Šta je novo?

Zimske gume

+1, leti letnje, zimi zimske, menjam dve po dve kada dotraju i ne razmišljam :)
 
Iako nema snega, temperatura je dosta niza pa samim tim i smesa gume reaguje drugacije. Letnje gume se zimi stvrdnu i onda nemaju pravilno prijanjanje i time produzavaju trag kocenja - kod zimskih je obrnutno, zbog generalno mekse smese da bi izdrzale niske temperature na visokim se "tope" sto opet utice na bezbednost i performanse.

Jednako bitna stvar je i raspored lamelica, ako guma nema neki sistem za izbacivanje vode napolje onda nije adekvatna ni za blage kisovite zime a vala ni za jesenje pljuskove..
Zato allseason gume uglavom imaju sare koje podsecaju na zimske, jer je bitnije imati lamelice koje mogu da se izbore sa vodom a smesa moze da bude i nesto izmedju.. U slucaju da one nisu adekvatne najgore sto moze da se desi je aquaplaning - a onda sta bude.
 
Eto, otklonili smo sve dileme oko upotrebe zimskih i letnjih guma. Molim bez pitanja na temu
😂
 
Sve je to ok, jasno mi je da zimske imaju odgovarajuci sastav za hladno vreme... U dilemi sam jer imam gume koje se ovde pravno vode kao letnje jer nemaju planinu i pahulju ali imaju M+S oznaku i azijski korejski proizvodjac ih na sajtu deklarise kao All season. Amerikanci te gume voze po snegovima kakve Srbija nije videla 30 godina. Relativno su nove i pošto kažu neki, verovatno plaćeni da lažu, da će biti oštra zima nzm šta da radim...
 
Nisi u zakonu ako nemaš pahulju, ako ćeš da voziš po Srbiji, a Amerika je prepuna neverovatno masovnih saobraćajnih nesreća, kakve mi nikad videti nećemo, kad ih zadesi jak sneg i led. Ne bih se ja uzdao u njihovu svest i pristup ovom problemu.
 
Da, to mi nikada neće biti jasno, da jedna od najozbiljnijih država sveta ima tako nebulozno regulisane saobraćajne zakone, konkretno vezano za gume. Na tim njihovim All Season gumama, po snegu ne bih vozio ni kilometar, a kamoli krenuo na neki dalji put, vozio po planinskim prevojima itd.
Ni sa CC2 na zavejanoj planini (pri debelom minusu) nisam bio baš oduševljen, a generalno se radi o odličnim AS gumama, koje su veoma dobre na utabanom snegu. Ali pravi zimski uslovi (slojevi svežeg snega i leda) zahtevaju prave zimske gume (često i lance), posebno u brdskim/planinskim uslovima.
 
Sve je to ok, jasno mi je da zimske imaju odgovarajuci sastav za hladno vreme... U dilemi sam jer imam gume koje se ovde pravno vode kao letnje jer nemaju planinu i pahulju ali imaju M+S oznaku i azijski korejski proizvodjac ih na sajtu deklarise kao All season. Amerikanci te gume voze po snegovima kakve Srbija nije videla 30 godina. Relativno su nove i pošto kažu neki, verovatno plaćeni da lažu, da će biti oštra zima nzm šta da radim...

Sto se tice naseg zakona situacija je jasna - moras da imas planinu i pahulju ako te zaustave zimi. Po Beogradu znam da budu checkpointi gde zaustavljaju i proveravaju (mene su na Pancevcu prethodnih godina redovno zaustavljali, ne pitaju ni za dokumente niti ista samo da namotam tocak u stranu da vide saru i oznaku).
Veci problem od te kazne ti je ako potencijalno budes u nekoj steti ukljucen, onda se automobil smatra tehnicki neispravan i tvoje osiguranje ne pokriva nista (a verujem da cak i da nisi kriv bi bio kriv jer vozis tehnicki neispravan auto)..

Da, to mi nikada neće biti jasno, da jedna od najozbiljnijih država sveta ima tako nebulozno regulisane saobraćajne zakone, konkretno vezano za gume. Na tim njihovim All Season gumama, po snegu ne bih vozio ni kilometar, a kamoli krenuo na neki dalji put, vozio po planinskim prevojima itd.
Ni sa CC2 na zavejanoj planini (pri debelom minusu) nisam bio baš oduševljen, a generalno se radi o odličnim AS gumama, koje su veoma dobre na utabanom snegu. Ali pravi zimski uslovi (slojevi svežeg snega i leda) zahtevaju prave zimske gume (često i lance), posebno u brdskim/planinskim uslovima.

Kod njih su mi gume najmanji problem sto se tice sezona, non stop mi izlaze klipovi gde ljudi dovode kola na servis u stanju takvom da te uhapse u nekoj normalnoj zemlji, i jos odbijaju popravke u stilu moze to jos da ide..
 
Amera ima 350 miliona i tamo je život bez kola nemoguć za razliku od Srbije. Normalno je da imaju vise saobracajki. Inace, smesno je porediti zakone i pravila i strucnost Srbije sa SAD. Kod nas saobracajke sigurno nisu zbog letnjih guma vec africkih puteva i saobracajne organizacije i dr. Koliko je meni poznato mogu te kazniti ako voziš letnje po snegu, ledu, poledici u zakonom regulisanom periodu a ne zimi. Valjda još nismo dostigli stepen ludila kao Nemci iako nas ka tome vode.
 
Imam relativno specificnu situaciju, pre par meseci sam izbusio AS gumu i sad takvu identicnu ne mogu da nadjem nigde a zima stize pa moram da uzmem nesto.

Postoji ista guma od istog proizvodjaca sa istim dimenzijama ali razlicitim tezinskim indeksom / indeksom nosivosti (postojece su 185 55 R15 82H dok bi zamenska bila 185 55 R15 86H, negde ide i kao 86H XL).

Gradska voznja, gradski auto, bez lude voznje, povremeni medjugradski prevoz bez neke rizicne voznje.

Verovatno necu imati izbor osim da uzmem 86H varijantu ali bih da cujem i vasa misljenja i iskustva.
 
Jeste, XL su malo teže i kruće, ali sa običnom 86H ne bi trebalo da bude problema.
 
Ako je mnogo vremena proslo, tjst ako su te 3 mnogo presle u odnosu na ovu novu cetvrtu bilo bi najbolje da uzmes nov par pa da imas dve starije i dve novije
 
Nisu, DOT 2024, vozene jedva 2-3 meseca plafon pa sam vratio stare letnje gume za jos jednu sezonu.
 
Sto se tice naseg zakona situacija je jasna - moras da imas planinu i pahulju ako te zaustave zimi.
Nije tačno.
Члан 113.
Зимска опрема моторних возила, осим за возила врста L, К, Т, Tm, TR и C, у смислу овог правилника, подразумева:
1) пнеуматике за зимску употребу (нпр. M+S, Snow Winter и др.) на свим точковима возила врсте М1 и N1;
2) ланце односно друге уређаје за повећање тракције на најмање два погонска точка;
3) за возила врста М2, М3, N2 и N3 обавезни део зимске опреме је и лопата, осим за возила која учествују у јавном градском превозу.
Дубина газећег слоја на пнеуматицима за зимску употребу, када се користе као зимска опрема, не сме бити мања од 4 mm.
На возилима се не смеју постављати пнеуматици са клиновима.
У периоду од 1. новембра до 1. априла возила морају бити опремљена зимском опремом ако се због временских услова на коловозу налази снег, лед или поледица. Ван наведеног периода возила могу бити опремљена зимском опремом.
Изузетно од става 4. овог члана, у насељу возила не морају бити опремљена ланцима, односно другим уређајима за повећање тракције.
Опрема из става 1. тачка 2) овог члана може се поставити на точкове на делу пута који није означен знаком „ланци за снег” само кад је коловоз прекривен снегом.
Одредбе овог члана не односе се на војна возила.

I evo klipa korisnog:
 
^
Nevezano za zakon...

Interesantan je Jura ali njegovi klipovi su prevashodno infomercial (rekao bih i SAT-ovi), u ovom slucaju cak uz minimal trud jer su sazvakali (da ne kazem ukrali) od Tyre Reviews...
O reklami za Continetal AS2 koji je radio pre nekog vremena tek ne treba trositi reci, obicna placena reklama - tako da ga ne bih kacio i uzimao kao reper za bilo sta.

Poljaci deluju imaju odlican kanal sa testovima za gume, fokus EU podneblje odnosno modeli guma, nazalost malo je razumljivo cak i sa "prevedenim" titlovima...
U svakom slucaju Tyre Reviews drzi standard ili se barem trudi da bude ozbiljan recenzent potpomognut podacima i razlicitim testovima- nazalost vidno mu uleti neka guma koju mora da izreklamira/uporedi.
Eventualno i AutoBild sa svojim testovima ali i oni sve vise deluju sumnjivo sa tradicionalnim afinitetima prema "domacim" brendom (odnosno sklonosti potplacenim recenzijama)

Svako moze danas makar da sedne i odvoji neko vreme kako bi izabrao sta je najbolja opcija za njega u odnosu na to koliko km prelazi godisnje i u kakvim uslovima...
Nikad mi nece biti jasno da ljudi i danas stede na gumama i kocnicama, diskutabilno mozda i najbitniji izbor koji treba da se napravi prilikom kupovine/zamene.
 
Svako za sebe treba da utvrdi prioritete. Na više vozila sam imao po 2 seta guma i tu patnju trenutno ne mogu da opravdam. Ako bude bilo potrebno, kupiću ponovo zimske i letnje, do tada AS.
 
Svako za sebe treba da utvrdi prioritete. Na više vozila sam imao po 2 seta guma i tu patnju trenutno ne mogu da opravdam. Ako bude bilo potrebno, kupiću ponovo zimske i letnje, do tada AS.
Mislim da si me pogresno razumeo, ne kritikujem AS gume niti kupovinu istih, naprotiv, vec odredjene kanale.
Sebaljov kanal (zbog filozofije iza istog i formata) nije merodavan da bi ga trebalo koristiti kao preporuku za odabir guma - za to postoje daleko bolji izbori.

Licno sam 3 godine na AS gumama (Falken), uskoro idu Bridgeston Turanza AS6 koje su derivat tih CC2 i za moje potrebe vise nego dovoljne.
AS gume (makar bolje) svakako vidim kao bolji izbor osim mozda u odredjenim situacijama i vrelim letnjim mesecima, naravno i tipa vozila - no opet to je naveo i kolega hsv.stoned.
Takodje i na moj post gore, kritika je bila upucena i ka ljudima koji su zarad ustede (posebno kada se razvuce na period koriscena istih) spremni da stave glavu u dzak sa raznoraznim egzibicjama - kada makar na gume i kocnice ne bi valjalo stediti.
Ali valjda je svako dovoljno pametan zeli li da se igra ili ne.
 
Nesporazum ne postoji.
Nebitan je Jurin kanal, imamo sistematizovane podatke, još bolje što su poreklom sa Tyre Reviews, pa neka svako bira za sebe (prema potrebama, budžetu i dr.)
Imamo i mišljenje Jurino, sa kojim se inače slažem, a ne morate kupiti Conti gume naravno.
Ako neko nađe podatke iz poljskih, ruskih ili bilo kojih drugih izvora, neka slobodno ostavi ovde.
 
^
Nevezano za zakon...

Interesantan je Jura ali njegovi klipovi su prevashodno infomercial (rekao bih i SAT-ovi), u ovom slucaju cak uz minimal trud jer su sazvakali (da ne kazem ukrali) od Tyre Reviews...
O reklami za Continetal AS2 koji je radio pre nekog vremena tek ne treba trositi reci, obicna placena reklama - tako da ga ne bih kacio i uzimao kao reper za bilo sta.

Poljaci deluju imaju odlican kanal sa testovima za gume, fokus EU podneblje odnosno modeli guma, nazalost malo je razumljivo cak i sa "prevedenim" titlovima...
U svakom slucaju Tyre Reviews drzi standard ili se barem trudi da bude ozbiljan recenzent potpomognut podacima i razlicitim testovima- nazalost vidno mu uleti neka guma koju mora da izreklamira/uporedi.
Eventualno i AutoBild sa svojim testovima ali i oni sve vise deluju sumnjivo sa tradicionalnim afinitetima prema "domacim" brendom (odnosno sklonosti potplacenim recenzijama)

Svako moze danas makar da sedne i odvoji neko vreme kako bi izabrao sta je najbolja opcija za njega u odnosu na to koliko km prelazi godisnje i u kakvim uslovima...
Nikad mi nece biti jasno da ljudi i danas stede na gumama i kocnicama, diskutabilno mozda i najbitniji izbor koji treba da se napravi prilikom kupovine/zamene.
Kao neko ko koristi Conti AS gumu (prethodna generacija), mogu potvrditi ovo što je rečeno u prilogu. Izuzetno sam zadovoljan sa gumom i leti i zimi, a posebno ukoliko se guma koristi onako kako je i rečeno u videu. Ostaje samo da vidim koliko je trajnost ovih guma i smislu zadržavanja performansi na prihvatljivom nivou.
Naravno kao reper mi je drugi auto koji vozim, a na kome se nalaze sezonske gume.
Дубина газећег слоја на пнеуматицима за зимску употребу, када се користе као зимска опрема, не сме бити мања од 4 mm.
Ovo je ono što većina prosečnih vozača kod nas ne zna, a kada ima u planu da koristi letnju gumu u zimskom periodu, već se drže definicije dubine šare za letnju gumu (1.6 mm). Verujem da bar 50 % letnjih guma kada se koristi zimi u zakonski dozvoljenim uslovima ne ispunjava ovu odredbu.
 
Poslednja izmena:
To u praksi znači da kad je sneg / led / poledica moraš da imaš 4 mm na letnjim i lance, ne smeš lance na 1.6 mm, odnosno ako imaš letnje ne smeš nikako na ulicu kad je sneg / led / poledica bez lanaca. I ne treba ti 4 mm kad je suvo.
 
Treba uraditi kome kako odgovara, ako neko ima 2 seta felni i ima gde da cuva gume( ne znam koliko je cuvanje kod vulkanizera) i zna sam da menja gume tj. ima gde da menja (zamena u Nisu je 1000 dinara) onda je logicno imati 2 seta.
Menjanje na istim felnama je cimanje a nije toliko jeftino cini mi se da je 16cu oko 500 din po gumi pa 2x godisnje .
Ja sam sada prvi put na AS jer mi preko glave menjanje a nisam planirao da kupujem jos jedan set felni(10 godina sam kupovao na predhodnom autu pa ih nisam kupio)
Nevolja sa AS je ta sto znaju srafovi da zapeknu, videcemo kako ce se ponasati auto za 2godine.
Na kraju ko je neodlucan papir pa racunica
 
Racunica je vrlo jednostavna...
Sto nije jednostavno je ubediti vozace koji znaju svoje "2 seta, 2x godisnje menjaj..."- dok nisam svom matorom i stricu dao svoj auto sa AS gumama, sada su obojica na na AS...
Jedino zet nije konvertovao, a covek pritom uzima budzet letnje/zimske...
Takodje pitanje je da li ce ljudi hteti da menjaju AS gume posle 3 godine (uz eventualno rotiranje na 1-1,5g) jer im je to otprilike neki limit kada smesa izgubi na karakteristikama.
 
Ima test matore, potrošene CC2 i nove budžet AS gume na youtube, potražite, bilo aktuelno pre godinu - dve. Ne mislim da smeša gubi išta primetno kad je guma kvalitetna.

Koga mrzi da gleda, matora, potršena skupa AS guma je bila bolja od potpuno nove budžet. Meni, lično, iznenađenje, jer AS guma ima toliko hendikepa kad se vozi u drugoj polovini života po snegu, kad ono međutim.
 
Nazad
Vrh Dno