Šta je novo?

Nema vise penala za raskid ugovora

Nisam bas siguran da telefoni idu po nekoj benefit ceni. Cak izadju i skuplje konacna racunica kod iphone na primer.
 
Al vidi ti si uz paket uzeo telefon po benefit ceni koja je uz taj paket, zato su operateri napisali npr tel kosta 50 000din bez paketa kod njih, uz paket od 2500 din. tel. kosta 30 000 din. ti placas punu cenu paketa i tu nemas benefit ali imas benefit za tel i ti bi onda trebalo da platis tu razliku od 20 000 din u ceni koja je bez paketa za tel. Zato su svi operateri nadrukali nenormalne cene telefona bez paketa a uz paket kao snizene, bas zbog ovih situacija.
Da ali ja hocu da raskinem, posle isplacenog telefona. Onda nemaju za sta da me vijaju. Ona je rekla da ne mogu bez penala, zato sto mi ugovorna traje 28meseci, jer sam ranije 4meseca produzio prosli put.
 
Za 3-4 meseca do isteka ugovora ja se ne bih ni cimao da razmisljam o prevremenom raskidu.

Uf....upravo si mene prozvao :)

Opisaću moj slučaj (nemam pitanja, već delim iskustvo....ali ako neko ima nešto pametno da kaže - go ahead). Unapred izvinjenje onima koje smara preveliki komentar :)

Vilenim na SBB već nekoliko meseci (kvalitet signala, pucanje veze, zaključavanje portova na ruteru, itd.). Sporadičnih problema je uvek bilo (10 godina sam korisnik, retko ko za toliki period nema probleme), ali počev od decembra prošle godine je postalo nesnosno. Nije u pitanju samo zadovoljstvo, već egzistencijalna stvar, jer već 4 godine radim od kuće i stabilna konekcija mi je moranje. Naravno da sam pripremljen za ovakve situacije, poslodavac me pokriva mobilnim internetom koji može biti (i jeste) kratkoročni backup. Ipak, rezon mi je takav da neću i ne treba da plaćam nešto što ne dobijam. Zbog neispunjavanja ugovornih obaveza sa njihove strane, pretio sam im jednostranim raskidom ugovora (na njihovu štetu) u decembru prošle godine. Sad sam rešio da to realizujem.

"Uveo sam" drugog provajdera u stan 02.03.2022. Istog dana sam otkačio i spakovao njihovu opremu. Nešto kasnije (tenKre, nemam datum sačuvan) sam, putem forme na sajtu, podneo zahtev za raskid ugovora na sledeći način:

Poštovani,
Usled neispunjavanja ugovornih obaveza sa Vaše strane, odlučio sam da jednostrano raskinem ugovor 101664865, ID korisnika 2010598151. Na Vašu štetu, podrazumeva se. Molim Vas za instrukcije po pitanju povratka opreme (razduživanju).
S poštovanjem,


Tražili su (mailom) obrazloženje za raskid ugovora. Napisao sam referat sa sve datumima poziva, razgovora, izmenjenim mailovima, dolascima tehničara itd. Epilog je da su me pozvali telefonom da me obaveste da raskid ugovora "mogu da dobijem" samo ako platim ostatak ugovorne obaveze (glupost, nije po zakonu). Žena koja me je zvala, očito veze sa mozgom nema. Samo insistirao da mi kaže šta i kako sa opremom, jer sam hteo da izbegnem da mi natovare bilo šta od troškova kada je oprema u pitanju (ispravnost, pre svega). Uputila me na najbližu poslovnicu.

U poslovnici sam bio juče i razdužio opremu. Uz opremu, ostavio sam im svoju pismenu izjavu, kao i poslednju email prepisku (koja je inicirana gorepomenutim mojim zahtevom za jednostran raskid ugovora), u štampanoj formi. Sa njihove strane - meni se čini da oni tek jučerašnji datum smatraju zahtevom za raskid ugovora (ovo moram još da proverim sa pravne strane - da li je zaista tako ili se moj zahtev, poslat u pismenoj formi koju sam popunio kod njih na sajtu). Dali su mi 2 dokumenta. Jednim potvrđuju povrat opreme, dok je drugi zapravo zahtev za raskid (koga zanima, u attachmentu je, samo bez mojih ličnih podataka). Naravno, u istom su mi obračunali troškove koje treba da platim. Radi se o razlici u osnovnoj ceni i promo ceni po kojoj sam ja plaćao (pomenuto x puta na ovoj temi). U primerku dokumenta koji sam potpisao i ostavio njima, taj deo sam zaokružio, naveo da ne pristajem na to i pored dodatog komentara - potpisao.

Ugovor mi važi do 21.07.2022. Neko bi rekao da mi je pametnije bilo da izdržim do kraja (imao bih da platim još 3 meseca po cca 4200rsd i još proporciju za 21 dan jula), nego što teram mak na konac. Ovako, za prevremeni raskid mi traže nepunih 17.000 rsd. Što naš narod kaže, "ćeraćemo se". Kapiram da ću morati da platim 30 dana od zahteva za raskid, te mi jedino ostaje upitno (sa pravne strane) koji datum se vodi za zahtev za raskid - da li jučerašnji datum kada sam potpisao dokument u poslovnici ili datum kada poslat zahtev sa forme na sajtu. Preko toga im ne dam ni dinara. Račun za mart sam već platio, stoga mi ostaje da vidim da li plaćam ceo april + prvi i drugi maj ili samo deo aprila.

Džukele su neopisive i itekako ću da se iscimam da isteram svoje do kraja.
 

Prilozi

  • raskid.jpeg
    raskid.jpeg
    118.2 KB · Pregleda: 67
Da, ali taj raskid ne ide tako sto ti proglasis da oni ne ispunjavaju ugovorne obaveze, vec se prave skrinsotovi, prijavljuju problemi, dize tenzija, salju mailovi, na kraju se neretko mora ukljuciti i RATEL, pa onda sve ide lakse. Ovako ti nemas dokaze za tvoje tvrdnje i na kraju ces verovatno morati da platis penale.
 
Naravno, to nije sporno. Skrinšotove nemam, ali zato imam sačuvane mail prepiske gde oni priznaju da postoje tehnički problemi. Takođe, imam dokaz o dolasku njihovih tehničara 2 puta u proteklom periodu (decembar i februar). Na kraju krajeva, tu su i telefonski razgovori koji su snimljeni sa njihove strane.

RATEL ću svakako da uključim, samo neću odmah (ranije sam imao poteškoća i sa telenorom i sa VIP-om....u problem se rešavao instant kada bih uključio RATEL, samo što neću da "letim" odmah za tim rešenjem, već ću da ih pustim malo...da im dam šansu:)). Strpljenje mi nije problem, a 100% sam ubeđen da nemam šta da izgubim. Vremena imam, tako da to nije kritično.
 
Kakva je situacija u MTS-u što se tiče raskida ugvora sa ugovornom obavezom? Je l' primenjuju penale koji su povoljniji za korisnika (isplata razlike do sada ostvarenih "pogodnosti" - tj. razlika između pune pretplate i one sa popustom) ili ne? U poslovnici pominju samo staru varijantu - da se plati sve do isteka ugovorne obaveze.
 
Vaze pravila kao i za svakog drugog opeeratora, koliko god da se prave neuki i da ne znaju sta mislis i koji je vazeci zakon. Ako nece razumno da postuju zakon, kao sto je @Jericho napisao, ukljucis RATEL i odjednom progledaju i znaju koji zakon se primenjuje.
 
Gde mogu da se vide ta pravila? Mislim, da znam šta da im poturim pod nos ako (tačnije - kad) počnu da se prave blesavi.
 
Da donekle odgovorim sam sebi, i za slučaj da nekome zatreba.
Odgovor MTS-a na mail u kome sam pitao za razjašnjenje šta naplaćuju:
"Poštovani,

Zahvaljujemo na obraćanju.

Imajući u vidu da ste prilikom zaključenja ugovora ostvarili pravo na povlastice definisane uslovima odabrane kampanje, kao i da za navedeni ugovor nije istekao minimalni period važenja, raskid ugovora može biti realizovan samo uz obračun naknade štete zbog prevremenog raskida ugovora, u vidu zbira preostalih naknada do isteka minimalnog ugovorenog roka ili u visini popusta na proizvode/usluge i saobraćaj koje ste ostvarili na osnovu ugovora.

Zahtev za obračun naknade štete možete podneti ovim putem (potrebno je da nam dostavite broj telefona, ime, prezime), pozivom na broj kontakt centra 0800/100-100 ili u najbližoj poslovnici."

Dakle, u poslovnici ili nemaju pojma ili namerno lažu.
 
Ja otplatio iPhone na 6 rata po 30 i kusur hiljada, ostao ugovor na 24 meseca samo sa pretplatom. Imam li pravo da raskinem ugovor pre vremena sa ovim drečavim bugarima?
 
Ja otplatio iPhone na 6 rata po 30 i kusur hiljada, ostao ugovor na 24 meseca samo sa pretplatom. Imam li pravo da raskinem ugovor pre vremena sa ovim drečavim bugarima?

Po zakonu, možeš da raskineš ugovor, a jedino što bi morao da im platiš je razlika u orginalnoj ceni paketa i ceni koju si plaćao tih 6 meseci. Ukoliko nisi dobio popust na pretplatu (obzirom na činjenicu da si uzeo telefon), onda ne bi trebalo da im plaćaš ništa.

Proveri detalje ugovora (cena paketa koju plaćaš vs orginalna cena paketa) i eto ti odgovora. Moja pretpostavka je da ne moraš ni dinara da im daš...
 
Ma takvo im ime, bugarsko... Znam da je od onog pokojnog Čeha.
 
Pozdrav ljudi, imam neka odredjena pitanja vezano za raskid ugovora. Mozda tekst bude malo duzi, al nemojte zameriti :)

Problem datira vec mesecima, iskreno do tada nisam imao problema sa njima (SBB) sto se tice konekcije(nije da nije bilo zamerki ,ali bar je bio konstantan). Internet je u pitanju, pre tog nekog odredjenog vremena ping mi je skocio za 10 i desava se da skace i vise u nekim trenutcima sto me jako iritira. Igram igrice od kojih zavisi i stabilna konekcija kao i ping, sto implicira da mi je jako bitno sve vezano za isto. Da ne ulazim u preterane detalje, zalio sam se mnogo puta, ali uglavnom telefonskim pozivima i jednom pisanim mail-om gde su oni meni rekli da im dostavim pingovanje iz cmd-a sto sam i uradio. Uglavnom, nisu resili nista.

Sad ljudi trebaju mi neki adekvatni odgovori, posto sam pravno apsolutno ne strucan i ne znam kako ovo funkcionise. Da li postoji bilo kakva mogucnost da raskinem ugovor sa njima bez bilo kakve naknade-odnosno penala. Nisam imao nikakav 'promo' period, ali imam 1500 dinara popust na paket za vreme ugovora, mada to ne pise nigde u ugovoru, zato sto imam neki njihov nazovimo trafo na kuci koji vuce struju.
Da li to moze da mi bude izlazna karta? Da kazem neki glup razlog, da vuce dosta struje recimo. Sve u svemu najbitnije mi je da prekinem sa njima, na koji nacin nebitno, ugovor imam jos tacno godinu dana. Samo ne zelim da se sudim sa njima, odnosno da sam ja u pitanju, mozda bi se sto se kaze i cerao sa njima. Ali ne vodi se internet na meni, a ne zelim da uvlacim kevu u celu tu zbrku...

Koje su mi sve mogucnosti? I unapred hvala na odgovorima :)
 
Nevezano sad za pravnu stranu ali mislim da sve provajdere zabole za variranje pinga , nije da ih brnaim posto cu se vrv i ja resiti sbb-a do septembra ove god. Uglavnom ce svi da se vade na to da je sa njihove strane sve ok, nigde ne pise da ti garantuju dobar ping, a stabilan ping zavisi dosta i od kvaliteta servera na kojem igras tako da i da predjes u neki drugo tabor nisi spasen ni postedjen problema sa pingom. Cisto da se ne zaletis pre vremena
 
  • Like
Reagovanja: dsa
Po zakonu, možeš da raskineš ugovor, a jedino što bi morao da im platiš je razlika u orginalnoj ceni paketa i ceni koju si plaćao tih 6 meseci. Ukoliko nisi dobio popust na pretplatu (obzirom na činjenicu da si uzeo telefon), onda ne bi trebalo da im plaćaš ništa.

Proveri detalje ugovora (cena paketa koju plaćaš vs orginalna cena paketa) i eto ti odgovora. Moja pretpostavka je da ne moraš ni dinara da im daš...
A cena telefona uz paket vs maloprodajna cena telefona?
 
Nevezano sad za pravnu stranu ali mislim da sve provajdere zabole za variranje pinga , nije da ih brnaim posto cu se vrv i ja resiti sbb-a do septembra ove god. Uglavnom ce svi da se vade na to da je sa njihove strane sve ok, nigde ne pise da ti garantuju dobar ping, a stabilan ping zavisi dosta i od kvaliteta servera na kojem igras tako da i da predjes u neki drugo tabor nisi spasen ni postedjen problema sa pingom. Cisto da se ne zaletis pre vremena
Pa to onda nisu pruzene usluge kakve se prestavljaju pre potpisivanja ugovorne obaveze? Pa video sam razliku sve u svemu, dosta je bolje na mts optici, nego na sbb-u, doduse nemam sbb optiku...
Sto se ping-a tice, on je sastavni deo konstantnog interneta, isti ne moze biti konstantan ako mu ping skace. Doduse ne znam koliko to surferi na internetu mogu da primeti, ali mi koji igramo igrice sigurno primecujemo... (ne kazem konkretno za tebe) generalno mislim :)

Da li moze jos neko da mi pomogne, ima li kakav nacin? Sta se desava sa ovim programom sto se izbacuje iz 'asortimana' programa, da li na osnovu toga mogu da se pozovem? Neki csb reality izbacuju 16 maja. Ili da probam da se pozalim na taj trafo sto imam? :D
 
veruj mi da sam pre dosta godina i izlaskom csgo-a itekako bio bitku sa sbb pingom 😁 mozda da probas da odes do poslovnice da se raspitas oko raskida pa ako ima tacaka koje ti ne odgovaraju da konkretizujes pitanje pa mozda se i javi neko pravno potkovan. isto iz svog iskustva znam da kod provajdera radi i kurta i murta pa se i razlikuju informacije kako koga od zaposlenih kontaktiras , nazalost. pa mozda najbolje da ti crno na belo daju uslove raskida.
skoro sam u mts temi pisao svoje iskustvo kako ne mogu da imam net veci od 20mbs a posle moze optika , moze sve samo da se javim - tako da kod nas moze sve a i ne mora kao po obicaju...😅
 
Skok pinga za 10 je neozbiljan razlog za raskid ugovora, cak i da ti bilo koji provajder bilo gde u svetu garantuje ping - a ne radi to nijedan. Ako ti je skocio sa 5 na 15, to je i dalje odlican ping. Ako je skocio sa 100 na 110, nikad i nije bio sjajan da bi se uopste osecala razlika.
 
A cena telefona uz paket vs maloprodajna cena telefona?
Telefon moraš platiti u celosti. Provajder će da ti traži sve što treba da platiš (po punoj ceni, naravno), minus ono što si već platio. Naravno, niko te ne sprečava da se cenkaš sa njima.

Pre dve ipo godine sam imao problem sa Telenorom (nisu poštovali ugovor, isti sam raskidao, potpisivao ponovo, pa ponovo raskidao) a imao sam pametni sat vezan za taj ugovor. Pretili su mi da ću morati da im platim sat po punoj ceni ukoliko raskinem ugovor, na šta sam im ja rekao da mi ne pada napamet da im plaćam nešto po većoj od dogovorene cene, jer za raskid ugovora su isključivo oni krivi. Rekao sam im da jedino što mogu da uradim jeste da spakujem sat u kutiju i isti im vratim, a oni meni vrate sve pare koje sam do tada dao. Naravno da im to nije bilo prihvatljivo.

Kompromisno rešenje na kraju je bilo da sam potpisao treći ugovor, pod specifičnim uslovima (uslovi koje nisam mogao da odbijem). Cena sata je ostala neizmenjena.

Ako uspem da nađem (pisao sam na Benchu o ovom iskustvu), podeliću link.
 
Poslednja izmena:
@adachi
Pa upravo je to i meni problem, csgo. Imam ping 50+ kao da igram iz KINE, a serer nemacki... dok je na mts optici izmedju 25 i 30. Ne znam sta cu, nesto moram uraditi povod ovoga. Da probam da se zalim na taj trafo, ili da cekam neki program da se izbaci iz programske seme? To sam procitao ovde da mozes odmah da raskines ako se izbaci program.

@Jericho
Nisam mislio da odem sa razlogom skok pinga za 10, zato i jesam dosao ovde da pitam ako neko moze da mi pomogne.
Elem, koju god aktuelnu/popularnu igricu da igras ni na jednoj nije ping 5-15, posto nema nijedan hostovan server u Srbiji(moze da se desi neka nebitna igrica).
A za ovo drugo izvini, ali nisi u pravu. Imao sam ping izmedju 35 i 40 do pre 2 meseca recimo, sada imam izmedju 50 i 55. Oseca se preozbiljna razlika na konkretno igrici koju ja igram, a to je pomenuo sam csgo i generalno, na tim pucackim igricama se itekako oseca razlika u pingu 10-15 ako ti je pritom veliki ping. Evo recimo izmedju 50 i 65 je preogromna razlika, na 65 pingu se javlja delay u igrici, ali da ne ulazim u tu tematiku dalje... samo zelim da se posavetujem sa nekim o mogucem raskidu ugovora!

Pozdrav i hvala na odgovorima :)
 
Sry za dupli post, ne mogu prosli da editujem. Malo sam gledao njihov site i naleteo na ovo?


02.03.2022 15.03

Promene u programskoj šemi​




TV kanali AXN i AXN Spin, kao i AXN katalog u Video klubu od 31. maja više neće biti deo naše programske ponude.

AXN kanal dostupan je od Start paketa, dok je AXN Spin deo Hit i Extra paketa na EON, D3 i Total TV platformama.
 
Ne mozes se u maju pozvati na promene iz marta, 30 dana je rok za to. To da "pojacivac signala vuce struju" ce demantovati ciframa (verovatno red velicine 10-20 W) - uostalom, on ce ostati kod tebe i vuci struju i dalje, jer su ti popust dali zbog drugih korisnika koji zavise od te instalacije. To moze da ti bude karta ako ne zele da raskinu (bez penala), da trazis da demontiraju opremu.
 
  • Like
Reagovanja: dsa
ta vest za AXN ima nekoliko verzija. prva (originalna) je kraj marta, sledeća je kraj aprila, a sadašnja je kraj maja. u SBB temi je spomenuto da AXN verovatno ni neće biti izbačen iz šeme
 
  • Like
Reagovanja: dsa
@Jericho
Aha, nisam znao to da je rok 30 dana.

Izvini, nisam te najbolje razumeo. Mislis da mogu da zatrazim raskid ugovora zbog tog trafo-a? Da odem da pitam da raskinu bez penala, ako nece da se pozovem na to? Onda ce mi promeniti cenu paketa na standardnu, da li mogu i to da iskoristim? Ili da samostalno skinem taj trafo, pa da cekam da dodju da uzmu svu opremu :D

@momsab
Nisam pratio forum ranije, dok nisam poceo da imam problem, tako da ne znam sta se diskutovalo. Samo zelim da raskinem ugovor sa tom bagrom i pokusavam da nadjem resenje za to... :)
 
@ZeeGerman
Као бивши оштећени корисник ИКОМ-а кога су преузели одавно размишљам да ли да тужим или не СББ(али нисам најбоље па ме мало и мрзи).
Ако се одлучиш за суд, од мене можеш да добијеш гомилу скринова, слика висећих каблова, њихових памфлета које нису испоштовали, пар имејлова, сведочења итд...
Иначе не надај се снимљеном разговору, бришу их јако, јако брзо(мени су само уважили(након преслушавања и потврде да сам ја у праву) да сам у праву у вези задњег који сам имао буквално у месецу одласка у пословницу) и то након што сам им рекао да имам све спремно за тужбу...

@dsa
Ако те не мрзи пошто има милион страница, прочитај тему СББ генерална дискусија(бар задњих 50-ак ,-) )

@momsab
Добра, опуштајућа, питка серија, додуше боља када се гледа без реклама ,-)
Надам се да ће је завршити ове сезоне, јер глумац не постаје млађи, а види се да им понестаје идеја - боље добар крај, него кварење серије, као што су многе до сада упропастили.
 
@Boemstari omašio si temu 😉 a najavljena je 5. sezona (u toku je 4.)
 
@ZeeGerman
Као бивши оштећени корисник ИКОМ-а кога су преузели одавно размишљам да ли да тужим или не СББ(али нисам најбоље па ме мало и мрзи).
Ако се одлучиш за суд, од мене можеш да добијеш гомилу скринова, слика висећих каблова, њихових памфлета које нису испоштовали, пар имејлова, сведочења итд...
Иначе не надај се снимљеном разговору, бришу их јако, јако брзо(мени су само уважили(након преслушавања и потврде да сам ја у праву) да сам у праву у вези задњег који сам имао буквално у месецу одласка у пословницу) и то након што сам им рекао да имам све спремно за тужбу...

Vidi, ja nemam nameru da ih tužim. "Skuplja dara nego mera". Ne vidim šta bih time mogao da postignem. Poenta je samo da dobijem raskid ugovora na njihovu štetu (štetu u smislu da ja ne moram njima ništa da plaćam, ne zanosim se ludim idejama da mogu da isteram da oni meni nešto plate).

Prošle nedelje sam bio malo zaludan, pa sam razmenio nekoliko mailova sa njihovim (SBB) kontakt centrom. Naravno, ponavljaju jednu istu mantru (kao i svaki drugi kontakt centar) o tome kako su "sve stvari jasno definisane ugovorom i opštim uslovima". Poslednji mail su izignorisali (bar do sada nisu odgovorili), a u tom mailu sam ih pitao ko i kako će meni biti šteta nadoknađena za sve ono što oni nisu ispoštovali :giggle:

U međuvremenu, pisao sam RATEL-u. Prosledio svu dokumentaciju, mail prepisku između njihovog kontakt centra i mene, itd - pa sad čekam. Stvar je u tome što oni (SBB) u svojim mailovima nedvosmisleno priznaju da imaju tehničkih problema. Verujem da je to sasvim dovoljno. Moja očekivanja su da ih RATEL "napiči" i da će naposletku odustati od bilo kakvog potraživanja i da će potvrditi raskid ugovora bez ikakvih dugovanja (obostrano). Dosadašnje iskustvo sa RATEL-om mi govori tome u prilog. Nekoliko puta sam se do sada obraćao RATEL-u u prethodnih 6-7 godina i svaki put sam bio u pravu i svaki put je RATEL intervenisao u moju korist (dva puta zbog Telenora, jednom zbog VIP-a i čini mi se jednom zbog SBB-a ili mts-a - nisam siguran 100%). Nemam razloga da mislim da će sada biti drugačije, jer sam apsolutno siguran da sam upravu.
 
@dsa 2017-e sam raskinuo ugovor sa SBB-om tako sto sam se preselio u zgradu u kojoj je kablovski provajder bila Posta NET, pa SBB nije imao mogucnosti da mi pruzi uslugu na novoj lokaciji, i ponudili su mi raskid ugovora bez penala, a isteklo je 5 od 6 meseci promo perioda od 1 din mesecno. E sad, fazon je u tome sto nisam bio prijavljen ni na jednoj od te dve adrese, niti su oni izlazili na teren na novoj adresi, pa ne znam tacno sta nekoga sprecava da izmisli da se seli. Takodje ne znam da li se nesto od tada promenilo, ali mozes da razmislis o toj opciji.
 
Nazad
Vrh Dno