Šta je novo?

Raiffeisen bank

Ima možda desetinu godina otkad je uvedeno da su besplatni i za mobilne mreže (brzim guglanjem, Telenor 2010. uveo), ali 0700 se naplaćuje pa kako god i to ide preko pretplate.
 
Nema više toga. I ja sam, doduše, bio pod utiskom da su malo duže dostupni za sve, ali, sudeći po ovoj vesti sa MTS-ovog sajta, to je slučaj tek od 1. januara 2021. Pre toga su korisnici tih brojeva mogli da biraju da li će njihov broj biti dostupan samo iz fiksnih mreža ili svima, ali svakako nisu mogli da naplaćuju. Numeracija 0800 je po definiciji besplatna (freephone).
 
Svi 0800 brojevi su besplatni za sve korisnike, i to je uspostavljeno pre nekoliko godina.
To što banka ne promoviše svoj besplatni broj je razumljivo. Ko nema kredita/para ni da ih pozove, teško da će im biti interesantan kao korisnik.
Pozdrav
 
Ima i tu istine, ali ipak govorimo o banci koja promoviše maltene potpuno besplatan iRačun, tako da je vrlo privlačna za one koji nemaju za kredit. 😃
 
Ima i tu istine, ali ipak govorimo o banci koja promoviše maltene potpuno besplatan iRačun, tako da je vrlo privlačna za one koji nemaju za kredit. 😃
Te pare za kredit svakako ne idu banci vec operateru. Banka da naplaćuje pozive svojim korisnicima bi morala to da naglasi.

Svakako imaju alternativne opcije za kontakt, pa ko nece da zove ima email i kroz aplikaciju 🙂
 
Ne naplaćuje banka, ali nemaju banke džabe 0800 brojeve. Za neke stvari je poziv ključan, npr. za hitnu blokadu kartice ko nema aktivnu aplikaciju. Osim toga, sama aktivacija aplikacije je dugo bila moguća isključivo preko poziva, a izgleda da to i dalje važi za Yettelove korisnike. Možeš videti prilog, vrlo jasno su insistirali na pozivanju broja 011, kao da 0800 ne postoji. I to je svako morao da uradi, čak i ako je samo pet minuta pre toga otvorio iRačun, odnosno potvrdio svoj identitet i potpisao ugovor(e) OTP kodom koji je stigao na isti broj telefona.
 

Prilozi

  • Screenshot_20250222-220647_Messages.jpg
    Screenshot_20250222-220647_Messages.jpg
    146.6 KB · Pregleda: 131
Da ne idemo previše u širinu. 0800 broj je samo redirekcija ka 011 call centru, banka vidi broj sa koga se poziva i godinama unazad zovem na njega bez problema. Čak iako sam bio u prilici da zovem 011, ovaj je lako pamtljiv i to je to.
 
Naravno, isti je broj, u tome i jeste suština. Smešno mi je to što ga kriju, umesto da i on negde stoji, pa makar u ovim slučajevima gde su klijenti primorani da ih zovu, poput aktivacije aplikacije. Ispala je samo malo detaljnija diskusija o tom fenomenu da pokušavaju da uštede na pozivima klijenata. Izneto je više kontraargumenata – ima alternativnih opcija za kontakt, banci nisu zanimljivi klijenti koji nemaju novca da ih pozovu, banka odlučuje da li će dozvoljavati besplatne pozive, retkost je da neko nema minute – pa smo prosto kroz svaki prošli. Ja na koncu i dalje mislim da je bez veze što ga kriju, i branim svoj stav, ali dobro, super je što ima dosta ljudi kojima to ne smeta. I stvarno ima smisla da neko ko npr. u paketu ima neograničene minute zove na 011, ali ipak je značajno da je dostupan i 0800 za druge.
 
I preko app i na sajtu stoji isto taj broj 011 koji je nepostojeći. Meni nije jasno zašto neko ne moze da udje u app ako je jednom obriše iz nekog razloga i vrati je. Kartica radi, obaveštenje o plaćanju radi, to je ok.
 
Čekaj, koji je to broj nepostojeći? Broj iz aplikacije (+381 11 3202100) postoji i dostupan je - upravo sam probao da pozovem i dobio vezu, sa Yettel mobilnog.
Ako vam taj broj ne radi, proverite sa svojim operaterom.
Ne zovem često banku, ali u bezmalo 20 godina korišćenja RB nisam imao problem da ih dobijem telefonom.
Pozdrav
 
Na osnovu preporuka sa foruma otvorio sam iRacun u banci. Kako je najpovoljnije da konfigurisem kartice za kupovinu online i na POS terminalima u inostranstvu?
 
Merkator NBG - kome znači informacija
 

Prilozi

  • IMG_7210.jpeg
    IMG_7210.jpeg
    206.7 KB · Pregleda: 118
Na osnovu preporuka sa foruma otvorio sam iRacun u banci. Kako je najpovoljnije da konfigurisem kartice za kupovinu online i na POS terminalima u inostranstvu?
Kartice/Detalji pa kada se bude videlo da su povezani dinarski i devizni, onda u Srbiji ćeš trošiti dinare, a u inostranstvu evre i nema autokonverzije (koliko ima dinara ili deviza, toliko). Devizni otvaraš na Više/Onlajn ponuda, a karticu povezuješ po predlošku zahteva kroz inbox (pisamce na početnoj u gornjem desnom uglu).
 

Prilozi

  • Screenshot_2025-02-24-20-20-00-161-edit_rs.Raiffeisen.mobile.jpg
    Screenshot_2025-02-24-20-20-00-161-edit_rs.Raiffeisen.mobile.jpg
    45.3 KB · Pregleda: 102
Na osnovu preporuka sa foruma otvorio sam iRacun u banci. Kako je najpovoljnije da konfigurisem kartice za kupovinu online i na POS terminalima u inostranstvu?

Nemaš ništa da konfigurišeš osim ako hoćeš, i to bi bilo mudro, da otvoriš i devizni, a nakon toga tražiš da ih povežu. Onda ti u inostranstvu skida sa deviznog, a u Srbiji sa dinarskog računa.
Napisao je u @uji u mnogo navrata kako se to radi i važno je samo da proveriš u aplikaciji da su povezane kartice na oba računa.

Suštinksi niije najisplativija opcija zbog provizije od 1% za ino plaćanja, ali nije ni to, najčešće, velika suma. Sve zavisi koliko trošiš na ino transakcije.
 
Pitanje. Ako je 300.000,00 RSD limit za sedam dana, kako mogu veći iznosi da se podignu? U RF banci na šalteru ili ima neka fora na bankomatu? I kako može da se poveća taj limit. Jeste da to jednom godišnje zatreba, ako i tada, ali kad zatreba, frustrirajuće je.
 
@galisnik problem je što ne može trajno, ali moguće je preko call centra zamoliti za konkretnu transakciju da se odobri veći limit. Resetuje se 7. dana u istoj satnici od puštanja naloga za prenos i možeš da sabiraš po više kanala. mBanking - PIN: 300k, biometrija:300k. eBanking: Jednokratna lozinka (iz mBankinga): 150k, sms kod: 150k (mislim da više ne šalju) i mobilni potpis:300k (koliko se sećam, na njega se odražava limit sa mBankinga).
 
Pozdrav ljudi, do sad sam bio u AIK ali su poskpeli i paket i usluge, tj prilikom koriscenja mbankiga ili ebank do sad nisam imao provoziju na racune, a sad imam..pored toga svaka kupovina recimo na TEMU mi skida dodatnih 1%, ne razumem odakle sad to, za paket i mogu da oprostim al ovo msm totalno bzv...zanima me da li i ovde tako to funkcionise i da li kartice rade normalno za online placanje, eto recimo na alixpres, temu, steam itd

Hvala vam.

Edit, ako imate neku preporuku takodje gde otvoriti racun, ovde gledam onaj iRacun, mada moze i neka preporuka u drugoj banci.
 
@War10ck_97 upravo je tih 1% za plaćanje u inostranstvu jedina zarada koju Rajfajzen praktično ima ako otvoriš dinarski i devizni iRačun pa Visa karticu dinarskog povežeš na deviznom, tj. računi su bez održavanja i provizija na naloge za prenos, a može i plata da se prima na njemu bez naplate.
Ako te interesuje samo devizna kartica, opcije su ti Erste Visa devizna od 3.5€ na 3 godine i uz mBanking, a rezervacija se uvećava za 3% pa razlika vraća nakon knjiženja.
Zatim, tu su besplatan račun Alta banke sa Visa Debit (nisam siguran da li je dvovalutna), dok Visa Virtuon jeste i ona košta 100 dinara.
Kao i Visa internet u Poštanskoj (20€ depozit, uručenje 100+150 dinara po srednjem godišnja članarina)
 
Kartice/Detalji pa kada se bude videlo da su povezani dinarski i devizni, onda u Srbiji ćeš trošiti dinare, a u inostranstvu evre i nema autokonverzije (koliko ima dinara ili deviza, toliko). Devizni otvaraš na Više/Onlajn ponuda, a karticu povezuješ po predlošku zahteva kroz inbox (pisamce na početnoj u gornjem desnom uglu).
Kada sam otvarao iRačun dobio sam, osim dinarskog i A vista devizni račun, to nisam očekivao. Na njemu je stanje 20,82 EUR, da li je to neki obavezni minimum, nije me valjda Banka častila? Sa karticama mi je povezan samo dinarski račun. Da li se taj devizni račun može povezati sa karticama? U inboxu nemam nikakav šablon zahteva za povezivanje dev. računa sa karticama. Mislio sam da za takve stvari se ide poslovnicu, ako može online onda ću ga povezati.
 
@brankoX da nisi nekada davno imao Visa Virtuon karticu pa ti je ostao depozit i taj devizni?
Edit: Koliko sam druge članove razumeo, sada bi trebalo da može i on da se poveže, odnosno svi od ranije jednovalutni devizni su postali viševalutni.
 
Poslednja izmena:
Jao, jesam baš davno sigurno pre 15-tak godina, to mi je bila prva kartica za internet, ha, ha..Potpuno sam zaboravio na to, svaka čast što si se toga setio, ha, ha..

Spomenuo si nekakav šablon zahteva za povezivanje, ja to nemam u inboxu.

Ako povežem devizni za karticu da li će sva online plaćanja prema inostranstvu skidati sa deviznog ili može da se bira. Ne znam ni šta je isplativije od toga.
 
Spomenuo si šablon zahteva za povezivanje
Poslao sam na pp
Ako povežem devizni za karticu da li će sva online plaćanja prema inostranstvu skidati sa deviznog ili može da se bira. Ne znam ni šta je isplativije od toga.
Skidaće sa deviznog i autokonverzija sa tekućeg biće blokirana, odnosno devize nećeš trošiti u Srbiji ako ne budeš imao dovoljno dinara. Može da se bira, ali ovako je najsigurnije. Pritom, naštelovali su da ako je u inostranstvu naplatna valuta RSD (kao na Temu), onda ide sa tekućeg u dinarima.
 
Otvorio sam online ovaj iRacun, ali problem kad pokusam da se prijavim na app, pise neaktivan nalog, zvao i kao resice u roku od neki minut ali i dalje nista..
Mada svakako, prijatno sam iznenadjen osobljem koje radi tamo, svi su bili fini i brzi tokkom celog tog procesa :D samo jos da resimo ovo i ocena 10 od mne :D
 
Razmišljam o prebacivanju svoje inostrane plate na devizni iRačun. E sad, račun je u evrima, a meni plata u dolarima. Da li će ta uplata uopšte biti moguća i ako hoće, hoće li konverzije EUR - USD pojesti puno? Da li je možda bolje da u tom slučaju promenim paket na Može Extra? Posebno bi mi značilo ako je neko imao iskustva. Pretpostavljam da slične konverzije postoje i prilikom plaćanja karticom vezanom za iRačun.
 
Pitanje. Ako je 300.000,00 RSD limit za sedam dana, kako mogu veći iznosi da se podignu? U RF banci na šalteru ili ima neka fora na bankomatu? I kako može da se poveća taj limit. Jeste da to jednom godišnje zatreba, ako i tada, ali kad zatreba, frustrirajuće je.
Da odgovorim sam sebi. Ako vam treba keš preko limita, na RF bankomatu ima opcija Isplata preko limita. Tu vam je pored kartice potrebna i mobilna aplikacija da generišete privremenu lozinku, u sekciji Tokeni. Tako možete podići 450.000,00RSD. Kad tome dodate i 3 redovna podizanja sa bankomata do 60.000,00, ukupno možete podići do 630.000,00RSD dnevno, ili je i sedmični limit. Ako nekom zatreba, da zna.
Naravno, možete i u banci na blagajni podići, ali nemaju sve ekspoziture blagajnu.
 
Nazad
Vrh Dno