Uf....upravo si mene prozvao
Opisaću moj slučaj (nemam pitanja, već delim iskustvo....ali ako neko ima nešto pametno da kaže - go ahead). Unapred izvinjenje onima koje smara preveliki komentar
Vilenim na SBB već nekoliko meseci (kvalitet signala, pucanje veze, zaključavanje portova na ruteru, itd.). Sporadičnih problema je uvek bilo (10 godina sam korisnik, retko ko za toliki period nema probleme), ali počev od decembra prošle godine je postalo nesnosno. Nije u pitanju samo zadovoljstvo, već egzistencijalna stvar, jer već 4 godine radim od kuće i stabilna konekcija mi je moranje. Naravno da sam pripremljen za ovakve situacije, poslodavac me pokriva mobilnim internetom koji može biti (i jeste) kratkoročni backup. Ipak, rezon mi je takav da neću i ne treba da plaćam nešto što ne dobijam. Zbog neispunjavanja ugovornih obaveza sa njihove strane, pretio sam im jednostranim raskidom ugovora (na njihovu štetu) u decembru prošle godine. Sad sam rešio da to realizujem.
"Uveo sam" drugog provajdera u stan 02.03.2022. Istog dana sam otkačio i spakovao njihovu opremu. Nešto kasnije (tenKre, nemam datum sačuvan) sam, putem forme na sajtu, podneo zahtev za raskid ugovora na sledeći način:
Poštovani,
Usled neispunjavanja ugovornih obaveza sa Vaše strane, odlučio sam da jednostrano raskinem ugovor 101664865, ID korisnika 2010598151. Na Vašu štetu, podrazumeva se. Molim Vas za instrukcije po pitanju povratka opreme (razduživanju).
S poštovanjem,
Tražili su (mailom) obrazloženje za raskid ugovora. Napisao sam referat sa sve datumima poziva, razgovora, izmenjenim mailovima, dolascima tehničara itd. Epilog je da su me pozvali telefonom da me obaveste da raskid ugovora "mogu da dobijem" samo ako platim ostatak ugovorne obaveze (glupost, nije po zakonu). Žena koja me je zvala, očito veze sa mozgom nema. Samo insistirao da mi kaže šta i kako sa opremom, jer sam hteo da izbegnem da mi natovare bilo šta od troškova kada je oprema u pitanju (ispravnost, pre svega). Uputila me na najbližu poslovnicu.
U poslovnici sam bio juče i razdužio opremu. Uz opremu, ostavio sam im svoju pismenu izjavu, kao i poslednju email prepisku (koja je inicirana gorepomenutim mojim zahtevom za jednostran raskid ugovora), u štampanoj formi. Sa njihove strane - meni se čini da oni tek jučerašnji datum smatraju zahtevom za raskid ugovora (ovo moram još da proverim sa pravne strane - da li je zaista tako ili se moj zahtev, poslat u pismenoj formi koju sam popunio kod njih na sajtu). Dali su mi 2 dokumenta. Jednim potvrđuju povrat opreme, dok je drugi zapravo zahtev za raskid (koga zanima, u attachmentu je, samo bez mojih ličnih podataka). Naravno, u istom su mi obračunali troškove koje treba da platim. Radi se o razlici u osnovnoj ceni i promo ceni po kojoj sam ja plaćao (pomenuto x puta na ovoj temi). U primerku dokumenta koji sam potpisao i ostavio njima, taj deo sam zaokružio, naveo da ne pristajem na to i pored dodatog komentara - potpisao.
Ugovor mi važi do 21.07.2022. Neko bi rekao da mi je pametnije bilo da izdržim do kraja (imao bih da platim još 3 meseca po cca 4200rsd i još proporciju za 21 dan jula), nego što teram mak na konac. Ovako, za prevremeni raskid mi traže nepunih 17.000 rsd. Što naš narod kaže, "ćeraćemo se". Kapiram da ću morati da platim 30 dana od zahteva za raskid, te mi jedino ostaje upitno (sa pravne strane) koji datum se vodi za zahtev za raskid - da li jučerašnji datum kada sam potpisao dokument u poslovnici ili datum kada poslat zahtev sa forme na sajtu. Preko toga im ne dam ni dinara. Račun za mart sam već platio, stoga mi ostaje da vidim da li plaćam ceo april + prvi i drugi maj ili samo deo aprila.
Džukele su neopisive i itekako ću da se iscimam da isteram svoje do kraja.