasnim mu da je od brata a on pita 'a jel na istoj adresi zivite'? I kako nam je ista i adresa on nije dalje nista trazio.. Eto, nema pravila.
 
Pravilo je da imaš sve što zakon nalaže, a posebno u drugoj državi. Ne bih da ulazim u bilo kakve probleme tamo negde...
 
To ovlascenje ( AMSS za upravljanje tudjim vozilom u inostranstvu ili popularno zuta karta) u praksi gotovo niko nikada ne trazi ( ili ako bas naletite na namcora obicno puste uz upozorenje ja sam cuo za 2 slucaja do sada), ali ako se desi saobracajna nesreca jako je bitno da ga imate, pogotovo ko ima kasko jer je veoma verovatno, da ne kazem izgledno, da ce osiguranje to da proveri i da ako nemate odbije odstetni zahtev... za 1500 dinara stvarno je suludo da se razmislja...

Jedino sto je neverovatno da ne postoji opcija da se uzme na duzi period od godinu dana, ok jasno je da hoce da naplate svaki put ali...
 
Mozda sam preskocio odgovor vec, jel isao neko preko Bugarske na Halkidiki, kontam da se preskoci Evzoni i naplatne rampe po Makedoniji (nisam jos tag prebacio na post paid)?
 
Kasko za fizička lica uglavom ne važi za treća lica, naročito ako nisu članovi porodice vlasnika vozila. Posedovanje žutog kartona neće ništa promeniti po tom pitanju. Ali da, treba ga imati, da se ne bi došlo u situaciju de se revnosnom policajcu, koji "ne zna" engleski, dokazuje da auto nije ukraden...
@anak1n: išli su na Halkidiki preko BG, ali ne znam koliko to ima smisla sada, kada je sezona na izmaku i gužve uglavnom znatno manje nego tokom glavne sezone.
Pozdrav
 
Kasko za fizička lica uglavom ne važi za treća lica, naročito ako nisu članovi porodice vlasnika vozila. Posedovanje žutog kartona neće ništa promeniti po tom pitanju. Ali da, treba ga imati, da se ne bi došlo u situaciju de se revnosnom policajcu, koji "ne zna" engleski, dokazuje da auto nije ukraden...
@anak1n: išli su na Halkidiki preko BG, ali ne znam koliko to ima smisla sada, kada je sezona na izmaku i gužve uglavnom znatno manje nego tokom glavne sezone.
Pozdrav
Mi obicno idemo zbog nasih i decijih GO pocetkom septembra, prosle godine se nismo lepo proveli na Evzoniju (mislim da smo 4h cekali) a bio je ponedeljak ili utorak cini mi se. Vracali smo se preko Bugarske, dok je jos bila granica, ali smo je brzo prosli.Sad od 01.09 imamo smestaj, sto znaci da u nedelju kasno uvece krecemo. Videcu jos, ispraticu prelaze sta/kako. Hvala!
 
Mozda sam preskocio odgovor vec, jel isao neko preko Bugarske na Halkidiki, kontam da se preskoci Evzoni i naplatne rampe po Makedoniji (nisam jos tag prebacio na post paid)?
Diskutovano
Duže jeste osim ako ideš na treći prst. Brže jeste i to dosta, lepši je put. Takođe izbegavaš gužve na grčkim naplatnim rampama, ume da bude cirkus
E jedino, ako ideš na prvi prst svakako nećeš moći da izbegneš gužvu na njegovom ulasku
 
Kasko za fizička lica uglavom ne važi za treća lica, naročito ako nisu članovi porodice vlasnika vozila. Posedovanje žutog kartona neće ništa promeniti po tom pitanju. Ali da, treba ga imati, da se ne bi došlo u situaciju de se revnosnom policajcu, koji "ne zna" engleski, dokazuje da auto nije ukraden...
Stetu prema trecim licima ne pokriva kasko vec se ono naplacuje preko AO ( odnosno obaveznog osiguranja) nevezano za to ko je vozio kola i kakvi su uslovi samog kaska po tom pitanju...

Sto se tice posedovanja dozvole za upravljanje tudjim vozilom u inostranstvu i kaska u situaciji kada ne vozi sam vlasnik vozila ( pretpostavljam da si na to mislio) uglavnom se i za fizicka lica ne pravi distinkcija ko vozi ukoliko je to po odobrenju vlasnika, a da ne budem lenj sad sam ubacio u chatgpt ponude ( preciznije opste uslove od vecine osiguravajucih kuca koje sam dobio u julu i kod svih je nebitno ko vozi kola, odnosno stoji ( u manje vise istoj definiciji) :

Korisnik: vlasnik motornog vozila i svako drugo fizičko ili pravno lice koje voljom vlasnika vozila koristi motorno vozilo;

I u tom slucaju je u inostranstvu neophodan ovaj dokument kako ne biste imali problema, odnosno kako biste dokazali da ste zaista imali dozvolu vlasnika vozila da ga koristite... Tako da uvek izvadite...

Naravno, verovatno postoje neke osiguravajuce kuce koje ne dozvoljavaju ovu mogucnost i ogranicene su na samog vlasnika vozila ali to svakako mora pisati u opstim uslovima ali onda to vazi i za Srbiju...
 
Imajte na umu da ako se vracate preko Bugarske sada da su ogromne guzve na ulazu u Srbiju, jer su Turci krenuli da se vracaju nazad na zapad. Te guzve ce biti sve do kraja avgusta, a najvise vikendom.
 
Mi obicno idemo zbog nasih i decijih GO pocetkom septembra, prosle godine se nismo lepo proveli na Evzoniju (mislim da smo 4h cekali) a bio je ponedeljak ili utorak cini mi se. Vracali smo se preko Bugarske, dok je jos bila granica, ali smo je brzo prosli.Sad od 01.09 imamo smestaj, sto znaci da u nedelju kasno uvece krecemo. Videcu jos, ispraticu prelaze sta/kako. Hvala!
Sad nisu gužve, gledaj da na naš prelaz Preševo budeš oko 12-1 noću, na Evzoni 3-4 ujutru.
 
Ko planira da ide za 2 nedelje u Grcku preko Makedonije nek dobro razmisli zbog njihovog drzavnog praznika:
Po08. 09. 2025.Dan nezavisnosti Ден на независноста

Mi nismo znali/obracali paznju prosle godine i prosli sko kao po trnju cekajuci oko 4h na Evzoniju(nista bolje nije bilo ni preko Dorjana). Znaci 5-6. septembar predvidjam kolaps.
 
Treba da se vratim 5.9, divno 🥳
 
Neko je pisao, al ne mogu da nađem.

Izvršena je promena prebivališta, a time i registracija. Zanima me da li će praviti problem što se tiče tag uređaja koji će biti na stare table dok ne promenim podatke?

Dopuna: mislim da sam našao.

"ТАГ уређај који је конфигурисан у 1. категорији (путничка возила) може да се пренесе и користи у било ком путничком возилу, без обзира на власништво и регистарске ознаке. За све остале категорије ТАГ уређај је непреносив."

Znači, ne bi trebalo da imam problema.
 
Naš tag može da ima tablice koje i nisu tablice nego neki random broj, samo je bitna kategorija.
Recimo tag iz tehnomanije kao tablice ima "SBLxxxxx".
 
Štos je u tome što mi je TAG vezan za prethodne tablice. Zato pitah.
Nema veze. Moj tag je vezan za auto čija registracija više ne postoji i sve radi kako treba godinama.
Samo ako se napravi haos na enp rampi, onda me pita radnik na naplatu da li su moje tablice (te koje više ne postoje).
 
Mozda sam preskocio odgovor vec, jel isao neko preko Bugarske na Halkidiki, kontam da se preskoci Evzoni i naplatne rampe po Makedoniji (nisam jos tag prebacio na post paid)?
ja stigoh u Vurvuru juce preko Bugarske:
  • na Gradini oko 5:45 ujutru bilo 4 vozila ispred mene na srpskoj i 2 na bugarskoj granici
  • vinjetu kupio online 3 dana pred polazak
  • kroz BG lagana voznja, odlican autoput, na izlazima iz tunela stoji policija, verovatno pecaju one sto prodju tunel sa 140kmh... ja postujem ogranicenja u stranim zemljama, mirna glava... ima jedno 15-tak km kroz dolinu Strumice gde su oni plasticni stubici i nema obilazenje, vozi je 60-70kmh...
  • granice izmedju BG i GR nema, ali ima naplatna stanica za putarinu gde se zaguzvaju svi, pa smo stajali jedno 10 min u koloni od 1km sigurno, da bi odjednom krenuli i videli da su Grci digli rampe i propustili sve bez naplate :)
  • vozio posle preko sela i brda direktno kuda me Google mape vodile, i izbio dole na Ormos Panagias, jako zabavan put ako vozite iole "sportskiji" auto ;) a zive duse nigde nema...

Jos razmisljam da li da se vracam preko Makedonije, pa na Strezimirovce, ako turci nagrnu na Gradinu 2. septembra... da cekiram jos jedan granicni prelaz sa liste :)

PS. u samo Vurvuru-u 5G i 4G jako mrsavo... ali u hotelu solidan Starlink, i ping do mog VPN servera 30ms :)
1756042203169.png


edit: zaboravih najbitniju stavku (nekima): 9h 30min voznje, nisam brojao kilometre...
 
Poslednja izmena:
Bili smo u Polihronu do 22.08.
U odlasku granični prelazi:
1. SRB-SMKD - 45 min. (Stigli na granicu Preševo oko 03:00č)
2. SMKD-GRE - 150 min. (Stigli na granicu Dojran oko 6:45č po našem vremenu). Izabrao Dojran, jer su gužve bile nenormalne na Evzoniju. Posle sam čitao u Viber grupi da se i na Evzoniju i Dojranu to jutro i prepodne čekalo i po 5 sati da se pređe granični prelaz.

U povratku krenuli iz Polihrona u 07:00č po GRE vremenu, a granice:
1. GRE-SMKD - 15 min. (Stigli na granicu Evzoni oko 9:00č po GRE vremenu)
2. SMKD-SRB - 70 min. (Stigli na granicu Preševo oko 10:15č)

Na SMKD granici u oba smera su mi tražili zeleni karton i saobraćajnu.
Gorivo točio u SMKD na LUKOIL, a u GRE na EKO. Lepše mi je auto radio sa GRE gorivom (Avio dizel).
 
Na moru je sve lepše 😀
 
Ni u povratku grcki tag nije hteo da podigne rampu...

Vratim se pa platim kesom i pitam grka, kaze pojma nema, on samo sa kesom barata. Pisao sam mejl podrsci, nema ih. Bas bezveze, nije mi zao 15 evra, nego sto nije funkcionalan...
 

Prilozi

  • Screenshot_20250824_200229_MyEgnatiaPass.jpg
    Screenshot_20250824_200229_MyEgnatiaPass.jpg
    20.5 KB · Pregleda: 0
Vrh Dno