Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

ja to najvolim, divljanje po adi/stazi sa zikom na 85%, ali zato mozak (dodushe bosanski :D) radi 110%, mega sam oprezan :D
 
#154 - Poreč do Červara
Evo rešenja ako vam nedostaju more i sunce u ove hladne i kišne dane. Poreč me je skroz iznenadio. Prema pričama i preporukama po Internetu, Rovinj je centar turizma u zapadnoj Istri. I svakako je fantastično mesto, ali definitivno sam stekao utisak da je Poreč ipak i veći i posećeniji i uređeniji i da se više razvija. Pritom je bliži većini zanimljivih lokacija i u blizini ima mnogo više mesta za obilazak nego Rovinj. Nisam proverio da li je jeftiniji. No, dalja vožnja uz obalu je fantastična.

 
Zvuči zanimljivo, pa sam znao da ne može biti istina. ;) Dakle, to nije gps uređaj, nego Bluetooth. Upari se sa telefonom i pronalazi značku unutar dometa koji je... nije ni važno, jer je neupotrebljiv. S druge strane, koristi nešto što su demoni pakla zvani PR nazvali "crowd gps". Kako kažu sami tvorci, značka emituje BT signal koji može da pokupi bilo koji telefon i prosleđuje ID zajedno sa GPS lokacijom u TrackR centralu, pa oni znaju gde je značka. Dakle, da bi se nešto lociralo, u blizini moraju da postoje drugi telefoni. Osim toga, ja sam siguran da na tim telefonima takođe mora da bude pokrenut TrackR program. To ne pominju, pa sam siguran da je tako (demoni pakla). Čak i sa obećanim trajanjem baterije od 1 godine, cela stvar je praktično neupotrebljiva za stvarno pronalaženje bilo čega i zavisi ne samo od apsolutne masovnosti nego još i sreće. Recimo, da niste ništa izgubili gde nema mobilnih telefona u krugu do 30 metara (a verovatno ne više od 10). Ako vam neko nešto ukrade, treba istovremeno da bude korisnik ovog sistema, da ga nađu preko sopstvenog telefona. Mislim da tolikog ******a nema ni u Srbiji.

Jedino za šta može donekle da se upotrebi jeste za upozorenje kada značka (i bicikl sa njom) odu van dometa, što bi moglo da znači da ih je neko ukrao. Pretpostavljam da je Gedža na to i mislio. U realnim uslovima, međutim, domet je sigurno manji od deklarisanih ~30 metara, što znači jako malu verovatnoću da bude od koristi. Ko je udaljen desetak (možda i svih 20?) metara, verovatno mu je bicikl u vidokrugu. Ali, i bez toga, dok vlasnik reaguje na upozorenje, vereovatno je već prekasno.

Šteta, jedna od lepših bajki koje sam pročitao. :) A demone pakla koji su bajku napisali zamišljam upravo kao Gedžin avatar.
 
Мислим да је тотално неупотребљиво.

Послато са E2303 уз помоћ Тапатока
 
Moj avatar predstavlja mene u ovom novom svetu sa svojim skorasnjim trendovima koji upravljaju planetom, gde je najbitnija stvar politika, najpozeljnija napucena usta ili starleta pored sebe u kaficu, gde data rec ne vredi nista i sve te vrednosti koje kao da nisu postojale kada sam ja bio mlad. Moj pokusaj bunta svemu tome gde sam inace nemocan, a jedini aktivan vid borbe je da pokusavam da stvorim 3 coveka koji nece imati takva merila zivljenja.
Sto se tice uredjaja naravno da mislim da treba i on da evoluira i postane savrseniji i da se modifikuje da bi se povecala funkcionalnost.
Nesto kao davac nekog signala koji je cak mozda ugradjen od strane proizvodjaca u proizvod i moze da koristi mobilne mreze ili neke primopredajnike za registraciju gde se nalazi (trzni centri, prometna mesta ...). Kada bi policija videla proizvod bez tog davaca znala bi da potice iz kriminalne radnje.
 
Poslednja izmena:
I ja mislim da to nece biti upotrebljivo, to je obican BT tag, kome je domet neupotrebljiv osim mozda u kuci za izgubljene kljuceve i sl.
Pa i na onom YT klipu su onemogucili dislike i komentare sto dovoljno govori :)

Najefikasnija sprava tog tipa su oni gps trakeri, ali i to nije mnogo korisnije, jer ukradeni bajs niko nece drzati na otvorenom prostoru vec unutar nekog objekta...i kad mu se za par dana maximum isprazni baterija bice dzaba ste krecili.

Od kad apple uredjaji imaju mrezno i gps lociranje pa je mizeran broj pronadjen, taman da ti je ukrao prvi komsija ne mozes nista...
 
Poslednja izmena:
bila je odavno tema, bezobrazne skotine na bici stazi. Majka janja je moja kineska sirena od 130 db. Skacu i iz koze, ne samo sa staze.
Sve bi drugacije bilo kad bi imali aktivnu policiju . Citao sam da su im dali skutere i bicikle i da voze leti u kratkim pantalonama. Ja ih nevideh.
A i *****i koji su napisali u zakonu da je dozvoljeno malim motorima. Zato nas hebavaju svi drhaci na harlejima, suzukijima itd. Isao sam i ja suprotno u jednosmernim ulicama ovde kod mene na Dorcolu. To skoro normalno za nas bicikliste i za normalne vozace. Nazalost moramo da racunamo na jedno 10 % populacije da nisu normalni. Meni se desilo da ide kolima u mene. Sve sam mislio, zaneo se covek. Kad je dosao do mene pogledao me bledo, mislim da je pobegao iz ludnice. Skocio sam na trotoar, al da sam bio svestan da on namerno ide u mene, pa razbio bih ga. Jednom mom drugaru se isto dogodilo od taksiste koji se jos usput cerekao. Ovaj moj provali gde ovaj ide kroz nase jednosmerne ulice, stigne ga, presece ga, baci bajs ispred kola i izudara ga od batina, vicuci mu da je to pouka za buducnost. Opet jednom mom kumu, vozio se starim pancevackim mostom, imao je 170 kg. , prisunjao mu se mali kamionet s boka uz nenormalno cerekanje vozaca i gurnuo ga u jendek. Meni pa jednom svira neki ***** iza mene u Dusanovoj, ja ne obracam paznju, jer bolje da se bojis onih koji nesviraju, a budale koje sviraju, znaci videle te. Prestize me kola hitne pomoci, koja nisu bila u akciji, al ga stigoh na semaforu. Ptam ga sto mi svira? Odgovara *****, zabranjeno vam je voziti po ulicama !? Pored njega sede, tehnicar i doktorka. Kazem ja njima ; bolje bezte iz kombija, jer ocigledno da vam je vozac lud i nepoznaje najosnovnije propise. Ko rece od nas ; UVEK MORAMO DA PAZIMO ZBOG NAS SAMIH, jer ocekujte da ce na nas naleteti od onih 10 % nenormalnih !
 
ZOBS pravi razliku između biciklističke staze i biciklističke trake. Trake su ovo što su krenuli da obeležavaju skoro (ocrtavanje dela druma) i mopedi po njima mogu da se voze, dok su biciklističke staze fizički odvojene od kolovoza i po njima nije dozvoljen saobraćaj ičega drugog osim bicikala (staza do Ade i NBG staze = biciklističke staze).

ZOBS je ok sa te strane. Loše je što policija neće ili ne želi da se bakće sa motorima na stazama.
 
Poslednja izmena:
guglaj AirZound :D
Btw, onaj "antilost" tag za bajs, ne vredi 5 para, ono treba posalti eevDejvu, sažvakao bi ih i ispljunuo za 5 sekundi :D
 
Poslednja izmena:
Ekstra stvar zvono, ali zauzima mnogo, ne na volanu nego na ramu.

Послато са GT-I9300 уз помоћ Тапатока
 
I cemu ta sirena?
Da plasis ljude po stazi?
Na kraju ce neko da se napravi pametan da pritrci i nokautira te a da i ne vidis.

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk
 
Mislim da postoji i zakonsko ograničenje u smislu sirena, odnosno buke koju smeš da praviš. A to plašenje obično izazove još veće probleme usled nepredvidive reakcije. Zato ja retko koristim i zvonce. Takođe, ako se neko povredi posle plašenja ili mu oštetiš sluh, nećeš dobro proći.

@lust U nekim zemljama biciklistima je dozvoljeno da voze jednosmernom ulicom u suprotnom smeru. Mislim da kod nas nije, ali meni se definitivno desi ako ne primetim znak. Ako i primetim znak, vozim po kolovozu u pogrešnom smeru ako je trotoar blokiran automobilima i nema zakonski predviđenih ~1,6 metara za pešake (i bicikliste). Ti ludaci koji misle kako biciklisti nemaju pravo da idu ulicom su posebna priča. A meni se par puta desio obrnut slučaj - da me pešaci teraju sa trotoara na kolovoz. I to širokog trotoara. A najviše me nerviraju pešaci koji na autobuskim stanicama bukvalno odbijaju da stoje unutar stanice i na prostoru koji je previđen za čekanje autobusa, nego obavezno hoće da budu iza nadstrešnice i stajališta, gde smetaju ljudima koji sa stanicom nemaju ništa. To mi je prvi primer ludačkog egoizma. A na nekim stajalištima, iza je ostalo tek toliko prostora da jedva prođe jedna osoba (biciklista već mora da pazi). Recimo, na Ceraku, prekoputa budućeg Lidla. A na Vidikovcu, prva stanica 23, 53, 89; stajalište ogromno, puno prostora. Ne, svi obavezno stanu iza i skoro blokiraju potpuno izdvojen trotoar širine 2-3 metra. Ja bih batinanje počeo od takvih.

@dzoni Meni je vožnja mopeda na stazi nešto najopasnije što sam ikada video. Neko se zaleti grdosijom koja je neupoerdivo teža i šira od bicikla. Em ga je teže kontrolisati, em ne staje u traku na biciklističkoj stazi, em ako te zakači po kormanu njemu ništa, a ti ćeš se teško izvući. A opet, u Vojvodini sam prvi put video tu praksu i tamo kao da je to sasvim normalno? Recimo, u NS sam video više skutera po stazama nego biciklista.

Apropo vozača, juče pričah sa likom koji pomenu situacije kada ljudi voze bez dozvole. Kao negativno, a u stvari da bude simpatično, duhovito, domišljato i sa odobravanjem. Kanda se naljutio rekoh da mi je neverovatno da zakon dozvoljava registraciju bez pokazivanja (ispravne) vozačke dozvole (a traže ličnu kartu?). Kaže, "šta ako ja hoću da kupim auto sinu?" "Pa kupi ga na njegovo ime, u čemu je problem?" Nije objasnio, ali mu nije bilo pravo. Vozači u Srbiji jednostavno imaju tu ideju da njima sve treba da bude dozvoljeno (šta god im je zgodno), a čak i ako nije, to je kul, simpatično i niko nema da pisne. Inače baš dobar dečko, ali to je ta fora - čim i normalnima dirneš u nepostojeća prava vozača... Mislim da bi mi pre dali žene (i ćerke) da im diram, nego ta "prava".
 
I cemu ta sirena?
Da plasis ljude po stazi?
Na kraju ce neko da se napravi pametan da pritrci i nokautira te a da i ne vidis.

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk

Ne za stazu nego za kolovoz kad mi izleti baja sa Audijem, da me primeti. Staviš melodiju kao ona iz interventne :D
 
Poslednja izmena:
Gledao sam klipovima, dobra je stvar to kada ti motorna vozila izlete ili nesto drugo. Legao bih na nju :D

Послато са GT-I9300 уз помоћ Тапатока
 
Ko je vozio bajs brankovim mostom, zna kakve muke su bile produžiti uzbrdo uz brankovu ulicu,
posebno proći to usko grlo trotara gde nema mesta za pešake kamoli bicikliste.

Konačno su se setili da prošire trotoar, i da obeleže bici stazu na jednom njegovom delu.


file.php


file.php


file.php
 
Pozdravljam potez. Taj cosak je bio uzasan odavno. Mogli su to i pre pocetka ove sezone, ali bolje ikad nego nikad. :)
Jos samo da spoje te staze i organizuju tako da moze biciklom da se prodje celim gradom unakrst stazama. To ce mozda ohrabriti ostale koji bi nam se pridruzili u omasovljavanju prevoza biciklom.
 
A mogli bi i da puste u saobraćaj onu zatvorenu stranu mosta. Taj deo beše širi, koliko se sećam? Ionako se tzv. Beograd na vodi počeo graditi. A i Savamala je srušena....
 
Gledao sam klipovima, dobra je stvar to kada ti motorna vozila izlete ili nesto drugo. Legao bih na nju :D
Mozes ti da lezis koliko hoces nece nista da se desi...a to se lepo vidi iz prilozenog klipa :)

Pozdravljam potez. Taj cosak je bio uzasan odavno. Mogli su to i pre pocetka ove sezone, ali bolje ikad nego nikad. :)
Jos samo da spoje te staze i organizuju tako da moze biciklom da se prodje celim gradom unakrst stazama. To ce mozda ohrabriti ostale koji bi nam se pridruzili u omasovljavanju prevoza biciklom.
te nakalemljene staze nista dobro biciklistima nece doneti...

Proteruju nas sa kolovoza da se guramo sa pesacima?

Sta je falilo na tom mestu da izvuku bici trake, red bi bio da vozaci pocnu da uvazavaju bicikliste.
valjda ce jednom da osvane i taj dan da vidimo taj znak na kolovozima, ovo sto rade je samo zamazivanje ociju.

Cemu uopste sluze te staze na brankovom mostu i kuda vode?
Jel mozes njom na karaburmu?
Jel mozes njom na kosutnjak, na avalu?
jel mozes njom na posao?

Ne mozes nigde... napravljeno da se tuda voze deca a ne za commuting.
I nadlezni na tim stazama kao korisnike vide samo decu, rolerase, majke sa bebama i setace kerova...

i ko ce za ozbiljno da razmatra status biciklista kao ravnopravnog ucesnika u saobracaju?
 
Poslednja izmena:
Dobro, postoji plan, tj. usvojen je videćemo kako će se dalje odvijati. Evo sada sa ovom
stazom kod brankovog konačno će povezati sa Pop Lukinom bicikl. stazu.


b%20trase.jpg



Nisam ni sam pobornih guranja biciklista sa pešacima na trotoarima. Ali evo imamo primere da su
po prvi put jer toga ranije nije bilo, krenuli da obeležavaju bici staze na ulicama, ravnopravno sa ostalim
učesnicima u saobraćaju. Naravno, treba tu raditi na podizanju svesti o značaju bicikala kao prevoznog a ne
samo rekreativnog sredstva.


Crnotravska

WP_20160909_18_11_51_Pro.jpg


I u Neznanog Junaka su započeli isto na sličan način sa obeležavanjem. Znači, ne ide
se na oduzimanje pešačkih staza pešacima.

Naravno sve je to još uvek iscepkano, treba vreme da prođe dok se to sve ne završi.
A onda bi trebalo po devizi "vi izgradite a mi ćemo doći" da se poveća broj biciklista, jer
trenutan broj je stvarno mali.

U Ljubljani i Beču procenat biciklista se kreće na oko 15% u Kopenhagenu čak 50% u Beogradu
svega nekoliko procenata.
 
Crnotravska

WP_20160909_18_11_51_Pro.jpg


I u Neznanog Junaka su započeli isto na sličan način sa obeležavanjem. Znači, ne ide
se na oduzimanje pešačkih staza pešacima.

Naravno sve je to još uvek iscepkano, treba vreme da prođe dok se to sve ne završi.
A onda bi trebalo po devizi "vi izgradite a mi ćemo doći" da se poveća broj biciklista, jer
trenutan broj je stvarno mali.

U Ljubljani i Beču procenat biciklista se kreće na oko 15% u Kopenhagenu čak 50% u Beogradu
svega nekoliko procenata.
Ha...bas si me obradovao ovom fotkom, deluje kao da je negde u inostranstvu slikano a ne ovde, prosto ti ne bih verovao da nisi kolega po tocku :)

kapirate razliku izmedju ovog elegantnog resenja i te nove staze na brankovom mostu?
Zar nije moglo odmah ovako da se uradi, da lepo i kulturno izgleda?

Ovako da su radili na svim glavnim bulevarima, ne bi niko postavljao pitanje o bici stazama.

A ne, oni dali staze da isprojektuje nekome ko bicikl i ne vozi, to se toliko ocigledno vidi.

Ako se vec prave odvojene bici staze one svakako moraju da budu odmah do kolovoza a ne do pesacke staze.

I te bici trake kostaju samo za farbu i dobru volju da se urade, a izgledali bi kao bike friendly grad.
 
Ja lepo rekoh pozdravljam potez i da treba da povezu ceo grad bilo stazama bilo trakama, gde sta moze da se primeni. Da moze bolje moze, ali svaka novost o poboljasnju je za pohvalu. I ja bih voleo da imamo i na magistralnim putevima trake, ali nista od toga.
Meni znace te staze i povezuju Novi i Stari Bgd i cesto prolazim bas tuda. Pozdravljam svaki novi metar trake i staze, jer samo tako cemo povezati sve delove grada. Ti bi da neko pucne prstima i za tren sve bude idealno. Pa ne moze to tako, pozdravi svaki gest koji je naklonjen biciklistima, a ne ovako.
Meni su staze savim ok za "kretanje" po gradu, da se prevezes od tacke A do tacke B. Povecava mi sigurnost u saobracaju u odnosu na saobracaj na ulicama pogotovo u spicu. Gradski bus me tretira kao kolateralnu stetu ako se ne sklonim na vreme. Bolje da se guram sa pesacima nego sa autobusima i sl. Pored puteva treba i vozacka kultura da bi se bezbedno vozilo.
Nemas svuda dovoljno siroke puteve da mogu da ukradu i za bici stazu. Pored toga na mnogima je u tom delu puta mesto za saht pa je vrlo rizicno odvojiti taj deo za bicikliste, jer bi na svakih 50m izlazili u auto traku ... Tamo gde je velika frekvencija vozila radije sam za staze, nego za trake. Trake su dobre za puteve koji nisu u centru i gde nema zutih traka, semafora, ludila od guzve. Kombinovanjem traka i malopre navedenim okolnostima drasticno se povecava mogucnost za incidente. Treba da shvatis da nisu svi vozaci bicikala kao ti, da ima pocetnika, dece, starih, neiskusnih, sporih... Gde oni da voze ako je sve namenjeno onima koji voze veoma brzo. Ja tako vidim stvari.
 
Poslednja izmena:
Ni meni se ne sviđa ovo proterivanje sa kolovoza i ta nazovi staza. To nije nikakva staza nego trotoar i autobusko stajalište, džaba im što su natakarili znak. Sve bi bilo na mestu i izgledalo dobronamerno a ne uvredljivo, da su samo proširili taj deo ovako koliko su u mogućnosti i da nisu natakarili znak. Ovako mi dođe kao ova slika. Niti sam ranije niti sad imam nameru da vozim tuda i pešačkim prelazom peko mosta kroz krdo ljudi.

narrow-bike-path-amsterdam.jpg
 
Meni znace te staze i povezuju Novi i Stari Bgd i cesto prolazim bas tuda. Pozdravljam svaki novi metar trake i staze, jer samo tako cemo povezati sve delove grada. Ti bi da neko pucne prstima i za tren sve bude idealno. Pa ne moze to tako, pozdravi svaki gest koji je naklonjen biciklistima, a ne ovako.
Meni su staze savim ok za "kretanje" po gradu, da se prevezes od tacke A do tacke B. Povecava mi sigurnost u saobracaju u odnosu na saobracaj na ulicama pogotovo u spicu. Gradski bus me tretira kao kolateralnu stetu ako se ne sklonim na vreme. Bolje da se guram sa pesacima nego sa autobusima i sl. Pored puteva treba i vozacka kultura da bi se bezbedno vozilo.
Stvar je u tome sto je to sve vec povezano, nema potrebe da bilo ko pucne prstima, sve je vec tu odavno, oni samo izmisljaju rupu na saksiji i trotoare obelezavaju u bici staze glumeci da nesto revolucionarno rade, sto em kosta, em idu pare u njihove dzepove a ni najmanje ne popravlja status biciklista.

kako ce i da se popravi status biciklista kada te sklanjaju sa kolovoza, umesto da jasno oznace da i ti imas pravo da budes tu?

jednostavnim i prostim obelezavanjem saobracajnica sto se i onako radi na godisnjem nivou dovesce do toga da neko pocne da obraca paznju na njih.

Eno gore fotke, kako to treba da izgleda, i ni jedan vozac tu ne moze da prodje i da ignorise biciklistu, samim tim kada postoje sve moguce veze u gradu ljudi ce biti motivisani da ih koriste.

Nemas svuda dovoljno siroke puteve da mogu da ukradu i za bici stazu. Pored toga na mnogima je u tom delu puta mesto za saht pa je vrlo rizicno odvojiti taj deo za bicikliste, jer bi na svakih 50m izlazili u auto traku ...
bas naprotiv, ja mislim da bas svuda mogu da ofarbaju pola metra od desne ivice, a sahtovei rupe imamo i kad vozimo automobile pa ih izbegavamo, biciklom ih je samo lakse izbeci.

Trake su dobre za puteve koji nisu u centru i gde nema zutih traka, semafora, ludila od guzve. Kombinovanjem traka i malopre navedenim okolnostima drasticno se povecava mogucnost za incidente. Treba da shvatis da nisu svi vozaci bicikala kao ti, da ima pocetnika, dece, starih, neiskusnih, sporih... Gde oni da voze ako je sve namenjeno onima koji voze veoma brzo. Ja tako vidim stvari.

Naprotiv, najvise incidenata biciklisti imaju na bici stazama, na kolovozu je to retkost, i jedino sto se desava je da vozaci nece da ustupaju prvenstvo, ali to je zato sto na bicikliste gledaju kao na uljeze kojima tu nije mesto.

Kada postoji bici traka nema vise dileme gde je mesto za biciklistu i ko tu ima prvenstvo.

Sto se dece i manje iskusnih tice, njima nije mesto na kolovozu vec na trotoaru, ili odvojenim bici stazama kao i do sad sto je bilo.
 
Poslednja izmena:
Pre svega, svaki grad ima saobraćajne gužve. Kao što Ulicom kneza Miloša vozači ne mogu da prolaze kao na autoputu tako i biciklisti ne mogu sa 40 na sat preko Brankovog mosta (često ni vozači). Red i pravila moraju da postoje (i da se poštuju) zarad sveukupnog funkcionisanja i bezbednosti. Jer, ulice se prave za saobraćaj, ne za bicikliste. Dakle, ja mislim da biciklistima nije mesto na svakom kolovozu, jer bi to drastično ometalo saobraćaj i sve dovodilo u veliku opasnost. Kao što džogerima nije mesto u tržnim centrima. U Brankovoj bi idealno bilo izgraditi zaseban pešačko-biciklistički most (kakav ima Osijek, recimo). Do tada, mislim da je najbolje za sve da to bude jedna od tačaka gde se biciklisti i pešaci mešaju. Pre bih dozvolio bicikliranje na autoputevima nego na Brankovom mostu.

Osim toga, ulice su u Beogradu uglavnom loše planirane, loše projektovane, loše građene i loše se koriste. Potrebna je sveobuhvatna reorganizacija i izdvajanje ulica koje će biti i samo za javni gradski prevoz, recimo. Pa onda da se definiše i gde nije za bicikliste, da se planiraju idealna rešenja, ali i primenjuju prelazna. A planovi će se svakako prilagođavati i menjati ukoliko se značajno poveća broj biciklista. Tako smo dobili i ovo što imamo danas. Takođe, mislim da i puko postojanje biciklističkih traka utiče na svest vozača, odnsono šalje poruku da biciklista ima i da imaju svoja prava i svoj prostor i da vozači moraju da ih poštuju isto kao i druge učesnike u saobraćaju. Zato ne samo da pozdravljam svaki metar nacrtan na kolovozu (za razliku od trotoara), nego mislim i da je od ogromnog značaja. Da li može bolje? Sigurno. Da li se krećemo u dobrom pravcu? Konačno, da.

Na kraju, ključno je to da se u svakom gradu strategija razvoja biciklističke infrastrukture postavlja tako da obični ljudi mogu biciklom da odu do prodavnice ili odvedu decu u obranište i školu, a ne za pripremu sportista ili vežbu. Tome služe biciklističke dvorane. Dakle, treba povezati sve krajeve stazama i trakama po kojima će biti relativne gužve i voziti se lagano. Ja se onda neću voziti po gradu, ali stotine hiljada ljudi hoće. U stvari, upravo je u tome poenta - u celoj Srbiji nema dovoljno zaljubljenika u biciklizam da opravdamo neku bajnu infrastrukturu. Jedini način da je dobijemo jeste da ona cilja obične ljude koji bicikl koriste zaista kao vozilo i voze se prvenstveno iz potrebe (prodavnica, škola, bioskop), a ne iz razonode ili zabave. Isto kao što reli vozači moraju da idu na posebne staze, a ne da divljaju po gradu, a i mali aviončiči ne koriste Nikolu Teslu nego sportske aerodrome. A vala, nisam video ni da mali čamci negde pristaju na isti dok kao kruzeri, a i streljane i lovišta obično nisu na glavnim gradskim saobraćajnicama.
 
Pre svega, svaki grad ima saobraćajne gužve. Kao što Ulicom kneza Miloša vozači ne mogu da prolaze kao na autoputu tako i biciklisti ne mogu sa 40 na sat preko Brankovog mosta (često ni vozači). Red i pravila moraju da postoje (i da se poštuju) zarad sveukupnog funkcionisanja i bezbednosti. Jer, ulice se prave za saobraćaj, ne za bicikliste.
Biciklisti JESU saobracaj!

To je cela sustina.

Naravno da ne treba bici traka ulicom kneza milosa, sasvim je dovoljno razumno odrediti neku paralelnu ulicu kojom moze i ona ce se koristiti, sve je to prosto resivo ako postoji volja.

Proterivanjem biciklista sa kolovoza se nikako ne resava problem.

Osim toga, ulice su u Beogradu uglavnom loše planirane, loše projektovane, loše građene i loše se koriste.
Za sta lose?
Za automobile?
Koliko god da su lose njima se moze biciklom, samo treba dati zeleno svetlo.

Na kraju, ključno je to da se u svakom gradu strategija razvoja biciklističke infrastrukture postavlja tako da obični ljudi mogu biciklom da odu do prodavnice ili odvedu decu u obranište i školu, a ne za pripremu sportista ili vežbu. Tome služe biciklističke dvorane. Dakle, treba povezati sve krajeve stazama i trakama po kojima će biti relativne gužve i voziti se lagano.
O tome i ja pricam, samo nemam pojma o kakvim biciklistickim dvoranama pricas i gde si to video i sta se tamo radi?

ja pricam o obicnim ljudima i rutama za commuting, znaci necu kolima, necu busom, hocu mogucnost biciklom da odem u svaki deo grada bez da mi neko trubi da se sklonim i da to bude sasvim uobicajeno vidjenje ucesnika u saobracaju.

Ko hoce da trenira icice van grada ili u neku sumu kao i do sad sto je isao.
Ko hoce sa decom da se provoza on ce stazom koje se nalaze duz reka i parkova lagano, kao i do sada sto ide.

A ko hoce do prijatelja ili na posao na drugi kraj grada on ide bici trakama, to tako treba da izgleda.

Primeticete da samo ovo zadnje ne postoji.
A ne postoji iz prostog razloga sto ljudi koji o tome odlucuju misle da bicikle voze samo deca, pravi muskarci voze automobile :)
Ta svest mora da se promeni.

A biciklisti smo svi mi, samo nas treba ponuditi da sednemo.
 
Poslednja izmena:
Biciklisti JESU saobracaj!
Ne. Biciklisti su DEO sabraćaja. Nipošto najbrojniji ni najvažniji. I moraju da poštuju pravila kao i svi ostali. Po meni je to cela suština.
Inače, nema uvek ni odgovarajućih paralelnih ulica. Konkretno kod Ulice kneza Miloša to bi bilo jako komplikovano. Ispod su ulice jako opterećene, iznad su jako uske, a i dalje opterećene. Zahtevalo bi mnogo opsežnije promene od pukog farbanja trake. A nisam ni predlagao proterivanje biciklsta sa kolovoza. Samo zabranu u nekim ulicama za koje treba naći drugo rešenje. Mešanje po trotoaru prihvatam kao prelazno rešenje.

"Za sta lose?"
Za dobro odvijanje saobraćaja u gradu, pogotovo na globalnom nivou. Sve se trpa svuda, pa je svuda haos. Više puta sam ukazivao nadležnima na potrebu da se na nekim mestima jasno ratdvoji npr autobuski od automobilskog saobraćaja. Nešto slično onome što si gore pomenuo, autobusi jednom ulicom, kola paralelnom (ili paralelnom). Ali džaba, još nisam ni odgovor nikakav dobio.

"O tome i ja pricam, samo nemam pojma o kakvim biciklistickim dvoranama pricas i gde si to video i sta se tamo radi?"
Biciklističke dvorane si mogao da vidiš nedavno na Jurosportu. Dvorana koja unutra ima tribine oko ovalne, nagnute staze za bicikliste. Izgleda kao recimo Naskar staza u malom. Za dvoranski biciklizam u kom se najbolje uče vožnje na hronometar i uči kako se pobeđuje taktikom u završnom sprintu. Veoma su popularne u Engleskoj, Holandiji i još nekim zemljama. Kod nas ih nema. Pokušali su da naprave mislim u Novom Sadu i čak i dobili neke dozvole šta li, ali na kraju ne bi ništa od svega. Ne sećam se tačnog razloga, a ne bih da nagađam.

"ja pricam o obicnim ljudima i rutama za commuting"
Pa u čemu je onda problem ići preko Brankovog mosta po trotoaru? Lagano, pažljivo, preći ćeš most, neće niko da te bije.
Naravno da treba imati povezane sve delove grada i super je što nadležni na tome i rade. Bila je valjda letos još inicijativa da se javnost priključi i da svoje mišljenje i predloge. Treba imati u vidu i da se Beograd nije razvijao prema biciklistima, da je razvijan haotično (saobraćajno) i da to povezivanje uopšte nije jednostavno. Pa nije ni saobraćajno dobro povezan. Što se sirene na kolima tiče, ona služi za davanje zvučnih signala iz raznih raloga. Neki je koriste i iz obesti, to je tačno. Meni lično se nije nikad desilo. Par puta kada vozač nije bio siguran da sam ja njega svestan i uplašio se da sam previše blizu, a najčešće izdaleka svirne na otvorenom putu da skrene pažnju na sebe, što ja podržavam. Inače, besni ljudi trube i pešacima i drugim vozačima. Svakako da nije prijatno, ali se rešava samo promenom svesti.

"znaci necu kolima, necu busom, hocu mogucnost biciklom da odem u svaki deo grada"
Za koji deo grada sada nemaš tu mogućnost? Na nekim mestima imaš staze, na nekima sada trake, negde moraš po trotoaru, a u većini ulica (gde nema ni staza ni traka i nisu deo autoputa ili motoputa) možeš i kolovozom, držeći se desne ivice. Sad, da prođeš kao da si predsednik države ne možeš nigde i ničim, ne samo biciklom, kako već rekoh.

"Ko hoce da trenira icice van grada ili u neku sumu kao i do sad sto je isao."
Vala, ja viđam dosta njih koji treniraju i gradskim ulicama. Ili se izduvavaju, nešto kao kardio i vežbu snage/izdržljivosti, šta li. Oni obično imaju trip da neće da idu stazama, jer im je sporo i smetaju im ljudi. Valjda bi hteli da svaka ulica ima poseban biciklistički autoput na kom niko osim njih ne bi smeo da vozi. Ok, možda ti takve nisi viđao/sretao, ja pričam iz svog iskustva.

"Ko hoce sa decom da se provoza on ce stazom koje se nalaze duz reka i parkova lagano, kao i do sada sto ide."
Tih staza uglavnom ima samo malo dalje od zgrada u kojima žive. Praktično jedina je ona od Ade do Dorćola. No, ono bitnije - tamo gde se naprave staze napravljene su da bi biciklisti išli njima i bili sklonjeni sa kolovoza. A mnogi bi i dalje na kolovoz. Kao da napraviš ulicu, a onda vozači ipak da voze kroz školska dvorišta, jer ih ulice smaraju.

"A ko hoce do prijatelja ili na posao na drugi kraj grada on ide bici trakama, to tako treba da izgleda."
Dakle, po tebi treba da imamo i staze i trake za bicikliste, ali da i dalje možemo i po kolovozu kako hoćemo? Tačnije, ako ti proceniš da je razlog za to dovoljno važan?
Ili te nisam dobro razumeo?

"Primeticete da samo ovo zadnje ne postoji. "
Ne postoji, jer niko nije gradio. Kao što ne postoje ni autoputevi, pa ih sad gradimo. I ne može preko noći. Pritom za puteve bar ima prostora, za biciklističke staze i trake često ne. Da bi se to rešilo na dobar način neophodna je ona porpuna reorganizacija koja će pritom da uzme u obzir i tu potrebu da se biciklisti prevezu u bilo koji deo grada. A kasnije i neka inicijativa da imaju gde bezbedno da ostave bicikle. Ali, sasvim sigurno niko nikada neće imati inicijativu da biciklisti u svaki deo grada mogu da stignu vozeći onoliko brzo koliko imaju snage i bez ikakve gužve. Trebalo bi izgraditi mrežu staza šrokih po 10 metara, jedno 30 metara iznad zemlje, sa sve priključnim stazama.

"A ne postoji iz prostog razloga sto ljudi koji o tome odlucuju misle da bicikle voze samo deca, pravi muskarci voze automobile :)"
Ok, smajli na kraju, ali mislim da to odavno ne misli niko osim možda nekih zatucanih vozača. Oni koji ne znaju ni zakone, skoro smo ih pominjali.
A svest svakako mora da se promeni. Samo ja mislim da su ove trake i pomenuta inicijativa za davanje mišljenja i predloga jasan pokazatelj da se stvari već menjaju. Da li bih voleo da je brže? Naravno, kao što bih voleo i da je moja igrica osvojila svet i donela mi milione. :)
 
Nazad
Vrh Dno