Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Od one blamaže sa U-lock koji se otvarao hemijskom olovkom više ne bih to ni pogledao.
Nije se u-lock otvarao hemijskom olovkom jer je u-lock vec zato sto je takva brava bila. Isto su se otvarali i kanc. stolovi i ostalo s tim tipom brave.
I...cemu sve to?

Za sta ces to da zakacis?
Opet moze bajs na rame i da odnese, ili moze da skine tocak ili da odkine to za sta si zakacio...
U svakom slucaju ako vredi ukrasti oni ce ukrasti, ako ne vredi cemu toliko cimanje oko zastite.
Pa moram nesto uzeti kad ostavim bajs na 15-20min, najvise pola sata, ne mogu ga unositi u banke, neke firme i trzne centre. Pa nek zastiti od "slucajnog prolaznika" koji slucajno nosi secice ili bonsek ili manja klesta za armaturu i ja zadovoljan.
Ako nosi brusilicu ebiga, a ako nosi ovo man-holding-bolt_~795061.jpg onda nek nosi bajs, jos cu mu i pivo kupiti!

p.s. Unutrasnje dimenzije (za u-lock) su od 105x195 za one manje do 115x230 za taj Giant. Znam i sam da je lanac zgodniji ali nailazim ili na jako lose i lagane (iste cene kao ovi u-lock) ili na skuplje ali i dosta teze i duze (cak 120-130cm!!!).

Ajde dajte neki predlog za lanac, mozda mi je nesto promaklo.
 
Poslednja izmena:
Pa nece bas biti da se skuplji Abusovi lock-ovi tako lako seku i sa vecim kljestima. Svaba je ipak Svaba i nije bezveze uvek bio dobro rangiran na testovima.

[YOUTUBE]PzTPqUivJL4[/YOUTUBE]

[YOUTUBE]_DbD84jPZAQ[/YOUTUBE]
(Mislim da je ovde testiran jedan od jeftinijih Abus-ovih modela koje se vise ne proizvodi a prosao je test)

Itd, itd, postoji jos pregrst testova...

Ono sto se ovde moze naci i najoptimalniji odnos cena-kvalitet je Abus Granit 460 a odmah za njim ide i nesto skuplji 470 model i ne treba ici na nsta slabije od toga. Model 470 je jaci i na Abusovoj internoj skali sigurnosti ali se radi i o nesto debljem profilu i mislim da je legura malo drugacija. Koga zanima, neka izgoogla detalje.
Uz neki od modela dodati i Abusovu sajlu koja se moze naci npr na Ebayu za 15-ak € i to je sasvim dovoljno za vezivanje bajka negde u gradu. Sajlom se veze prednji tocak zatim se provuce ispod sine sedista i zakaci za lock kojim je vezan zadnji tocak sve sa ramom za nesto cvrsto.
Optimalno resenje su 2 lock-a ali osim sto je udar na budzet, nezgodno ih je vuci sa sobom jer je svaki tezak preko 1kg.
Kad idem u grad poslom, nosim jedan lock i sajlu a kuci zakljucavam bajk sa 4 Abus-a i Abusovom sajlom.
Nasi pajdomani, matorci i pripadnici romske nacionalne manjine ne nose "dinamit" sa sobom vec mala kljesta i pikiraju bajkove koji nisu vezani ili su vezani bednim kineskim i drugim jeftinim sajlama tj drugim recima, pikira se plen koji moze da se ukrade za par sekundi a kvalitetan u-lock ne moze da se otvori za par sekundi.
Ako bajk ostavite na nepristupacnom, skrivenom mestu to je rizik jer neko ima dovoljno vremena i slobode da cak i sa rucnom brusilicom na miru sedi i secka zastitu ali ako je bajk ostavljen na frekventnom mestu ( ispred faxa, centar grada itd ) male su sanse da se to dogodi.
Na zastiti ne treba stedeti, zastita kosta.
 
Mozda ova novotarija :)

 
@555 Naravno da je bilo do same brave. Ipak, to je pokazalo da mnogi proizvođači ne testiraju proizvode kako bi ih testirao lopov i malo-malo, pa se otkrije neki... bag. Ili je jako skupo i teško. Postavlja se pitanje u kom trenutku pokušaj zaštite gubi smisao, ali naravno da odgovor daje svako za sebe. Ne znam gde moraš da ostavljaš bicikl, ali možda postoji drugačiji pristup problemu? Npr, ako je firma, nosiš sa sobom kesu/torbu za bicikl, skineš točkove, spakuješ, pa možeš da uneseš bajk unutra? Recimo. Ako je kratka relacija, ima onih manjih bicikala na sklapanje, staju u svoju torbicu. Itd. Ne bih ti se mešao u izbor, nego ne bih ni da ti ukradu bicikl.

Možda postoji opcija korišćenja obične sajle (moja deluje kao da je karbonska, možda i time odbija lopove? :)), ali se na nju doda žičica vezana na sirenu? Neko malo napajanje iz baterije. Ako preseče sajlu, preseče i žicu, pa se oglasi zavijajuća sirena? Standardna sigurnosna mera jeste i da bicikl ostaviš u najnižem prenosu (prva brzina), pa će teško da pobegne vozeći ga, a mnogi čak i padnu, ne očekujući da pedale "propadnu". Možda da probaš i onaj obućarski konac? :) U stvari sam potpuno ozbiljan. Taj konac rukama ne može da se prekine, pre ćeš ostati bez ruku i prstiju. A alatom za sečenje lanaca obično ne može da se preseče, jer je suviše tanak. Ali svejedno, uzmeš par metara tog konca, obmotaš nekoliko krugova oko točkova i rama, pa bi lopov morao da seče na više mesta. Itd. Naučio sam u životu da je besparica obično veoma kreativna, pa možda smisliš i nešto mnogo pametnije. Drugo je ako želiš i elegantno.

Btw, kad pomenuh da ne testiraju opremu kako je testiraju lopovi, verovatno znaš za ovo, ali eto.
Ne, nosači nisu zamišljeni baš kao zaštita, ali često ljudi stanu da odmore ili sipaju gorivo, pa neće sigurno da skidaju bicikle, nego treba da bude koliko-toliko bezbedno. Kad Thule nije ni ovako testirao, šta li je tek sa ostalima? I opet, čak i da ne uspeju da ukradu, koliku štetu na biciklu mogu da naprave? Cimne jako bicikl na kom je U-lock i možda ram već može u đubre.


 
Ma necu da dizajniram novi sistem protiv kradje vec da uzmem nesto osnovno za tih nekoliko desetina minuta koliko se ostavlja bez nadzora (posto sam poceo da ostavljam "na minut" bez ikakve brave). Imao sam ranije sajlu kod koje je slomljen kljuc u bravi pa posto je bilo hitno a bravar nije mogao da stigne, presekao sam je. Trebalo je 15min za secenje testerom i malim klestima za armaturu (ona od oko 30cm), bila debela oko 2cm... To bih odmah uzeo ali takvih vise nema, samo ove tanke oklopljene onim glupim clankovima.

Danas uzimam pa sta bude bice. Ili onaj u-lock ili nesto od ovih:
e4db51e9-a1a5-4645-92ec-449063b2b813.jpeg 50ee2df8-ae8e-4cdd-b4d7-515e35c0f7b6.jpg master-lock-sajla-90cm-x-8mm-key-cov-col-2424-655655.jpg e87f7c76-9ae2-49f3-b95f-d79b07209d54.jpg 2e95687e-2404-47c6-a870-ceba61920f84.jpg
Svi osim poslednjeg su 8x900 (poslednji je 10x1100), kod prvog mi je katanac smesan a Master Lock ima obicne zaobljene karike (ostali su cetvrtasti). Ako je neki (ili svi) bas los, onda imate par sati da me sprecite da napravim gresku. :D

@samsung:
Koliki je to lanac, 8 ili 10mm? Odlicno se drzi, posebno ako je od jeftinijih kao sto kazes.
 
Poslednja izmena:
Nema veze koliko je debeo lanac, bitan je sastav. Idealno mi bilo da je celik legiran sa hromom i vanadiumom (kod nas ovo nisam uspeo da nadjem). To su alatni celici koji mogu da se seku samo sa brusilicom. Takodje sajla je bolja nego pun materijal, teze se sece. Mada na svim ovim resenjima brava je najslabija karika. Po meni idealno kvalitetan tvrd lanac i kvalitetan katanac.
 
Ima veze, Abusov lanac od 6mm se sece relativno lako. A cak ni oni ne pisu koja je legura vec samo da je kaljen. Najbitnije je da je kvalitetno kaljen i sto deblji. Ortak je za bajs od 700e kupio brodski lanac od 12mm (ali kraci, 60cm, pa nije toliko tezak) i katanac od 50e i tako dobio vrhunsku zastitu koju nista sem par minuta secenja brusilicom ne moze preseci.

Moze i bas debela sajla, ali to nigde ne nalazim.
 
Poslednja izmena:
Koliko kila imaju taj lanac i katanac, otprilike?
 
Taj njegov brodski? Oko 2.5 sigurno. :D A ovi po radnjama su do 1.5 s tim da su duzi i uglavnom s bravom (bez katanca).
 
Ja sam komentarisao cenu tog svetla pa se osecam prozvanim :)

Evo ovo je najjeftinije sto sam nasao, daj to tvoje od 7-8$:
http://www.aliexpress.com/store/pro...eless-Control-Meilan/1850373_32378823805.html

rekoh sa laserima : http://www.aliexpress.com/item/2-La..._2&btsid=a82da587-73f1-4c12-97a2-08fa0731dd2c
nebih vodio raspravu. smisao mi je bila da je jako potrebno imati zadnje sto uocljivije svetlo ! evo ovo sokocelo od 2 dolara moze zivot da sacuva !
 
Generalno, sve je ok samo dok ne smeta ostalim učesnicima u saobraćaju. Ovi bočni laseri (po meni čista estetika) teško da mogu da se uoče sa veće udaljenosti, plus ako je neravan put (sitne uzbrdice i nizbrdice). Po meni je neko svetlo koje se vidi bar na 500m sasvim dovoljno, po mogućnosti da treperi da bude lakše uočljivo. Jer ako uzmemo da prosečan vozač poštuje brzinu od 80 km/h, kad bi te uočio na 500m ima minimum 20-25 sekundi (22,72 sekunde ako stojiš, ako se krećeš dodaje se i tvoj pređen put) da te sustigne i bezbedno zaobiđe. Naravno, ako neko ide 160 km/h, duplo manje vreme obilaženja, ali opet i 10-12 sekundi je dovoljno da se odreaguje. Sa treće strane, ukoliko neko već ide preko 160 km/h, nije na odmet izbegavati te puteve bar noću. :)
 
Кад се већ помињу ланци, некад давно су мом оцу повремено крали бицикле мада је ипак често и он био крив јер није баш увек закључавао. Када су једном исекли то чиме је закључао, отишао сам у неку гвожђарску радњу и тражио најјачи ланац ... тип је пет минута покушавао и једва успео да га пресече оним огромним подним маказама. Ланац је негде овде, могуће и у подруму па бих баш могао да га потражим, тешко да ће то неко да прецвика ... мада увек остаје варијанта са слике коју сам скоро поставио, само рам закључан за бандеру а скоро све остало скинуто. :)
 
Tako su i ovaj brodski sekli pa nisu uspeli pa su uzeli brusilicu. A quick release sam vec zamenio a ako ce bas da ponesu alat i da majstorisu, ima i pivo da im kupim.
Ne znam, nisam se interesovao o kojem je lancu rec, moj komentar se odnosio na Abusov u-lock koji je koriscen u testu.
U lock da, to je sad verovatno onaj Facilo 32, ali onaj lanac (CityChain 1010) i folding lock (Bordo X Plus) iz videa su 10000 kod nas.
 
само рам закључан за бандеру а скоро све остало скинуто. :)

"Detalj" o kom većina ne razmišlja. Potrebno je previše vremena da se lanac iseče? Lopov će ukrasti šta može ili tražiti drugi način, možda falinku u onome za šta je bicikl vezan. Jedne noći će "srediti" šipku koju stalno koristiš, nećeš primetiti i eto. Ili će srediti da ti neki klinac skrene pažnju pre nego što vežeš. Što se češće nešto ostavlja na istom mestu, pa još i u isto vreme, to je veća verovatnoća da će neko smisliti način da ukrade. Mnogima je bicikl ukraden iz hodnika zgrade gde su ga "mesecima ostavljali bez problema". Valjda misle da je krađa nešto impulsivno, a ne nešto što se smišlja mesecima (ili koliko god je potrebno). I što se prethodno i pokuša, ali vlasnik ne primeti sitne ogrebotine na ramu ili razlabavljene šrafove na gelenderu. Pritom, ne treba zaboraviti ni psihološki efekat. Većina lopova ne zna vrednost bicikla/robe. Ali, ako imaš svemirski lanac ili video nadzor, onda su sigurni da je nešto vredno. Oni ne razumeju pojam sentimentalne vrednosti, jer malo toga u životu imaju. Na CB je neko preporučio i skidanje svih oznaka sa bicikla, farbanje u neke bezveze boje i ostavljanje blata, da bicikl ne bi delovao zanimljivo. Može i da se oblepi izolir trakom na par mesta, da deluje kao da je ranjen. Pa onda staviš dve obične sajle i možda je manja verovatnoća da ga ukradu nego da koristiš skupe lance i katance. Ko bi ga znao. U neku ruku, pitanje zaštite bicikla je kao i pitanje kako zaštititi torbicu sa 700-1500 evra, koju svakodnevno treba ostaviti ispred zgrade, na po pola sata.

Opet, činjenica je da je bajk teže nositi nego torbicu. Meni je bezbroj puta zatrebalo da odem npr do Tempa ili Delte/Ušća i čak vidim da sve više ljudi ostavi bicikl ispred ulaza, ali ja ne mogu. Radije se pomučim pešice. Ne bih podneo da mi neko ukrade bajk, možda i zato što sam godinu i po dana čekao dobar primerak sa dovoljno velikim ramom. A svi znaju i koliko su bicikli skupa roba.
 
Некад давно смо остављали бициклу у улазу зграде, често и незакључану ако планирамо ускоро да идемо опет негде. Годинама је ту стајала и никад ништа. Тада су се комшије познавале и дружиле и свако би приметио да неко гура нашу бициклу. Данас је друга прича и ја избегавам свако остављање. Једино на улазу у локални тржни центар где другар који има радњу оставља, то је поред оних продаваца новина које познаје па би свако чачкање било сумњиво. Све остало избегавам, ако планирам да улазим негде на дуже, идем пешака. А кући то иде унутра и не размишљам, какве ноћи које проведе напољу. ;)

Кад год бих негде оставио и на кратко, увек сам размишљао какав је проблем да неко скине седло, незакључан точак или слично? Један покрет и све је слободно ... мислим да би требало да заменим оне тзв шрафове који се отварају једном руком.
 
za onu bateriju kupi kinesku 18600. u Bgdu, kostaju 200-300 dinara. idu od 3000-5000 mili ampera. normalno uzmi najace, ali ih odma probaj.
znaju da dugo stoje prazne pa izgube jacinu.
Samo se nadaj da imaju 5000mA. Za 200-300 dinara kod nas mozes da kupis najgori dres od baterija koji nemaju ni priblizno 3000mA, nemaju zastitu i crkavaju posle 1000 punjenja. Koristim 18650, znam sta pricam.
Ako uzimate baterije narucite lepo kvalitetne Panasonic, LG, Sanyo i pevajte.



Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
мислим да би требало да заменим оне тзв шрафове који се отварају једном руком.
Ja za sedište imam običan šraf. Prvo me nervirao, ali je zgodno opravdanje da ne prilagođavam drugima ako probaju bajk, pa da svaki put moram ponovo za sebe da ga ciljam pola sata. Sebično, ali stvarno je muka. Na točkovima, posle prvog bušenja gume bih poludeo da nemam brzopotezne "šrafove".

@baterije Ja sam po preporuci uzeo ove sa dx i... odbijam da kažem da sam oduševljen ili zadovoljan nečim što prosto radi, jer to mora biti normalno, a ne nešto neverovatno. Dakle, baterije rade. Drže dugo, rekao bih da imaju zaštitu. Do sada sigurno manje i od 100 punjenja. Inače uzeo dve u kompletu sa punjačem (može da puni dve odjednom ili pojedinačno). U lampu ide samo jedna, pa uvek imam rezervnu, ali ih tako ređe i punim (nikad ne istrošim obe u nizu, čak retko kad koristim duže od sat vremena odjednom).
 
"Detalj" o kom većina ne razmišlja. Potrebno je previše vremena da se lanac iseče? Lopov će ukrasti šta može ili tražiti drugi način, možda falinku u onome za šta je bicikl vezan. Jedne noći će "srediti" šipku koju stalno koristiš, nećeš primetiti i eto. Ili će srediti da ti neki klinac skrene pažnju pre nego što vežeš. Što se češće nešto ostavlja na istom mestu, pa još i u isto vreme, to je veća verovatnoća da će neko smisliti način da ukrade. Mnogima je bicikl ukraden iz hodnika zgrade gde su ga "mesecima ostavljali bez problema". Valjda misle da je krađa nešto impulsivno, a ne nešto što se smišlja mesecima (ili koliko god je potrebno). I što se prethodno i pokuša, ali vlasnik ne primeti sitne ogrebotine na ramu ili razlabavljene šrafove na gelenderu. Pritom, ne treba zaboraviti ni psihološki efekat. Većina lopova ne zna vrednost bicikla/robe. Ali, ako imaš svemirski lanac ili video nadzor, onda su sigurni da je nešto vredno. Oni ne razumeju pojam sentimentalne vrednosti, jer malo toga u životu imaju. Na CB je neko preporučio i skidanje svih oznaka sa bicikla, farbanje u neke bezveze boje i ostavljanje blata, da bicikl ne bi delovao zanimljivo. Može i da se oblepi izolir trakom na par mesta, da deluje kao da je ranjen. Pa onda staviš dve obične sajle i možda je manja verovatnoća da ga ukradu nego da koristiš skupe lance i katance. Ko bi ga znao. U neku ruku, pitanje zaštite bicikla je kao i pitanje kako zaštititi torbicu sa 700-1500 evra, koju svakodnevno treba ostaviti ispred zgrade, na po pola sata.

Opet, činjenica je da je bajk teže nositi nego torbicu. Meni je bezbroj puta zatrebalo da odem npr do Tempa ili Delte/Ušća i čak vidim da sve više ljudi ostavi bicikl ispred ulaza, ali ja ne mogu. Radije se pomučim pešice. Ne bih podneo da mi neko ukrade bajk, možda i zato što sam godinu i po dana čekao dobar primerak sa dovoljno velikim ramom. A svi znaju i koliko su bicikli skupa roba.

Meni su ukrali ispred stana stari, burazerov bajs. Bajs je bio u stanju raspada i to je trebalo da mu bude poslednja sezona. Kočnice su se raspadale, osovine točkova takođe, dole kod pogona je navoj skoro do kraja pohaban, da ne nabrajam dalje. No, ipak su ga dignuli. Presekli su onu običnu sajlu [ćale ju je našao na drugom spratu] i odneli. Da prijavljujem mi je bilo glupo. Neću valjda da odgovaram ako neko pogine. Inače, to se desilo u novembru, jer sam bajs vozio dok je bio miholjsko leto, a čim su stigli ledeni dani ostavio sam ga ispred vrata od stana i tako je stajao neka 2-3 dana. Jedini koji bi ga, možda, mogli ukrasti su cige koje nedaleko od zgrade imaju svoje naselje. Čak mi se jednom učinilo da jedan ciga vozi moj bajs. Sedište mi je izgledalo mnogo slično. Bajs je, naravno, bio prefarban.
 
Na točkovima, posle prvog bušenja gume bih poludeo da nemam brzopotezne "šrafove".
Малер, данас пођем у уобичајену туру, успут сретнем другара како гура бициклу ... испустила предња па лагано иде кући да види шта је. Шта да му радим, ја никад проблем са гумама нисам имао ... после десетак минута осетим да задњи точак реагује на препреке, осетим да бандаши газе. Проверим, мало више испустила гума. :( Пошто сам био близу локалног сервиса чијег газду знам, одгурам тамо, он допуни гуму али препоручи замену јер ... ипак траје више од десет година. Још се и види да се на пар места померила са бандаша ... после десетак минута чекања проверим и опет до пола испустила. Одгурам кући па сад остаје да видим како даље. :(
 
Mojima su digli dva ako ne i tri bajsa, stare dobre ponike, ćale i keva su to vozili a i ja kao klinac, uvek su bili zaključani i ostavljeni na prometnom mestu tipa parking za bajseve na autobuskoj stanici gde u svakom momentu ima barem 10-tak bajseva i non stop ljudi prolaze i uvek su sajle isečene.
Treba organizovati one "akcije" kao na jutjubu što mogu da se vide kada likovi nameste krš bajs tako da bude pogodan plen, olabave kočnice da ničemu ne služe a bajs na nizbrdici od 20%, onaj ko ga drpi bez kočnica nema šanse da se ne razbije ili onaj šoker namešten da se daljinski aktivira ispod sedišta, polomi ruku/nogu/glavu u krađi bicikla jednom i sumnajm da će ikad više razmišljati da krade...
 
@calexx
Kako moze da traje 10godina guma?
Jedino ako nisi vozio

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk
 
Па нисам ја као неки овде који броје на хиљаде километара, последњих година возим мало више, рецимо 20-30км дневно, ређе ~50, али прескочим понеки дан. Раније сам возио можда двадесетак пута у сезони, имао сам неке друге обавезе па сам мање ишао около. Углавном је то по граду, мада у последње време често идем уз и низ реку по земљаним стазама.

Како год, за сада нећу да мењам ништа и паузирам а ако се деси нешто чему се надам, онда ускоро промене. ;)

Кад мало размислим, данас сам кренуо назад до тог сервиса и у пар наврата хтео да возим али сам осетио да је премека гума ... могуће и да сам тада оштетио спољашњу јер су је бандаши нагазили и на два места се помало одваја. Пошто су уопште гуме?
 
Dovoljno jeftine da ne razmisljas o tome da li da ih menjas kad su vec toliko stare. Nesto jeftinije a prihvatljivog kvaliteta mislim da mozes da uzmes za 2000-3000din komplet i unutrasnje i spoljasnje, ne znam tacno cifre ali tu negde.
 
@Sirius9

Daj te klipove da pogledam

Послато са GT-I9300 користећи Тапаток 2
 
Predlozite mi neko kvalitetno sediste za bajs. Neko udobno i dovoljno meko, a da ne kosta previse. [emoji6]
 
Haha dobre fore :D kad pripekne kod jajca da kako beže :D
Sent from Lumia 535 using Tapatalk.
 
Vrh Dno