Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Zdravo, nadam se da nisam pogresio mesto gde cu postaviti sledece pitanje.
Zanima me procedura oko vracanja graficke kartice u prodavnicu.
Nije mi jos isteklo 14 dana bezuslovnog vracanja, imam jos oko 10 dana za to.
Graficka je ispravna samo sto ima coil-whine, da li ce da prihvate da mi vrate novac s obzirom da nisam mogao da je testiram u roku od 24h (na fizicka ostecenja, iako nema nikakvo ostecenje, jednostavno zuji)?
Da li je potrebno da vratim i foliju koja je morala da se skine sa graficke ili je dovoljna kutija, prateca dokumentacija i kesa u kojoj je dosla?
BC je u pitanju.
Imao sam par puta susret sa BC (Nelt) i mogu ti reci da su jakoooo zaguljeni, tako da se naoruzaj strpljenjem i sve sto radis imaj dokaz. Slikaj svaki postupak kako si upakovao GPU i poslao, ne salji original papire (jer ce da ih zagube) vec iskljucivo kopije (pokusace da te izvacare da moras original, ali ne moras) preferiraj komunikaciju preko mail. Procitaj malo zakon o zastiti potrosaca tj. o svojim pravima i budi spreman da te operater "nece" razumeti i da ce se truditi da te pasivno nervira.

Ovo je bilo moje iskustvo sa BC kada sam reklamirao Dell monitor oko 15K i ganjao sam se sa njima dobrih mesec ipo dana pre nego sto sam dobio nov monitor. Naravno, ne mora da znaci da ces i ti tako da prodjes, ali bolje budi spreman i srecno 🍻
 
Zdravo, nadam se da nisam pogresio mesto gde cu postaviti sledece pitanje.
Zanima me procedura oko vracanja graficke kartice u prodavnicu.
Nije mi jos isteklo 14 dana bezuslovnog vracanja, imam jos oko 10 dana za to.
Graficka je ispravna samo sto ima coil-whine, da li ce da prihvate da mi vrate novac s obzirom da nisam mogao da je testiram u roku od 24h (na fizicka ostecenja, iako nema nikakvo ostecenje, jednostavno zuji)?
Da li je potrebno da vratim i foliju koja je morala da se skine sa graficke ili je dovoljna kutija, prateca dokumentacija i kesa u kojoj je dosla?
BC je u pitanju.
14 dana važi samo za kupovinu na daljinu, ako si platio u podavnici, a ne online, neće da može da vrćaju parice.
 
@Chernobyl Sa BCGrp? Nadam se da necu imati neprijatno iskustvo kao ti... Meni je bitno da mi vrate novac u roku od 14 dana, graficku cu verovatno kupiti na drugom mestu. A original fiskalni im ne dajem ako ne moram (procitacu malo vise o tome) jer sam kupio i druge stvari, a ne samo graficku.
@RingeRaja Kupljeno je online tj. na daljinu.
 
Fotokopija računa je sasvim dovoljna i treba uvek da se bar skenira ili slika jer originali uneju da izblede brzo.
 
Pa ne baš toliko brzo, kupio je pre 4 dana.
 
Termalni štampači, ostao mi račun u kolima ispod šajbne na suncu i za par sati jedva čitljivo
 
Prema Zakonu o fiskalizaciji i podzakonskim aktima, propisano je da je u slučaju povraćaja gotovine kupcu na licu mesta (refundacija), obveznik fiskalizacije u obavezi da izda fiskalni račun za izvršenu refundaciju, pri čemu se, u cilju identifikacije kupca – fizičkih lica, u taj fiskalni račun unosi broj lične karte ili broj pasoša, s tim da su navedeni podaci jasno opredeljeni Tehničkim uputstvom za administrativni i tehnički pregled funkcionalnosti ESIR-a ili L-PFR-a, koji su u obavezi da primenjuju svi obveznici fiskalizacije
 
Ljudi, nisam nasao brzom pretragom.
A malo mi je hitno.
Da li je neko ovde reklamirao tehnicki stvar, tioa bela tehnika, koja ja u produzenoj garanciji proizvodjaca?
Ja sam se sa Candy natezao oko masine za pranje i susenje vesa i nakon niza njihovog krsenja zakona i moje pepiske gde sam im nacrtao za sta ce i koliko biti kaznjeni su se setili da mi izvrse zamenu.
Ono sto me cudi, zamena ide preko Gigatrona, gde je masina kupljena, iako Gigatron nakon 2 godine saobraznosti nema obavezu prema meni...
 
Mora da ide preko maloprodaje, jer veleprodaja/uvoznik/proizvođač nema zakonsku mogućnost to da uradi prema tebi kao fizičkom licu.
Gigatron je uvom slučaju “protični bojler”
 
Poslednja izmena:
Svidja mi se sto ima ovakva tema.
Ja iskreno nikada nisam imao problema sa reklamacijama. Svaki put kada sam reklamirao, vratili su mi novac ako sam trazio povrat novca. Obicno je to bio Win Win i Gigatron.
Ali svakako svako od nas treba da zna svoja prava kao kupac.
 
Mora da ide preko maloprodaje, jer veleprodaja/uvoznik/proizvođač nema zakonsku mogućnost to da uradi prema tebi kao fizičkom licu.
Gigatron je uvom slučaju “protični bojler”
Jel imas neka iskustva oko toga?

Meni je sokantno sto niko od njih, tj proizvodjac, servis i prodavac ne zna da mi kaze sta je zamena....
Prosto pitanje, jel zamena za isti uredjaj (koga nema, stari model), zamena za ekvivalentan, zamena za nesto u protivvrednosti uz mogucnost doplate ili vracanje novca.... Niko nista, danima ne zna.
Klasicni dundjeri svi djuture
 
Trebaju da ti ponude ekvivalentan ili bolji, ako nemaju, onda pare sa fiskalnog, koliko je koštao.
 
Reklamirao sam patike u planeti sport i naravo odbili su reklamaciiju.
Ovo je njihov odgovor.
"Pregledom reklamiranog proizvoda ustanovljena su oštećenja koja nastaju neadekvatnim održavanjem /korišćenjem. Misli se na boravak u vlažnoj sredini usled čega je došlo do promene strukture materijala ."

Da li neko zna da li mogu nesto da uradim sa ovim ili ne?
 
Sve što se tiče obuće su iznad zakona, apsolutno im ne možeš ništa.
 
Reklamirao sam patike u planeti sport i naravo odbili su reklamaciiju.
Ovo je njihov odgovor.
"Pregledom reklamiranog proizvoda ustanovljena su oštećenja koja nastaju neadekvatnim održavanjem /korišćenjem. Misli se na boravak u vlažnoj sredini usled čega je došlo do promene strukture materijala ."

Da li neko zna da li mogu nesto da uradim sa ovim ili ne?
Opiši malo šta se desilo sa patikama? Takođe bitan faktor - koliko je prošlo od kupovine?
U svakom slučaju - tvoja sledeća reakcija treba da bude "reklamacija na reklamaciju". Robu ne podužeš / preuzimaš već odeš u radnju i kad im kažeš da si došao zbog tih i tih patika, kad krenu da ti vraćaju robu ti im reci da ne želiš da preuzmeš robu i da tražiš da se komisiono pregledaju (ponovo).
 
Kad smo kod patika, gde inače kupovati a da su ok sa vraćanjem? Meni se slično isto desilo u nekoj od tih sportskih radnji, bukvalno pakao kad biram patike jer na mestu deluju ok, sutradan skapiram da su broj manje ili veće, i nisu hteli da uzmu natrag. Ja sam čak hteo da zamenim za isti model, samo pola broja dole, ma kakvi.
 
U Planeti je moj otac imao slicnu situaciju, bile malo manje i drugi dan vratio i uzeo veci broj. Nisu mu pravili problem. Za druge prodavnice ne znam.
 
Reklamirao sam patike u planeti sport i naravo odbili su reklamaciiju.
Ovo je njihov odgovor.
"Pregledom reklamiranog proizvoda ustanovljena su oštećenja koja nastaju neadekvatnim održavanjem /korišćenjem. Misli se na boravak u vlažnoj sredini usled čega je došlo do promene strukture materijala ."

Da li neko zna da li mogu nesto da uradim sa ovim ili ne?
Efektiva se time bavila, probaj da ih kontaktiraš putem društvenih mreža
 
Reklamirao sam patike u planeti sport i naravo odbili su reklamaciiju.
Ovo je njihov odgovor.
"Pregledom reklamiranog proizvoda ustanovljena su oštećenja koja nastaju neadekvatnim održavanjem /korišćenjem. Misli se na boravak u vlažnoj sredini usled čega je došlo do promene strukture materijala ."

Da li neko zna da li mogu nesto da uradim sa ovim ili ne?
Jajare/uvoznici obuće, u saradnji sa firmama kod kojih imaju obavezu da uvezenu robu deklarišu po našem zakonu, to urade tako da obuću deklarišu za nošenje po suvom, bez obzira što je proizvođač možda deklarisao i kao waterproof.
Ako je tako, onda sud, dobija se 1/1, ali mora advokat i mora da se plati veštačenje, jer naš zakon ne prepoznaje deklaraciju proizvođača per se, ali ako se dokaže da je obuća zaista namenjena i za vlažne uslove, uvoznik pada na sudu.
 
Па генерално је рок за замену месец дана, али не смете носити напоље патике. Пробате по кући па ако не одговара замените...
 
Ako neko ima nek salje Efektivi.
 

Prilozi

  • Screenshot_20230818_150122_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20230818_150122_Samsung Internet.jpg
    153.9 KB · Pregleda: 90
Ne mora sud
Imam ja dopis koji sam slao uvek kada odbiju i uvek su prihvatali
Neki pravnik mi je sastavio
Mogu popodne da okacim ovde ili u poruci da posaljem
Vrv ce pomoci
Okaci ovde.

Sto se tice starosti imaju oko godinu dana.
Ali to mi bile 3 patike nosio samo leti, i moj propust sto proslo leto nisam pregledao patike kad sam spakovao u ormar I ovo leto vidim da su malo pukle na mrezici.
Opiši malo šta se desilo sa patikama? Takođe bitan faktor - koliko je prošlo od kupovine?
U svakom slučaju - tvoja sledeća reakcija treba da bude "reklamacija na reklamaciju". Robu ne podužeš / preuzimaš već odeš u radnju i kad im kažeš da si došao zbog tih i tih patika, kad krenu da ti vraćaju robu ti im reci da ne želiš da preuzmeš robu i da tražiš da se komisiono pregledaju (ponovo).
Danas mi je stiglo da odbijaju, a odmah su i kurirom stigle patike. Znaci nas uigrana kombinacija.
Prvo stizu patike kurirskom sluzbom a onda i mail da odbijaju.
Stare godinu dana ali nemaju vise od 20 obuvanja samo leti jer su letnje patike i to mi 3 patike.
Kako mislis komisiono pregledaju?
 
Poslednja izmena:
evo..naravno svako neka prepravi u skladu sa njegovim slucajem i o cemu se radi...ne obecavam da ce uspeti ali eto meni je pomoglo 3 puta 2x adidas goretex i jednom skechers i zeni za neke cipele :)
 

Prilozi

  • New Text Document (2).txt
    6 KB · Pregleda: 84
Kronos crne sa narandzastim natpisom i linijom se razlepile posle 3 dana na plazi, izgleda od toplote, ne uzimati ni za prvu pomoc za more :D
 
Nazad
Vrh Dno