Šta je novo?

Zimske gume

Naše ljude je Tigar razmazio sa legendarnom TG621. Bolja guma nije postojala u Srbiji. 😁

Mislim da dobra iskustva sa tom gumom još utiču na prodaju Tigar guma.
Ta guma je nezvanično bila AS guma i kao takva se odlična pokazala. Davnih godina sam se popeo na Kopaonik i to po mraku i snegu sa njima bez lanaca. U današnje vreme to je nemoguće izvesti na letnjim gumama ni sa premijum brendom ( probao 2008 sa novim autom) . Smeša joj je bila odlična i zato je dobro funkcionisala .
 
Bio Tigar i Trayal, kao reper za đubre. Sava fenserica.

Tada su te gume bile 10x jeftinije od premiuma, danas to nije slučaj i nema više opravdanja za kupovinu, sem ignorantnosti i neinformisanosti. Tigar će da napravi bezbednu gumu tek kada ovo što nude prestane da se kupuje.
Da, trayal je imao vrhunsku gumu jedno vreme ali radio je za izvoz. Moj burazer nabavljao mufte, vozili su Interspeed reli s njome, uzeli trece mesto. I onda su je odjednom iskvarili, napravili plastikanere. Burazer hteo da pogine, leteli su po putu. Jedva najurili neke polovne miselinke s oglasa za drugi brzinac...

Kad ste spomenuli Savu... Okacicu vam sliku kasnije. Dzabe da mi je daju ne bih je stavio na svoja kola.


E, tako izgleda jedina Sava u mom okruzenju za koju znam. U zivotu nisam video da se neka guma ovako kruni.
Da mi sleper Save poklonr oterao bih kamion na reciklazu. Znam da je verovatno izolovan primerak ali ovo nikada nisam video.
 

Prilozi

  • WhatsApp Image 2024-10-01 at 10.36.34.jpeg
    WhatsApp Image 2024-10-01 at 10.36.34.jpeg
    190.3 KB · Pregleda: 88
Poslednja izmena:
Zalud guma premium ako je ograničen cranium.

Sve je do prike (ili prije, džender rispekt) za volanom.
 
Meni su tako otpadali komadići sa Save UHP u drugoj godini.
Smeće guma, možda je dobra prve godine i to je to.
 
Ta guma je nezvanično bila AS guma i kao takva se odlična pokazala. Davnih godina sam se popeo na Kopaonik i to po mraku i snegu sa njima bez lanaca. U današnje vreme to je nemoguće izvesti na letnjim gumama ni sa premijum brendom ( probao 2008 sa novim autom) . Smeša joj je bila odlična i zato je dobro funkcionisala .
Kola su imala 50KS i 800 kila u proseku, sad imaju 150KS i 1800kg i mnogo veća međuosovinska rastojanja. To čitavu matematiku menja i kad je guma u pitanju. Zašto Jimny i Lada Niva, pa i mala Fiat Panda tako moćno idu kad podloga ima nisko trenje? Kratki, uski, lagani, to je sva mudrolija.

Takođe, u to vreme je normalno bilo da se auto od 100 do 0 zaustavlja za 60-70m, a danas je to oko 35m u proseku, iako su kola duplo teža. Danas u saobraćaju sa autom koji se zaustavlja 30m kasnije u odnosu na kola oko tebe, sa ondašnjim razmišljanjem u vezi pasivne bezbednosti, si kao u mrtvačkom sanduku (zapravo skoro sve pre 2000tog godišta).
Zalud guma premium ako je ograničen cranium.

Sve je do prike (ili prije, džender rispekt) za volanom.
I tu važi Daning Krugerova kriva. Prika koji misli da je Šumaher i kupuje Tigar, jer on zna da je najbolji i da će uvek da prilagodi brzinu bolje od svakog živog bića, prosto vidi vreme kako teče ispred ostalih. Njega ne može ništa da iznenadi, jer i auto ima najbolji, nema tu neispravnosti ni nepredviđenih okolnost.
 
Poslednja izmena:
Pa nije uvek baš tako, kratka i lagana vozila ne briljiraju kada je podloga utaban/uglačan sneg i led, npr. Niva tu ume da pravi probleme. Za dobru trakciju je potreban dobar balans težine, u kombinaciji sa odgovarajućim gumama. Ali su kratka i lagana vozila sa malo širim gumama bolja (od težih sa užim gumama) jer manje propadaju u dublji sneg. Uža i kraća vozila su dobra sa manevrisanje, kamenite kozje staze (ali bez prevelikih dijagonalnih prepreka, jer se dešava da nemaju dovoljan međuosovinski razmak) i slično.

Ove Sava su bile popularne duži niz godina.
(M + S, ili što bi naši ljudi rekli - mokro plus suvo
:D

big-163387548_65d0a859877aa4-71892348WhatsApp-slika-.webp


SAVA-ADAPTO-580x580.jpg
 
To je stanje ''sa terena'', gde je jedino i moguće uveriti se u krajnosti, za razliku od neta.
 
Nisam stručnjak za gume, ali Sava gume su mi se treće godine raspale (menjam letnje i zimske) do nekog unutrašnjeg sloja na obodu, dok je šara ostala duboka. Ovde je vladala godinama fama o Sava gumama kao best buy, a ja sam život ugrozio tim smećem. Nikad pre i nikad posle nisam imao tako grdnu gumu.
 
Кад смо већ залутали у далеку прошлост, фама о Сава гумама се појавила у време владавине Тигра и Трајала где би Сава наводно требало да буде класа изнад (нисам их никад имао, па немам појма да ли су заиста биле боље). Несрећни Трајал сам имао на Југу, као и тада актуелне комбинације напред зимске, назад "универзалне", било, не поновило се и неће недостајати.
 
To je bumerska priča - ''Sava gume, Vesna akumulator, i bog da te vidi''.
A ako je nešto proizvedeno u Nemačkoj - instant kupovina.
 
Kad smo vec kod Save All Weather, u EU imaju solidnu cenu a sigurno je da ima boljih izbora, Hankook pre svega po istoj ceni.


Koliko sam video Sava (i Dunlop) je u vlasnistvu GY?
Cini mi se se da cak imaju i istu saru kada je u pitanju AS guma...
Ja se zbog toga odlucio da GY izbacim iz jednacine pri izboru guma... Kod nemaca GY V4SG3 na svim testovima u samom vrhu ili pobednik dok kod drugih i nije bas slucaj (vise u top 4/5)
Zalim samo sto sam se odlucio za Bridgeston Turanzu AS umesto Pirelli SF3 koji je prilicno nahvaljen, jer inako sam na nekih ~10k godisnje

Meni je zaista fascinantno kada je rec o mentalitetu nasih ljudi pri izboru kupovini guma
Scena sa jedne slave prosle godine kada sam pitao nesto za gume sta uzimaju u Srbiji, rodjak ih inace stavljao na Audiju (Sava AS)- "meni dobre", ja onako bledo gledam...
Takodje njegov prijatelj koji mu ih je preporucio, inace preprodavac auta stavlja Orium na svoje aute za prodaju i privatno koristi Orium na zeninom Fiatu 500 i njegovom BMW-u...
 
Poslednja izmena:
Sava ne prođe loše na ADAC testovima (koliko se sećam, kupovao pre 10+ godina), nije baš kao Tigar da ga nema nigde u normalnim testovima.
 
Po mom iskustvu, a nije malo GY ultragrip je vrhunska zimska guma. Što je hladnije ona drži bolje, savršena za sneg , ali i po mokrom i suvom kolovozu. Jedina njena mana je što ne trpi toplotu, a kakvo je vreme kod nas poslednjih godina to je ozbiljna mana
 
Ја возим трећи сет Ultragrip Ice 2, да сам знао да излази тројка сачекао бих са куповином прошлог лета. Врхунске гуме.
 
Ti si van konkurencije ;)

Kod nas takvih zima i uslova nije bilo ... 20 i kusur godina. Dobro, 'ajd, uz par izuzetaka ali ne tako drastičnih
 
Ja vozim Savu eto vec drugi set na Astri G, u pitanju je Eskimo S3+, zimska guma i to je picim i leti i zimi. Udobna guma, malo bucnija al navikne se covek. Prvi set potrajao 5 godina tj nekih 50k km, i nakon toga je otisao komsiji (poklonio) koji ih je vozio jos koju godinu jer je sara bila dobra. Posle toga kupio opet istu gumu, i evo sad nekih 4-5 godina kasnije planiram da ih menjam i uzmem iste.
Zet na Audi A4 2015 vozi Sava Eskimo HP2, isto zadovoljan vec 3 godine.

Nije da branim Savu, al da nisam procitao da je tako losa ne bih znao.
 
Ja vozim Savu ... zimska guma i to je picim i leti i zimi.
Bravo za tebe

Inače sam jedno prilikom kod lokalnog prodavca/u servisu video gomilu Sava poklobučenih guma koje su sve bile na malim gradskim neopterećenim autima (flotna prodaja). Sve prešle manje od 15-ak k km
 
Jel neko vozio leti Michelin CrossClimate 2 pa da podeli kako se guma ponaša na velikim vrućinama i vrućem primorskom asfaltu? Ili neku drugi premijum AS gumu koja je još uvek aktuelna?
 
Ako se računa vruć beogradski asfalt i vruć grčki asfalt, ja sam bio prilično zadovoljan tim gumama na staroj Mazdi.
Ćale ih vozi sada, i on je zadovoljan.

Bolje od Unirojal koje sam imao ranije, osetno. A bio sam zadovoljan i Unirojal gumama :D
 
Jel neko vozio leti Michelin CrossClimate 2 pa da podeli kako se guma ponaša na velikim vrućinama i vrućem primorskom asfaltu? Ili neku drugi premijum AS gumu koja je još uvek aktuelna?
Da ne reklamiram, ali mislim da odgovor mozes da nadjena na jednom hrvatskom forumu koji je pandan nasoj garazi jer ima dosta korisnika koji zive u primorju.
Meni je bilo vrlo interesantno kako se ponasaju AS gume na velikim temperaturama duzi period i posle godinu-dve...
 
Moj cale ih ima na GLC ( 2. godina i dalje vizuelno izgledaju kao nove, prelazi mozda 15 000 km godisnje ) i pretezno ih vozi po Sloveniji i Italiji i naravno kad dolazi u Srbiju, vozio sam ih i ja leti doduse ne duze destinacije, do 100km i nazad i uz njegove utiske kako leti tako i zimi ( a do kuce u Sloveniji nam se dolazi prvo krivudavim putem velikog nagiba sa gomilom serpentina a posle malim i uskim putem kroz sumu) doneo sam definitivnu odluku da sledeca kola izvozim iz salona na njima i jako mi je krivo sto za zenin Qashqai nisam to isto uradio prosle godine i ako bi znacilo malo cimanja oko prodaje letnjih, kad vec ovi mucenici iz Kompresora ne nude tu opciju kao sto postoji u Slo i Hr da se zamene letnje za all season gume bez doplate prilikom same kupovine...

A mozda izadju i CrossClimate 3 bio bi red jer je konkurencija tu jaka vec sada :)
 
3x sam bio u GR sa CC2. Omekša više od letnje, primeti se razlika.
Nisam extremni vozač tako da to nema neki realan uticaj, niti je tamo bilo uslova da se vozi ne znam koliko rizično (Krf i Jonska obala, došli do svake plaže do koje smo hteli i izašli nazad sa nje - ako znate kakvi su nekada prilazi).
Oseti se i da je bučnija, to bi joj bila možda najveća mana do sada, ništa dramatično ali se oseti razlika u odnosu na letnju, najviše pri stajanju na semafor.
 
Ја сам их користио летос у Бг, нисам приметио разлику у односу на претходне Energy saver, мада и ја возим последњих година скандинавски лагано. Једини пут кад сам успео да активирам абс је приликом провере кочења по мокром путу.
 
Hvala svima na odgovorima. S'obzirom na cene zamene kod mene, a i skladištenja drugog seta, onda je to daleko najisplativija opcija za mene, pa makar ih i češće menjao nego kombinaciju letnje plus zimske.

Bitno mi je da neću celo leto da se nerviram, kada se auto i najviše vozi.
 
Menjace se cesce ali po mojoj racunici AS gume se same otplate. Pogotovo oni koji nemaju 2 seta felni i nemaju gde da cuvaju gume. Ja imam i felne i gde da cuvam i opet se isplati. Jedino je ostalo jos sam i da ih menjam i sve me to opasno smara.
Menjanje na zimske sam poklopio s malim servisima, odradim odjednom ali stavljanje letnjih me ubija u pojam.
 
Ajd što smo nebrojeno puta pominjali u temi nego si mogao i sam da proguiglaš

7. Sve četiri gume (ne) moraju biti iste

Pravilnik nalaže da na istoj osovini moraju biti montirane gume istog proizvođača, vrste (za zimsku ili letnju upotrebu), konstrukcije (radijalne, dijagonalne i sa ukrštenim pojasevima), nosivosti i dimenzija.

Dakle, ukoliko imate nedoumicu da li morate zameniti sve četiri gume odjednom, odgovor je ne. Ako montirate samo dve gume, opšta preporuka je da na pogonske točkove stavite one koje su u boljem stanju.
 
Vrh Dno