Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Jedno glupo pitanje- narucio sam 14.08. zbog popusta, a npr sve ce da mi stigne u sredu 25.08., datum ce biti kad su stigle sluske ili pre zbog popusta?

Bice ti sa popustom.

Meni se jednom desila "neverovatna" stvar da sam napravio porudzbinu od par proizvoda na vikend akciji i onda hteo da promenim jedan kad je akcija istekla... Vidim cena niza i ja zovem da vidim je l su napravili dobru zamenu, kazu zamenili smo vam artikal po akcijskoj ceni koja je vazila kada te pravili originalnu porudzbinu.

Ja u fazonu ko bi rekao da ce se desiti nesto pozitivno neocekivano hah.
 
U pitanju je mikser, čija se ispravnost može proveriti za 5s, jer ne može ni da se uključi kako treba. Nije neki finansijski gubitak za mene, a za njih je to presitno da bi se služili ovakvim smicalicama. Niti je proizvod skup, niti je dijagnostika komplikovana, ali izgleda da Gigatron ima neku poslovnu logiku koja mi izmiče.

Zimus sam imala manji problem sa njima u vezi rokova isporuke , kada sam kupila online tehniku i platila unapred. Nakon toga sam posumnjala da se u Gigatronu nešto promenilo i to značajno nagore, u odnosu na period od pre nekoliko godina. Sada sam sigurna u to.
Ja bih vratio nazad, i rekao da ne vraćaju opet neispravno.
 
@CountMike

Žalio sam se povodom ovoga Tržišnoj inspekciji baš zbog Gigatrona, i kao odgovor sam dobio da podnose prijavu protiv njih radi kršenja člana tog i tog zakona tog i tog.

NEMOJTE ŠIRITI DEZINFORMACIJE MA FORUMU DA JE NORMALNO DA KUPAC U OSAM DANA NE ZNA KAKO ĆE MU BITI REŠENA REKLAMACIJA.

Ja ne znam da li imate interes što tako pišete ili su vas zaista u to ubedili. Oni krše zakon!

Naravno, nemoj ovu poruku primiti kao bilo kakvu optužbu, ne mislim ništa loše, ali jasan je zakon. Kupac mora da zna da li mu je reklamacija prihvaćena ili ne u tih 8 dana. Oni to krše jer ti šalju odgovor automatski, i ti onda ne znaš da li da kupiš na drugom mestu drugi uređaj ili da čekaš da ti ovaj postojeći poprave možda.

Šta sam ja radio. Oni su mi tako generički odbili reklamaciju za grejalicu za koju je mene bolelo uvo. I ja sam to prijavio tržišnoj inspekciji, i ono su se saglasili da je to kršenje zakona. A to je nešto što većina vas neće prijavljivati, kao ni ja sa većinom mojih stvari, ali sam ovo prijavio jer sam od te grejalice digao ruke. No, da živimo u zemlji gde je sve po zakonu, ne bi Gigatron i Tehnomanija mogli da rade ovo.
 
Poslednja izmena:
Evo, da ne bude da samo pričam koješta. Ovo je taj pasus koji je bitan.

1629798679404.png

A ovo je član 56 stav 7:
Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori potrošaču na izjavljenu reklamaciju. Odgovor prodavca na reklamaciju potrošača mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije. Rok ne može da bude duži od 15 dana, odnosno 30 dana za tehničku robu i nameštaj, od dana podnošenja reklamacije.

Voleo bi ako bismo mogli da stavimo tačku na ovu temu, i da se svi složimo da ovo bezobrazno ponašanje nije samo bezobrazno, već je i kršenje zakona. Iako niko od nas nema ništa praktično od te činjenice, zavlačiće oni nas ovako do daljnjeg nevezano od toga šta bilo ko od nas pojedinačno činio, ali nemojmo pričati kako zakon nije dobar - barem po ovom aspektu.
 
Meni poslali jednu od tih famoznih generisanih poruka da bi ispoštovali rok od 8 dana za odgovor: "Vaša reklamacija nije prihvaćena, ali u cilju održavanja dobrih poslovnih odnosa prosledili smo vaš uređaj ovlašćenom servisu na dalje testiranje." Otišao do radnje i rekao: "Prihvatam vašu odbijenicu reklamacije, vratite mi proizvod (i ako su i sami zaposleni u podršci utvrdili da se radi o neisparavnosti i oni mi ispisali opis kvara prilikom slanja u taj Nepo). I kreće igranka... vođe smena, poslovođe i sl. uporno teraju svoju priču kako treba da pročitam poruku gde mi LEPO piše da uređaj ide dalje na testiranje dok ja njima uporno govorim da ja PRIHVATAM njihovo odbijanje reklamacije i da mi vrate proizvod (jer ako je reklamacija odbijena uređaj je ispravan). Šta ću ja dalje raditi sa uređajem je moja stvar (nezavisno veštačenje, inspekcije, popravka o sopstvenom trošku i sl.). Oni ne mogu da mi vrate uređaj jer "ide dalje na testiranje", ja ga tražim nazad jer PRIHVATAM odbijanje reklamacije. Dva dana natezanja, zvali policiju jer ne želim da izađem iz radnje pošto čekam proizvod nazad kome je odbijena reklamacija ali oni ne mogu isti da vrate jer ipak ide "dalje"
🎪
. Policija dođe, vođa smene potvrđuje da sam korektan, ne pravim problem samo ne želim da izađem jer čekam proizvod (koji ne mogu da mi vrate
😁
)! Drugi dan nakon nekih 5 sati natezanja šalju mi novi email gde mi je reklamacija PRIHVAĆENA i da su poručili zamenski uređaj. Zovu me telefonom i mole me da im odgovorim na taj e-mali. Ja naravno neću jer onda kreće igranka od novih 30 dana i sl. I dalje insistiram na prvoj SMS poruci i E-mailu gde mi je reklamacija odbijena i tražim proizvod nazad. Opet brojni telefonski pozivi i natezanja (svi ljubazni i uviđajni osim onog malog vođe smene od prethodnog dana koji zvao policiju). Epilog: Posle razgovora sa, predpostavljam nekim hijerarhijski višim službenikom, nude mi novi proizvod, odmah, tu u radnji. Razmišljam da li da istrajem i dalje insistiram na ONOM istom što mi odbiše reklamaciju ili da prihvatim ovaj novi. Ali umoran sam i ja i oni nedužni zaposleni jer me gledaju već osam sati, nikom nije prijatno. Uzgred, reč je o nekoj tastaturi
😁
. Supruga gleda sve vesti, čeka "Beogradsku hroniku", lista društvene mreže da vidi da nisam slučajno negde "on-line", dete čeka tastaturu da nastavi neki profi turnir... Uzimam (nevoljno) novi proizvod i pozdravljam se sa zaposlenima i opet napominjem, svi prijatni (osim onog malog šefića), ne mogu da grešim dušu, možda i nasmejani ispod onih maski!. .... Rekoh sebi, ipak neka "pobeda" potrošača protiv sistema. Računa se...
😉
 
Izbegli su kaznu, naravno da su srećni.

Nego, ne reče šta je bilo kad je došla policija i objasnila im se situacija?
 
@Gazu

Nemoj molim te da vičeš i nemoj ti da širiš dezinformacije jer pretpostavljam da nisi pravnik.
Niko na ovom forumu ne brani prodavce ali oni vešto koriste rupu u Zakonu o zaštiti potrošača. Njihov generečki odgovor je u skladu sa članom pomenutog zakona koji si citirao, drugim rečima odbili su ti zahtev na šta imaju pravo. Međutim oni su "toliko dobri" da će razmisliti još jednom…bla…bla…bla
 
Nije baš tako jednostavno.

Reklamirana roba je vlasništvo potrošača. Odbijanjem reklamacije od strane trgovca, taj reklamacioni postupak se završava. Trgovac, dakle, raspolaže tudjom svojinom mimo ovlašćenja slanjem na "dodatna ispitivanja" i onemogućava potrošaču da koristi svoju svojinu odredjeni vremenski period nakon završetka reklamacionog procesa.
 
Izbegli su kaznu, naravno da su srećni.

Nego, ne reče šta je bilo kad je došla policija i objasnila im se situacija?
Nista, dosli 5 minuta pre zatvaranja. Videli da je sve mirno i otisli. Mada, bili malo na strani tog malog poslovodje u stilu "sto maltretiras decka?" Pa on je tu trenutno zastupnik "firme" s kojom imam problem. Sto su mi slali email i SMS ako nemaju proizvod da vrate? Trazili mi licnu kartu, ja dao,. Ja njima neki zapisnik o dolasku. Rekli "ne treba nista". Policija stvarno bila korektana.
 
@RazbojNick

Apsolutno si i pravu, na moru sam pa ne kucam detaljnije. Poenta mog posta je da možeš da ih tužiš ako ti se ne sviđa njihov odgovor, ali većina će sačekati još "malo". Oni svakako "poštuju" zakon…
 
@boki78
Izvinjavam se zbog utiska da sam vikao. Al pazi, u mom slučaju je i tržišna inspekcija utvrdila nepravilnost, šta ti više treba. Eto ti gore, cropovao sam ti deo njihovog odgovora. No dobro, neću te ništa ubeđivati. Preveslali su te poslodavci i ubedili da su još i u pravu. Pa ako je tako kao što kažeš, a taj pasus je isti barem već 5-10 godina unazad, zašto i ranije nisu trgovci postupali kao što sad rade...

I u pravu su i ovi što kažu da trgovci ovako neovlašćenu zadržavaju tvoju imovinu. Pa šta da ti odbiju reklamaciju, a i to se dešava? Zar ti ne bi bilo bolje da ti odmah vrate poluispravan proizvod koji ipak možeš kako tako da koristiš, a ne da ti ga vrate tek posle 30. dana... (Jer ne šalje se na reklamaciju samo uređaj koji totalno crkne, a neku reklamaciju ti odbiju i pod nekim glupim izgovorom.) U slučaju da će ti se reklamacija odbiti, bespravno zadržavaju tvoju imovinu, ako bude prihvaćena - oni tokom tih 20 dana raspolažu tvojim novcem. Dodatno, ako ti odbijaju reklamaciju, možda bi hteo što pre da ga dobiješ nazad kako bi se dalje borio za pravdu. Ma, ne dao Bog nekome da ima problema pri reklamiranju nečeg skupljeg poput televizora, laptopa, telefona i sl. u Tehnomaniji, Gigatronu i sličnima...

A o pravnicima da ne pričam, ne znaju ni da koriste pravilno reč "odnosno", i razne druge stvari,🤣 a iz čega proističu mnogi dvosmisleni zakoni i pravilnici. Sad kao treba biti pravnik da bi umeo da pročitaš sa razumevanjem član nekog zakona koji je pisan na srpskom jezikom.😁

Pravna država malo sutra.😎
 
Ne brine me popust, nego datum na racunu kad sam uzeo robu, posto sam uzeo i laptop, pa ako bude nekih problema da mogu da ga vratim, zbog 14dana.
 
Nebitan je datum na računu, tvojih 14 dana počinje teći od dana isporuke, ne od datuma na računu.
 
Ko kupuje malo skuplje stvari za kucu ili stan od tehnike ludnica gde kupiti, posto je veci novac u pitanju. Mozda je najbolje preko kako idu stvari.
 
Ja sam čuo od par ljudi da je za kućnu tehniku trenutno ok Tehnomedija (nikako Tehnomanija) ali nisam lično kupovao još uvek kod njih...
 
Ja potvrđujem na konto dosadašnjeg iskustva sa njima, od kupovine veš mašine, frižidera, miksera i blendera pa do nekih IT stvarčica. 😄

Mislim pozitivno iskustvo računam kao ono koje prođe bez negativnih, u smislu da se rokovi isporuke ispoštuju, da roba bude uredna, i da potom tokom garantnog perioda nema nikakvih problema.

Mada mislim da kod nas ne postoji savršeni prodavac jer uvek ćeš negde da pročitaš neko negativno iskustvo, jer se generalno uvek takva mnogo više spominju nego pozitivna koja su jelte podrazumevana.
Samo mislim da je razlika što za neke možeš da čuješ nešto negativno a za druge slušaš svako malo.
 
Nego, imam jedno pitanje...

Kada nešto naručiš online, i tamo gde može izabereš umesto dostave opciju preuzimanja u prodavnici, je l se to računa kao online kupovine ili kupovinana licu mesta, odnosno da li i tada važi onih 14 dana za povrat?
 
Davno se polemisalo oko toga, koliko se sećam zaključak je bio da se to računa kao online kupovina
 
Pa i meni nešto nema logike da se računa kao online kupovina a opet sa druge strane je nelogično da bude opcija u sklopu online kupovine.

Mislim ako ja naručim robu da je preuzmem onda su moguća dva scenarija

1. Da me tamo čeka spakovana porudžbina sa već otkucanim računom, odnosno ugovorom o prodaji na daljinu. To bi onda trebalo da se računa.
2. Mogu na licu mesta da mi otkucaju artikle i samo da dobijem fiskalni.

E sad ne znam kakva je praksa, meni pod 1 ima više smisla, ali i 2 ima logike hah.
 
Ja sam čuo od par ljudi da je za kućnu tehniku trenutno ok Tehnomedija (nikako Tehnomanija) ali nisam lično kupovao još uvek kod njih...
Поменута компанија(прва):
купио тамо скоро један кућни уређај - има више у другој теми. На сајту писало тачно да имају један уређај на стању, девојка која се јавила на главни телефон изузетно љубазна, упутила ме да позовем директно продавницу и питам да није изложбени примерак, да нису случајно продали за то кратко време итд. Девојка која се јавила на тел у продавници идентично љубазна, проверила све, да је то тај уређај да нема грешке, да није изложен, да је цена ок и питала ме да ли хоћу да резервишем да покупим у радњи. Ја рекао могу сутра или прекосутра оставио податке(никакво плаћање) она рекла ок и то је то. Мајстор подигао уређај рекао да су сви били коректни, проверили све са њим још једном, помогли му да утовари и то је то. Уређај ради, изгледа лепо нема никаквих проблема(наравно почетни утисци јер сам тек узео).
Не памтим када сам нешто слично доживео код нас.
То наравно не мора да значи ко зна шта, треба дуже времена да раде, али ето, кад је неко већ поменуо да и ја надодам позитивне утиске.

PS Овај @Street је лепо горе написао један пост који сам лајковао, али ми је некако сумњив јер је у њиховим бојама ;)
 
Pa i meni nešto nema logike da se računa kao online kupovina a opet sa druge strane je nelogično da bude opcija u sklopu online kupovine.

Mislim ako ja naručim robu da je preuzmem onda su moguća dva scenarija

1. Da me tamo čeka spakovana porudžbina sa već otkucanim računom, odnosno ugovorom o prodaji na daljinu. To bi onda trebalo da se računa.
2. Mogu na licu mesta da mi otkucaju artikle i samo da dobijem fiskalni.

E sad ne znam kakva je praksa, meni pod 1 ima više smisla, ali i 2 ima logike hah.
Ja sam on-line kupovao dosada samo u Gigatronu. Uvek sam naglasavao da cu robu preuzeti u radnji i u kojoj. Koliko se secam roba stoji na pultu i kad dodjem oni kucaju fiskalni ja platim i to je to. Da li postoji i ova varijanta pod 1 to ne znam.
 
Meni je nesto u secanju da nije tako
Istu sam dilemu imao i koliko se secam zakljucak je bio da se to ne tretira kao online kupovina ...🤔
Moguće da grešim, u takvim raspravama svako tera na svoju vodenicu pa zaključke izvlačimo sami 😀

Onako nekom logikom, ako se porudžbina izvrši i uplati online, nema smisla da se ista tretira drugačije u slučaju preuzimanje robe u radnji
 
Ako si platio online, onda nema nikakve dileme da li si kupio online,
diskusija moze da se vodi jedino oko placanja u radnji.

realno nije kupovina na daljinu kada si ti robu video i nakon toga platio.
kupovina na daljinu podrazumeva da nisi video to sto si kupio.

kako god, vecina prodavaca ce i izaci kupcu u susret i racunati kao kupovinu na daljinu cak i kada robu naruci on line i plati u radnji
narocito radnje koje su orijentisane na online prodaju.
 
Opet ću napisati:
Ja uvek pošaljem mail sa upitom da li oni to smatraju online kupovinom ili ne?
Onda imam pisani dokaz ako smatraju.
 
Ja sam on-line kupovao dosada samo u Gigatronu. Uvek sam naglasavao da cu robu preuzeti u radnji i u kojoj. Koliko se secam roba stoji na pultu i kad dodjem oni kucaju fiskalni ja platim i to je to. Da li postoji i ova varijanta pod 1 to ne znam.

Aha... Onda to ne bi trebalo da je online ako ti plaćaš robu na licu mesta i dobijaš fiskalni.

Ali zato ako si već platio online i preuzimaš robu, onda ispada da bi u tom slučaju trebalo da se računa kao obrađena online porudžbina.

Mislim nije toliko bitno izvan tih 14 dana, nego je pomalo konfuzno.

Znam da je po definiciji kupovina na daljinu ona obavljena izvan prostorija prodavca, a tom definicijom ako ti platiš online pa pokupiš, kupovinu si obavio izan prostorija, ali ako plaćaš kešom e onda si kupovinu obavio u okviru prostorija.
 
Nisam siguran, ali smatram da kada porucis online i pokupis uredjaj u radnji isto se smatra kao kupovina na daljinu, jer ti stize na E-mail racun + u radnji dobijes fiskalni i garanciju i cena je kao za online kupovinu (manja). Druga je stvar, ako samo banes u radnju i hoces da kupis nesto, cena je uvek veca, nego da si porucio online.
Pocetkom januara ove godine kupih graficku karticu rx 6800 xt u "Imikom" i pre mesec dana graficka prestala da radi. Nisam bio u mogucnosti ranije da je odnesem i tek juce nazovem ja njih da pitam kakva je procedura oko garancije, jer je fiskalni njihov, a davalac garancije je "Ewe" i oni mi lepo daju broj da pozovem ove iz ewe. Ja ih pozvao, dogovorio se sa njima i odneo je na reklamaciju. Pitali su me da li zelim popravku ili zamenu za novu, ja naravno rekoh novu, sada me samo interesuje da li dobijam novu garanciju ukoliko mi zamene graficku (mislim da bi trebalo zbog seriskog broja) ili se garancija nastavlja na staru ili se dobija novih 3 god. koliko je kartica i bila u garanciji?
Evo samo da javim kako se zavrsilo. Posle nedelju dana su mi javili porukom na mob. + na E-mail da mi je reklamacija prihvacena i da mogu da podignem novu graficku. Danas otisla tetka i uzela. Ne dobija se novi fiskalni, nego nova garancija na novih 3 god. i 2-3 papira kao dokaz da je kartica zamenjena. Kartica potpuno nova, neotpakovana. Svaka im cast, a mislio sam da cu morati da se natezem sa njima.
 
Poslednja izmena:
Ako si robu PLATIO ONLINE, ti od kupovine ne možeš odustati u radnji i predomisliti se, nedvosmisleno je kupovina na daljinu.
Naručivanje i plaćanje u radnji ostavlja prostor za interpretaciju, pa ga ne treba ni koristiti ako se želi prostor za predomišljanje od 14 dana.
 
Ali retko ko ima online procesor plaćanja da bi to funkcionisalo, već je kod većine jedini način da se nešto kupi na daljinu, da se poruči i plati pouzećem. Naručivanje online i plaćanje u radnji ne može da se tretira kao kupovina na daljinu, jer kupovina i nije urađena na daljinu, već u radnji.
 
Vrh Dno