Šta je novo?

Elektro automobili (EV)

Колико је битно теби као купцу неког уређаја то што те неко шпијунира? У принципу, сви паметни или мање паметни уређаји имају могућност шпијунаже и несумњиво већина уређаја то и ради.
Количина "електронике" (разних уређаја) у свету, а која долази из Кине је огромна и ако сваки пети уређај шаље податке ка неком шпијунском центру...
 
Па битно ми је јако. Мислим да питање није на месту или га ниси баш промислио добро и формулисао. Можеш слично питање поставизи за многе ствари у животу, па и за сам живот - што се будиш ујутру и цимаш ако знаш да ћеш да умрети једног дана. (карикирам наравно)
Многи који је не разумеју то им је прва реакција и питање - ”Шта ме брига што ће неки тамо кинез да види кад ја радим или оно, ”исто раде и ови други”, итд.
Нпр ако могу да преузму контролу над возилом или га онеспособе...пусти машти на вољу, па тај ауто има 15 камера и сензора, има их хиљаде на улицама. Није тешко замислити ни ”атентат” изазван ”кваром”...као што рекох пусти машти на вољу.
 
Na stolu mi je telefon koji je napravljen u Južnoj Koreji, a OS u Americi. Sluša sve što govorim i beleži lokaciju gde se nalazim. Bez obzira šta izabereš u opcijama, telefon će to raditi. Naravno da niko sa druge strane ne prisluškuje, nego se koriste podaci u da me targetiraju sa određenim oglasima. Puno ljudi na internetu su testirali pa sam i ja probao. I da, zaista počnu da se pojavljuju oglasi i favorizuju pretrage onoga o čemu si pričao.

Što se tiče automobila, ne mogu da zamislim da me špijunira više nego mobilni telefon, koji je pored mene skoro u svakom trenutku. Automobil neće znati šta sam pričao sa ženom za stolom, osim ako ga ne uparkiram u trpezariju. A telemetrijski podaci mogu da budu korisni kod automobila. Da se ja pitam, postojala bi "crna kutija" na svakom automobilu i podaci odatle bi bili javni, a ne dostupni samo policiji u slučaju udesa.
Ja sam za autonomna vozila. Mislim da će to spasiti više života od bilo koje tehnologije koja je sada u povoju. Ovog trenutka bih se odrekao sve svoje privatnosti da mogu da pustim decu da sama izađu na ulicu i da znam da ih neće pijani ili nepažljiv vozač udariti.
 
У писање претходног поста сам убацио претпоставку да смо сви овде технички писмени довољно да може да се дискутује даље, изван стандардних ствари које сад сви већ знају - телефон ме шпијунира, шаљу ми огласе кад о нечему причам а не само кад гуглам, чуо сам за Сноудена, није ме брига немам шта да кријем итд. То су стандардне рекације људи само ово није телефон него аутомобил који има 15 камера и сензора који се вози улицама великом брзином, опасност је много већа у случају саботаже. Неочекујем ни да овде 10/10 људи цени сопствену приватност, многима то није битно јер не схватају шта то у суштини значи.
 
Па битно ми је јако. Мислим да питање није на месту или га ниси баш промислио добро и формулисао. Можеш слично питање поставизи за многе ствари у животу, па и за сам живот - што се будиш ујутру и цимаш ако знаш да ћеш да умрети једног дана. (карикирам наравно)
Многи који је не разумеју то им је прва реакција и питање - ”Шта ме брига што ће неки тамо кинез да види кад ја радим или оно, ”исто раде и ови други”, итд.
Нпр ако могу да преузму контролу над возилом или га онеспособе...пусти машти на вољу, па тај ауто има 15 камера и сензора, има их хиљаде на улицама. Није тешко замислити ни ”атентат” изазван ”кваром”...као што рекох пусти машти на вољу.
Бавити се стварима које су за обичног човека нерешиве, а нису егзистенцијално питање је тотално губљење времена, ресурса и пут у развој менталних проблема.
Ако се плашиш атентата, постоји више начина злоупотребе разних кућних уређаја који могу да доведу до смрти или тешког оштећења здравља. Нпр. пожар, тровање, експлозија...


Израелци су пре неког времена показали како се пејџер може употребити као оружје.
 
Не знам ко си, ни шта је нерешиво за тебе, ни шта је за тебе губљење времена. Ако је дошло дотле да се плашиш менталних болести, ту тек немам савет — није мој фах, не могу ни дискутовати о томе.

Управо то — зато се не треба журити са „смарт“ уређајима са Тему-а и Алија, где се Кинез у јапанкама накачи на твоју кућну инсталацију. Вапиш за неким предавањем сајбер стручњака који би ти објаснио како многе ствари можеш да предупредиш и избегнеш. Ако имаш малу децу — како да их заштитиш, итд, итд. Да ли можеш да се сачуваш 100%? Не. Не можеш ни од чега да се сачуваш 100% — то је живот. Да ли можеш да повећаш сопствену безбедност и да ли је то вредно? — Да и да.

Није то баш тако. Није био пејџер, него експлозивна направа — пејџер нема експлозив у себи. Имало је само облик пејџера, али то је друга тема.
 
У писање претходног поста сам убацио претпоставку да смо сви овде технички писмени довољно да може да се дискутује даље, изван стандардних ствари које сад сви већ знају - телефон ме шпијунира, шаљу ми огласе кад о нечему причам а не само кад гуглам, чуо сам за Сноудена, није ме брига немам шта да кријем итд. То су стандардне рекације људи само ово није телефон него аутомобил који има 15 камера и сензора који се вози улицама великом брзином, опасност је много већа у случају саботаже. Неочекујем ни да овде 10/10 људи цени сопствену приватност, многима то није битно јер не схватају шта то у суштини значи.
Mislim da si pomešao privatnost i sabotažu.
Jedno je da li će automobil da javlja kinezu da sam bio kod švalerke, a drugo da će da mi isključi kočnice i zakuca u nadolazeći kamion.

Kinezi nisu cvećke, ali neću nositi kapu od alu folije i voziti Juga.

Postoji konačan broj prozvođača automobila. Podskup toga su proizvođači električnih automobila. Ako Kinezi prave bolje i jeftinije, mogu da ti garantujem da ću kupiti njihov automobil, a ne francuski ili nemački.
Ono što ja gledam je cena, mogućnost popravke i održavanja, tehničke karakteristike, praktičnost, izgled. Tim redosledom. Na tom spisku nemam zemlju porekla ili operativni sistem automobila.
 
Све што си написао има параноични призвук. Ја нисам особа од интереса, не бавим се пословима који захтевају екстремно висок ниво мера заштите од шпијунаже. Софтвер у телефону већ редовно извештава заинтересоване стране о ономе шта радим.

Суштински ти се плашиш само шпијунаже од стране Кинеза, јер ти из наведеног не смета шпијунажа других.

Са Алија имам само маску за мобилни телефон. Са Темуа не наручујем.
 
Призвук је нешто индивидуално.

Брзо се дошло до југа и капе од алуфолије.
Одједно и ја се плашим кинеза и ако сам објаснио све и линк послао од истраживања.

Где сад тек да вам продрмам кавез са Huawiem, са којим сам радио директно и после је било проблема. Сви мисле да су забрањени да би се угушила конкуренција јер су нудили више за мање пара, а поента је што су Huawei базне станице нашироко инсталиране по Западу у 4Г фази пре 10 година слале податке на одређене сервере на које нису смеле ни требале. Али то су неке друге теме за нас са капама од алу фолије.

Нема смисла више дискутовати о овоме, ниво је отишао прениско. Покушао сам да дам једну перспективу, која иде изван идеализована и која се ослања на реалност.

Безбедност и приватност су уско повезане.

П.С. Ја имам пуно производа са Алија.
 
Poslednja izmena:
Па не знам шта си очекивао? Да се закључамо у куће и спустимо ролетне?

Зашто нама да дрмаш кавез са Хуавеијем? Ја тврдим да шпијунирају сви, само се негде поставља питање јесу ли наши или њихови?
За нас из Србије су сви њихови и ово нису ствари које нас плаше, за разлику од неких других. Код нас су за застрашивање и плашење у оптицају друге теме.

Жао ми је, али ми не делимо исти ниво параноје, па је због тога можда ниво дискусије испод очекивања.
 
Једини са паранојом овде си ти.

Тема је реална и присутна. У ери, аутономних возила, биометрије, АI у камерама и свему другом, све се преселило у “облак”. Заштита, приватност, безбедност, сигурност су реалне теме, којима се баве стручњаци. Али за неке овде нису.

Ја не знам бре ко си ти, немам очекивања од тебе, али руку на срце могао би мало спустити ролетну, на сат-два.

Дефинитивно не делимо ниво параноје. Ту се бар слашемо.

Ти си букнуо земљаче, плануо си. Да си макар превео чланак што сам поставио и прочитао.

Људи(инжењери) сами кажу, не бавимо се политиком нити контрашпијунажом, мерили смо шта ауто прима и шаље у ограниченим тест условима и ово су резултати. Не желилимо шпекулације, само податке. То су рекли, јер је на конференцији кренула салва питања на која нису хтели да одговоре…бавили су се техничким аспектом…
Шта ту није јасно?! Поделио сам чланак.

Напиши ми ево пост који по теби није параноичан, као одговор на твоје постове, па ћу ја само копирати.

Или ме можда спасава дисклејмер: “Сви нас шпијунирају, купите шта вам душа иште” - ако ово окончава глупу дискусију, ето написао сам.
 
Poslednja izmena:
Ок. Мерили су, измерили су, утврдили су...
Резултат ће свакако и не нужно везано само за овај случај бити промена законске регулативе, а начин за заобилажење регулативе ће се опет наћи. И тако у круг, као и до сада. Изузев информативног карактера, ова вест за просечног европљанина нема никакву тежину и значај.
 
Ок. Мерили су, измерили су, утврдили су...
Резултат ће свакако и не нужно везано само за овај случај бити промена законске регулативе, а начин за заобилажење регулативе ће се опет наћи. И тако у круг, као и до сада. Изузев информативног карактера, ова вест за просечног европљанина нема никакву тежину и значај.
Трудићу се да поделим следећи пут нешто занимљивије и значајније.

@annoyer јел можеш да поделиш на шта конкретно мислиш?
 
Nema potrebe da lutamo toliko daleko.

Slobodno otvorite novu temu o cyber bezbednosti/špijunaži/šta god, ovde se držimo priče o automobilima.
 
ovi kombinovani level 1/2 su fenomenalni
isto jako koristan video o punjenju
 
Многи који је не разумеју то им је прва реакција и питање - ”Шта ме брига што ће неки тамо кинез да види кад ја радим или оно, ”исто раде и ови други”, итд.
Нпр ако могу да преузму контролу над возилом или га онеспособе...пусти машти на вољу, па тај ауто има 15 камера и сензора, има их хиљаде на улицама. Није тешко замислити ни ”атентат” изазван ”кваром”...као што рекох пусти машти на вољу.
Kazes u auto industriji si (ili dodirna tacka), bacas teorije i paranoje o zlim kinezima (ili bilo kome - nebitno) a ne znas sta se desava u real world i to na postenom zapadu, pogotovo zadnja decenija je zlatna.
Svi noviji auto loguju i ako mogu, salju podatke, bez izuzetka. To su radili i pre 25 godina, kada kinezi nisu ni pomislili da prave aute. Imas gomilu info na netu o tome, pogotovo je interesantno u "najdemokratskijoj" zemlji na svetu -USA.
Srecom EU ima neke GDPR zakone koji se postuju pa se proizvodjaci automobila nisu toliko razmahali sa nebulozama, mada uporno pokusavaju.

Увезли су неколико кинеских аутомобила у тунел у планини и мерили податке које ауто емитује у разним ситуацијама.
Odvozali su aute u tunel da bi merili ... radio zracenja? To je glupo na vise nivoa, pretpostavljam da si nesto pogresno razumeo.

Enivej, drzimo se EV, manimo se izlizane price o "zlim kinezima" i "postenim nasima".
 
Стварно не могу да се мачујем са тобом везано за зле ове или оне, или ко је шта радио и када. Ко бре баца какаве теорије, поставио сам тест приватних лица и линк ка њему.
Понашај се лепо, нисмо чували овце ти и ја. Нити ти знаш мене нити ја знам тебе.
Нисам употребио реч зли нити сам било кога назвао злим, нити мислим да је неко зао, нити мислим да ту има емоција. Свако ради у свом интересу.

У контексту безбедности и сигурности се не поставља питање да ли тај неки жели да урадили нешто или не, већ ”да ли може, да ли је у могућности”. Не ослањаш се на ничију ”савест”, доброту или осећај за правду. И тај GDPR je мртво слово на папиру, па већ сада је толико пута прекршен без озбиљнијх последица.

Увезли су ауто у тунел, у планини, баш тако како сам рекао. Нисам ништа погрешно разумео. Вероватно је твоје разумевање материје ограничено па пишеш да је нешто глупо и да сам ја нешто погрешно разумео.

Ево линка да ти разјасни недоумице:

Ако и даље не можеш да претпоставиш зашто су то урадили, напиши да не конташ па ћу ти одговорити.

Што се тиче теме, ја је се држим и овај тест је и те како битан у контексту ”електро и самовозећих аутомобила” и сигурности истих, што је и у називу ове теме.
 
Poslednja izmena:
Људи планирам да купим кучни пуњач. 11kw или ако може 22kw? Дајте препоруке шта је проверено добро, где купити и које суу цене? Хвала
Moja preporuka je wallbox ali vidi napolju dosta je povoljniji
 
U San Francisku "prankuju" autonomna taksi vozila, postavljanjem putarskog čunja/konusa na haubu vozila.
Dok ne padne berba ušiju.

Kaže Uber vozač pre neki dan: stao Waymo na put i ne miče se. Trubi, ništa. I u tom trenutku izvadi vozač letvu od bar 75cm koju drži pored leve noge i kaže:

  • "I use this for bad guys, you know". Izađem iz kola, lupim ga po gumama par puta, i ode Waymo.
  • Kao konja da si oterao?
  • Upravo.

Kada je izvadio letvu zakukah u sebi što nisam išao Waymom (odgovor: mnogo skuplji). Inače, jednom prilikom sam se zaglavio sa njim u traci iza poštanskog kombija, a kako nas niko nije propustio par minuta da se uključimo u desnu stiže poruka: "Upravo radimo na tome da nastavimo vaš put". I u tom trenutku je neko vidljivo preuzeo kontrolu i polako se "bezobrazno" uključio u drugu traku. Vidim posle na internetu zovu ih "intervencije".

Inače, sasvim lepa iskustva sa Waymo-m svaki put - jedino su cena (2x skuplje odokativno) i čekanje (svaki put kada sam pogledao najbliže vozilo je bar deset minuta udaljeno, Uberi 2-3 minuta) stvari zbog kojih ih jako retko koristim.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
Понашај се лепо, нисмо чували овце ти и ја. Нити ти знаш мене нити ја знам тебе.
Izvini, nasao si se necim uvredjen? Ti iznosis mogucnost atentata sa kineskim vozilima, to u stvari znaci da su kinezi dobri (ili bilo koji proizvodjac koji je tako okarakterisan?
Ako nisi sposoban da prihvatis kontra argumente bez arogancije, onda ne pisi selektivne stvari.
Da citiram tvoje spekulacije:
У контексту безбедности и сигурности се не поставља питање да ли тај неки жели да урадили нешто или не, већ ”да ли може, да ли је у могућности”. Не ослањаш се на ничију ”савест”, доброту или осећај за правду. И тај GDPR je мртво слово на папиру, па већ сада је толико пута прекршен без озбиљнијх последица.
GDPR nikako nije mrtvo slovo na papiru i itekako se primenjuje i stiti mi zadnjicu svaki dan, makar u mojoj okolini.
Takodje Tesla moze da ti upadne u sistem kada god hoce i ocita sta hoce. Cak si mogao i sa Flipper Zero da je hakujes, nadam se da su to resili.
I Tesla (citaj americka vlada) i kinezi bacaju kao prackom info satelite u orbitu, mrtva trka ko je gori od njih.
Da si tako napisao, nista ne bih komentarisao.

Ако и даље не можеш да претпоставиш зашто су то урадили, напиши да не конташ па ћу ти одговорити.
Ne znam, kada sam bio u Bosch i Siemens R&D sekcijama, ni jedna nije bila u tunelu ili pod zemljom. Da bi blokirao spoljne radio signale ili imao izolovan, kontrolisan sistem ne treba ti tunel, to je bila poenta. I nije ni tunel u pitanju vec rudnik.
Clanak je iza paywall i jedva radi sa GTranslate. Takodje pise da su ga odradila 3 novinara. Ne IT inzinjera, ne IT security ekspert, ne RF inzinjera vec 3 novinara sa nekim Telenor security likom?
I to zato jer je neki politicar sumnjao na njegovo kinesko vozilo salje podatke kinezima, ako sam dobro razumeo izmesan prevod?

E sada, da sam arognatan kao ti, mogao bih da krenem tvojim sistemom odgovora, ali posto nisam, lepo cu ti objasniti + ce ostali mozda sa malo vise kritike citati novinarske clanke:

Da li stvarno mislis da tri novinara + security lik bolje poznaju tu materiju i da su pre provalili od vojno-vladajucih institucija? Da li stvarno mislis da neko vozilo/predmet/sw koji predstavlja stvarnu, realnu pretnju nekoj drzavi bi uopste preslo granicu, da budem tacniji - da ta "pretnja" nije pod kontrolisanim uslovima?
Popricaj sa nekim vojnim licem ili likom iz drzavne bezbednosti na visem nivou, iznenadices se i to poprilicno. Npr @Marti Misterija bi mogao esej da ti napise o tome.

Ne vidim ceo clanak ali sudeci po slikama i naslovnoj, ovde nema reci o naucnoj metodi, o kojoj pocinjes da ucis jos u osnovnoj.
A ta metoda je sa razlogom naucna i sa razlogom je tako smisljena i sastojala bi se da dovedes prave strucnjake i da se testira taj kinez, tvoj auto (koji god da je), moja mazda, Gizmova Tesla, Mitrov VW itd i na kraju uporedimo sve podatke i donesemo zakljucak da li kinez stvarno radio nesto ekstremno ili ne.
Ako ne, nikom nista jer su svi isti. Ako da, dovedes jos jaci tim usko profilisanih eksperata koji ce da razvale problematnu tacku i iznesu prave kompletno dokumentovane zakljucke, sa kojima ce objaviti zvanican rad (ne znam tacan srpski naziv za to) gde ce Pera u Australiji ili Djura u Amerikama moci da odradi isto ili slicno i pokusati da obore te teze/zakljucke odnosno da li su validni ili ne.
U zatvorenim sistemima/korporacijama/drzavnim institucijama je slicno, samo sto je tajno i u uskom krugu.
Tako se to radi u Tojoti, u Boschu, u Siemensu i jos par koje ne bih imenovao gde su svi lideri u svojim bransama i cudno, svi rade sa kinezima i to debelo...

Tako da spusti arognaciju i paranoju sa "sta bi bilo" vec uzivaj u EV i normalnoj forumskoj diskusiji.
 
Svi imaju tehničke mogućnosti da praktično bilo koji podatak sa senzora u autu pokupe i da udaljeno kontrolišu bilo šta što je pod kontrolom softvera, bilo kod EV ili SUS. Ne treba tu nikakva špijunska tehnologija. Upravo se softver ograničava na osnovu GDPR-a, odnosno, sakupljaju se podaci koji su zakonski dozvoljeni. Radio sam i sa Amerikancima, i sa Kinezima, Indijcima i brojnim EU zemljama. Svi su se uvek pridržavali zakona zemalja u kojima se proizvod plasira. Međutim, par linija koda i sakupljaš sve podatke, a svi su podjednako pohlepni na pare. Nema tu verujem ovima, ovima ne...
 
Diskusija je krenula u pogrešnom smeru zaista - jeste, treba uvek biti koliko toliko obazriv, ali ima toliko drugih načina da me neko špijunira da mi ni na kraj pameti nije bilo da li Tesla ili bilo koji drugi EV ili ne-EV manipuliše mojim osetljivim informacijama. Sve i da jeste tako, sa svim kamerama (unutrašnjim i spoljašnjim) i mikrofonima, znaju kako izgledam, šta pričam, gde živim, kuda se krećem, i šta konzumiram od sadržaja ili hrane - to već Google radi, tako da ne brinem previše i ne paranoišem.

Ajmo nešto konkretnije što se tiče EV-a i potrošnje a što se ne spominje toliko a tiče se Tesle u mom slučaju - nisam imao predstavu kolika je negativna strana to što imaš jedan ogroman stakleni krov nad glavom. Praktično si u stakleniku i sad sa porastom temperatura primećujem da je neizdržljivo da ti klima ne radi stalno dok se voziš - samim tim i manja autonomija, mogu reći da klima osetno jede procente baterije na duže staze.

Džabe što je taj stakleni krov tintovan, bije sunce kroz njega svejedno, a jug francuske stvarno nije za zezanje što se temperatura tiče - ako je sad ovako, šta će biti u sred sezone. Tako da ne gubiš efikasnost samo na hladnoći, gubiš je i kroz hlađenje leti, pogotovo u ovakvim predelima.

Moraću da nabavim neku platnenu zaštitu što pokriva ceo krov gore, jer umirem stvarno od toplote. Još više razmišljam da tintujem sva stakla na autu (u legalnom procentu) jer iako jeste investicija, verujem da se isplati kroz neki period jer ćeš držati klimu na slabijem podešavanju i samim tim imati bolju autonomiju.

Ajmo još koju reč o softveru - Tesla izbacila prolećni updejt 2025.14 https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2025.14.1/release-notes . Malo čudno iskustvo - pre nekih nedelju dana sam bio počeo da skidam update koji mi je ponuđen - da u međuvremenu dok nisam završio skidanje - update famozno nestaje bez traga, kao da nikad nije ni bio ponuđen, i auto mi prijavljuje da sam ažuriran, a nisam zapravo.

Kako se ispostavilo, update je povučen od strane inžinjera jer su korisnici primetili dobar broj bagova, tako da eto, čak i Tesla ume da napravi gaf. Srećom, kroz par dana su već ponudili 2025.14.1 koji sam instalirao sinoć i da kucnem u drvo, nemam bugova koje su ljudi prijavljivali sa 2025.14. Još uvek ne mogu da se naviknem da mi auto češće dobija update nego smartfon :)
 
Imaš baš dosta opcija za stakleni krov i mislim da ti je platnena zaštita još bolja od tintovanja. Inače u Srbiji da li možeš koristiti Premium Connectivity?
 
Bogme, mislim da ću oba rešenja da praktikujem, i platno i foliju za bočna stakla. Ne znam, nisam išao Teslom u Srbiju još, trebalo bi da radi jer se u principu pali roaming za podatke koji je uključen u cenu. Kad radi u drugim zemljama Evrope kad putuješ, ne vidim što ne bi radilo u Srbiji.
 
Bogme, mislim da ću oba rešenja da praktikujem, i platno i foliju za bočna stakla. Ne znam, nisam išao Teslom u Srbiju još, trebalo bi da radi jer se u principu pali roaming za podatke koji je uključen u cenu. Kad radi u drugim zemljama Evrope kad putuješ, ne vidim što ne bi radilo u Srbiji.
Bas zbog roaminga i pitam. Koji model inace imas i koliko si zadovoljan?
 
Diskusija je krenula u pogrešnom smeru zaista - jeste, treba uvek biti koliko toliko obazriv, ali ima toliko drugih načina da me neko špijunira da mi ni na kraj pameti nije bilo da li Tesla ili bilo koji drugi EV ili ne-EV manipuliše mojim osetljivim informacijama. Sve i da jeste tako, sa svim kamerama (unutrašnjim i spoljašnjim) i mikrofonima, znaju kako izgledam, šta pričam, gde živim, kuda se krećem, i šta konzumiram od sadržaja ili hrane - to već Google radi, tako da ne brinem previše i ne paranoišem.

Ajmo nešto konkretnije što se tiče EV-a i potrošnje a što se ne spominje toliko a tiče se Tesle u mom slučaju - nisam imao predstavu kolika je negativna strana to što imaš jedan ogroman stakleni krov nad glavom. Praktično si u stakleniku i sad sa porastom temperatura primećujem da je neizdržljivo da ti klima ne radi stalno dok se voziš - samim tim i manja autonomija, mogu reći da klima osetno jede procente baterije na duže staze.

Džabe što je taj stakleni krov tintovan, bije sunce kroz njega svejedno, a jug francuske stvarno nije za zezanje što se temperatura tiče - ako je sad ovako, šta će biti u sred sezone. Tako da ne gubiš efikasnost samo na hladnoći, gubiš je i kroz hlađenje leti, pogotovo u ovakvim predelima.

Moraću da nabavim neku platnenu zaštitu što pokriva ceo krov gore, jer umirem stvarno od toplote. Još više razmišljam da tintujem sva stakla na autu (u legalnom procentu) jer iako jeste investicija, verujem da se isplati kroz neki period jer ćeš držati klimu na slabijem podešavanju i samim tim imati bolju autonomiju.

Ajmo još koju reč o softveru - Tesla izbacila prolećni updejt 2025.14 https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2025.14.1/release-notes . Malo čudno iskustvo - pre nekih nedelju dana sam bio počeo da skidam update koji mi je ponuđen - da u međuvremenu dok nisam završio skidanje - update famozno nestaje bez traga, kao da nikad nije ni bio ponuđen, i auto mi prijavljuje da sam ažuriran, a nisam zapravo.

Kako se ispostavilo, update je povučen od strane inžinjera jer su korisnici primetili dobar broj bagova, tako da eto, čak i Tesla ume da napravi gaf. Srećom, kroz par dana su već ponudili 2025.14.1 koji sam instalirao sinoć i da kucnem u drvo, nemam bugova koje su ljudi prijavljivali sa 2025.14. Još uvek ne mogu da se naviknem da mi auto češće dobija update nego smartfon :)
Samo kvalitetna folija na krov (ima tema).
Gledah nekog lika na yt i in reče da nije imao net kada je išao kroz Srbiju. Možda se nešto promenilo u međuvremenu.
 
Поручио сам данас и капарисао Volvo Ex30. Требало је храбрости за ово, али ето... Прсекох!
Obavezno podeli utiske.

@Gizmo hvala za stakleni krov, raspravljali o njemu nedavno sa malo user experience informacija.
Navodno i velika tezina krova utice ne tako malo na autonomiju.
 
Bas zbog roaminga i pitam. Koji model inace imas i koliko si zadovoljan?
Pisao sam pre par stranica, Tesla Model 3 Performance 2025, za sad prezadovoljan, link ka postu

Samo kvalitetna folija na krov (ima tema).
Gledah nekog lika na yt i in reče da nije imao net kada je išao kroz Srbiju. Možda se nešto promenilo u međuvremenu.

Naravno, samo Xpel bih i stavljao. Hmm, moguće je da Srbija onda nema dogovor sa mrežom koja nudi konekciju u Tesli. Nije baš ni neka šteta, jer u poslednjem update-u Tesla se automatski kači na hotspot telefona ako je podignut - suludo mi je da su tek sad to omogućili, ranije si morao ručno da se konektuješ na SSID hotspota svaki put kad kreneš da voziš. Opet, razumem i zašto su tek sad ubacili, više im ide u korist da se pretplatiš na premium connectivity mesečno nego da deliš svoj net sa telefona za džabe - nisu ni oni blesavi.

Obavezno podeli utiske.

@Gizmo hvala za stakleni krov, raspravljali o njemu nedavno sa malo user experience informacija.
Navodno i velika tezina krova utice ne tako malo na autonomiju.

Nema na čemu, pisaću još o konkretnim stvarima kako vreme odmiče :)
 
Nazad
Vrh Dno