Šta je novo?

Raiffeisen bank

Na tih sto je trebalo da bude 82 evra stoji 84 zarez nesto, a oni u banci i sistemu vide 82.
Provizija je za sebe naplacena i to na 0,84.
Negde se nesto pobrkalo, kapiram da ce ispraviti.
Jedino ako je ta banka sa druge strane skinula nesto vise, ali kapiram da je to skoro pa nemoguce.
 
Aha, znači nešto se čudno desilo sa osnovicom, dok je provizija u suštini korektna (prema osnovici). Postoje, inače, situacije u kojima se razlikuju iznos koji traži trgovac i konačno naplaćeni koji je od tebe uzela banka, a postoje i varijante sa predautorizacijom (u tom slučaju trgovac može da izmeni iznos, no svakako ne proizvoljno), ali dosad nisi rekao ništa po čemu bih zaključio da li tvoje plaćanje spada u takvo. Mada i to možeš da pokušaš da proveriš tako što uđeš u detalje transakcije. Raiffeisen tu ima dva polja: "iznos u originalnoj valuti" i "iznos". Ako bi ti kojim slučajem prvo polje bilo 82 EUR, a drugo 84 EUR, to bi objasnilo otkud oni vide 82, ali svakako nije opravdanje da ne znaju razlog skoka na 84. U svakom slučaju, na njima je da utvrde šta se tačno desilo i dužni su to da urade, a ovde samo možemo da pretpostavljamo.
 
Aha, znači nešto se čudno desilo sa osnovicom, dok je provizija u suštini korektna (prema osnovici). Postoje, inače, situacije u kojima se razlikuju iznos koji traži trgovac i konačno naplaćeni koji je od tebe uzela banka, a postoje i varijante sa predautorizacijom (u tom slučaju trgovac može da izmeni iznos, no svakako ne proizvoljno), ali dosad nisi rekao ništa po čemu bih zaključio da li tvoje plaćanje spada u takvo. Mada i to možeš da pokušaš da proveriš tako što uđeš u detalje transakcije. Raiffeisen tu ima dva polja: "iznos u originalnoj valuti" i "iznos". Ako bi ti kojim slučajem prvo polje bilo 82 EUR, a drugo 84 EUR, to bi objasnilo otkud oni vide 82, ali svakako nije opravdanje da ne znaju razlog skoka na 84. U svakom slučaju, na njima je da utvrde šta se tačno desilo i dužni su to da urade, a ovde samo možemo da pretpostavljamo.
Hvala ti. Nisam znao za opciju da moze da se udje u detalje transakcije i originalne i obracunate iznose. Pogledacu sada.
 
Ako bi se plaćanje u inostranstvu izvršilo korišćenjem Visa debit koja je vezana za dinarski i-račun, da li je provizija opet 1% ili se ona uračuna pri konverziji te strane valute u dinare? Ako je ova druga opcija koji kurs se tu koristi?
 
Koliko se obično čeka na ino prilive? Da li postoje neka specifična vremena kada se knjiže u toku dana, ili to može da bude bilo kad?
Prebacio platu, uplatili prekjuče ali danas još ništa. U Yettelu mi je stizala sutra ili naredni dan, obično oko 9:30 ujutru, ili najkasnije do 15:00.
Čisto da znam kad i da li nekog da ganjam.
 
Ako bi se plaćanje u inostranstvu izvršilo korišćenjem Visa debit koja je vezana za dinarski i-račun, da li je provizija opet 1% ili se ona uračuna pri konverziji te strane valute u dinare?
Konverzija se obračunava pri rezervaciji i knjiženju, a provizija od 1% iskazuje kao dodatna stavka kod istog prihvatioca nakon knjiženja.
Ako je ova druga opcija koji kurs se tu koristi?
Prodajni iz kursne liste banke (120,1657 na današnji datum, iz Visa exchange rate iznosa ako je druga ino valuta osim eur, odnosno povući će sa tekućeg kada je naplatna valuta rsd kao na Temu, ako staviš na Ali, itd).
 
Kakve su im ovo ideje? Instant nalog koji sam poslao sam sebi na račun u drugoj banci zaustavljen iz bezbednosnih razloga? O tome sam obavešten mejlom. Kakvih tačno razloga? Nalog izvršen sa weba, to sam ja, izvršena propisna autentifikacija... Sa istog računara, iste statičke IP adrese sa koje pristupam sve vreme? I kaže, biće obrađen u toku radnog vremena. Dakle, u ponedeljak, možda.
I da se razumemo, nisam poslao pet miliona dinara. Mada, verovatno druge banke ne bi zaustavile, sve i da jeste pet miliona.. I sad tako, taj novac nemam. NI tamo, ni ovamo. Naklon do poda,, zaista.... Izgleda ćemo brzo da raskinemo ovu ljubav.
Mogao bi neki Dragan iz kontakt centra npr da me pozove, da pita jeste li to stvarno vi Aleksandre, al jok. Sva sreća pa imam još novaca na trećem računu. Skoro 20 godina imam Ebanking i ne znam više ni koja mi je ovo banka po redu, ali ovako nešto još ne doživeh. A boga mi, više i neću. Motam kablove.
 
Definitivno su pooštrili kontrolu naloga, do nivoa iritiranja korisnika. Ni ja do prošlog meseca nisam imao nikada taj problem. Ako već to rade, onda moraju imati nekoga ko će i vikendom da zove i verifikuje naloge.
 
Apsolutno. Mene je jedna banka zvala u nedelju u 19:45 da provere šta se dešava sa karticom. Zašto im call centar radi 24/7 ako ničemu ne služi?
Ako su već hteli bezbednost, trebalo je da odbiju nalog uz neko obaveštenje šta sam ja to pogrešno uradio, a ne da sad novac bude nigde i da ja ne mogu ništa. Džaba sve digitalne usluge i fine inovacije, kad su mi ga ovako zavukli. Razumem ja bezbednost, ali mora da postoji neka mogućnost moje interakcije sa njihovom sumnjom. A ne samo, mi smo vam zaustavili, pa vi vidite. Radimo najbolje u vašem interesu, ali jednostrano. Vaše pravo je da ćutite. Ovde sad mogu da gledam u nebo. A reklamiraju se kao banka sa najboljom aplikacijom, softverom i šta ti ja znam šta sve. Posle ovoga ne želim baš ništa više sa njima. Ostaće nula na računu zauvek, dok ga sami ne ugase.
 
@agasoft tebe su druže sve banke stavile na neku zajedničku crnu listu, ne znam šta bi drugo moglo biti.
 
Kakve su im ovo ideje? Instant nalog koji sam poslao sam sebi na račun u drugoj banci zaustavljen iz bezbednosnih razloga?

Isto se i meni više puta dešavalo, već sam o tome pisao. Tačnije, meni se dešavalo da se iznos skine sa računa, a nikakav trag transakcije se ne vidi u aplikaciji što je jako loša praksa za tako veliku banku. Naravno, odmah sam zvao i rečeno mi je da će me zvati agent banke uskoro, da potvrdim da sam ja inicirao transakciju, nakon čega će transakcija biti obavljena momentalno. To se uvek desilo u roku od sat-dva, ali sve jedno, vrlo loše iskustvo.
Definitivno su pooštrili kontrolu naloga, do nivoa iritiranja korisnika. Ni ja do prošlog meseca nisam imao nikada taj problem. Ako već to rade, onda moraju imati nekoga ko će i vikendom da zove i verifikuje naloge.

Ja sam imao problem opisan gore još pretprošle godine.
 
@Tilek meni nije ni ostavljena mogućnost da ikog pozovem. Biće rešeno prvog radnog dana. Bar tako piše u mejlu. Nije baš mali iznos, sreća je samo što mi nije preko potrebno. A kad bude rešeno, srećan im put. Ja imam trag od transakcije, piše da je u obradi i čeka se potvrda, posle koje će nalog biti realizovan ili poništen. Sve to tako piše. Kao da postoji još neko treće stanje u koje može da bude. I na sve to, oni šalju mejl koji sam mogao i da ne vidim odmah. NIšta SMS, ništa poziv. Skup im telefon, nemaju para, šta li. Pa ni obaveštenje u aplikaciji nije poslato.
 
Dakle, u ponedeljak, možda.
Tako je, očekuj poziv u ponedeljak malo posle 10h. I ja sam baš skorije pisao o tome, i baš tako mi je bilo. Vikendom se time nažalost ne bave, mada ne vidim zašto to ne bi mogao da odradi neko iz kontakt centra. Konkretno taj ko te pozove (zvaničan mobilni broj 060) pita za tačan iznos i broj računa na koji si poslao, tako da pripremi to ako ne znaš napamet. Npr. meni je to bilo lagano jer je račun u Yettel banci, dakle doslovno moj broj telefona, ali inače ne bih znao da je bilo koji drugi (niti može da se vidi u aplikaciji) pa ne znam kako bi se taj poziv u tom slučaju završio.

I sad tako, taj novac nemam. NI tamo, ni ovamo.
Ovo jeste bez veze. Ja se nisam bunio po tom pitanju jer mi nije bilo potrebno, ali možda bi kontakt centar mogao makar da poništi tu rezervaciju, kad već ručno nije moguće. Jesam, inače, odmah (ionako rade 24/7) zvao da pitam može li da se ubrza, pri čemu sam dobio odričan odgovor, ali možda je drugačija situacija ako želiš da odustaneš kako bi ti novac ipak ostao dostupan.

a nikakav trag transakcije se ne vidi u aplikaciji
Meni je, eto, transakcija stajala u rezervacijama (na istom mestu gde stoje plaćanja karticom pre knjiženja). Verovatno su to rešili u međuvremenu, pošto ti pominješ pretprošlu godinu. Mada ni to nije od prevelike pomoći, jer stoji samo naziv primaoca i iznos, drugo ništa.
 
@rovello dobro si mi ovo rekao. Broj računa ne znam napamet jer je još nov, inače pamtim kao lud sve moguće brojeve, a ne znam ni tačan iznos, jer sam hteo da dovedem stanje na nulu, tako da nije ništa okruglo. :) Al svakako do ponedeljka ću da se pripremim jer srećom iznos može da se vidi.
 
@Tilek meni nije ni ostavljena mogućnost da ikog pozovem.

Zvao sam call centar. Oni nisu ovlašćeni za to, ali su mi rekli da svakako očekujem poziv uskoro. Taj poziv nije bio vezan sa tim što sam ja zvao call centar, nego što sam izvršio njima "sumnjivu" transakciju na sopstveni račun u drugoj banci u iznosu većem od 50.000 din. Sledeća 2 puta ih nisam ni zvao, već su oni mene zvali da provere njima "sumnjivu" transakciju.
 
Haha, istu sam stvar uradio, poslao sam sebi novac na drugi račun, u drugoj banci. TO je izgleda najsumnjivija aktivnost. :)
To što sam par sati pre toga poslao mnogo veći iznos nekom drugom, to nije bilo sumnjivo. Ali prevara je sigurno neka da jedan korisnik ima račun još negde, kako se usuđuje. :)
 
A obrnuto im nikada nije sumnjivo. Ja redovno sa Yettel banke, koja mi je primarna, prebacujem na iRačun (zbog obilja kartica) i taj priliv im nikada nije sumnjiv iako su i platilac i primalac ista osoba 😄.
 
Ja prebacujem novac u oba smera poslednjih 14 meseci, nikada nisam bio sumnjiv :)
Možda su počeli da koriste AI za podizanje zastavice :D
 
E loš im taj AI. Retko ko ima statički IP kao ja sa kog se prijavljujem uvek, bilo telefonom ili računarom, i njima je sumnjivo. Stvarno ne mogu da razumem. Da sam to uradio iz nekog kafea, ili iz druge države, bilo bi mi potpuno u redu. Al jok, potpuno uobičajeno ponašanje. I ja sam ranije prebacivao tamo-vamo, doduše manje iznose i nije bilo zastavica. Doduše, nikad na ovaj račun. Ne voledu ovu konkurentsku im banku. I sad da pitam tog ko me bude pozvao zašto se to dogodilo, naravno da mi neće reći. A po nekom pravilu, trebalo bi da znam gde sam to "pogrešio". Tako koleginici ne dozvoljavaju da otvori iRačun, iako ima prilično para, dinara i evara gde hoćeš i kako hoćeš. Jednostavno kažu, ne može. Eto tako, jer ne može.
 
Da li nekog zeza danas RFB Mobile preko apple telefona. Pokusavam da se logujem izbacuje mi neuspesnu VASCO autentifikaciju? Ne mogu ni kao fizicko ni pravno lice da se logujem.
Blokirali mi app, pa odblokirali i vrti istu pricu opet :D
 
Radi normalno 16PM 18.4, verzija aplikacije 38.0.3
 
Da li nekog zeza danas RFB Mobile preko apple telefona. Pokusavam da se logujem izbacuje mi neuspesnu VASCO autentifikaciju? Ne mogu ni kao fizicko ni pravno lice da se logujem.
Blokirali mi app, pa odblokirali i vrti istu pricu opet :D
Blokiran ti je token i ako ne možeš da iniciraš reaktivaciju tokena samostalno, pod uslovom da na broju prijavljenom banci imaš aktivan internet saobraćaj u mts ili A1 mreži i uključiš mobilne podatke, pozovi call centar radi uklanjanja istih i ostani na vezi ako si u Yettel-u da zatražiš aktivacioni kod.
 
Da li neko koristi RaiPay sa Magiskom na telefonu? Koristim xiaomu.eu ROM i Magisk i sve do prije 15-ak dana je sve normalno radilo, sada više ne prolazi security check iako prolazim device integrity check i GPay radi..
 
Da li nekog zeza danas RFB Mobile preko apple telefona. Pokusavam da se logujem izbacuje mi neuspesnu VASCO autentifikaciju? Ne mogu ni kao fizicko ni pravno lice da se logujem.
Blokirali mi app, pa odblokirali i vrti istu pricu opet :D
Imao sam 2 neuspešne Vasco validacije za nepuna 2 meseca... Prvi put zvao call centar, tražili da pravim novi nalog uz njihovu asistenciju i proradilo sve...
Drugi put opet kontaktirao podršku, uneo podatke i reaktivirao token, ali od tada mi aplikacija radi samo na android telefonu, dok na iPadu ne mogu da se ulogujem...
 
Apsolutno. Mene je jedna banka zvala u nedelju u 19:45 da provere šta se dešava sa karticom. Zašto im call centar radi 24/7 ako ničemu ne služi?
Ako su već hteli bezbednost, trebalo je da odbiju nalog uz neko obaveštenje šta sam ja to pogrešno uradio, a ne da sad novac bude nigde i da ja ne mogu ništa. Džaba sve digitalne usluge i fine inovacije, kad su mi ga ovako zavukli. Razumem ja bezbednost, ali mora da postoji neka mogućnost moje interakcije sa njihovom sumnjom. A ne samo, mi smo vam zaustavili, pa vi vidite. Radimo najbolje u vašem interesu, ali jednostrano. Vaše pravo je da ćutite. Ovde sad mogu da gledam u nebo. A reklamiraju se kao banka sa najboljom aplikacijom, softverom i šta ti ja znam šta sve. Posle ovoga ne želim baš ništa više sa njima. Ostaće nula na računu zauvek, dok ga sami ne ugase.
Da li koristiš online kladionice i/ili kockarnice?
 
Da li neko koristi RaiPay sa Magiskom na telefonu? Koristim xiaomu.eu ROM i Magisk i sve do prije 15-ak dana je sve normalno radilo, sada više ne prolazi security check iako prolazim device integrity check i GPay radi..
Je l koristiš xeu modul app za taj problem? Meni je ranije sa njim radilo super, bez magiska. Poslednji update je 22. marta valjda.
 
@RingeRaja o ne. Daleko sam od tog "sporta". Ali sve i da koristim, ovo nije bilo to. Prebacivao sam novac sam sebi, što verovatno njihovi sistemi i znaju. Ako su tog jutra mogli da mi odobre ino priliv iz US bez ijednog dokaza šta je to, znači znali su šta je jer sigurno nisu verovali na moju kliknutu reč, tako su sigurno znali i da prebacujem novac sam sebi. Ne može očiglednije da bude. Samo im je sistem malčice kržljav i preteruje. Što neko reče, AI sto posto.
 
Vrh Dno