Šta je novo?

Zimske gume

Pogledali ti video? 😅

U svakodnevnoj vožnji kojoj JA vozim, 90% je BG, vise imam pravolinijsko kočenje... nego vožnja u krivni na ivici da ni se dupe zabaci..

Ne znam gde ti voziš ali ako imaš više dugačkih krivina gde hoćeš brzo da voziš.. Onda bolje pozadi.. To ti je test pokazao..

Takvih krivina po beogradu i da imam uslove zbog gužvi tj da mogu da vozim dovoljno brzo imam mozda 3x godišnje.

Opet kažem.. Ja imam svakodnevno 30 - 50 pravolinijskih kocenja.. Za mene bolje gune idu napred.. I uklapa mi se u rotaciju bolje losije gune zbog ravnomerne potrošnje.
90% lupanja su pravolinijska.. Iznanadna kocenja.

Tebi ako se uklapa u tvoju svakodnevnu vožnju.. Stavi nazad 👌
Nije svako pravolinijsko kočenje baš pravolinijsko, jer u kritičnim situacijama se uvek pokuša neki manevar volanom, što tera zadnje točkove u stranu.
Test je rađen sa baš istrošenim gumama napred (2,6 mm!), što je ekstremna varijanta, koju samo neko blesav može da koristi i opet je bolje kad su pozadi nove.
Test pravolinijskog kočenja bi bio podjednak da su napred stavili realnije 5-6 mm šaru, a pozadi nove, ali su ovako dokazali da čak i ova najgora varijanta radi bolje posao u realnim situacijama. Test kočenja je pritom rađen pri 20 km/h većim brzinama nego što sme da se kreće po gradu, tako da bi razlike bile još manje u tim situacijama, pri pravolinijskom kočenju.

Ne znam odakle uverenje da je nešto bolje i posle testova koji su rađeni u saradnji Michelin-om. Jeste da su manje poznata firma, ali uče polako. 🤓
A opet šta znaju profesionalci u odnosu na lokalnog Mekrea.🤣
 
Zar nije minum za zimske 4.5mm?
Po našem zakonu je u zimskom periodu to minimum i sledi kazna ako su ispod
 
Остаде нам дискусија о вожњи по леду у теми о летњим гумама, малопре сам налетео на овај стари видео, није дугачак, па препорука да се погледа колике су разлике између различитих врста врхунских зимских гума на леду.



@Ulrich
 


Najnoviji test

Za dobro pravolinijsko kočenje, bolje gume idu napred, mišelin test stazi urađen test. 😊
Pogledajte test. Ovde sam ubacio jer se ovde o tome raspravljalo.

super je ovo sto ima na testu nov auto, tu elektronika mnogo pegla, e jos da naprave isti test ali za auto 2002 godište koji i ako ima neki ESP to je neka prva generacija.
 
Što bi to radio? I na starom autu će bolja guma da radi bolje, elektronika može samo da pomogne lošoj, jer senzori traže granice, umesto vozača.
 
Eno kod Alvirka "test" Yuga 55, kočenje po vlažnom kolovozu u krivini bez ESP.
 
Ne oslanjajte se na elektroniku previse, ona moze pomoci u nekim situacijama, ali vas spasiti budalastina i izvaditi iz problema ne. Ipak je mnogo vise do vas, vozaca.
 
Što je još gore mnogi umisle da su neki vozači :)
 
Baš zbog toga elektronika... Nešto mora da uštroji neoprezne i maloumne na vreme
 
Naletelo mi da kupim dodatni set originalnih felni pa bih odmah stavio i zimske gume. jel moze preporuka koje zimske da uzmem u dimenziji 225/45 R17?
Kupujem u EU.

@mitar1982
 
Zašto bi sada kupovao zimske gume kada je zima zvanično prošla? Ok, još uvek je negde loše vreme i biće još par sedmica, ali svejedno nema rezona
Ako baš želiš, nisi naveo za koje vozilo? Gradski auto, limuzina, SUV ....
Npr
 
Zašto bi sada kupovao zimske gume kada je zima zvanično prošla? Ok, još uvek je negde loše vreme i biće još par sedmica, ali svejedno nema rezona
Ako baš želiš, nisi naveo za koje vozilo? Gradski auto, limuzina, SUV ....
Npr
Nov auto, kupljen pre mesec dana. Tojota korola karavan hibrid. Iskocila mi je prilika da kupim originalne felne po odlicnoj ceni, a kod istog prodavca mogu da montiram i gume, senzore, poklopce felni. Pa da rešim sve o jednom trošku dostave i uloženog vremena.
 
Pogledaj sta imaju u ponudi a na tebi je oces visu nizu srednju klasu...
 
I ono najbitnije - u kom podneblju (klimatskom regionu)
 
Nov auto, kupljen pre mesec dana. Tojota korola karavan hibrid. Iskocila mi je prilika da kupim originalne felne po odlicnoj ceni, a kod istog prodavca mogu da montiram i gume, senzore, poklopce felni. Pa da rešim sve o jednom trošku dostave i uloženog vremena.
Nema tu neka prevelike nauke. Pogledaš testove sam i uporedis cene, pa proceniš šta ti najviše odgovara, koliko novca želiš da potrošiš i koliko generalno prelaziš zimi. Iz mog iskustva se continental pokazao odlično, ali opet koje god da kupiš od premium proizvodjaca nećeš pogrešiti. Nije ti previše težak auto, a neverujem da planiraš da divlja sa njim, pa će svaka biti dobra. Meni su zimske gume kao nove na Toyota auris touring, ali zbog starosti ih više neću koristiti.
 
Naletelo mi da kupim dodatni set originalnih felni pa bih odmah stavio i zimske gume. jel moze preporuka koje zimske da uzmem u dimenziji 225/45 R17?
Kupujem u EU.

@mitar1982
Не знам где у ЕУ набављаш и какве су цене, у Норвешкој су зимске тренутно баш скупе, управо је навала на летње моделе. Ако је тако и код тебе боље да се стрпиш па да гледаш на јесен нешто актуелно, него да скупо плаћаш сад остатке из претходне сезоне.

Мени је зимски фаворит Гудјир, зато што су најбоље по мокром, а и цена је нижа од осталих премијум нордик модела. Радо бих пробао и Континентал Викингконтакт, али су стандардно прескупе. Погледај понуду код тебе, тестове па пробај да сведеш избор на пар модела.
 
I ono najbitnije - u kom podneblju (klimatskom regionu)
Zivim na planini, ali auto vrlo malo vozim zimi. Zimske gume moram imati jer je sezona bas duga a cak i autoputem prolazim na 1300m nadmorske. odustao sam od all season jer auto najvise vozim leti po primorju. Uzeo bih premijum klasu, osim ako bas nema neka besna akcija za neke solidne gume iz srednje klase.
 
Michelin,Continental,Hankook i rešio si problem. Na tebi je sta ces naci jeftinije od te 3 marke.
 
Na osnovu testa koji je kolega iznad postavio trazio sam Dunlop Winter Sport 5 koje su na drugom mestu sa sledećim opisom
The Dunlop Winter Sport 5 provides good performance on dry, wet, and wintery surfaces, resulting in a good overall rating for driving safety. It offers precise steering, good braking distances, and reliable grip, particularly in snowy conditions. Although its aquaplaning performance on wet roads is only satisfactory, it excels in handling with ample safety reserves. The tyre also boasts a good environmental record with a long lifespan, low abrasion, and good efficiency due to its low weight and fuel consumption.
Oni su mi ponudili Hankook Winter I cept RS3, koja je 5. i ima sledeci opis na testu

The Hankook Winter i*cept RS3 receives a satisfactory rating for driving safety, with good performance on wet and wintery roads but falling short on dry surfaces. It lacks precision and feedback on dry roads, requiring steering corrections and exhibiting a tendency to oversteer. However, it performs well on wet and snowy surfaces with good braking and handling. It also has good environmental performance with a long lifespan, low abrasion, and good fuel efficiency, though manufacturing residues on new tyres are a negative point.

Po opisu mi se Hankok puno manje svidja, koštaju slično, oko 100 eur po komadu, samo ne znam koliko se ta opisna razlika uopšte primećuje u realnom životu. Značajno će skuplje izaći ako uzmem Dunlop na drugom mestu.

Ovde sve dobijam u kompletu, dosta ću vremena izgubiti da poručim sve odvojeno i montiram lokalno.
 
Po meni taj Hankook nikad ne može da ide u isti koš sa premijum gumama. Mogu da je cenovno guraju tu, ali taj kvalitet nije.
 
Hankook je viša klasa...
 
Vozio RS2 na svom autu, probao i RS3 nekoliko puta i pitao drugara za mišljenje.
Prijanjanje dobro u prvoj sezoni, već od druge sezone kreće pad performansi, relativno bučna. Za te pare koliko se kreću po meni ne vrede.
 
Druze ja te gume vozim na 535i f10 i pokazale su se vrhunski.Dali su bucne to zavisi i do samog automobila koje je klase i kakva je zvucna izolacija.Evo trecu sezonu ih vozim.Tako da ne znam sta bih ti rekao al guma je odlicna u svakom smislu.
 
Nazad
Vrh Dno