Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Naravno da prodavac treba da izdaje garantne listove koje distributer obezbedi.
Ali trosak popravke ne snosi trgovac a po zakonu je obavezan da prima proizvode na reklamaciju.
to je taj nonsense

i onda imamo situaciju kao sto radi tehnomanija da jednostavno odbija sve sto moze... jer je to samo trosak i obaveza koja trgovca opterecuje.
umesto da odmah ide sve u servis, jer servis zaradjuje i zivi od reklamacija.
 
Konačno sam dobio garantni list na 60 meseci. Čak nisam morao ni da ubeđujem prodavca. Odmah je napisao novi list i izvinio se što je drugi prodavac pogrešio.
Što se tiče prvog prodavca, ne bi ni dao garantni list da ga nisam tražio. Ko zna koliko ljudi tako ostane uskraćeno za garanciju.
 
Ne mora da znači da to što nemaš napismeno automatski znači da nemaš produženu garanciju, šta više, ozbiljni uvoznici se ne igraju sa time. Svakako, popunjen garantni list za mirnu glavu
 
Kupio grafičku preko Ananasa, a od PC Practic. Garancija 36M. Nema garantnog. Tražio mejlom da mi pošalju na adresu garantni list/izjavu/šta god da je garancija 36M. Dobio povratni mejl iz PC Practic da garantni list ne postoji i da je dovoljan serijski+fiskalni. Pozvao se na čl.53 Zakon o zaštiti potrošača da mi pošalju traženo, pa ćemo da vidimo. Inače, isto taj DS Computers uvoznik kao i kod @gadafi
Dobio na mejl nešto za šta bi se moglo reći da je garantni list. Izgleda da je problem odštampati i deliti uz uređaje koje uvoze. Izgledalo bi mnogo profesionalnije.
 
Krenuo skrol na misu da mi baguje, kad brze skrolujem jednostavno zabode i ne pomera se stranica ili se jako malo pomeri. Da li ce prihvatiti reklamaciju? U principu bi mi vise odgovaralo da poprave to, jer je mis placen 3500din na akciji, a sad kosta 12000din, pa mi se ne isplati da mi vracaju novac.
 
Krenuo skrol na misu da mi baguje, kad brze skrolujem jednostavno zabode i ne pomera se stranica ili se jako malo pomeri. Da li ce prihvatiti reklamaciju? U principu bi mi vise odgovaralo da poprave to, jer je mis placen 3500din na akciji, a sad kosta 12000din, pa mi se ne isplati da mi vracaju novac.
To zavisi od tebe. U prvih 6 meseci od kupovine uredjaja imas pravo da biras: zamenu uredjaja, umanjenje cene, ili povracaj novca, a popravka je moguca samo uz tvoju izricitu saglasnost. Po isteku 6 meseci mozes da biras popravku ili zamenu uredjaja, pa tek ukoliko nije moguca jedna od ove 2 opcije umanjenje cene ili povracaj novca.
 
Ne zavisi ovde ništa od njega. Servis/prodavac uvek može da izabere da mu vrati pare.
Pozdrav
 
Ne, nije tacno. Izbor je iskljucivo na kupcu-cl. 51. Zakona o zastiti potrosaca. Recimo stav 2. tog clana propisuje: ''Potrošač ima pravo da bira između opravke ili zamene kao načina otklanjanja nesaobraznosti robe'', dok stav 3. glasi: ''Ako otklanjanje nesaobraznosti u skladu sa stavom 2. ovog člana nije moguće, potrošač ima pravo da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili raskid ugovora...''
 
Neće da mu popravljaju uređaj ako isti nije predviđen za popravku ma šta on zahtevao.
 
  • Like
Reagovanja: Ira
Stav koji si citirao služi da zaštiti korisnika, da mu nebi popravljali uredjaj star dan, dva, 6 meseci; a ne da natera prodavca da nešto popravlja. Prodavac, ako neće ili ne može da popravi, ili kupac nije saglasan sa popravkom, može da ponudi zamenu ili vraćanje para.
Ne možeš naterati prodavca na popravku - uvek može da nadje razlog zašto popravka nije moguća. Ali zato mora da izvrši zamenu ili povraćaj novca.
Pozdrav
 
  • Like
Reagovanja: nuk
Ne moze prodavac da nece ukoliko kupac trazi popravku, jer je to pravo kupca, kupac ima pravo izbora, a prodavac obavezu postovanja tog izbora, zakon, ali i trgovacka praksa su po tom pitanju jasni. Prodavac ne moze da ulazi u razloge izbora kupca, tj. da li kupcu vise odgovara popravka u odnosu na zamenu, vracanje novca ili umanjenje cene. U prvih 6 meseci kupac moze da izabere jednu od 4 mogucnosti. Cak i po isteku 6 meseci kupac ima pravo na umanjenje cene ili povracaj novca, ali samo ukoliko popravka ili zamena nije moguca zbog 4 navedena razloga u stavu 3. clana 51. U ovom slucaju vracanjem novca, a ne zamenom uredjaja, kupac bi bio ostecen posto za vracen novac ne moze da kupi isti uredjaj. E iz tih razloga postoji pravo izbora kupca.
 
Ne moze prodavac da nece ukoliko kupac trazi popravku, jer je to pravo kupca, kupac ima pravo izbora...
Cekaj @Ira "kupac ima pravo izbora", a prodavac nema pravo izbora?
i to je tebi logicno?

Ne ide to tako, pogresno tumacis zakon.

Prodavac (opet vazno da napomenem da prodavac nije davalac garancije, a zakon njega obavezuje!) uvek moze da obesteti kupca tako sto ce da mu vrati novac koji je dao, i to je finito, nema nikakve stete za kupca.

najbolji primer koji mogu da se setim je popularni "Lidl", oni to redovno koriste na nacin koji kupcima neodgovara,
vracaju novac ako je proizvod poskupeo ili menjaju drugim ako je pojeftinio, a stalno se igraju cenama.

Ko je mislio da radi nesto sa njihovim alatom moze samo da se obesi kada se pokvari.
 
Poslednja izmena:
Pa dobro sad, ko bilo sta poluozbiljno radi nece nikad kupovati alat u supermarketu.

Ne znam zasto tvrdite da NECE hteti da popravljaju, nije prodavcu (ni uvozniku) u interesu ni da vrate 3500 RSD, bez obzira sto je sada puno skuplji.
 
Zato sto misevi nisu ni predvidjeni za popravku, i ne moze kvalitetno popraviti, i vratiti u fabricko stanje kakav je bio pre, i onda ce kupac imati primedbu na kvalitet radova.

i naravno da im nije u interesu da vrate novac, ali ako je sada proizvod znatno skuplji odabrace sta im je manja steta.

@op bi trebao da iskoristi ovo i kupi neki drugi model misa, cim se skrol pokvario to nije bas dobar model, ja bi gledao drugi.
 
U ovom slucaju vracanjem novca, a ne zamenom uredjaja, kupac bi bio ostecen posto za vracen novac ne moze da kupi isti uredjaj. E iz tih razloga postoji pravo izbora kupca.

Probaj ovo da uradis i kad ti oni vrate pare kontaktiraj trzisnu, da vidis sta ce ti reci.
 
Koliko sam citao po netu, problem oko skrola moze nastati skupljanjem prasine i dlacica tokom godina koriscenja. Kapiram da mogu da otvore mis i ociste taj tu deo ili eventualno zamene skrol. Ja sam hteo to da uradim, ali posto je mis u garanciji, a morao bih da poskidam glajdere, nisam hteo na svoju ruku nista.

Mene u principu najvise brine to da li ce uopste priznati reklamaciju ili ce samo napisati da skrol radi. Radi on, ali kad se brzo skroluje, koci i jedva da se pomera stranica. Takodje, da mi ponude novac, odbio bih jer za 3500din ne mogu nista krsteno da kupim sad. A u pitanju je HyperX Pulsfire Dart koga vise ni nema na stanju u Games-u gde je uzet tada.
 
Prodavca ne kosta nista reklamacija, eventualno gorivo sto vozac odveze uredjaj u servis i doveze nazad. To je uvek usput i kratka relacija, da je zanemarivo. Servisi van Beograda o svom trosku zakazuju kurirske sluzbe ili salju svoje vozace. Dosta dobavljaca kada dostavlja robu, doveze ujedno i servise. Znaci, troskovi su minimalni ili ih nema. Kupac i posle 6 meseci moze da dobije povrat novca, ali mora da bude uporan. Kada kazem uporan ne mislim da vice na zaposlene i preti trzisnom, vec da angazuje dobrog advokata i sprovede sve kako zakon nalaze. Ti uredjaji idu na outlet, prodaju se svakako. Ukoliko neko kupi mis za 3500 dinara, a sada kosta 12000 dinara, ako ima zamena da se poruci - zamenice. Prodavca ne kosta nista, svakako se salje nazad uvozniku. Kupac ne moze da zahteva zamenu ili popravku, ako uredjaja nema na lageru ili popravka nije moguca. Povrat novca je jedina opcija, ne postoji zakon koji kaze drugacije. Trzisne inspekcije se nijedan veci lanac ne plasi, mozda neke male radnje. Veliki sistemi rade sve legalno, bar na nivou maloprodaja, a svi do jednog imaju debele veze pa i da ne rade to nije vazno. Ljudi koji uce druge ljude da idu u radnju i vicu na zaposlene nisu bas normalni, jer ti zaposleni nemaju nikakve veze sa tim sto prodaju i ne mogu nista da urade osim ako ne zele svojim novcem da plate to. Procedura je jasna, servis i to je to. Polovina robe koja se prodaje ne mora u servis, zavrsava se odmah u radnji i to se uvek radi, ne gubi se vreme kupca a ni zaposlenih. Neki dobavljaci imaju takvu politiku, neki ne. Zavisi naravno i od tipa uredjaja. Za pravna lica nista ne vazi, zakon skroz drugaciji, ali ih vecina trgovaca tretira kao fizicka lica, zbog dobrih odnosa. Najrigorozniji su proizvodjaci stampaca, posebno HP, cim vide pravno lice odmah odbijaju sve. Sve drugo je isto, ne kosta nikoga i sto ne uciniti kada se moze. Garantne listove su u obavezi da popunjavaju, ali to ne rade (ako uredjaj ima trecu, cevtrru, petu itd godinu garanciju) Ako se nekom kaze garancija na monitor je 3 godine i dodje posle dve i po samo sa racunom, nikada ne bude vracen. Neki proizvodjaci racunara daju garanciju 3 godine, neki dve. Globalno svaka radnja daje 3 za sve, kako bi sto vise prodala. Ako se pak desi kvar, resava se sve, ali iz nekog razloga neki proivodjaci daju 2 godine (uvazavaju 3). Kupac je duzan da se informise sta kupuje, takodje treba u radnji da proveri uredjaj da nije ostecen, jer odgovornost sa prodavca prelazi na kupca cim preuzme uredjaj. Tesko je dokazati da li je ekran ostecen u trasnportu kod prodavca ili kupca, najbezbednije proveriti prilikom kupovine i svi srecni. Servisi ne vole da rade sa krajnjim korisnicima, ali je uvek najbrzi nacin otici direktno u servis i resiti sve. Ako proizvodjac daje garanciju 10 godina, pise na kutiji, sajtu, bilo gde, to isto mora da prihvati i distributer odnosno ovlasceni servis. Ne treba vam nikakav papir, samo fiskalni racun i u servis. Servis ne vraca novac, vec maloprodaja gde je kupljeno, cak ako prodje i 10 godina. S tim sto postoji i limited waranty, pa sitnim slovima pise sta vazi a sta ne. Tipa 10 godina garancije, sitno pise na inverter motor. U sustini sve se moze na lep nacin resiti, a uz dobrog advokata i na tezi nacin. Postoji toliko stvari koje dobar advokat moze da nadje da ne valjaju, a koje prodavca mogu da kostaju mnogo. Takve stvari inspekciju ne zanimaju. Mnogo stvari moze da resi i kancelarija odredjenog brenda, tipa odbije servis reklamaciju za philips trimer i ti se cujes sa philips kancelarijom, oni naloze uvozniku da servis resi i trosak toga snosi philips. Za njih smesne cifre, obzirom na to koliko novca trose. Philips je samo primer, vazi za sve.
Probaj ovo da uradis i kad ti oni vrate pare kontaktiraj trzisnu, da vidis sta ce ti reci.
Kupac mis placa 3500 dinara i 3500 mu se vraca. Kupac nije ostecen. Da mu se vraca 3000 dinara, sto ne postoji kao opcija, tada je ostecen. Svakako, sve dok uredjaj postoji bilo gde na stanju, svi ce mu dati zamenu.
 
Cekaj @Ira "kupac ima pravo izbora", a prodavac nema pravo izbora?
i to je tebi logicno?

Ne ide to tako, pogresno tumacis zakon.

Prodavac (opet vazno da napomenem da prodavac nije davalac garancije, a zakon njega obavezuje!) uvek moze da obesteti kupca tako sto ce da mu vrati novac koji je dao, i to je finito, nema nikakve stete za kupca.

najbolji primer koji mogu da se setim je popularni "Lidl", oni to redovno koriste na nacin koji kupcima neodgovara,
vracaju novac ako je proizvod poskupeo ili menjaju drugim ako je pojeftinio, a stalno se igraju cenama.

Ko je mislio da radi nesto sa njihovim alatom moze samo da se obesi kada se pokvari.
Ne tumacim ja nista pogresno. Sve lepo pise, samo treba razumeti, ne znam sta nije jasno. Kada je po prirodi nemoguce popraviti proizvod kao sto je primera radi mis, sijalica...onda imas pravo na zamenu. Ne moze kupac da bude doveden u nepovoljan polozaj, zato prodavac nema pravo izbora. Nadji jednu odredbu iz cl. 51. koja daje prodavcu pravo izbora. Nema je. Saobraznost daje prodavac, a garanciju proizvodjac koja je propisana Zakonom o obligacionim odnosima. Mesas babe i zabe. Prodavac prema proizvodjacu ima pravo u smislu cl. 51. st. 10. ''Za obaveze prodavca prema potrošaču, koje nastanu usled nesaobraznosti robe, prodavac ima pravo da zahteva od proizvođača u lancu nabavke te robe, da mu naknadi ono što je ispunio po osnovu te obaveze''.
 
Poslednja izmena:
U svakom slučaju ako i ne popravljaju miša moraju da ti ponude adekvatnu zamenu ne po ceni nego po performansama, možda dobiješ i boljeg ili vrednijeg.
 
Sad mi je stigao SSD preko Ananasa, a od BCGroup. Ovog puta, pored Garantnog lista na 60M nedostaje i fiskalni račun.
Poslat mejl, pa da vidimo kako će ovi da se objasne...
 
Trebalo bi da imas fiskalni na svom profilu u porudzbinama. Pise lepo preuzmi racun u gornjem desnom uglu porudzbine.
 
Kupac mis placa 3500 dinara i 3500 mu se vraca. Kupac nije ostecen. Da mu se vraca 3000 dinara, sto ne postoji kao opcija, tada je ostecen. Svakako, sve dok uredjaj postoji bilo gde na stanju, svi ce mu dati zamenu.
Ja to znam, ali čovek kaže da može da traži zamenu, a da ne želi novac iako mu prodavac vrati novac.
 
Trgovac/prodavac ne moze vratiti novac-kupoprodajnu cenu, ukoliko kupac/potrosac trazi zamenu (postoji isti takav proizvod na stanju), popravku (ako je ista moguca saglasno prirodi proizvoda), ili umanjenje cene u prvih 6 meseci, u narednih 18 meseci potrosac/kupac moze traziti zamenu ili popravku, pa tek ukoliko nije moguca jedna od ove dve opcije moze traziti raskid ugovora i povracaj novca, ili pravicno umanjenje cene. Prema tome izbor je iskljucivo na kupcu. Sve je to jasno navedeno u cl. 51. Za potrebe dokazivanja, neophodno je da predmetni zahtev bude u pisanoj formi (dopis, email i sl.).
 
Kupio pre 2 meseca gasni kotao od BC, naravno nisam dobio garantni list. Danas ih zovem i kazu da ce poslati na mail. Danas dobijem odgovor:"
Garancija za bosch urejaj je 2 godine.
U slucaju reklamacije dovoljno je priloziti samo fiskalni racun."
Komšija koji je kotao ugradio i povezao tj pustio u rad nije ovlašćeni serviser. Ovlašćeni trazi 5000 da overi garantni list. Kakva ja prava imam naredne 2 godine? Da li sam pokriven s fiskalnim računom bez garantnog lista? Šta u slucaju kvara kontaktiram BC i oni mi posalju ovlascenog servisera za Bosch i sta cemo onda? Koliko vidim ista prica je i sa inverter klimama.
 
@Jericho
Odlicno ako je tako. Ja sam stvarno mislio da mora ovlasceni serviser da dođe, poveže kotao, pusti u rad i za to uzme 5000. A komsija koji je radio je vec povezao i pustio u rad... Ispada da je ovlasceni hteo da se omasti za 5000.cujem isto da i ovlasceni mora klimu da ugradi i "pusti u rad" da li je to tačno?
 
Trgovac/prodavac ne moze vratiti novac-kupoprodajnu cenu, ukoliko kupac/potrosac trazi zamenu (postoji isti takav proizvod na stanju), popravku (ako je ista moguca saglasno prirodi proizvoda), ili umanjenje cene u prvih 6 meseci, u narednih 18 meseci potrosac/kupac moze traziti zamenu ili popravku, pa tek ukoliko nije moguca jedna od ove dve opcije moze traziti raskid ugovora i povracaj novca, ili pravicno umanjenje cene. Prema tome izbor je iskljucivo na kupcu. Sve je to jasno navedeno u cl. 51. Za potrebe dokazivanja, neophodno je da predmetni zahtev bude u pisanoj formi (dopis, email i sl.).
Ako ima na stanju naravno da ce zameniti, ali u prethodnim postovima se navodi da kupac zahteva zamenu iako prodavac nema na stanju uredjaj. Kupac ne moze da zahteva od prodavca da stvori nesto sto nema.
 
Naravno da ne moze, niti je to navedeno u bilo kom mom postu.
 
Nazad
Vrh Dno