Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

"Mogucu" :D
 
Pohvala za Alti. Naručio sam televizor sa Emmi sajta i stigao je sa razbijenim ekranom. Odmah sam reklamirao i nakon deset dana dobio nov televizor, ovaj nije stigao kurirskom službom, već sam ga preuzeo u WinWin prodavnici u svom gradu. Da priča ipak ne prođe bez nerviranja pobrinula se Bex kurirska služba. Iako ih je Alti odmah alarmirao, oni su se četiri dana pravili blesavi tvrdeći da nisu primili nikakvu reklamaciju. Tek nakon žešćeg cimanja s moje strane, kako Bex reklamacija, tako i Alti reklamacija, kurir je napokon došao, napravio zapisnik u preuzeo razbijen televizor. Dalje je stvar išla normalnim tokom.
 
Svi sto se salje kuririma je osigurano, tako da taj televizor ide na racun bex-a.
Sigurno da nije zurio da ga preuzme :)
 
Pohvala sto si nesto kupio, to stiglo unisteno i jos si cekao deset dana umesto da ti ljube stope sto nisi raskinuo ugovor. Gde mi zivimo...
 
Haha, pohvala za šta? Za 10 dana čekanja na nov proizvod???

Eno meni u DE zamenili ploču sa blago oštećenim PCB-om za novu u roku od 3 dana. Još poslali neke silne poklon kupone vrednosti 5-10€.

Ovde kod nas bi prosečan IT retailer držao ploču 30 dana na reklamaciji, i čim bi video makar mikronsku šaru na PCB-u, bi odbio reklamaciju iste uz kez do ušiju.
 
Pa zato im to i polazi za rukom. Na 1000 kupaca, verujem da se <50 zna svoja prava kao potrosac. I opet i dalje *****avaju narod, jer im se vise isplati da zakinu 90% potrosaca, a onih 10% koji se razumeju u zakon, njima ce lako dati novo ili vratiti novac. Mada koliko vidim ovde, i to im je ponekad tesko.

Igrom slucaja dok sam bio kod frizera, pricam sa zenom, kaze, kupili ves masinu u win win-u, stigla, ceo gornji ugao razbijen, napukao. Vratio momak to, posle par dana im doneo drugu i da ona nije zagledala, ne bi ni primetila da je donji deo masine ulubljen. Momak se smorio, kaze ne veruje da se desava 2x za redom; na kraju su im vratili novac.
Ono sto verujem da su pokusali da urade je to, da su svesno poslali ostecene ves masine koje nisu prodali, pa ako prodje, super, sjajno. Posle bi bilo, to ste vi uradili, sto niste odmah pregledali robu kad je stigla.
 
^pa pisala je barbara (ako ne gresim) ovde koliko joj je trebalo da u Emmiju, tj. Altiju ostvari svoje pravo na povracaj novca kad je procenila da joj monitor kupljen online ne odgovara. Vratila ispravan monitor, oni je zavlacili maksimalno i rastegli sve razumne rokove.
 
Haha, pohvala za šta? Za 10 dana čekanja na nov proizvod???
Naravno, može i tako da se gleda. Međutim, imajući u vidu u kojem društvu živimo, zadovoljan sam što sam uopšte uspeo da ostvarim svoje zakonsko pravo. Superhik, lik koji otima od siromašnih i daje bogatima, pre trideset godina je bio humor, dobra šala, a umeđuvremenu je postao naša stvarnost. Da sam, uprkos zakonskim odredbama, (sa kojima sam se, by the way, prilično dobro upoznao za tih deset dana), kojim slučajem ostao i bez novca i bez ispravnog uređaja, bio bih frusrtiran, ljut, ali ne i iznenađen.
 
^pa pisala je barbara (ako ne gresim) ovde koliko joj je trebalo da u Emmiju, tj. Altiju ostvari svoje pravo na povracaj novca kad je procenila da joj monitor kupljen online ne odgovara. Vratila ispravan monitor, oni je zavlacili maksimalno i rastegli sve razumne rokove.

Naoružan osećajem za realnost u kojoj živimo, nisam pustio da stvar ide svojim tokom, nego sam konstantno slao mailove, a Altijevu službu za reklamacije sam zvao toliko puta da mi je tamošnja operatorka (inače veoma ljubazna i odgovorna osoba, kojoj se i ovako javno sada zahvaljujem na saradnji), na kraju prepoznavala glas.
 
Poslednja izmena:
Ali poruka mog izveštaja je bila upućena ljudima koji će se naći u sličnoj situaciji i možda će im pomoći da sačuvaju malo više živaca nego ja.
 
Od tih deset dana koliko sam čekao na zamenu televizora, četiri su otpala na preganjanje sa Bex službom, koja nije htela da pošalje kurira da sastavi zapisnik, tako da drugih šest idu direktno na dušu Altiju, što za moje pojmove nije previše. Istina i prva četiri izgubljena dana mogu se indirektno pripisati prodavcu, jer je bahati i neodgovorni Bex njihov, a ne moj izbor transporta robe.
 
Poslednja izmena:
Što se oni nisu preganjali sa BEx-om onda?
 
Tvoje je bilo samo da kazes da pociste ***nje koje su napravili.
 
Posto mi u drugoj temi niko nije odgovorio da pitam i ovde. Dobio sam zamenu za karticu u bulk pakovanju i list uz tu zamensku karticu na kome pise ime modela kartice uz opis da je dobijena u bulk pakovanju i u desnom gornjem uglu ''robno razduzenje kupca'', sto je meni malo sumnjivo, nigde nema fiskalnog racuna niti do kad imam garanciju. Serviser iz prodavnice tvrdi da je to garantni list i da imam garanciju 3 godine. U pitanju je list poslat iz "EWE''. Sad da li je neko dobio ovakav list i imao pravo na garanciju ili nesto hoce da me ushinu. Ne bih da posle dodje do problema ukoliko budem morao iz nekog razloga da reklamiram karticu. Najvise me buni naslov na papiru ''robno razduzenje kupca'' kao da oni nemaju nikakve obaveze prema meni i da je zamenom kartice garancija zavrsena iako su mi kad sam zvao EWE rekli da mi oni daju garanciju ali garantni list izdaje prodavnica a ne dobavljac. Ako neko zna nek pomogne.
 
Garantni list izdaje proizvodjac, odnosno uvoznik koji je u smislu zakona izjednacen sa proizvodjacem. Prodavac odgovara po osnovu saobraznosti robe (2 godine), a moze i vise po osnovu garantnog lista (koji izdaje proizvodjac), ili sopstvene garancije koja mora biti sira od odgovornosti za saobraznost.
Odgovor na tvoje pitanje zavisi od toga ko u konkretnom slucaju, za konkretnu karticu, daje tu garanciju od 3 godine. Ako to daje proizvodjac onda bi morali da ti predaju garantni list proizvodjaca. Ako je to neka pogodnost koju daje prodavac, onda bi garanciju morao da ti da prodavac.
 
Ok je to, ali kao sto sam napisao dobio sam od uvoznika list, ali nigde ne pise garancija kolika je, a ovo ''robno razduzenje kupca'' me buni, serviser tvrdi da je to garatni list ali cudno mi da nigde ne pise koliko je trajanje garancije.
 
Jel zna neko u kom članu zakona stoji da je prodavac dužan da u slučaju prihvatanja reklamacije kupcu vrati pun iznos sa fiskalnog računa?
 
Ni u jednom. To je u zakonu o fiskalizaciji i fiskalnim kasama.
 
Ipak nece biti potrebe za pozivanje na zakon, hvala u svakom slucaju na odgovorima.
 
Ok je to, ali kao sto sam napisao dobio sam od uvoznika list, ali nigde ne pise garancija kolika je, a ovo ''robno razduzenje kupca'' me buni, serviser tvrdi da je to garatni list ali cudno mi da nigde ne pise koliko je trajanje garancije.

Dobio sam ja istu stvar od iste firme i to je samo papir na kom ti pise novi serijski broj kartice i ostali osnovni podaci, garancija se verovatno samo nastavlja i ne dobija se nova, bar je tako bilo u mom slucaju. Kada sam slao karticu na reklamaciju poslao sam im kopiju fiskalnog a original zadrzao kod sebe tkao da se nadam da si i ti isto uradio...
 
Evo i ja da se javim sa novostima.Iz servisa su javili da je plazma otišla u večna lovišta. Tačnije riknula neka cb ili ct ploča, a nisu u mogućnosti da nabave rezervni deo,iako su ovlašćeni servis. Takođe, bez tog dela ne mogu da provere da li je i panel odsvirao svoje,te je moj zadatak da što pre pokupim lešinu iz servisa.Ok, ja već digao ruke, gledam šta novo mogu da kupim,sa što manje funkcija=keša ,a što više garancije.No pročitam u garantnom listu da je garancija 2 godine za uređaj, a da se proizvođač obavezuje na podršku za delove u trajanju od 7 godina od proizvodnje dotičnog modela.Nadjem neki besplatni broj za podršku, nazovem, javi se čovek sa tečnim srpskim, ali jako čudan naglasak, jedva se razumesmo_Objasnim stvar,on reče da mu je žao i da pošaljem mail sa tačnom oznakom dela koji je umro na adresu njihovih inženjera, pa će oni videti da li nešto može da se uradi.Na moju opasku da je podrška za model 7 godina, on mi odgovori da je to po starom zakonu,a da po novom nemaju tu obavezu ?!?Ništa,okrenem informativno tržišnu inspekciju da pitam da li imam neke šanse za oporavak ljubljenog mi tv-a, na šta mi odgovoriše da sve potanko pošaljem njima mailom, a oni će mi u roku od 60 dana odgovoriti.Show must go on !
A znate kog proizvođača izbacujem iz filtera pri potrazi za novim TV-om :)
 
Crypton? Samsung? Meni su crkli po jedan od svakog... ti da si registrovao tv, sad bi dobio nov, kako je proizvođač kriv?
 
To sam batalio,ali obavezali su se na podršku za model u trajanju od 7 godina. A ispalo je da nakon 4 godine nemaju rezervnih delova.
 
Pa dobro, to sa obavezom servisiranja ionako moze lako da se izigra na nacin da kazu, ok, moze da se popravi, ali kosta 500 evra, ti se zahvalis i kupis nov tv.

Inace, bas skoro sam imao situaciju da registrujem neki frizider koji je cale kupio za vikendicu, i to je situacija kao sa nasom birokratijom. Izmisljaju i traze neke papire koje mi nisu ni dali.

Verujem da vecina ljudi tu i odustane od registracije, pogotovo ako nisu bas najpismeniji u it smislu.

Morao sam na kraju da cimam prodavca, da oni cimaju uvoznika da mi posalju to sto fali, ne bih li mogao da registrujem mrtvi frizider.

Tako da apsolutno mogu i da poverujem da su ovde precutali da pomenu registraciju.

Ako se covek ne registruje, to je bio besplatab marketing, a ako se registruje, to kosta neke pare ove koji su produzili garanciju. Sto vise prepreka, to bolje, a tada je to bila nova fora, pa su mogli i da se prave ludi, a da kupac pojma nema kako to funkcionise.
 
i to si u pravu,ali ajde da vidimo sta ce biti.
 
Ako ste kupili nesto i pitali ste ukoliko ne budem zadovoljan -
nebitno iz kog razloga da li mogu da zamenim za drugi isti ili slicni proizvod i receno ni je da moze,
posle par otisao sam u tu prodavnicu i rekao sam da hocu da zamenim i bilo je vazi javicu vam jedan put su zvali i prave se blesavi, sta ja mogu da radim?
 
Nazad
Vrh Dno