Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

A dokaz za produzenu garanciju najverovatnije nema, jer su za to uvek neke specijalne procedure koje retko ko isprati do kraja.
Imam na mailu sve. Pozvacu u ponedeljak pa da vidim gde treba da nosim. Svakako kapiram da tehnomanija nema nista sa tim sad, vec servis.
 
Nakon reklamacije misa od 500 din dobio sam refund. Ostavio sam bio adresu pri prijavi (mesto ulica broj, ime, broj mobilnog).

I sada mi za refund traze JMBG koja je fora da li ostaviti?
 
Kakav crni JMBG, to mogu da zahtevaju samo ovlašćene vladine agencije. pozovi se na zakon o zaštiti podataka, odavno je sinhronizovan sa EU.
 
Nakon reklamacije misa od 500 din dobio sam refund. Ostavio sam bio adresu pri prijavi (mesto ulica broj, ime, broj mobilnog).

I sada mi za refund traze JMBG koja je fora da li ostaviti?
Reci nam samo koja je to maloprodaja koja trazi jmbg za refund?
 
Svaka. Navodno po jednom zakonu mora, po drugom ne treba. Ako ne upišu jmbg mogu da ih kazne.
Niko vas ne sprečava da upišete pogrešan jmbg inače.
 
Znam da sam citao misljenje ministarstva finansija gde decidirano kazu da nije potreban JMBG, vec broj LK ili pasosa (osim valjda za fizicka lica kod kojih je JMBG u stvari i PIB). Da li i pored toga traze, ne znam, nisam odavno imao takvu situaciju.
 
Više o tome ovde
 
Kupih "100% koznu" jaknu na snizenju za 36.000 u promodi putem interneta pre tacno 30dana. U medjuvremenu bio na putu i na olimpijadi i tek se vratio juce pa kad sam malo bolje zagledo i ispipao, deluje kao eko koza ili neki poliester. Kako je proslo 30 dana nema opcije o zameni ili povratu para pa me zanima da li mogu nekom da se obratim da se ovo proveri? Razmisljao sam da proverim i o svom trosku u nekoj od laboratorija medjutim ne znam koliko bi kostala takva avantura i gde. Da li neki ima ideju sta je najbolje ciniti?
 
Pogledaj zadnju stranu te "kože" tu bi trebalo da se pokaže. Možda nije štavljena na stari način teniranjem nego neko plastifciranje. Odnesi kod nekoga ko poznaje kože, možda neki dobar obućar ili tašnadžija, prepoznaće oni. Ako stvarno nije prava koža onda imaš pravo na povraćaj zbog prevare bilo kada pa ako odbiju onda provo zaštiti potrošača uz dokaz o kupovini.
 
@m1tsu šta piše na deklaraciji/etiketi?!
 
Pise 100% koza. Medjutim kao sto rekoh, pod rukom mi deluje identicno kao druga koju imam od poliestera.. Mozda gresim, ali bih voleo da mogu nekako da testiram.
Braon je poliester, a bez sa ovom etiketom.
 

Prilozi

  • IMG_20240815_192235.jpg
    IMG_20240815_192235.jpg
    174.9 KB · Pregleda: 101
  • IMG_20240815_192255.jpg
    IMG_20240815_192255.jpg
    174.9 KB · Pregleda: 89
  • IMG_20240815_192502_edit_14386527380095.jpg
    IMG_20240815_192502_edit_14386527380095.jpg
    138.4 KB · Pregleda: 95
Imam na mailu sve. Pozvacu u ponedeljak pa da vidim gde treba da nosim. Svakako kapiram da tehnomanija nema nista sa tim sad, vec servis.
Otisao do tehnomanije jedan dan da ih pitam kome da odnesem uredjaj na reklamaciju, rekli mi da nosim u servis direktno.

Zvao philips danas i rekli mi da je to pogresna informacija i da uredjaj treba da nosim tamo gde je kupljem i da ce slusaj proslediti visem menadzmentu, a da im u maili posaljem slike uredjaja, racun i dokaz o produzenoj garanciji pa ce mi javiti sta i kako. I sad tako cekam da mi jave sta i kako.
 
Imam i ja jedno pitanje u vezi sa produženom garancijom. Naime, kupio sam HDD za koji ima "Zakonska saobraznost 2 godine + 3 godine dodatne proizvođačke garancije uz garantnu izjavu proizvođača". Šta treba da piše na garantnom listu: 36 meseci ili 60 meseci? Kada sam stigao kući video sam da piše 36 meseci i datum prodaje jučerašnji.
1724217851119.png
 
U prodavnici tvrde da ovih 36 meseci počinje da teče nakon isteka dve godine saobraznosti. Videćemo ako se nešto pokvari :)
 
Nemoj da te lazu i trazi im da ti napisu tamo 60 meseci i da ces ih prijaviti ako to ne urade. Ja sam uz napajanje dobio garanciju od 60 meseci. Tih 36 meseci pocinje da tece od datuma prodaje koji je napisan na istom papiru.
 
U prodavnici tvrde da ovih 36 meseci počinje da teče nakon isteka dve godine saobraznosti. Videćemo ako se nešto pokvari :)
Po zakonu, garancija (nema veze sa saobraznošću) počinje da teče od datuma kupovine.
Reci mangupima da je saobraznost nešto što važi 2 godine nevezano za to da li se izdaje garancija ili ne i da jedno sa drugim nema blage veze.
 
A i ne kontam što se cimaju toliko, kad posle druge godine vijas uvoznika / proizvođača, a ne njih.

Zar ne treba da piše garancijski list, a ne reklamacioni?
 
Još nisam stigao da se bunim treći put, ali potpuno ste u pravu. Čitao sam sitna slova na reklamacionom listu i sve piše. Danas idem po novi list.
1724505879335.png
 
Kupio grafičku preko Ananasa, a od PC Practic. Garancija 36M. Nema garantnog. Tražio mejlom da mi pošalju na adresu garantni list/izjavu/šta god da je garancija 36M. Dobio povratni mejl iz PC Practic da garantni list ne postoji i da je dovoljan serijski+fiskalni. Pozvao se na čl.53 Zakon o zaštiti potrošača da mi pošalju traženo, pa ćemo da vidimo. Inače, isto taj DS Computers uvoznik kao i kod @gadafi
 
Da li moze da se tuzi prodavnica za ovo manupulisanje i laganje i ako moze, sta se moze dobiti na sudu? Prosto mi je neverovatno da toliko prodavnica pokusava da *****e potrosaca i da ga zakine za garanciju i da to uvek prolazi nekaznjeno.
 
To je karakteristično za naše tržište, gde je kroz lošu selekciju isplivalo brdo pokvarenih kapitalista koji se ponašaju kao što su se ponašale njihove kolege pre više od jednog veka u sada već uređenim kapitalističkim sistemima.
Evo, ja sam danas u Grčkoj svratio do GAP, klinac gledao neke stvari, nisam ni video da je sniženje, grkinja me uredno opomenula, plus na sve, ako uzmeš 2 stvari koje su već snižene, treću najjeftiniju dobiješ free.
Plus na sve, imamo 48h da vratimo ako ne odgovara, oni vrate pare.
Kupio 3 duksa za 65€.
 
Da li moze da se tuzi prodavnica za ovo manupulisanje i laganje i ako moze, sta se moze dobiti na sudu? Prosto mi je neverovatno da toliko prodavnica pokusava da *****e potrosaca i da ga zakine za garanciju i da to uvek prolazi nekaznjeno.
Možeš da prijaviš slučaj nadležnoj Tržišnoj inspekciji. Brže je i ne iziskuje takvu količinu trošenja sopstvenog vremena i sredstava. Potrebno je imati sve ključne trenutke dokumentovane i dostaviti TI te dokaze o slučaju.

Napomena iz ličnog iskustva: naići ćeš na nekakav nivo otpora sa strane inspektora, jer njemu/njoj ni iz džepa, ni u džep. Zapravo - iz džepa, jer mora da se iscima da radi svoj posao (oh, ne). Istraj i to je to. Svakako je manji napor od tužbe, gde bi ti morao da dokazuješ svoj eventualni gubitak i finansijsku oštećenost i ds trošiš mnogo više vremena i novca.
 
Kupio sam Gorenje zamrzivac pre nekih 2 meseca i navodno ima 5 god garanciju, poslao im mail da li je dovoljno da registrujem proizvod na njihovom sajtu i da dobijem produzenu garanciju ili moram i od prodavca da trazim popunjen gratni list, dobio sam odgovor od Gorenja da je dovoljno da imam fiskalni racun.
E sad mozda je to tako zato sto su oni i proizvodjaci pa nema potrebe za garatnim listom ali sam svakako napravio screeanshot datuma reklamiranja produzene garancije, da je u tom periodu kupljen zamrzivac, odradio reg na njihovom sajtu i imam odg njihovog emaila, ne verujem nikom nista :)
 
Ništa bez potvrde da je zabeležena produžena garancija, naj bolje pair sa tačno navedenim datumima od ka do kada je produžena garancija preko 2 godine, ne veruj nikome na reč.
 
Iskreno, za vecinu brendova od poverenja jesto dovoljan samo serijski broj.

Fiskalni racun vam samo treba u slucaju da vas trgovac treba finansijski razduziti.

Trgovac nema nikakvu vajdu da vas zezne za garanciju jer ne pokriva on nju iz svog cepa vec to radi proizvodjac, cak se realizovane garancije lepo i naplacuju.
Ali opet stoji cinjenica da imamo gomilu situacija da nam trgovac ipak ne izda validnu garanciju cak ni kada se to od njega trazi.
 
Vrh Dno