Prodavca ne kosta nista reklamacija, eventualno gorivo sto vozac odveze uredjaj u servis i doveze nazad. To je uvek usput i kratka relacija, da je zanemarivo. Servisi van Beograda o svom trosku zakazuju kurirske sluzbe ili salju svoje vozace. Dosta dobavljaca kada dostavlja robu, doveze ujedno i servise. Znaci, troskovi su minimalni ili ih nema. Kupac i posle 6 meseci moze da dobije povrat novca, ali mora da bude uporan. Kada kazem uporan ne mislim da vice na zaposlene i preti trzisnom, vec da angazuje dobrog advokata i sprovede sve kako zakon nalaze. Ti uredjaji idu na outlet, prodaju se svakako. Ukoliko neko kupi mis za 3500 dinara, a sada kosta 12000 dinara, ako ima zamena da se poruci - zamenice. Prodavca ne kosta nista, svakako se salje nazad uvozniku. Kupac ne moze da zahteva zamenu ili popravku, ako uredjaja nema na lageru ili popravka nije moguca. Povrat novca je jedina opcija, ne postoji zakon koji kaze drugacije. Trzisne inspekcije se nijedan veci lanac ne plasi, mozda neke male radnje. Veliki sistemi rade sve legalno, bar na nivou maloprodaja, a svi do jednog imaju debele veze pa i da ne rade to nije vazno. Ljudi koji uce druge ljude da idu u radnju i vicu na zaposlene nisu bas normalni, jer ti zaposleni nemaju nikakve veze sa tim sto prodaju i ne mogu nista da urade osim ako ne zele svojim novcem da plate to. Procedura je jasna, servis i to je to. Polovina robe koja se prodaje ne mora u servis, zavrsava se odmah u radnji i to se uvek radi, ne gubi se vreme kupca a ni zaposlenih. Neki dobavljaci imaju takvu politiku, neki ne. Zavisi naravno i od tipa uredjaja. Za pravna lica nista ne vazi, zakon skroz drugaciji, ali ih vecina trgovaca tretira kao fizicka lica, zbog dobrih odnosa. Najrigorozniji su proizvodjaci stampaca, posebno HP, cim vide pravno lice odmah odbijaju sve. Sve drugo je isto, ne kosta nikoga i sto ne uciniti kada se moze. Garantne listove su u obavezi da popunjavaju, ali to ne rade (ako uredjaj ima trecu, cevtrru, petu itd godinu garanciju) Ako se nekom kaze garancija na monitor je 3 godine i dodje posle dve i po samo sa racunom, nikada ne bude vracen. Neki proizvodjaci racunara daju garanciju 3 godine, neki dve. Globalno svaka radnja daje 3 za sve, kako bi sto vise prodala. Ako se pak desi kvar, resava se sve, ali iz nekog razloga neki proivodjaci daju 2 godine (uvazavaju 3). Kupac je duzan da se informise sta kupuje, takodje treba u radnji da proveri uredjaj da nije ostecen, jer odgovornost sa prodavca prelazi na kupca cim preuzme uredjaj. Tesko je dokazati da li je ekran ostecen u trasnportu kod prodavca ili kupca, najbezbednije proveriti prilikom kupovine i svi srecni. Servisi ne vole da rade sa krajnjim korisnicima, ali je uvek najbrzi nacin otici direktno u servis i resiti sve. Ako proizvodjac daje garanciju 10 godina, pise na kutiji, sajtu, bilo gde, to isto mora da prihvati i distributer odnosno ovlasceni servis. Ne treba vam nikakav papir, samo fiskalni racun i u servis. Servis ne vraca novac, vec maloprodaja gde je kupljeno, cak ako prodje i 10 godina. S tim sto postoji i limited waranty, pa sitnim slovima pise sta vazi a sta ne. Tipa 10 godina garancije, sitno pise na inverter motor. U sustini sve se moze na lep nacin resiti, a uz dobrog advokata i na tezi nacin. Postoji toliko stvari koje dobar advokat moze da nadje da ne valjaju, a koje prodavca mogu da kostaju mnogo. Takve stvari inspekciju ne zanimaju. Mnogo stvari moze da resi i kancelarija odredjenog brenda, tipa odbije servis reklamaciju za philips trimer i ti se cujes sa philips kancelarijom, oni naloze uvozniku da servis resi i trosak toga snosi philips. Za njih smesne cifre, obzirom na to koliko novca trose. Philips je samo primer, vazi za sve.
Probaj ovo da uradis i kad ti oni vrate pare kontaktiraj trzisnu, da vidis sta ce ti reci.
Kupac mis placa 3500 dinara i 3500 mu se vraca. Kupac nije ostecen. Da mu se vraca 3000 dinara, sto ne postoji kao opcija, tada je ostecen. Svakako, sve dok uredjaj postoji bilo gde na stanju, svi ce mu dati zamenu.