Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Stim sto ne ide povrat iznosa sa fiskalnog nego poslednja cena tog proizvoda dok je bio na stanju
 
5 godina? Zar nije tu samo njihova dobra volja sta je sa garancijom, zakon je vec odavno zavrsio tu svoje 2 godine? (videti sta pise u garanciji)
 
Ne vraca se iznos sa fiskalnog, pricam iz iskustva i konsultacija sa pravnikom.
 
verovatno vracaju iznos koji je manji, skoro smo imali primer ram memorije 8gb od 3300din, gde je vracena cena sa racuna... da je ta memorija sad recimo 2500din, verovatno bi bilo vraceno 2500din :d
 
Ne vraca se iznos sa fiskalnog, pricam iz iskustva i konsultacija sa pravnikom.
Što znači da će možda dobiti i manje od iznosa sa fiskalnog računa uzimajući u obzir da su se te memorije prodavale i po 2.900rsd u jednom trenutku.

Iznos sa fiskalnog je jedino merodavan.
 
Ne vraca se iznos sa fiskalnog, pricam iz iskustva i konsultacija sa pravnikom.

To bi bio ozbiljan prekršaj za finansijsku inspekciju koja je mnogo gora od tržišne. Ne sme se stornirati fiskalni račun i vratiti iznos manji od toga. Prodavac može da radi korekciju cene koliko god hoće puta. Ali ako se stornira račun i pravi NI obrazac, iznos sa fiskala mora biti vraćen.
 
Ne vraca se iznos sa fiskalnog, pricam iz iskustva i konsultacija sa pravnikom.
Ovo gore može samo u slučaju umanjenja cene, ali to onda nije raskid kupoprodajnog ugovora (tj. jeste, ali tada ga prati pravljenje novog ugovora sa nižim iznosom). Kako Mikenziyu napisa, to je ozbiljan prekršaj. Takva je bila praksa do pre ~7 godina kada se, po tada važećem Zakonu o zaštiti potrošača, vraćala poslednja prodajna cena, ali odavno se ne radi tako.
 
Poslednja izmena:
Meni su pre 4-5 god u win win-u vratili iznos ne sa fiskalnog vec poslednju cenu sa stanja. Bilo je na moju korist, moguce da novi zakon kaze drugacije
 
^Zato što je do 1.1.2011. važio takav ZZP. Ja sam malo preterao sa 7 godina, ali tehnički sam u pravu, i pre 7 godina je bilo sa poslednjom cenom :D.
 
Bila je diskusija o tome pre nekoliko desetina ili stotina stranica. Potraži poruke po korisničkom imenu Bogdan.

Mislim da je u pitanju prelazni period, jer na kraju zakona (množina) uvek pišu stavovi "Zakon počinje da važi 8 dana od objavljivanja u Službenom glasniku" i "Zakon stupa na snagu i primenjivaće se od tad-i-tad" i da se u tom vremenskom rasponu na trenutne radnje (one u datom trenutku) primenjuju odredbe iz još važećeg ("starog") zakona, dok se buduće radnje, gde spada proces reklamacije, rade po novom postupku (zakonu). Opet, ovo je moje mišljenje koje ne mora da bude tačno, ali ne očekujem da će posle 9 godina neko da mi vraća poslednju ubeleženu prodajnu cenu, jer je gotovo sigurno više nema u knjigama.
 
Ovo sam vec pitao u jednoj drugoj temi vezanoj za graficke kartice ali niko nije imao konkretan odgovor, verovatno zato sto je moj slucaj ''specifican'' jer sam se ispalio pa nisam trazio potvrdu garancije za zamenu. Krajem novembra 2012 godine sam dobio zamenu za pokvarenu karticu od EWE iz Zemuna preko prodavnice iz mog grada. Uz kutiju i karticu na kojima ima serijski broj dobio sam i garantni list ali na kome ne pise ime proizvoda vec samo trajanje garancije i pecat i potpis ovlascenog lica, koji verovatno ne znaci nista bez racuna ili imena proizvoda na garantnom listu. Kad sam prodavnici jos tad kada sam dobio zamenu trazio neki papir kao potvrdu da imam prava na garanciju rekli su mi da nema potrebe za tim i da oni imaju sve potrebne podatke. Medjutim imao sam problem sa tom karticom skoro i rekli su mi da ja uopste i nemam prava na garanciju iako po zakonu imam prava na novu garanciju na uredjaj koji je drugog modela i drugog proizvodjaca sto je bio slucaj sa mojom zamenom.

Sad postoje razlicite iskustva u vezi uvazavanja garancije, neki su uspevali i sa serijskim brojem da ostvare pravo na garanciju, dok neki nisu mogli bez fiskalnog racuna. Posto ja nisam dobio nikakav racun za zamensku karticu, da li ja mogu da odem do prodavnice i da na osnovu serijskog broja na kutiji i kartici trazim da mi uvaze garanciju (naravno ako oni imaju evidenciju) ili sam se opasno ispalio sto sam im jos tad verovao i mogu da se oprostim od garancije? Da li je neko imao ovakav slucaj u vezi uvazavanje garancije?

Samo da napomenem da je razlog sto ja nisam trazio nikakav papir kao dokaz taj sto sam po sajtovima za kupoprodaju vidjao prodaje kartica sa garancijom gde su ljudi prodavali ono sto su dobili u zamenu sa papirom kakav sam i ja dobio i tvrdili da moze da se ostvari garancija. Verovatno sam se opsasno ispalio ali sta je tu je...
 
A jel se za garanciju po serijskom broju gleda samo datum proizvodnje kao pocetak garancije a ne datum kada sam ja dobio karticu ili sam je nesto pogresno procitao?
 
Po serijskom broju će u evidenciji videti kada su prodali tj. tebi dali kartu, dakle od tog dana ti važi garancija.
 
Ok, nadam se da ce moci, posto je prodavnica posredovala valjda su dali moje ime ako me nisu nekako usinuli, u svakom slucaju ici cu sutra da vidim kako stoje stvari...
 
samo da javim da su mi zamenili RAM za novi.....****s srbiju kad moras da se pozoves na zakon da bi ti odobrili pravo na zamenu....
 
Citao sam ovde, ali ne mogu da nadjem...

Sta se desava kada se telefon odnese na servis i oni kazu da ne podleze garanciji jer je kvasen, a telefon se nikada nije kvasio?

Sta zakon kaze, jel trebaju da ga poprave?
 
Zakon ne utiče na dijagnostike servisa. Radi se sudski postupak i veštačenje da se utvrdi da li je zaista tako.
Da li su ti poslali neke slike oštećenja prouzrokovanog tečnošću?
 
Nije moj nego drugaricin. Nije odnela na servis, nego sam čuo da često tako servisi otkače mušterije pa hoću da budem spreman.
Da znam na šta da se pozovem...
 
Odneo karticu sad, oni tvrde da nemam garanciju iako je nov uredjaj u pitanju, vec da ja imam zamenski list na koji ne ide nikakva garancija. One price tipa ''ako ti crkne frizider zadnji dan ne mozes ti da imas novu garanciju''. Pozvao se na zakon o obligacionim odnosima pa su rekli da ce da provere na osnovu serijskog broja kod dobavljaca da li mog imena uopste ima tamo. Sad jedino kako mogu da me zavrnu je da mi dobavljac trazi list na kome postoji potvrda zamene ili fiskalni racun koji ja nisam dobio ili da me uopste nema u evidenciji jer nisam ni imao garanciju a servis me lagao da imam...
 
Nije moj nego drugaricin. Nije odnela na servis, nego sam čuo da često tako servisi otkače mušterije pa hoću da budem spreman.
Da znam na šta da se pozovem...
Vecina servisa nema razlog da to radi zato sto ih placaju po ucinku. Delovi stizu od proizvodjaca a oni vrate neispravne.

Sto se tice kvasenja, u telefonima postoje indikatori koji detektuju prisustvo vlage. Oni mogu da promene boju i ukoliko tvoja drugarica voli da slusa muziku sa mobilnog dok se kupa pa udje para koja kondenzuje ili iz nekog slicnog razloga.

Jedino neko vestacenje i provera ima li tragova vlage na delovima telefona i ostecenja povezanih sa vlagom.
 
Ja se nadam da nece biti niceg od ovoga, ali za svaki slucaj...
Inace, ne nosi telefon kada se tusira :D

Jel bi mogao da mi objasnis taj deo oko vestacenja. Ako odnese telefon na servis i oni ga otvore i vide da je bilo vlage (ili ga same iskvase) sta ja tu mogu da uradim?
 
Nece ti sami kvasiti telefon...napisao ti je doggy sve lepo...servisima se ne isplati odbijanje garancije posto im ta dijagnostika nije placena...
Ukoliko ti je drugarica sigurna da ni na koji nacin nije prouzrokovala problem,neka slobodno odnese telefon...e sad,kako i kad ce resiti problem,to je vec druga prica...
 
Nece ti sami kvasiti telefon...napisao ti je doggy sve lepo...servisima se ne isplati odbijanje garancije posto im ta dijagnostika nije placena...
Ukoliko ti je drugarica sigurna da ni na koji nacin nije prouzrokovala problem,neka slobodno odnese telefon...e sad,kako i kad ce resiti problem,to je vec druga prica...
Bas zabavno, nema veze sto je samo na forumu na desetine ljudi svedocilo o svojim iskustvima o "kvasenom telefonu", ako ti kazes da nece, onda mora da je tako.
 
Lepo si stavio "kvasen" pod navodnike...sirok je pojam i ne treba ga shvatati bukvalno,u smislu potopljen pod vodu ili poliven istom...nazalost,garancija se odbija i zbog bukvalno kapljice tecnosti,koja mozda i nije napravila ozbiljan problem a postoji x nacina na koje je mogla da se pojavi unutar telefona a da korisnik i ne primeti...
 
Zanima me sledece: narucen je jedan proizvod preko web-a, za koji nisam dobio potvrdu da je porudzbenica primljena i koji sutradan vise nije bio u ponudi na sajtu (u porudzbenicama stoji "ne postoji vise u katalogu"). Koju ce cenu naplatiti kad proizvod opet bude na stanju- onu po kojoj sam narucio ili eventualno novu cenu kad se pojavi. Pretpostavljam da cu morati praviti novu porudzbinu po novoj ceni, ali cisto da proverim.
U pitanju je 6700k i E**i.
 
Poslednja izmena:
Pa ako nisi platio proizvod, platices po aktuelnoj ceni.
 
Vrh Dno