Šta je novo?

mts Banka

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Kada bi banke krenule da dodaju dvosmerne bankomate sa evrima, prepolovile bi se gužve u ekspoziturama. Ali ono što se događa jeste da se broj ekspozitura smanjuje, a ništa se ne menja po pitanju bankomata. Kod mene u bližoj i daljoj okolini svi bankomati samo mogu da izbacuju dinare, tako da klijenti koji hoće da podignu i uplate evre i dinare moraju da čekaju red u ekspozituri. Ovo je posebno problem za radnike koji čekaju da uplate pazar, izgube pola života čekajući u redu.

Meni Račun Plus za sada odgovara, pa čak i nakon što mi povećaju održavanje na 250 din, ali bilo bi lepo kada bi podigli kvaliet usluge.
 

Prva beskontaktna transakcija DinaCard-UnionPay karticom​



Narodna banka Srbije obaveštava javnost da su, u okviru saradnje Narodne banke Srbije s kartičnom šemom iz Kine UnionPay International, koja je uspostavljena na inicijativu guvernera Jorgovanke Tabaković, izdate prve kartice DinaCard-UnionPay i izvršena prva beskontaktna plaćanja, odnosno prve beskontaktne transakcije na prodajnom mestu karticom DinaCard-UnionPay u prihvatnoj mreži DinaCard.

Navedena beskontaktna plaćanja realizovana su u okviru pilot-produkcije koju zajedno sprovode Narodna banka Srbije, UnionPay International i Banka „Poštanska štedionica”, a koja podrazumeva izdavanje ograničenog broja kartica s funkcijom beskontaktnog plaćanja i realizaciju transakcija plaćanja i podizanja gotovine.

Realizaciju projekta podržala je i AIK banka, kao prva banka prihvatilac koja je omogućila transakcije karticama DinaCard-UnionPay na svojoj prihvatnoj mreži, odnosno svojim POS terminalima i ATM uređajima, kao i kompanije-procesori koji pružaju usluge navedenim bankama.

Na ovaj način korisnici Dina kartica do kraja ove godine imaće na raspolaganju tehnologiju beskontaktnog plaćanja, kao i mogućnost da navedenom karticom plaćaju i podižu gotovinu u inostranstvu, u preko 180 zemalja i regija širom sveta, dok će u Republici Srbiji korisnici moći da plaćaju i podižu gotovinu na svim prodajnim mestima i bankomatima, kao i drugim Dina karticama. Navedeno unapređenje, uz najniže troškove za obradu tih transakcija za sve učesnike, omogućiće da Dina kartica i dalje ostane prvi izbor i trgovaca, i korisnika kartica.

Banka „Poštanska štedionica” je prva banka koja je izdala karticu DinaCard-UnionPay, a ostale banke veoma su zainteresovane za izdavanje ove kartice. Da bi sve banke izdavaoci počele masovno da izdaju navedene kartice, neophodno je da prihvatna mreža (mreža POS terminala i ATM uređaja) na teritoriji Republike Srbije bude osposobljena za njeno prihvatanje, a aktivnosti na tom planu, koje su s obzirom na veličinu ove mreže veoma opsežne i složene, takođe su u toku. Očekuje se da će do kraja tekuće godine banke izdavaoci krenuti s masovnim izdavanjem zajedničke kartice DinaCard-UnionPay.

Narodna banka Srbije će nastaviti da sprovodi aktivnosti usmerene na unapređenje funkcionalnosti nacionalne Dina kartice za dobrobit svih korisnika Dina kartica, trgovaca i tržišta u celini.


 
Banka „Poštanska štedionica” je prva banka koja je izdala karticu DinaCard-UnionPay, a ostale banke veoma su zainteresovane za izdavanje ove kartice
Očekuje se masovno izdavanje ovih kartica svih banaka do kraja godine kako kažu u najavi ove vesti. Krećem sad kao dežurni kritičar, ali ako sagledamo samo malo situaciju...

Nije problem ovde u izdavanju i da zaista bude do kraja godine, a znamo unapred da će taj rok biti probijen - glavna muka kod nas je dostaviti te kartice na adresu i u filijale samih banaka u čemu je baba Poštanska neprikosnoveni rekorder sa prosekom od 2 meseca od trenutka izdavanja do trenutka kada klijent preuzme karticu gde god to bilo...

Nadam se da ostale banke neće slati Poštom ili ne daj Bože kurirskim službama, jer ne zna se koje "preduzeće" je gore po ovom pitanju.
Bolje da angažuju Glovo, Wolt, Potrčka, bar je kod nas dostava hrane od početka korone doživela ekspanziju i ne zna joj se kraj.

Tako da je lepo što se unapređuju stvari, ali kod nas svakodnevni problemi idu pod tepih. Logistički recimo kao preduslov za sve ovo.

Prvo su sve banke izdale i još uvek izdaju desetine hiljada Dina kartica koje će biti zamenjene za nepunih godinu dana kako kažu. Ovo sve košta naravno. Da li se neko zapitao da li je ovo totalno nepromišljen (ili jaaako dobro promišljen) potez, jer sa Kinezima nije ovo juče dogovoreno, ko zna koliko dugo se to dogovaralo i znalo za to. Čak i ovde ima klijenata baba Poštanske kojima Dina još uvek nije izdata...

Druga stvar je što očigledno postoji problem u dostavi tih kartica ne na adresu klijenta već i u samu filijalu banke. Ne mislim ovde samo na svoje iskustvo već i ko zna koliko još ljudi kad same operaterke to potvrđuju, dakle svi oni dobro znaju za problem i niko ništa ne preduzima. Najiskrenije bolje da ovo odrade braća Kinezi pošto je Union Pay njihov, em će to da odrade u rekordnom roku i taman pošalju sve kartice u paketu sa sledećim kontigentom vakcina, odeš po vakcinu i preuzmeš karticu na licu mesta, problem dostave rešen 😉.

Ja sam juče pokupio MC iz Erste banke, a iako su mi prethodno najavili da su obe kartice stigle u banku, postoje ipak "tehnički problemi" sa karticom, pa moraju da je reizdaju ponovo...

Tako da je tragi-komično kako se kod nas radi, prvo štancaš bez grama mozga, štancanje je još uvek u toku, štancaće sve banke masovno tek ove nove u najavi, a onda kad krene havarija sa dostavom svega toga, pa makar bilo i u filijale samih banaka. Znači ko zna koliko su iskoštale postojeće Dina kartice, koje će očigledno biti zamenjene, samo da pogledamo koja količina plastike je tu bačena, a da se neko zapita koliko sve to košta i ko to sve plaća, krenule bi strašne glavobolje...
 
Na bankama je da li i kakav modul će primeniti, što se tiče izdavanja Dina UPI kartica. Većina koja bi zamenila nacionalnu, izdavaće ih posle isteka ili novim korisnicima. Ne verujem da bi bilo koja od njih postupila kao Halk kada je marta 2020. otkazala sve kartice i poslala nove Dine sa čipom uz Visu. Čak se i Komercijalna tiho povukla iz Discover sistema, tako da iste važe do isteka, a novoizdate Dinacard Klasik su nacionalne.
 
Možda će banke poništiti fizičke Dina kartice i izdati svima digitalne. 😁
 
  • Funny
Reagovanja: uji
Ovo je sjajna vest, ali mislim da ce proci dosta duze do najavljene realizacije. Nema sanse da banke koje su vec izdale DINU sa rokom vaznosti 5 godina, te kartice pre isteka zamene za nove. Ja sam, recimo, roditeljima penzionerima pre par meseci otvorio osnovni racun u Mobiju i dobili su petogodisnje DINE, cisto sumnjam da ce im to menjati novim. Ali zato mislim da ce, kad krene izdavanje novih, doci do masovnog "gubljenja" DINA kod onih koji imaju samo osnovne racune sa DINA karticom i reizdavanja starih za nove. ;)

Sve u svemu, ako ovo izguraju do kraja, vise nece biti opravdanja za vecinsko koriscenje VISA i MC na POS terminalima, jer je 99% problema DINE bilo odsustvo beskontaktnog placanja.
 
Ovo će ponajviše biti prednost za trgovce koji uvode tapXphone (RaiPOS) za prihvatanje plaćanja preko NFC na telefonu, a kako je i Apple Pay najavio implementaciju ovakvog sistema, za Dinu je to pun pogodak, jer dosta ljudi po bankama imaju račune samo sa Dinom.
 
Nema potrebe da "gubite" karticu mogu novu da vam izdaju na zahtev uz plaćanje naravno
I kad izgubite isto morate da platite
 
Čini mi se da Dina karticu banke moraju da izdaju besplatno iako je izgubiš. Samo što zakonom nije propisano u kom roku moraju, u slučaju PŠ izgleda da je to 2 meseca. Zato ne nameravam da je izgubim, čuvam je dok ne istekne (2024) a do tada ću da guram pare u džep Visi i Mastercardu pri svakoj kupovini.
 
  • Like
Reagovanja: uji
Gotovo sam siguran da to ne važi za gubljenje kartice.
Banke su sve samo ne naivne d bi nešto prepustile slučaju.
Mislim da ima u tarifniku
 
Čini mi se da Dina karticu banke moraju da izdaju besplatno iako je izgubiš. Samo što zakonom nije propisano u kom roku moraju, u slučaju PŠ izgleda da je to 2 meseca.
Ne izdaju novu besplatno, tj. besplatno je izdavanje i redovno reizdavanje DINE pred istek kartice (pricao sam o Mobiju), a zamena na zahtev korisnika (kradja, gubitak itd.) se naplacuje. U Mobiju cak 500 din, ali obzirom da je osnovni racun free, svakako se isplati. Uji pre pomenu da je u PS redovno reizdavanje MC-a 100 din, a po ovom sto je okacio defo za DINU je 200 din.

Za tu razliku u usluzi i funkcionalnosti kartice, to mi je skroz ok.
 
Poslednja izmena:
Pa da ispadne skuplje da si izgubio jer onda moraš platiti 100din da je objave nevažećim i plus platiti izdavanje druge 200din
 
Totalni šabanizam sa ovim našim bankama... Uplatio pre više od 1h u baba Poštanskoj određenu svotu dinara na svoj račun i novac još uvek nije legao. Više puta sam odradio ovo isto bilo radnim danima, bilo subotom bez problema i instant je novac bio na računu. Poslao sam upravo sliku uplatnice mail-om i tražim urgenciju da se ovo što pre izvrši, jer oni naravno pojma nemaju kada im je kliring, a danas je još i subota i možda mi novac čak legne u ponedeljak na sopstveni račun. Ovo je filijala baba Poštanske koja je u sistemu podrške za klijente bivše mts banke. Ista situacija mi se istina samo još jednom desila i pre NG, kada je bio radni dan kada sam ovo isto radio i pošto sam ih zvao 2x da ih napsujem, legao mi je novac nakon drugog poziva. Samo potvrđuje činjenicu da su banke kod nas totalno rasulo jer poslednja stvar na svetu koja mene treba kao klijenta da interesuje jeste što nisu sredili sistem da novac legne na račun instant nakon uplate lično u filijali banke, što je valjda normalno i logično. Kod nas je naravno to itekako diskutabilno. Fora je što i ukoliko sada neko otvori Račun Plus u bilo kojoj Poštanskoj koja ima podršku za to, oficijalni ogovor je:

"Račun plus uvek ima prefiks 360, tako da bez obzira na to kada je ovaj tip računa otvoren, za sada samo određene filijale Banke imaju mogućnost instant uplate i to na posebno izdvojenim šalterima."

I ja im kažem da ova filijala u Nišu jeste u sistemu tih instant uplata i da sam već uplaćivao sjaset puta do sada i oni naravno nemaju nikakav odgovor na to sem da mogu samo da proslede dalje i urgiraju da se ovo reši. Dodatno je sada pri uplatama neophodno popuniti papirnu uplatnicu što pre 3 nedelje recimo nije bio slučaj kada sam zadnji put uplaćivao već su mi tada tražili kao i uvek do sada ličnu kartu i MC karticu. Sada kažu da moram sam sebi da napišem uplatnicu da se počastim, a da pri tom ne počastim njih ;) . I na kraju ja opet počastih njih i sada čekam na svoj novac...

Sa druge strane recimo Erste banka ima bug da ne uključuje automatski 3D Secure Code za MC kartice. Jutros platih nešto online i lagano sve prođe bez ovog iako sajt ima ovaj dodatni stepen zaštite i više puta sam plaćao MTS MC karticom gde mi je uvek tražio OTP kod. Morao sam i Erste da zovem da bi oni ustanovili da mi ovo nije uključeno pa su mi danas sredili to.

I tako, generalno ništa novo u Srbistanu, nego eto bar kad je glupavo vreme i dok čovek završava posla po gradu, nije problem da se napiše koji mail ili okrene po koji broj onako rekreativno...
 
@m_antic87 citam ovu temu redovno i zanima me zasto sa svim tim problemima ne predjes u neku drugu banku eto ima banaka koji nide relativno isto za slicne novce recimo kombinacija RF iRacun+ erste devizni pogotovu dok je RF davala fizicki karticu.
 
Ja se iskreno prvi put susrećem sa tim da ijedna banka (pa i Erste) može selektivno da isključi 3D Secure, kada sam bio ubeđen da je to od 2017. postalo obavezno i gde god da sam bio, već od 2015. kod AIK-a to se podrazumevalo.
 
@pm.me Zato što sam već prešao, ali svuda ima situacija za podeliti. Šta da radim kad neke banke ne rade subotom uopšte poput Erste u Nišu. Tamo sam prešao jer imam godinu dana bez održavanja, a tamo dodatno imam i devizni bez održavanja već godinama. Ovo mi je trebalo da uplatim i obavim nešto u toku dana i samo ukazujem na to da i najprostija uplata na sopstveni račun može da bude problematična... Srećom nije mi bilo hitno, ali su šabani samo takvi. Uskoro zatvaram svakako. iRačun mi ne odgovara jer džaba je džaba kad imam jedan bankomat na pola sata pešaka... I pisao sam o svemu tome u detalje kao i obično 😉

@uji Kao što vidiš, nema pravila, Erste ti ladno na telefonski zahtev uključuje 3D Secure i to 20-ak min. nakon poziva i zaista ovo sada provereno radi. A, zašto to nije po defaultu aktivno jer mi je bilo aktivno u okviru Omladinskog na MC pre 100 god. to ni oni sami ne znaju kako su mi danas rekli.

P.S. I pored interneta, računara i spejs šatlova, telefonski poziv je i dalje najmoćniji alat na svetu, pa makar i za aktivaciju 3D Secure-a ako ne za mnogo pametnije stvari😎
 
Poslednja izmena:
Pa da ispadne skuplje da si izgubio jer onda moraš platiti 100din da je objave nevažećim i plus platiti izdavanje druge 200din
Tako nekako. Prvi put vidim ovo u PS da se naplacuje "naknada za oglasavanje kartice nevazecom". Ja navikao na elektronske banke, Mobi i mts, udjes lepo na nalog, trajno blokiras karticu i gotovo. Nema "oglasavanja" ni naplate, odmah trazis drugu.
 
Isto je bilo dok je bio i MTS, pisao sam ja o tome jer sam hteo da zamenim karticu kojoj je ostecena antena.
Blokiras u aplikaciji i trazis zamenu i tada i sada.

Cak je sada zamena jeftinija nego sto je bila.
 
Poslednja izmena:
Pre je zamena bila 300 din. dok je bio mts. Ali nije bilo potrebno nikakvo oglasavanje kartice nevazecom. Blokiras, narucis novu i platis. Kontam da je ovo sad u PS "oglasavanje kartice nevazecom" njihova interna stvar, sa kojom klijent nema nista, osim sto mu za to skinu 100 din.
 
Mislim da je bilo 350...

nevazecom objavljujes samo ako izgubis,
ako menjas samo je "blokiras" i zatrazis novu.

Zato kazem da su bankari namazani i o svemu su razmisljali.
 
Ne secam se, nisam siguran da je objavljivanje kartice nevazecom bilo obavezno u mts-u u slucaju gubitka. Ja sam majci jednom zamenio MC karticu u mts-u. Dizao joj penziju na Intezinom bankomatu i ***** zaboravio da uzmem karticu, posto je to jedan od onih glupavih bankomata gde prvo izbacuje novac, pa onda karticu, a ne obrnuto. Ja lepo uzeo novac, okrenuo se i otisao. Onda su mi u korisnickoj podrsci rekli da nije problem da se kartica vrati kad ovi isprazne bankomat, ali da ce morati ona licno da dodje da je podigne. Posto je invalid, to je bila prevelika je*ada, pa sam odustao i pokrenuo reizdavanje, a karticu sam trajno blokirao online. Iako je kartica tehnicki izgubljena, niko me nije pitao za razlog reizdavanja. Nova stigla regularno.

Cak i sad u slucaju gubitka, ne vidim zasto bi oglasavao gubitak, blokiram je i trazim novu. Nisam ja ni mislio da je zamena u slucaju gubitka besplatna, nema logike da bude besplatno nesto sto je izgubljeno greskom klijenta, to je banci najsladji novac.
 
Trač sa teme na redditu (ne znam da li je dozvoljeno linkovanje), bilo bi dobro ako ima neko ovde mogućnost ovo da proveri. U svakom slučaju zabrinjavajuće je ako je istina, depoziti su osigurani ali nemam potpuno poverenje u agenciju za osiguranje depozita i koliko bi dugo čekao na isplatu depozita. Kao što nemam potpuno poverenje u druge državne ustanove. Opravdano ili neopravdano.

Sad je jasno zašto je zakonom zabranjeno rezidentima Srbije da poseduju bankovni račun u nekoj stabilnijoj državi. 😁
 

Prilozi

  • shaaaaredView.jpg
    shaaaaredView.jpg
    98 KB · Pregleda: 73
  • sharedVfffafaiew.jpg
    sharedVfffafaiew.jpg
    154.4 KB · Pregleda: 72
Kad su prestali da rade autokonverziju iz evra u dinare? Na istom računu imam evre za slučaj da potrošim dinare, sad mi je stigao sms da sam u minusu 250 din.

edit: dobio sam odgovor
-----------
Poštovani,
Naplaćeno Vam je održavanje tekućeg računa za prethodni mesec u iznosu od. 250,00rsd, isto se uvek naplaćuje sa dinarske partije.
Neophodno je da konvertujete devize u dinare kako dinarska partija ne bi bila u minusu.
 
Poslednja izmena:
Valjda zato Komercijalna uslovno rečeno i prepušta klijente Poštanskoj, jer u manjim mestima gde gase poslovnice, mahom preostaju još samo pošte. Ako naši urade nešto slično projektu HPB Banka u pošti, pošto se iz očitih razloga ne promoviše Račun plus, onda će to biti ta priča.
Autokonverziju su verovatno od skoro prestali da primenjuju, ali ovo je bolje da potvrdi neko ko je bio u istoj situaciji.
 
Koliko se secam i ranije nisu skidali devize ako niste imali dinare za odrzavanje.
Ja tako redovno odlazim u minus.
 
  • Like
Reagovanja: uji
Malo je neprijatno kad zaredom stignu 2 poruke.
U jednoj piše da je na računu ostalo preko 100000 dinara, a u narednoj da sam u minusu 250.
 
Nisam koristio karticu, niti plaćao sa TR.

Imao sam na avista deviznom evre koje sam kupio u online menjačnici pre par meseci, ne znam da li tu ima neka veza sa TR i održavanjem istog, uglavnom, te evre sam oročio u januaru za mizernu kamatu i ovi mi skinu 250 za održavanje!

A najbolje što sam ostavio nešto oko 160din i sad sam u minusu. Kada bih pokrio taj minus, opet bi mi naplatili 250 i za februar, a inače ne nameravam da koristim, osim ako ne bude neke uplate.
 
Po meni je to pravilo za sve banke koje posluju u Srbiji. Mislim da je agencija za osiguranje depozita i dalje nedovoljno dokazana jer do sada nismo imali iznenadnu propast neke veće banke u državi. A ako je trač istinit onda očigledno je da ne postoji dovoljno transparentnosti u kakvom su stanju.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno