Šta je novo?

Raiffeisen bank


Visa Revolving kreditna kartica - revolving model otplate i model otplate na rate bez kamate
Ukoliko je Banka Korisniku kartice, u okviru odobrenog kreditnog limita, odobrila koriscenje revolving kreditne kartice za kupovinu roba i usluga (u zemiji i inostranstvu) na rate, u tom slucaju iznos izvrsene transakcije
Korisnik kartice otplacuje u jednakim
mesecnim ratama, bez kamate. Banka Korisniku kartice za svaku izvrsenu transakciju napravijenu koriscenjem kartice prilikom placanja roba i usluga u Republici Srbiji i inostranstvu koja se deli na rate naplacuje jednokratnu naknadu za podelu transakcije na rate u iznosu od 5% od iznosa svake izvrsene transakcije a minimum RSD 500. Osnovica za obracun naknade za podelu transakcije na rate je iznos svake izvrsene transakcije.
Banka naknadu za podelu transakcije na rate obracunava na dan knjizenja te transakcije.
Osnovica za obracun naknade za podelu transakcije na rate izvrsene u inostranstvu je iznos transakcije izrazen u valuti EUR.
Naknada za podelu transakcije na rate izrazena u valuti EUR placa se u RSD po prodajnom kursu Banke za devize vazecem na dan knjizenja transakcije.

Naknada za podelu transakcije na rate se placa jednokratno i dospeva za placanje na dan kada dospeva za placanje prva rata izvrsene transakcije. U slucaju kada Korisnik kartice podnese zahtev za prevremenu otplatu pre dospeca prve rate, duzan je uz prevremeno otplaceni iznos plati i naknadu za podelu
transakciju na rate po instrukciji Banke.


Kolko ja ovde kapiram kupim nesto za 100000 oni za deljenje obracunaju 5000 i to mi odmah naplate u celosti uz prvu ratu.
Prema ovom predlogu Raiffeisen postaje bezobrazno skupa, pa čak i neisplativa kao primarna banka, mada je i do sada bila među najskupljima, ali ovo sada nema nikakvog smisla. Naročito nema smisla prema Premium klijentima za koje ih realno baš briga. Al' izbor je maksimalno sužen, najsličnija svim uslugama koje pruža je Intesa, OTP onako, ostali očigledno ništa ...
 
Sta je to podizanje gotovine uz placanje karticom? To bese ona fora sto na npr. NIS pumpi mozes da trazis da ti skinu vise novca i daju ti visak u kesu?
Da li se ove nove promene odnose i na situaciju kada kupis nesto u inostranstvu online za npr. 500 evra, a onda ti trgovac posle 7 dana vrati novac jer nemaju proizvod? To se isto tretira kao uplata na karticu?
 
Prema ovom predlogu Raiffeisen postaje bezobrazno skupa, pa čak i neisplativa kao primarna banka, mada je i do sada bila među najskupljima, ali ovo sada nema nikakvog smisla. Naročito nema smisla prema Premium klijentima za koje ih realno baš briga. Al' izbor je maksimalno sužen, najsličnija svim uslugama koje pruža je Intesa, OTP onako, ostali očigledno ništa ...
OTP je meni ok, cak planiram da apliciram sad kod njih za master kreditnu, ili visu, nego sto ne mogu da vidim sta imaju od ponude, moram da cimam bankara. eBanking i mobile banking im je top za fizicka lica, i sad su mi jos vise odlicni ispali sa ponudom virtualnih kartica za internet placanja, plus kontrola sta i kolko trosim sa kartice, sto npr nemam kod RFB da setujem. Kad otplatim poslednju ratu na RFB, vrlo verovatno da cu sve usluge koje imam kod njih da pogasim, doduse moracu da ostavim neki vid racuna da imam jer kod RFB koristim investicioni penzijski i alternativni fond, tako da sam se ja kod njih bas zatarabio :D
 
OTP je meni ok, cak planiram da apliciram sad kod njih za master kreditnu, ili visu, nego sto ne mogu da vidim sta imaju od ponude, moram da cimam bankara. eBanking i mobile banking im je top za fizicka lica, i sad su mi jos vise odlicni ispali sa ponudom virtualnih kartica za internet placanja, plus kontrola sta i kolko trosim sa kartice, sto npr nemam kod RFB da setujem. Kad otplatim poslednju ratu na RFB, vrlo verovatno da cu sve usluge koje imam kod njih da pogasim, doduse moracu da ostavim neki vid racuna da imam jer kod RFB koristim investicioni penzijski i alternativni fond, tako da sam se ja kod njih bas zatarabio :D
Ja ipak više preferiram Intesu, jer imaju daleko niže kamatne stope na kreditne kartice od OTP-a, ali opet kažem, ovo što Raiffeisen sada radi, nema nikakvog smisla, osim čistog dranja klijenata, i nesumnjivo će imati neki odliv, samo je pitanje koliki ...
 
Mislim se u sebi, sve jedno šiknućemo smeštaj na rate u zadnjem momentu pre naplate tih 5%.
Zvučalo mi je kao dobra fora sinoć kad si napisao, ali sad opet kad pominješ, bilo bi neisplativo, zar ne? Valuta kartice tj. kreditnog računa je strogo RSD? U tom slučaju bi ti udarili loš kurs (na današnji dan 120+), pa bi opet zaradili na tebi... Ako imaš sredstava da sve platiš odmah, bolje onda debitnom karticom vezanom za devizni račun, ili karticom druge banke zbog provizije za inostranstvo koja svakako postoji, hahah.
 
Sta je to podizanje gotovine uz placanje karticom? To bese ona fora sto na npr. NIS pumpi mozes da trazis da ti skinu vise novca i daju ti visak u kesu?
Jeste. Kupiš nešto i tražiš keš od 500 do 5000. Ako ti treba još, podeliš artikle na više računa.
Da li se ove nove promene odnose i na situaciju kada kupis nesto u inostranstvu online za npr. 500 evra, a onda ti trgovac posle 7 dana vrati novac jer nemaju proizvod? To se isto tretira kao uplata na karticu?
Povraćaj se ne tretira kao uplata. To su sve banke razgraničile zbog frilensinga. Davnih dana Inteza je knjižila PayPal kao storno, ali više ne. Isto sam iskomunicirao i sa nadležnima iz kartičarske službe u Komercijalnoj, a kod Rajfajzena i piše u predlogu izmena Visa Direct/MoneySend aka instant i standard transfer (što se defakto po identifikatoru transakcije razlikuje od chargeback-a).
 
Zvučalo mi je kao dobra fora sinoć kad si napisao, ali sad opet kad pominješ, bilo bi neisplativo, zar ne? Valuta kartice tj. kreditnog računa je strogo RSD? U tom slučaju bi ti udarili loš kurs (na današnji dan 120+), pa bi opet zaradili na tebi...
Ne mogu oni da zarade na nama koliko mi može da istrpimo to njihovo dranje kože sa naših ledja. 😁
 
Jel imao neko problema sa refundiranjem sredstava u poslednje vreme? Naričih nesto na woltu, skinuše pare, dostavi ni traga ni glasa. U aplikaciji stoji da je dostavljeno. Momak iz wolt podrške ne zna u čemu je bio problem ali je kako on kaže refundirao sredstva nazad na karticu sa koje je plaćeno. Dobih i mail potvrde o refundaciji. Medjutim evo dva dana pare se na račun ne vraćaju. Kad god sam imao sličnih problema pare bi bile nazad u 95 posto slučajeva za par minuta, najviše par sati. Nikad nisam 2 dana čekao za povrat sredstava. Opet kontaktirah wolt kazu od njih nije, sve je uradjeno kako treba. Kazu da kontaktiram banku. Ajde reko prvo ovde da pitam mozda je neko imao sličnih problema...
 
Jel imao neko problema sa refundiranjem sredstava u poslednje vreme? Naričih nesto na woltu, skinuše pare, dostavi ni traga ni glasa. U aplikaciji stoji da je dostavljeno. Momak iz wolt podrške ne zna u čemu je bio problem ali je kako on kaže refundirao sredstva nazad na karticu sa koje je plaćeno. Dobih i mail potvrde o refundaciji. Medjutim evo dva dana pare se na račun ne vraćaju. Kad god sam imao sličnih problema pare bi bile nazad u 95 posto slučajeva za par minuta, najviše par sati. Nikad nisam 2 dana čekao za povrat sredstava. Opet kontaktirah wolt kazu od njih nije, sve je uradjeno kako treba. Kazu da kontaktiram banku. Ajde reko prvo ovde da pitam mozda je neko imao sličnih problema...
Ja sam Wolt refundaciju čekao 3-4 dana. Unicredit banka je u pitanju
 
inace meni sve banke deljuju veoma lose. Radnici kao iz horor filma, sve je neverovatno lose i sporo. Procedure sa odlascima u banku, gomilom nekih papira. Trebalo bi da sve moze online i da se dobije postom kod kuce bez neverovatnog gubljenja vremena. Kao i u drugim sferama zivota klijenti im to dopustaju umesto da odmah reaguju kriticno. To nisu drzavni poslovi i ustanove sa pretnjama posledica mada je mozda i to moguce posto su ljudi uopsteno uplaseni (mozda manje sada ali jos uvek ne dovoljno manje).

Stalne zamke sa neocekivanim troskovima i naknadama.
Ponudjenih i reklamiranih proizvoda nema kad se ode u banku a cesto i sefovi ne razumeju svrhu promocije ili proizvoda.

Verovatno i te niske plate uticu.

Sve bi moralo biti brze sa normalnim odnosom prema klijentu. Prema svim klijentima isto ljubazno, profesionalno, ne da se menja ponasanje prema pripadnosti, statusu, vezi itd.
 
Poslednja izmena:
iRačun ostaje besplatan. Jedino se uvode neke opšte takse. Neke se unapređuju, stagniraju ili čak unazađuju, ali sve je to tako kako je. Elektronski potpis je za mnoge i dalje misaona imenica, neke ga selektivno primenjuju, kao što i parcijalno vode video identifikaciju (samo za kredite, ali ne i otvaranje računa) ili su tek od relativno skoro počele sa slanjem kartica poštom, itd.
 
U novoj kampanji se vidi budući dizajn Visa Debit kartice, iskreno bilo je i vreme da je modernizuju.

IMG_1543.png
 
Pretpostavljam da i Visa Debit ostaje besplatna uz iRačun. Godišnja članarina za Visa Debit je sa 1000 din pala na 100 din, ali se ona svakako nije naplaćivala korisnicima iRačuna.
Ne, nije pala, već joj se određuje mesečna naplata pa godišnje ispadne 1200. Međutim, pravilo je uvek bilo da članarina važi samo za kartice izdate u ekspozituri, dok se ugovorene na daljinu ne naplaćuju. Kako za to nema posebne napomene, neće ni biti promene.
 
Na slici je žuta sa crnim povezom. Nije nemoguće da će možda osvežiti i postojeću paletu. Red bi bio da konačno počnu da izdaju mat kartice (na kojima je magnetna traka utisnuta u plastiku kao kod beskontaktne Dine), a i sramota je, jer ih je Credit Agricole još 2020. uvela pa za njih su klasične sa folijama korak nazad. Barem Visa omladinske jesu takve.
 
Ja ipak više preferiram Intesu, jer imaju daleko niže kamatne stope na kreditne kartice od OTP-a, ali opet kažem, ovo što Raiffeisen sada radi, nema nikakvog smisla, osim čistog dranja klijenata, i nesumnjivo će imati neki odliv, samo je pitanje koliki ...
Ko gleda kamate na kreditne? Od toga treba bezati glavom bez obzira :)

Kada je poskupljenje bilo cega kod nas rezultiralo primetnim odlivom??
 
@uji: Ovu što su mi izdali je zlatna, malo svetlije nego na slici što sam tada postavio.
Slike uz vest su prilično loše. U pravu si, žuto sa nekom štampom.
Više volim kada su totalno drugačije (obe bi sad imale crnu traku gore pa gledaj na kojo šta piše). Mada izuzetno retko koristim fizičku, osim Dine (jer ne može u apple pay naravno).
Ima reklama na Yotube:
Untitled-1.jpg
 
  • Like
Reagovanja: uji
inace meni sve banke deljuju veoma lose. Radnici kao iz horor filma, sve je neverovatno lose i sporo. Procedure sa odlascima u banku, gomilom nekih papira. Trebalo bi da sve moze online i da se dobije postom kod kuce bez neverovatnog gubljenja vremena. Kao i u drugim sferama zivota klijenti im to dopustaju umesto da odmah reaguju kriticno. To nisu drzavni poslovi i ustanove sa pretnjama posledica mada je mozda i to moguce posto su ljudi uopsteno uplaseni (mozda manje sada ali jos uvek ne dovoljno manje).

Stalne zamke sa neocekivanim troskovima i naknadama.
Ponudjenih i reklamiranih proizvoda nema kad se ode u banku a cesto i sefovi ne razumeju svrhu promocije ili proizvoda.

Verovatno i te niske plate uticu.

Sve bi moralo biti brze sa normalnim odnosom prema klijentu. Prema svim klijentima isto ljubazno, profesionalno, ne da se menja ponasanje prema pripadnosti, statusu, vezi itd.
Ja mislim da je sve to posledica nedostatka konkurencije. Jednostavno nismo u EU i nema izgleda da će to uskoro da se promeni.

Tražnja za bankarskim uslugama raste, ponuda se smanjuje usled ukrupnjavanja banaka, ekspoziture se zatvaraju. Klijenti nemaju izbora, uzmi ili ostavi.

A ni zaposleni nisu u boljoj poziciji. Pun je biro diplomiranih ekonomista.

Ovom "šmirglanju" klijenata izmišljenim provizijama jedino NBS može stati na put. Ono što očekujem u narednim godinama su "penali" za podizanje novca na bankomatima i šalterima. Dobiješ limit koliko možeš besplatno novca da podigneš u jednom mesecu i to je to. I radiće na tome da smanje broj bankomata.
 
U novoj kampanji se vidi budući dizajn Visa Debit kartice, iskreno bilo je i vreme da je modernizuju.

Pogledajte prilog 498723
Meni je danas stigla ovakva Visa electron I nova Dina sa novim izgledom. Dina je bela sa ispupčenim crnim slovima a Visa je baš lepa i elegantna. Od reciklirane plastike. Jedino što ništa ne razumem odakle mu sad toliko kartica. Ja sam iRacun otvorio u vreme kad je bilo samo elektronskih kartica. Posle sam podneo zahtev za Dinu i Visu. Obe sam dobio plastične besplatno. Sad su poslali ove dve. I još u aplikaciji imam neke nove digital i više ništa ne razumem. Posebno što je za novu Dinu došao pin pre neki dan a za novu Visu nema. Ništa mi nije jasno. Ali je lepo. 🤷🥳
 
@Tassini u istoj smo situaciji, samo ne znam kako si dobio plasticnu Visu bez godisnje clanarine (kada si naknadno podnosio zahtev u ekspozituri)?

Jedino što ništa ne razumem odakle mu sad toliko kartica
Dina i Visa virtuelne koje si dobio kada si otvorio racun prvi put ce ti biti ugasene uskoro, i zamenjene sa ove 2 nove sto su ti stigle. A ove jos 2 su ti one fizicke koji si dodatno zatrazio u ekspozituri (mozes da ih otkazes).
I još u aplikaciji imam neke nove digital
Te nove digital su ove plasticne koje su ti stigle na kucnu adresu
Posebno što je za novu Dinu došao pin pre neki dan a za novu Visu nema.
Za Dinu ti je pin ovo sto si dobio postom, za Visu ti ostaje stari. Meni su stigle samo Dina i pin za nju, Visa jos nije stigla
 
I kod mene ista situacija. Je l mogu ove stare kartice, koje sam nekada naknadno uzeo da ih sada otkažem onlajn, pošto mi za njih skida neko osiguranje svaki mesec, a višak su mi sad kad su stigle ove? Ili verovatno moram do poslovnice?
 
@Tassini u istoj smo situaciji, samo ne znam kako si dobio plasticnu Visu bez godisnje clanarine (kada si naknadno podnosio zahtev u ekspozituri)?


Dina i Visa virtuelne koje si dobio kada si otvorio racun prvi put ce ti biti ugasene uskoro, i zamenjene sa ove 2 nove sto su ti stigle. A ove jos 2 su ti one fizicke koji si dodatno zatrazio u ekspozituri (mozes da ih otkazes).

Te nove digital su ove plasticne koje su ti stigle na kucnu adresu

Za Dinu ti je pin ovo sto si dobio postom, za Visu ti ostaje stari. Meni su stigle samo Dina i pin za nju, Visa jos nije stigla
Hvala na odgovoru. Sad mi je jasnije. Jedino taj pin za visu stari, ispada da je to onaj što je bio za Visa digital karticu?
Besplatnu Visu electron sam dobio tako što sam u poslovnici u Paraćinu rekao da je to ugovor zaključen na daljinu i da u tarifama piše da je besplatna (imao sam sve odštampano i tačno sam rekao) i dodao da neću da je uzmem ako se plaća članarina. Zvali su negde u podneli zahtev i rekli da ako bude naplatilo članarinu da je otkazem. Nikad nisu naplatili članarinu i ja je zadržao. A čitao sam da su uglavnom naplaćivali članarinu.
 
Vrh Dno