Šta je novo?

Raiffeisen bank

Ovako je inace navedeno u pregledu usluga i naknada za korisnike platnih usluga - preduzetnika (dokument je od 15.06.2022):
Prihvatanje platnih instrumenata
Trgovacka naknada

1661097726769.png
 
Poslednja izmena:
  • Like
Reagovanja: uji
Ovo mi čak nije ni bilo poznato, jer ne koristim RF kartice za ino plaćanja. Neko je ovde naveo da su im ove naknade takve zato što je banka prelikvidna i ima veliku količinu evra, te ujedno destimuliše devizno poslovanje i kupoprodaju po povlašćenom kursu.
 
Koliko vidim RF uvela osnovni racun za 150 din. To nije ranije bilo ili nisam video na sajtu.
 
Bilo je. Možda nije bilo na sajtu.
 
  • Like
Reagovanja: uji
Ovo je provizija koju plaća trgovac koji prihvata karticu, ne korisnik.
U pravu si. Nije lako snaci se u ovim njihovim opisima. Vezao sam danas karticu i za devizni racun, tako da mi u slucaju online placanja ne konvertuje uvek sa dinarskog, posto je bila do sada iskljucivo vezana za dinarski racun.
Ovo bi trebalo da se primenjuje na preduzetnike (paket preduzetnik, 500 dinara odrazavanje):
1661185033439.png
Mislim ja sam naveo da me zanima kolika je provizija ako placam nesto u eurima putem interneta. Nigde u dokumentu se ne navodi posebno internet placanje: https://www.raiffeisenbank.rs/wp-content/uploads/Preduzetnik-paket-tarifa-preduzetnik-15.06.2022.pdf
Ne znam da li je to nedavno promenjeno ili je tako vec duze vreme. Iskreno zbunili ste me sa tih 1%. Ovde se navodi 0,25% (doduse stoji ovo min rsd 1.000,00).
Inace ono sto sam danas takodje saznao jeste da se trosak provizije skida sa dinarskog racuna, cak i kada je podeseno da placanja ino trgovcima idu uvek sa deviznog racuna trosak provizije se pokriva sa dinarskog.
 
Poslednja izmena:
@retrospektiva

Provizija je 1% za plaćanje MasterCard Bussines karticom u inostranstvu. Tačno je da to ne stoji u tarifniku za preduzetnike iz nekog razloga, ali stoji u jednom drugom dokumentu o uslovima korišćenja svih platnih kartica. Za razliku od plaćanja Visa karticama, nema one dodatne provizije od 1% za konverziju iz trećih valuta u eur.

To gore što si okačio su provizije za prenos sa računa na račun preko aplikacije, ne za plaćanje karticom.
 
Poslednja izmena:
Jel mogu da se dinari pretvore u evre na IRacunu ? Izbacuje mi nemate dozvoljene racune .

I jel mogu nekako da se podignu evri u banci ili bankomatu ?
 
Poslednja izmena:
iRačun je samo dinarski.
 
Placao sam nesto danas online i nakon sto sam uneo karticu nije bila potrebna nikakva dodatna verifikacija (nisam morao da unosim nikakav jednokratni kod). Ocekivao sam da cu morati da generisem kod putem mobilne aplikacije.
Da li to sam podesavam unutar aplikacije ako zelim da bude aktivna dodatna verifikacija?
 
Kad god placam preko interneta, trazi da se iz aplikacije prepise token. Nije nikad nista dodatno podesavano u aplikaciji :)
 
Poslednja izmena:
Kada sam za vikend pokusao trazio mi je kod, tada nije moglo da prodje (najverovatnije zato sto je kartica bila vezana samo za dinarski racun), ali mi je kao greska pisalo da nije dobar unet jednokratni kod. Sad je proslo bez ikakve potrebe da unesem bilo kakav kod.
Nije me mrzelo pa sam pozvao i podrsku. Oni su mi rekli da oni ne uticu na to, da to sve zavisi od samog sajta (internet prodavnice), negde ce traziti, negde ne. Kako mi kazu ako ne trazi sms verifikaciju dovoljan je cvv kod na pozadini kartice.
Kada koristim master karticu koju imam u mts banci bilo kakvo placanje, bilo da je elektronski nalog ili neka kupovina na internetu uvek je dolazio sms kod za verifikaciju.
Malo sam zbunjen iskreno. Izgubim karticu i neko moze da obavi bilo kakvu transakciju.
 
Poslednja izmena:
@retrospektiva

To zavisi od podesavanja na sajtu gde vrsis placanje.
npr. ni za AliExpress nije potrebna verifikacija.

Problem je sto RFB ne omogucava kontrolu kanala potrosnje :(

kanali.jpg
 
Jel uplaćivao neko preko bankomata novčanicu od 500e možda? Prihvata li uopšte bankomat?

Kupio evre u menjačnici i ubacio, bankomat prikaže molim uzmite vaš novac i izbaci nazad. Posle kad sam rasitnio, prošlo bez problema.
 
Mislim da je to zbog direktive da se 500€ smanje iz opticaja. Tako da, utoliko nije loše imati ih za svaki slučaj.
 
Nisam siguran gde nestade poslednji komentar odavde.

I ja se setih odmah te glupe direktive EU, ali rekoh nema mi logike da ako već hoće da povlače iz opticaja, da je banke ne primaju. Da je radila poslovnica, baš bih ušao da vidim šta bi rekli. Inače ih često viđam da daju ljudima kad kupuju evre.
 
Kada sam za vikend pokusao trazio mi je kod, tada nije moglo da prodje (najverovatnije zato sto je kartica bila vezana samo za dinarski racun), ali mi je kao greska pisalo da nije dobar unet jednokratni kod. Sad je proslo bez ikakve potrebe da unesem bilo kakav kod.
Nije me mrzelo pa sam pozvao i podrsku. Oni su mi rekli da oni ne uticu na to, da to sve zavisi od samog sajta (internet prodavnice), negde ce traziti, negde ne. Kako mi kazu ako ne trazi sms verifikaciju dovoljan je cvv kod na pozadini kartice.
Kada koristim master karticu koju imam u mts banci bilo kakvo placanje, bilo da je elektronski nalog ili neka kupovina na internetu uvek je dolazio sms kod za verifikaciju.
Malo sam zbunjen iskreno. Izgubim karticu i neko moze da obavi bilo kakvu transakciju.
Nakon sto sam obavio transakciju da napisem da izgleda da nije tacna informacija koju sam dobio od sluzbenice banke. Provizija nakon placanja u eurima je skinuta sa deviznog racuna, nije zaduzen dinarski racun. Koliko vidim skinut je iznos koji je placen i stoji dodatnih -1% preko toga.
 
Doživeh danas baš neprijatnu situaciju. Koristim Raiff par nedelja, nepunih mesec dana i trenutno sam na odmoru u Grčkoj. Otišli žena i ja u restoran posle plaže, ostali bez keša ali imam RaiPay na telefonu.

Ručali mi, ja da platim i odbijeno. Drugi, treći, peti put, isti slučaj.

Morao sam da odem do stana po keš i uzeo sam karticu čisto da vidim da nije do telefona možda (žena za to vreme ostala u restoranu kao neka vrsta kapare?!).
Probam karticom, dva puta i neće.

1/10 iskustvo, sreća pa sam imao keš u apartmanu i nije bilo toliko daleko.
Ne daj Bože da sam otišao negde u tri lepe samo sa karticom, baš bih se lepo proveo.
 
@psychofedex : jesi li do sada plaćao tom karticom u inostranstvu? Najzad, jesi li uopšte išta plaćao tom karticom? Da nije blokirana kartica?

Koja je kartica u pitanju?
 
@psychofedex : jesi li do sada plaćao tom karticom u inostranstvu? Najzad, jesi li uopšte išta plaćao tom karticom? Da nije blokirana kartica?

Koja je kartica u pitanju?
Plaćao i karticom i telefonom u Srbiji, bez problema je radilo. U inostranstvu ne do sada, sad sam došao na odmor.
Visa Gold je kartica
 
Ja sam pre nedelju dana plaćao u Grčkoj sa VISA Electron karticom koja je vezana za namenski devizni račun, bez ikakvih problema.
Negde mi je tražen PIN i za "smešan" iznos transakcije (LIDL), ali na većini POS terminala je prolazilo beskontaktno.
Imam i VISA Gold karticu, ali nju sam namerno odvojio i koristim je isključivo za plaćanja u dinarima u Srbiji.
 
Plaćao i karticom i telefonom u Srbiji, bez problema je radilo. U inostranstvu ne do sada, sad sam došao na odmor.
Visa Gold je kartica
Ja znam da mojom Visa Gold ne mogu na internetu da placam ako nemam evre na tom deviznom delu racuna, ne radi automatski placanje sa dinarskog uz konverziju. Pretpostavljam da tako radi i na POS terminalima za ino valutu. Probaj da kupis evre kroz app i onda probaj da platis nesto.
 
Ja sam isto prošao u CG, neće sa RaiPay-om nema šanse,a keš ostao daleko u apartmanu.
Sreća pa je suprugina kartica tj aplikacija kod Intese je prošla bez problema.
Posle kad sam razmislio možda je do iRacun-a jer je on samo dinarski,al opet svakako skidaju u dinarima kad platiš.
 
Čuo sam se sa bankarom, mora da se odradi konverzija u evre pre plaćanja (što mi niko nije rekao ranije).
Kaže da može da se podesi i da bude automatski ali to onda ide po nekom Visa kursu koji je ko zna kakav.
Zanimljivo je što to nigde ne piše niti u aplikaciji ima opcija da se stavi ili ugasi automatska konverzija.
 
Da li se, ukoliko imam iRacun, mogu ulogovati na ovaj portal. Nameravam da menjam telefon pa pokusavam da se setim koja mi je sifra 😅
 
Čuo sam se sa bankarom, mora da se odradi konverzija u evre pre plaćanja (što mi niko nije rekao ranije).
Kaže da može da se podesi i da bude automatski ali to onda ide po nekom Visa kursu koji je ko zna kakav.
Zanimljivo je što to nigde ne piše niti u aplikaciji ima opcija da se stavi ili ugasi automatska konverzija.
Ima tu vise stavki.
Recimo i meni na samom startu nije receno da postoji taj limit za placanja/podizanja na kartici. To sam saznao kada je trebalo da u jednom danu imam vise transakcija. Takodje nije moguce da samostalno setujemo limit vec moramo licno da odemo u poslovnicu da pismenim putem podnesemo zahtev.
Onda za e-banking ne moze da se podnese zahtev online vec mora da se ode licno u poslovnicu.

^Ja sam slucajno obrisao staru sifru za e-banking. Uspeo sam da se ulogujem u aplikaciju na osnovu jednokratnog koda (imas opciju kada kliknes na Prijava jednokratnom lozinkom da promenis, malo je nelogicno pa ni ja nisam odmah primetio tu opciju). Ali kada odem da promenim lozinku u tom delu je i dalje neophodno da unesem staru da bih mogao da unesem novu lozinku. Nije me mrzelo pa sam pozvao podrsku i receno mi je da je moguce samo da kreiras novi nalog, da nije moguca promena lozinke u slucaju da staru zaboravis. Neverovatno mi je da aplikacija nema opciju da iniciras reset postojece lozinke putem email-a. Sinoc uvece nisam mogao da koristim niti ebanking niti mobilnu aplikaciju, nije bilo u pitanju odrzavanje, servis je bio pao, dobijala se neka genericka greska.

Ironicno je da sam pre otvaranja racuna u Raiffaisen-u dobio preporuku za aplikaciju. Ako bih uporedjivao, aplikacija za ebanking MTS banke je bolja (plus je i kurs bolji).
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno