Šta je novo?

AIK Banka

Za kreiranje ebankin naloga na računaru da li se može korititi LIB broj iz aplikacije ili mora drugi novi LIB broj? Nikako ne uspevam da kreiram nalog na raćunaru. U aplikaciji sam to uradio ali na računaru ne mogu.
Proveri preko online podrške.
 
Šta tačno znači LIB iz aplikacije? LIB-ovi su im sad privremeni i uzimaju se u ekspoziturama (ne znam može li preko kontakt centra), a stižu SMS-om. Stavio sam u prilog kako to izgleda. Dakle, zatražite LIB, dobijete ga (prva poruka), traje 120 sati, a važi i za mobilnu aplikaciju i za veb. Kada ga unesete, dobijate aktivacioni kod (druga poruka) koji važi 120 sekundi. Na kraju stigne obaveštenje da je aktivacija uspela (treća poruka). Ne znam jedino da li je LIB jednokratan, u smislu da može da se iskoristi za aktivaciju samo jedne stvari (na primeru iz priloga je to bila samo mobilna aplikacija, klijent nije pokušao da aktivira veb), ali bilo bi čudno da je tako.
 

Prilozi

  • Screenshot_20250423-174232_Messages.jpg
    Screenshot_20250423-174232_Messages.jpg
    216.2 KB · Pregleda: 21
Od spajanja postali su najgori. Skidaju sa računa koliko i kako im se prohte, ukoliko poručujete preko interneta zvanična provizija im je 1%, nezvanična, sam Bog zna, svaki čas 100, 200 din ispari sa računa. Zadnji put poručeno sa Temua za 5000 din, isparilo 400 din. Listing taj odliv nigde ne prikazuje (osim zvaničnih 1%) ali razvili su taktiku kako da kraduckaju. Zvao, pisao žalbe ali oni NEMAJU OBJAŠNJENJE. Nažalost, posle 15 god moraću da pređem u drugu banku. Od najbolje, do ubedljivo najgore banke za kratko vreme.
 
svaki čas 100, 200 din ispari sa računa
Ta razlika ti je zbog toga što je obračunska valuta za inostranstvo EUR. Iako tebi Temu naplaćuje 5000 RSD, to zaduženje ti se zapravo računa kao otprilike 42,79 EUR (po današnjem MasterCard-ovom kursu), što se dalje vraća u otprilike 5127,64 RSD (po današnjem prodajnom kursu 119,8326). I onda se na to nalepi 1%. Ranije su za ovakve slučajeve primenjivali srednji kurs, pa si završavao i u plusu (za tih 5000 bi ti npr. ispalo 4990 zbog pozitivne promene), pa još bez ikakve provizije, ali to je prošlo...
 
Nove aplikacije rade odlično. Plaćam ovde i preko grane (offline/online), računica uvek ispadne kako treba.

@olimpik Čudno mi je da ti se sve to dešava nakon spajanja a ako sam dobro razumeo, ti si već bio njihov klijent?
 
računica uvek ispadne kako treba
Da li to uključuje dinarska plaćanja u inostranstvu, poput Temua? Ona su jedina sporna, zbog dvostruke konverzije. Rezerviše se tačan iznos, ali se knjiženjem menja.

Čudno mi je da ti se sve to dešava nakon spajanja
U februaru je došlo do promena. Pretpostaljvam da je Olimpik to uprostio, tj. nazvao spajanjem sa Eurobank Direktnom, iako je zapravo do promena došlo nešto ranije.
 
Šta tačno znači LIB iz aplikacije? LIB-ovi su im sad privremeni i uzimaju se u ekspoziturama (ne znam može li preko kontakt centra), a stižu SMS-om. Stavio sam u prilog kako to izgleda. Dakle, zatražite LIB, dobijete ga (prva poruka), traje 120 sati, a važi i za mobilnu aplikaciju i za veb. Kada ga unesete, dobijate aktivacioni kod (druga poruka) koji važi 120 sekundi. Na kraju stigne obaveštenje da je aktivacija uspela (treća poruka). Ne znam jedino da li je LIB jednokratan, u smislu da može da se iskoristi za aktivaciju samo jedne stvari (na primeru iz priloga je to bila samo mobilna aplikacija, klijent nije pokušao da aktivira veb), ali bilo bi čudno da je tako.
Pisao sam meil i brzo odgovorili, za ebanking na računaru je potreban drugi lib broj, trebam ih pozvati telefonom da to završim, ali se nema vreme pa se služim aplikacijom.
Za plaćanje su počeli da naplaćuju 25 din. od pre oko mesec dana, druge banke to rade odavno.
 
Znači jednokratan je, svašta baš, ali tako je kako je, makar imamo potvrdu... Ali može da se dobije i telefonom? To je olakšavajuća okolnost ako je istina, pošto se na javljanje njihovog kontakt centra obično ne čeka.
 
Da li to uključuje dinarska plaćanja u inostranstvu, poput Temua? Ona su jedina sporna, zbog dvostruke konverzije. Rezerviše se tačan iznos, ali se knjiženjem menja.

Ne koristim Temu ali dosta drugih online shopova koristim. Nije bilo takvih problema.

U februaru je došlo do promena. Pretpostaljvam da je Olimpik to uprostio, tj. nazvao spajanjem sa Eurobank Direktnom, iako je zapravo do promena došlo nešto ranije.

Ja sam bio u Eurobank Direktna i automatski sam prešao u AikBank. Sve radi mnogo, mnogo bolje nego u ED. Pritom, imam račune u drugim bankama pa mogu reći da sa novom ebank i mbank aplikacijom bliže su OTP/Raiffeisen koje rade savršeno.
 
Znači jednokratan je, svašta baš, ali tako je kako je, makar imamo potvrdu... Ali može da se dobije i telefonom? To je olakšavajuća okolnost ako je istina, pošto se na javljanje njihovog kontakt centra obično ne čeka.
Da jednokratan je lib broj, upravo sam zvao telefonom i u poruci mi poslaše lib broj za računar i uspešno se prijavio.
 
Ranije i MC Flexi za strane RSD procesore bila skupa (mada j3 odavno tako ne koristim). Recimo Wolt, pa je uopste nisam za njega nisam vise koristio.
Temu je 100% strani procesor? Jel' prosle godine recimo radio tako?
 
Ne koristim Temu ali dosta drugih online shopova koristim. Nije bilo takvih problema.
Shvatam, ali neophodno je da valuta prodavnice bude RSD da bi se taj problem ispoljio. Znači baš trgovac treba da te zaduži u dinarima, a ne u drugoj valuti (npr. Ali zadužuje u USD, iako prikazuje RSD, pa se on ovde ne računa). Sva inostrana plaćanja svode se na EUR, tako da dođe do dvostruke konverzije RSD -> EUR -> RSD, koja naduva iznos.

Ja sam bio u Eurobank Direktna i automatski sam prešao u AikBank.
Jasno, jasno, nego ja mislim da je Olimpik odranije AIK-ov klijent, pa da sa tim poredi. Ne znam kako je pre bilo u ED, ali u AIK-u nije bilo nikakve provizije pre februarskih promena (vi iz bivše ED ste direktno u te promene i skočili, ni ne znate kako je ranije bilo), a i knjiženja su bila po srednjem kursu, pa se dešavalo da ti naplate manje nego što očekuješ.

Temu je 100% strani procesor? Jel' prosle godine recimo radio tako?
Temu je u Irskoj. Ne znam za Flexi, ali za običnu debitnu MC, koja ide uz sve pakete osim osnovnog, prošle godine su uglavnom nakon knjiženja ispadala bolja zaduženja iz ugla klijenta. Nisu mi trenutno pri ruci konkretni primeri, pa da ilustrujem (mogao bih kasnije), ali otprilike je situacija bila da se npr. za porudžbinu od 3500 dinara toliko i rezerviše, ali da se posle knjiženja zbog kursnih razlika to smanji na 3490. Isto tako, ako se npr. traži refundacija 100 dinara, na računu ti se zapravo pojavi 105 i slično.
 
Shvatam, ali neophodno je da valuta prodavnice bude RSD da bi se taj problem ispoljio. Znači baš trgovac treba da te zaduži u dinarima, a ne u drugoj valuti (npr. Ali zadužuje u USD, iako prikazuje RSD, pa se on ovde ne računa). Sva inostrana plaćanja svode se na EUR, tako da dođe do dvostruke konverzije RSD -> EUR -> RSD, koja naduva iznos.
Svi mi naplaćuju u EUR.
Jasno, jasno, nego ja mislim da je Olimpik odranije AIK-ov klijent, pa da sa tim poredi. Ne znam kako je pre bilo u ED, ali u AIK-u nije bilo nikakve provizije pre februarskih promena (vi iz bivše ED ste direktno u te promene i skočili, ni ne znate kako je ranije bilo), a i knjiženja su bila po srednjem kursu, pa se dešavalo da ti naplate manje nego što očekuješ.
Nije ni kod nas bilo nikakve provizije.
Temu je u Irskoj. Ne znam za Flexi, ali za običnu debitnu MC, koja ide uz sve pakete osim osnovnog, prošle godine su uglavnom nakon knjiženja ispadala bolja zaduženja iz ugla klijenta. Nisu mi trenutno pri ruci konkretni primeri, pa da ilustrujem (mogao bih kasnije), ali otprilike je situacija bila da se npr. za porudžbinu od 3500 dinara toliko i rezerviše, ali da se posle knjiženja zbog kursnih razlika to smanji na 3490. Isto tako, ako se npr. traži refundacija 100 dinara, na računu ti se zapravo pojavi 105 i slično.
 
Ranije i MC Flexi za strane RSD procesore bila skupa (mada j3 odavno tako ne koristim). Recimo Wolt, pa je uopste nisam za njega nisam vise koristio.
Temu je 100% strani procesor?
Ovo je interesantna tema, nevezano za AIKBank.
Mi kao kupci nikako ne možemo da znamo da li je u pitanju strani ili domaci procesor pa da znamo da li da koristimo dinarsku ili deviznu karticu.
Imao sam slučaj pre par godina, inteza je bila u pitanju al nebitno koja je banka. Sajt na srpskom jeziku, cena u dinarima, stigne mi od banke i onaj SMS sa kodom koji ukucam ako odobravam transakciju - i u tom SMS-u piše cena u dinarima. I ja odlučim da platim karticom koja je vezana za dinarski račun i skinuli mi podosta više od toga što je pisalo, isplatilo bi se da sam platio deviznom karticom. Žalio se prvo banci pa potom i Narodnoj banci Srbije, nije vredelo. Iako ništa ne ukazuje da te dinarske cene nisu zaista dinarske i da trgovac nije registrovan u Srbiji
 
Ukoliko ti je stigla poruka sa iznosom u RSD, to znači da ti je sajt (tj. trgovac čiji je sajt) stvarno naplatio u dinarima. Banka je ta koja je odlučila da sprovede duplu konverziju RSD -> EUR -> RSD. Neke vide to kao problem, pa i nakon knjiženja zadrže tačan iznos (npr. Raiffeisen i Yettel), ali mislim da većina (uključuje Intesu i Aik) to ipak ne radi. I to je u skladu sa njihovim opštim uslovima poslovanja, gde je referentna valuta za inostranstvo EUR, nezavisno od originalne valute.

Što se tiče toga kako da znaš gde je trgovac registrovan, to bi trebalo da je vidljivo u uslovima plaćanja svakog trgovca, odnosno ne bi smelo da bude u potpunosti sakriveno. Npr. za Temu piše da naplatu vrši irska kompanija Whaleco Technology Limited (iste informacije postoje i za domaće trgovce, npr. plaćanje računa Telekomu), tako da bi mogao da dođeš do te informacije pre plaćanja. Ukoliko ta informacija nije nigde naznačena, to je onda osnov za žalbu kartičarskoj organizaciji, jer je to u suprotnosti sa njihovim pravilima. Tvoja žalba je verovatno odbačena kao pogrešno percipirana, tj. kontam da je ispalo da se žališ na Intesin način knjiženja (za to nema osnova), a ne na trgovca (za to ima ako je lažno izgledalo da je domaći).
 
Imam kreditnu uzetu u Eurobanci da li neko zna kako se sada deli na rate sa tom karticom sada kada ih je uzela Aik?
Imao sam neki broj koji pozovem i tamo podelim na rate ali nisam preko godinu dana koristio karticu
Potrazih na sajtu Aika ali nema uopste o toj kartici, u kreditnim ima superkartice ali nema Euro
 
Imam kreditnu uzetu u Eurobanci da li neko zna kako se sada deli na rate sa tom karticom sada kada ih je uzela Aik?
Pre same integracije Eurobank Direktne u AIK Banku bi trebalo da ti je stigao mejl/pismo o svim budućim uslovima (šta se sve menja, na koji način će se koristiti,...).
Tu karticu koristiš kao i u Eurobanci, pa nakon isteka biraš neku iz ponude Aik Banke.
 
Pre same integracije Eurobank Direktne u AIK Banku bi trebalo da ti je stigao mejl/pismo o svim budućim uslovima (šta se sve menja, na koji način će se koristiti,...).
Tu karticu koristiš kao i u Eurobanci, pa nakon isteka biraš neku iz ponude Aik Banke.
Stigao je sms krajem marta od Eurobanke da ce se spojiti i detaljne informacije mogu pogledati na sajtu.
Slicne sadrzine je i mail.

MNogo je to bilo bolje odradjeno kada se Direktna i EUrobanka spajale, ovo spajanje je proslo maltene ispod radara
 
Od spajanja postali su najgori. Skidaju sa računa koliko i kako im se prohte, ukoliko poručujete preko interneta zvanična provizija im je 1%, nezvanična, sam Bog zna, svaki čas 100, 200 din ispari sa računa. Zadnji put poručeno sa Temua za 5000 din, isparilo 400 din. Listing taj odliv nigde ne prikazuje (osim zvaničnih 1%) ali razvili su taktiku kako da kraduckaju. Zvao, pisao žalbe ali oni NEMAJU OBJAŠNJENJE. Nažalost, posle 15 god moraću da pređem u drugu banku. Od najbolje, do ubedljivo najgore banke za kratko vreme.
Pisao ponovo prigovor i nakon 15 dana odgovorili da je izvršen detaljan pregled svih plaćanja Mastercard platnom karticom i da se prigovor ocenjuje kao osnovan kao i da će biti stornirana razlika između iznosa koji je trebalo biti naplaćen i iznosa koji je zaista naplaćen za nadoknadu. Sredstva će biti na raspolaganju u narednom periodu. Znači bilo je ako prođe, prošlo je. Nadam se da će to ispraviti za ubuduće.
 
Imam kreditnu uzetu u Eurobanci da li neko zna kako se sada deli na rate sa tom karticom sada kada ih je uzela Aik?
Imao sam neki broj koji pozovem i tamo podelim na rate ali nisam preko godinu dana koristio karticu
Potrazih na sajtu Aika ali nema uopste o toj kartici, u kreditnim ima superkartice ali nema Euro
Možeš preko live chat koji imaš na njihovom sajtu da podeliš rate, kao i da nazoveš broj telefona koji se takođe nalazi na sajtu.
Svakako za ovo što pitaš možeš dobiti sve informacije preko chata.
Stigao je sms krajem marta od Eurobanke da ce se spojiti i detaljne informacije mogu pogledati na sajtu.
Slicne sadrzine je i mail.

MNogo je to bilo bolje odradjeno kada se Direktna i EUrobanka spajale, ovo spajanje je proslo maltene ispod radara
Ne znam kako ti je prošlo ispod radara pored 2-3 poslata mejla, 4-5 SMS poruka i još prilikom logovanja preko eBanking ili mBanking aplikacije iskakao je info o prelasku.
 
Možeš preko live chat koji imaš na njihovom sajtu da podeliš rate, kao i da nazoveš broj telefona koji se takođe nalazi na sajtu.
Svakako za ovo što pitaš možeš dobiti sve informacije preko chata.

Ne znam kako ti je prošlo ispod radara pored 2-3 poslata mejla, 4-5 SMS poruka i još prilikom logovanja preko eBanking ili mBanking aplikacije iskakao je info o prelasku.
Ne koristim njihov ebanking, dobio jedan sms o spajanju i jedan mail i toliko.
Kada su se spajale Direktna i Euro, dosao je mail kada ce biti spajanje, onda mail sa uputstvom da do tada i tada mogu da platim na starom tekucem sa starim pozivom na broj, da cu nakon spajanja dbiti nove informacije i tako je i bilo .
Kazem Aik je sada uazadio poslovanje, nema QR koda na uplatnici, kaze mi koleginica njoj izbrisana cela istorija placanja a njoj je AIk glavna banka.
 
Ne koristim njihov ebanking, dobio jedan sms o spajanju i jedan mail i toliko.
Kada su se spajale Direktna i Euro, dosao je mail kada ce biti spajanje, onda mail sa uputstvom da do tada i tada mogu da platim na starom tekucem sa starim pozivom na broj, da cu nakon spajanja dbiti nove informacije i tako je i bilo .
Kazem Aik je sada uazadio poslovanje, nema QR koda na uplatnici, kaze mi koleginica njoj izbrisana cela istorija placanja a njoj je AIk glavna banka.
Onda je ona bug u sistemu. Imam Aik račun pre spajanja i EurobankDirektna i kad se završilo spajanje sve je bilo tamo, kompletna istorija plaćanja, čak sad mnogo bolja i preglednija od stare.

Što se tiče spajanja Aik i EurobankDirektna, bilo je sigurno više od jednog primljenog mejla, a prvi si trebao primiti u drugoj polovini januara i dodatni nekih mesec dana kasnije, no dobro. I SMS su slali da se gasi aplikacija, da neće raditi od tog i tog datuma i poslali sve propratne linkove koji su potrebni za tranziciju na novu aplikaciju.

Ako si ikad koristio eBanking EurobankDirektna, onda username i password ti je isti da se sada uloguješ na AikBank eBanking.

Ako pričaš o QR kodu na uplatnici za plaćanje kreditne kartice, toga nije ni bilo. Pritom, dosta ljudi se žali kako im ne radi nova aplikacija i odmah cepaju minuse na Play Store. Niko da kaže da imaju taj i taj telefon, star toliko i toliko i da nisu ništa ažurirali nekih 5 godina. To su informacije koje preskaču da podele. :)

U stvari, aplikacija je stvarno fino urađena, lepo radi i veoma je intuitivna za korišćenje. QR kodovi rade i dr.
 
Da se tacno izrazim imam dve kreditne, EuroBanka jedna tu nije bilo QR koda, nisam koristio ebanking, koristim samo od Intese to mi je glavna banka.
Medjutim, druga kreditna nekada SUperkartica e ona je imala QR, sada nema i nju kao i EUro, moram da pamtim kao sablon i da menjam iznose umesto scan kao sto radim sa svim racunima.
Koleginica ima Iphone 15 mislim moguce da je bug za Iphone ali znam da nema istoriju jer je zaturila papire od Kaska i sada juri u osiguranju da joj posalju ponovo instrukcije.
 
Da se tacno izrazim imam dve kreditne, EuroBanka jedna tu nije bilo QR koda, nisam koristio ebanking, koristim samo od Intese to mi je glavna banka.
Medjutim, druga kreditna nekada SUperkartica e ona je imala QR, sada nema i nju kao i EUro, moram da pamtim kao sablon i da menjam iznose umesto scan kao sto radim sa svim racunima.
Koleginica ima Iphone 15 mislim moguce da je bug za Iphone ali znam da nema istoriju jer je zaturila papire od Kaska i sada juri u osiguranju da joj posalju ponovo instrukcije.
Pa dobro, nije toliko strašno to kuckanje. :)
Verovatno nema zato što iz same aplikacije imaš opciju uplati na kreditnu karticu. Vodili su se time da veći broj korisnika koji koriste njihove kreditne kartice su i sami AikBank klijenti i batalili su ove eksterne.
 
Prvo mi stigao SMS a zatim i e-mail... 😁
Dok ja i ne znam gde se u mom gradu nalazj AIK banka 😁
1000138278.jpg1000138280.jpg1000138282.jpg1000138284.jpg1000138286.jpg
 
Neko je omašio mejl kad je otvarao račun kod njih? Verovatno ti je nešto sa imenom i prezimenom. Stižu li ti izvodi?
 
Teško da mu je omašio broj i mejl. Da je bar jedno pa ajde, dešava se. Preuzet je iz Sber ili Eurodirekt, a možda čak i Alpha/Jubanke, eventualno Piraeus, Findomestic ili KBM pa da za sve to vreme nije obraćao pažnju.
 
A, da, stigao je i SMS... Ali slali su oni u međuvremenu mnoštvo drugih mejlova i poruka, čudno mi je da se to tek sad primeti.
 
Zavisi i ko mu je bio prethodnik, koji tip računa je imao (najverovatnije tekući bez kartice za dizanje sa šaltera ili tako nešto) pa da nisu ništa slali. Primer za to je Credit Agricole koji je imao takav račun, onda su rešili da ga naplaćuju 290 dinara pa tek onda počeli da šalju izvode.
 
Vrh Dno