Šta je novo?

Toplotna pumpa

Ako je to u pitanju koje je rešenje?
To mora da se ispita, ako je protok slab, onda ugradnja jače cirkulacione pumpe, obavezno frekventne, na njoj da se podesi koji protok da juri to je to.
Ovo je drastična mera, ne bih odmah išao na nikakve prepravke instalacije, prvo proveriti svaki ventil, ormare od podnog, prokomere, početi od odzračivanja sistema. To što ima samo 1cm izolacije ispod podnog je isto problem jer energija odlazi dole.
 
Evo vam link zvaničnog EU tela za poređenje pumpi. Prebacite na eng jezik i odaberite režim radijatorsko ili podno, šta Vam treba, imate sve žive modele i njihove testirane efikasnksti.

https://sparenergi.dk/varmepumpelisten
Ledjendo , verujem da je koristan sajt i jako me kopka da ga procesljam malo aliiiii... kako da ga prebacim na naski leba ti?
Osim onako peske preko google translate ali to onda bude bas skrnavljen sajt za koriscenje...
 
Ledjendo , verujem da je koristan sajt i jako me kopka da ga procesljam malo aliiiii... kako da ga prebacim na naski leba ti?
Osim onako peske preko google translate ali to onda bude bas skrnavljen sajt za koriscenje...
Nažalost samo eng verzija postoji. Ovo je institut koji radi testiranja proizvoda koji su pristupni na EU tržištu. Tu nećete naći sve modele koji se prodaju kod nas jer ovde ima dosta nekontrolisanog uvoza, ali za većinu modela imate karakteristite rada u realnim uslovima.
 
Nisam mogao 100% da prilagodim kalkulator prema pravom stanju objekta, tavanica nije betonska vec sa gipsanom plocom pa alu folija, staklena vuna debljine 35sm ( URSA 34 ), patosan pod daskom od 3sm i patosan krov sa daskom od 3sm. Staklene povrsie bi trebale da imaju manji koeficijenat propustljivosti toplote jer se satoje od: prvog stakla debljine 4mm - cetiri godisnja doba, pvc lajsna 16mm sa argonom, drugo staklo flot debljine 4mm. Pa pvc lajsna od 16mm sa argono i trece staklo debljine 4mm nisko emisiono. Koliko sam upozna takav sklop daje koeficijenat propustanja toplote od 0, 67 - 0,73.

Kalkulator je pokazao sledece:
Ukupni toplotni gubici 1.028,69 W
Gubici na zidovima 17,46% - 513,25
Gubici na prozorima 17,46% - 248,99W
Gubici na tavanici 17,46% - 17,46W
Gubici na podu 17,46% - 248,99W
 
Poslednja izmena:
Rece da teži ka pasivnom objektu, tako da je moguće. Ytong 25-30cm +16cm izolacije, gore 35cm...
Za tu kvadraturu, sa tako malim gubicima ne treba TP. Isplatice se nikada, jedino ako te baš svrbe novci
 
@veliki tesla
Koristi ovaj kalkulator https://www.ubakus.de/u-wert-rechner/
Najpreciznije možeš da odrediš U vrednosti svih površina u kući.
Nego, spomenuo si da te interesuje pasivan objekat. Moj savet je da ne preteruješ. Pasivan standard znači da ti TP ili bilo koji oblik grejanja ni ne treba. Ali to se jednostavno ne isplati kod nas.

Što se tiče stolarije, to je najteže izračunati. Evo poledaj ovde kakve su računice u pitanju: https://www.prozorivrata.com/odredi...a-staklo-u-gradevinarstvu-koriscenjem-en-673/

Treba da znaš da sam ram prozora ima svoju toplotnu otpornost, a staklo svoju. Čak ima veze i koji tip distancera koristiš u prozorima. Što je prozor veći, više utiče deo sa staklom, a manje okvir, i obratno. Recimo Imam staklarnik 2,4 x 1,2 koji je stastavljen od 8 okna. Imam na drugom mestu dvokrilni prozor 1,6 x 1,8. Iako je ista površina, na prozor mnogo više utiče kakav je tip stakla, a na staklarniku kakav je tip PVC profila.

Dakle, za prozore:
  • površina stakla
  • premaz na staklu i koji
  • gas između stakla
  • rastojanje izmđu stakla
  • tip distancera
  • tip PVC/Alu profila
  • količina PVC/Alu profila
  • dihtovanje (da li se otvara ili ne) (da li ma jednu, dve ili 3 dihtung gume)
Zidovi su obično monolitni ili sa jednim slojem neprekidne izolacije, pa su laki za računanje.
Krov u potkrovlju malo teži, ali sa ubackus sajtom kalo ćeš doći do prezidne i veoma upotrebljive cifre.

Ja bih jako voleo da znam šta je tebi cilj? Toplotna pumpa ili zidanje/prerađivanje objekta. Ili jednostavno imaš neki novac koji bi hteo negde da potrošiš, pa ti nekretnina deuje kao dobro mesto da to uradiš? Da li imaš neki problem koji pokušavaš da rešiš? Suviše ti je hladno zimi, leti vruće, previše vlage, buđ, promaja,...?
 
Ne znam što sam zaludan pa opet pišem...

Odakle ti ovo?
Kalkulator je pokazao sledece:
Ukupni toplotni gubici 1.028,69 W
Gubici na zidovima 17,46% - 513,25
Gubici na prozorima 17,46% - 248,99W
Gubici na tavanici 17,46% - 17,46W
Gubici na podu 17,46% - 248,99W

Procenti se ne slažu sa ciframa.
Nemoguće je da imaš samo 17,46W prema tavanici (ako je iznad grejani prostor, onda nije tavanica nego pod potkrovlja).
Gde je ovde krov?
Kako je svuda 17,46%.
Gde je ono što fali do 100%?
Pod i prozor su identični gubici?
Gubici se računaju po stepenu razlike spoljne i unutrašnje temperature. Ili ΔT. Sami za sebe ništa ne znače (primer. imam 4kW gubitaka kada je napolju -10°C, a 1,8kW gubitaka kada je napolju -10°C).
 
@veliki tesla
Koristi ovaj kalkulator https://www.ubakus.de/u-wert-rechner/
Najpreciznije možeš da odrediš U vrednosti svih površina u kući.
Nego, spomenuo si da te interesuje pasivan objekat. Moj savet je da ne preteruješ. Pasivan standard znači da ti TP ili bilo koji oblik grejanja ni ne treba. Ali to se jednostavno ne isplati kod nas.

Što se tiče stolarije, to je najteže izračunati. Evo poledaj ovde kakve su računice u pitanju: https://www.prozorivrata.com/odredi...a-staklo-u-gradevinarstvu-koriscenjem-en-673/

Treba da znaš da sam ram prozora ima svoju toplotnu otpornost, a staklo svoju. Čak ima veze i koji tip distancera koristiš u prozorima. Što je prozor veći, više utiče deo sa staklom, a manje okvir, i obratno. Recimo Imam staklarnik 2,4 x 1,2 koji je stastavljen od 8 okna. Imam na drugom mestu dvokrilni prozor 1,6 x 1,8. Iako je ista površina, na prozor mnogo više utiče kakav je tip stakla, a na staklarniku kakav je tip PVC profila.

Dakle, za prozore:
  • površina stakla
  • premaz na staklu i koji
  • gas između stakla
  • rastojanje izmđu stakla
  • tip distancera
  • tip PVC/Alu profila
  • količina PVC/Alu profila
  • dihtovanje (da li se otvara ili ne) (da li ma jednu, dve ili 3 dihtung gume)
Zidovi su obično monolitni ili sa jednim slojem neprekidne izolacije, pa su laki za računanje.
Krov u potkrovlju malo teži, ali sa ubackus sajtom kalo ćeš doći do prezidne i veoma upotrebljive cifre.

Ja bih jako voleo da znam šta je tebi cilj? Toplotna pumpa ili zidanje/prerađivanje objekta. Ili jednostavno imaš neki novac koji bi hteo negde da potrošiš, pa ti nekretnina deuje kao dobro mesto da to uradiš? Da li imaš neki problem koji pokušavaš da rešiš? Suviše ti je hladno zimi, leti vruće, previše vlage, buđ, promaja,...

Postovani component, nemoje me pogresno shvatiti, objekat ( potkrovlje ) je u fazi izgradnje . Trenutno su uradjeni grubi radovi ( ozidani spoljni i unutrasnji zidovi, patosan krov sa 3sm daskom, stavljena paropropusna a vodonepropusna folija knauf i vracen crep ), sad radim struju u potkrovlju. Kupljena kompletna izolacija za spoljnu fasadu i staklena vuna koja dolazi iznad gipsanih ploca. Spremne su i daske koje ce doci iznad staklene vune ( vodoravni deo ) koje ce dodatno poboljsati izolaciju i biti patos kako bi se moglo uci u tavanski deo. Sto se tice stolarije radice se pvc sa rehau SYNEGO 80 mm profilom Uf do 0,94 W/m²K i GENEO 86 mm ( RAU-FIPRO ) Uf do 0,79 W/m²K.
Staklopaket: " Best buy ", varijanta ( 4mm clima guard (4 godišnja doba) /16mm argon 90 % sa thermix pvc lajsnom/6mm float extra clear (ili 4 mm) /16mm argon 90 % sa thermix pvc lajsnom/ 4mm low-e ili niskoemisiono ili clima guard premium ).
Presek poda bi bio sledeci: 5sm stirodura zatim stiropor sa pecurkama debljine 2sm sa ( ako sam dobro razumeo ) folijom koja odbija toplotu, 5sm ( u proseku ) ravnajuci sloj i keramicke plocice.
Rece da teži ka pasivnom objektu, tako da je moguće. Ytong 25-30cm +16cm izolacije, gore 35cm...
Za tu kvadraturu, sa tako malim gubicima ne treba TP. Isplatice se nikada, jedino ako te baš svrbe novci

Kakvo bi ste vi resili zagrevanje pomenutog potkrovlja?
 
Meni je ovo jako konfuzno. Ne mogu u glavi da zamislim objekat.

Ako dobro shvatam potkrovlje će jedino biti grejano i ono je 110m2? Ispod je garaža? Garaža isto ima 110m2?

Kod topolotnih gubitaka objekta je važno da se zna koliko ima spoljnih površina i koliko površina koji su u kontaktu sa zemljom (nulta ploča) i koliko površina su u kontaktu sa negrejanim prostorijama (recimo garaža). Ako znaš od čega su napravljene te površine tj. njihove U vrednosti, možeš da znaš koliko će biti toplotnih gubitaka na kojoj temperaturi.
Odlučiš da li se greješ visiko ili niskotemperaturnim grejanjem (tj. vidiš koja ti temperatura vode treba u sistemu) i na osnovu svega toga, vidiš koja ti TP odgovara.
Dakle nije samo "hoću dobar COP". COP je u stvari tablica temperatura odakle uzimaš toplotu jedna osa, temperatura vode za grejanje, druga osa. Znači menja se iz sata u sat. Ali možeš da znaš prosečni COP računajući prosečne temperature i prosečnu temperaturu vode koja ti treba da se greješ.

A onda ćeš kada budeš koristio grejanje u stvari da znaš koliko si bio u pravu sa proračunima :) Možeš sa dobrom sigurnošću da kažeš da ćeš imati COP oko 3-4 računajući na nivou grejne sezone. Ako imaš ispod 3 mislim da si nešto omašio, ako imaš preko 4 onda svaka čast! Nije nemoguće, ali za 110m2, nije neka svota.
Mi smo prošle sezone platili grejanje za 140m2 oko 30.000 dinara. Računao sam da nam je COP bio 3,69. Da sam imao COP 5, šta misliš koliki bi mi račun bio manji? Verovatno da jedan vikend izvedem decu u bioskop.
 
COP dobijen iz aplikacije SmartHome , utosak se slaze sa brojilom

oktnovdecuk
4.463.603.483.62
 
Ja ću još jedom podsetiti da je malo ispred na temi moje iskustvo sa TP evo već 7-8 sezona. Nemam alternativni vid grejanja.
Sve proračune (stručne i nestručne) morate uzeti sa rezervom jer TP ne radi uvek isto, tj., u svakom objektu na isti način. Zavisi od XX stvari.
Ne videh gore koja je površina kuće u pitanju i koja pumpa.
Kod mene je kuća od 177kvm, i pumpa 8.29KW (Viesmann S-200).

Prošlogodišnja cela grejna sezona (oktobar-maj) je oko 440€.
 
Meni je ovo jako konfuzno. Ne mogu u glavi da zamislim objekat.

Ako dobro shvatam potkrovlje će jedino biti grejano i ono je 110m2? Ispod je garaža? Garaža isto ima 110m2?

Kod topolotnih gubitaka objekta je važno da se zna koliko ima spoljnih površina i koliko površina koji su u kontaktu sa zemljom (nulta ploča) i koliko površina su u kontaktu sa negrejanim prostorijama (recimo garaža). Ako znaš od čega su napravljene te površine tj. njihove U vrednosti, možeš da znaš koliko će biti toplotnih gubitaka na kojoj temperaturi.
Odlučiš da li se greješ visiko ili niskotemperaturnim grejanjem (tj. vidiš koja ti temperatura vode treba u sistemu) i na osnovu svega toga, vidiš koja ti TP odgovara.
Dakle nije samo "hoću dobar COP". COP je u stvari tablica temperatura odakle uzimaš toplotu jedna osa, temperatura vode za grejanje, druga osa. Znači menja se iz sata u sat. Ali možeš da znaš prosečni COP računajući prosečne temperature i prosečnu temperaturu vode koja ti treba da se greješ.

A onda ćeš kada budeš koristio grejanje u stvari da znaš koliko si bio u pravu sa proračunima :) Možeš sa dobrom sigurnošću da kažeš da ćeš imati COP oko 3-4 računajući na nivou grejne sezone. Ako imaš ispod 3 mislim da si nešto omašio, ako imaš preko 4 onda svaka čast! Nije nemoguće, ali za 110m2, nije neka svota.
Mi smo prošle sezone platili grejanje za 140m2 oko 30.000 dinara. Računao sam da nam je COP bio 3,69. Da sam imao COP 5, šta misliš koliki bi mi račun bio manji? Verovatno da jedan vikend izvedem decu u bioskop.

Potpno ste upravu sto se tice dela kojeg sam pojacao, sto se tice spoljnih zidova povrsina se krece oko 120m2. Sa ciglom zidovi imaju povrsinu od 24m2, ista povrsina je sa siporeksom od 30sm debljine a ostali zidovi su debljine od 25sm.
Prostor ce imati podno grejanje, trudim se da potkrovlje bude pasivni objekat .
 
@veliki tesla
Za nekog ko u svom nick-u ima ime tesla ocekivalo bi se barem da zna da sastavi prosto prosirenu recenicu, a i mozda malo da se raspitas sta znaci pasivna kuca, a ne da lozis ovde ljude po forumu koji su voljni da pomognu.
 
Neznam zasto imas takvo misljenje o coveku o kome nista neznas i koliko sam upucen u svemu. Sto zelim da cujem tudje misljenje neznaci da sam dunjer.
 
Neznam zasto imas takvo misljenje o coveku o kome nista neznas i koliko sam upucen u svemu. Sto zelim da cujem tudje misljenje neznaci da sam dunjer.
Druze stvarno deluje kao da lozis ljude ovde :)
Nisi odgovorio niti na jedno pitanje koje su ti postavili clanovi koji mogu ti pomoci.

  • Gde je ovde krov?
  • Kako je svuda 17,46%.
  • Gde je ono što fali do 100%?
  • Pod i prozor su identični gubici?
  • Ispod je garaža?
  • Garaža isto ima 110m2? ...

Sve vreme pricas jednu istu stvar, opisujes tvoj objekt,izolacija, cigle... :)
 
@veliki tesla

Panasonic 3kw

Pozovi nekoga ko detaljnije radi računanje toplotnih gubitaka.

Pa vidi d li je to tako kao sto si do sada računao.. Ako jeste.. Onda najmanja moguća TP
 
Računao sam da nam je COP bio 3,69. Da sam imao COP 5, šta misliš koliki bi mi račun bio manji? Verovatno da jedan vikend izvedem decu u bioskop.
Odlican zakljucak, opeterecujemo se previse tim vrednostima, a kada pretvoris u novac to je 1000-2000 dinara, sem naravno ako nemamo objekte od 1000 m2 i vise. Na mom primeru Novembar utroseno struje 334kWh, a dato toplotne energije 1200 kW. COP ~3.6, da je COP nekom magijom 5, potrosio bi 260kWh, razlika 74kWh, pitanje dal bi i za bioskop bilo dovoljno :)
 
Ja ću još jedom podsetiti da je malo ispred na temi moje iskustvo sa TP evo već 7-8 sezona. Nemam alternativni vid grejanja.
Sve proračune (stručne i nestručne) morate uzeti sa rezervom jer TP ne radi uvek isto, tj., u svakom objektu na isti način. Zavisi od XX stvari.
Ne videh gore koja je površina kuće u pitanju i koja pumpa.
Kod mene je kuća od 177kvm, i pumpa 8.29KW (Viesmann S-200).

Prošlogodišnja cela grejna sezona (oktobar-maj) je oko 440€.
Koju temperaturu u kući održavaš danju i noću? Ako pratiš.
 
Kada unesem parametre u online kalkulator, prikazuje mi da mi je dovoljna pumpa od 8kw za kucu od 165m2. Iako je kuca bolje izolovana od stavki koje mogu da unesem. E sad ljudi koji su mi nudili pumpe su procenjivali da mi treba pumpa od 11-12kw. Kako odabrati pravu pumpu? Svi savetuju drugacije :). Spoljna izolacija je kamena vuna 15 cm, pod krovom imam 37cm kamene vune, sto presovane, sto obicne. Troslojna pvc stolarija 7 komora, u podu stirodur 10cm i gusto razvedeno podno grejanje u svim sobama. Pa ako moze kolega Pezo2008 ili neko drugi ko je u materiji da mi da savet koju pumpu odabrati. Da li je Mitsubisi Zubadan 10kw ok izbor ili mogu ici na slabiju?
 
Nekada je razlika između 8 i 10 samo u softveru. Jer kada pogledas specifikacije sve je isto osim izlazne snage i potrošnje. Zavisi od brenda normalno.
I onda na većim minusima 8 je efikasnija.

Em platis vise em placas veci račun.
 
Druze stvarno deluje kao da lozis ljude ovde :)
Nisi odgovorio niti na jedno pitanje koje su ti postavili clanovi koji mogu ti pomoci.

  • Gde je ovde krov?
  • Kako je svuda 17,46%.
  • Gde je ono što fali do 100%?
  • Pod i prozor su identični gubici?
  • Ispod je garaža?
  • Garaža isto ima 110m2? ...

Sve vreme pricas jednu istu stvar, opisujes tvoj objekt,izolacija, cigle... :)


Izvinjavam se ako nisam dobro objasnio moj slucaj, zelim da mi potkrovlje koje hocu da zavrsim u iducoj godini bude maksimalno koliko je moguce energetski efikasno ( nemojte se vezivati posta ). Pokusao sam uz pomoc kalkulatora da izracunam toplotne gubitke ali nisam u tome uspeo. Zamolio bih picasso da napise sa kojim kalkulatorom je racunao, kako bih ponovo pokusao da na svom objekti izracunam priblizne gubitke. Verujem da bi mi 8kW TP odradivala posao vezano za podno grejanje. Koje marke su se dobro pokazale kod nas?
 
@veliki tesla

"koliko god energetski efikasno...110m2...8kw.." ne vidim da bi trebalo da idu zajedno...nesto treba da promenis
 
Kada unesem parametre u online kalkulator, prikazuje mi da mi je dovoljna pumpa od 8kw za kucu od 165m2. Iako je kuca bolje izolovana od stavki koje mogu da unesem. E sad ljudi koji su mi nudili pumpe su procenjivali da mi treba pumpa od 11-12kw. Kako odabrati pravu pumpu? Svi savetuju drugacije :). Spoljna izolacija je kamena vuna 15 cm, pod krovom imam 37cm kamene vune, sto presovane, sto obicne. Troslojna pvc stolarija 7 komora, u podu stirodur 10cm i gusto razvedeno podno grejanje u svim sobama. Pa ako moze kolega Pezo2008 ili neko drugi ko je u materiji da mi da savet koju pumpu odabrati. Da li je Mitsubisi Zubadan 10kw ok izbor ili mogu ici na slabiju?
I 8kW je mnogo, ali pošto su toplotne pumpe u malim snaga malo teže da se nađu, onda idite sa najslabijom koju nađete.
 
Nekada je razlika između 8 i 10 samo u softveru. Jer kada pogledas specifikacije sve je isto osim izlazne snage i potrošnje. Zavisi od brenda normalno.
I onda na većim minusima 8 je efikasnija.

Em platis vise em placas veci račun.
A tek na jesen i u proljeće koliko je efikasnija, šta misliš ?
Kada unesem parametre u online kalkulator, prikazuje mi da mi je dovoljna pumpa od 8kw za kucu od 165m2. Iako je kuca bolje izolovana od stavki koje mogu da unesem. E sad ljudi koji su mi nudili pumpe su procenjivali da mi treba pumpa od 11-12kw. Kako odabrati pravu pumpu? Svi savetuju drugacije :). Spoljna izolacija je kamena vuna 15 cm, pod krovom imam 37cm kamene vune, sto presovane, sto obicne. Troslojna pvc stolarija 7 komora, u podu stirodur 10cm i gusto razvedeno podno grejanje u svim sobama. Pa ako moze kolega Pezo2008 ili neko drugi ko je u materiji da mi da savet koju pumpu odabrati. Da li je Mitsubisi Zubadan 10kw ok izbor ili mogu ici na slabiju?
Pri kojoj vanjskoj temperaturi si računao na tom kalkulatoru, primjera -5 ili -15 ?
 
Vrh Dno