Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Jeste, reseno je kao reklamacija, posto mi nisu, uz robu, poslali obrazac za raskid ugovora, niti su, na moja insistiranja da mi navedu na koju adresu da posaljem obrazac za raskid (koji sam skinula sa neta) uopste nesto takvo uzeli u razmatranje, vec su me uporno upucivali na reklamaciju. Zakonski rok za resavanje reklamacije tehnicke robe je 30 dana od prijema zahteva za reklamaciju (to je bilo 13. avgusta), medjutim jos nista od toga. Po zakonu, cak i kada je reklamacija u pitanju, u prvih 6 meseci od kupovine imas pravo na popravku (uz tvoju izricitu saglasnost), zamenu robe ili povrat novca. Meni je monitor stigao 4. avgusta, tako da nije bio kod mene ni 2 nedelje (a od toga je 10 dana stajao spakovan u kutici, dok sam pokusavala da saznam na koju adresu da ga posaljem, zajedno sa obrascem za raskid). I tako ja vec vise od mesec dana rabim neki CRT koji sam skinula sa tavana :p
 
Kakav birokratski pakao... :)

Dakle povracaj novca moze da se izvrsi na osnovu raskida od strane klijenta u slucaju ispravne robe i u predvidjenom roku, ali i kao opcija za razresenje reklamacije u slucaju da se utvrdi neispravnost robe koja nije uzrokovana nepravilnim rukovanjem.

Ne vidim zasto bi uopste bio razlicit vremenski interval za izvrsenje povracaja novca jer je u oba slucaja ishod isti.
 
Vala, bas je zavrzlama. Tacno da ljude obeshrabri da se zale i da se, prilikom kupovine u Srbiji, mole Svevisnjem da im ne zapadne neki krs :)
 
I konacno se razvrzala zavrzlama. Izvrsen povrat novca, nakon 35 dana, uz obrazlozenje da je radnica is centra za reklamacije bila na godisnjem odmoru. Vala, ja vise monitor na nevidjeno ne kupujem:Klanjanje I, sto bi se reklo - ovo mi je bilo za nauk :)
 
Ah da, godisnji odmori su stari izgovor za sve sto ne radi u junu, julu, avgustu i septembru... :D
 
Od 1. juna do 31. septembra. Privatnici su takodje poznati ne samo po tome sto radnicima daju cele 4 nedelje odmora, vec im najcesce daju sve odjednom :d
 
Kao i da se nikada ne radi sa odmora, i ne organizuju zamene. :)
 
Pitanje, mozda je OT al mi je hitno pa da ne pravim novi topic:

Riknulo mi je napajanje sinoc, u garanciji je jos malo manje od gofinu dana. Lik od koga sam ga kupio mi je dao kopiju racuna ali je to napajanje kupljeno u u nekoj Alti prodavnici, Techno shop, u Cacku. Da li mogu ja to negde u Beogradu da reklamiram i gde ili moram da saljem postom za Cacak?

Nvm, to je ipak Winwin pa cu to reklamirati u nekom Winwinu u Beogradu :-D
 
Poslednja izmena:
Alti drzi ww, gigatron, pcpractic, emmi. I da kopija racuna ti je sasvim dovoljna.
 
Isti vlasnik sigurno. Kad sam bio u servisu pc practica na dokovima video sam sve to i to su mi i potvrdili. Jedino ako su prodali u predhodne 2 godine.
 
Isti vlasnik sigurno. Kad sam bio u servisu pc practica na dokovima video sam sve to i to su mi i potvrdili. Jedino ako su prodali u predhodne 2 godine.
Alti nema veze sa gigatronom. Kao sto ni comtrade nema veze sa comtrade shopom.
Alti verovatno opstaje jer mu odgovara trenutna politicka klima u Srbiji. Dosta stvari rade van zakona, da ih obidje inspekcija pola radnji bi im bilo zatvoreno, ali njih niko ne posecuje.
 
Na vise mesta se provlaci da je u vlasnistvo usao bata bez licne karte. To bi objasnilo dosta stvari, da ne kazem sve.
 
Ortak odneo mob u servis pre neki dan. Danas mu javili da su odbili garanciju jer je mob satro bio kvasen. Cim su videli da je riknula ploca i da je popravka skuplja od samog moba nakvasise indukator za vlagu i cao..
Ima li on nekakvih osnova da se poziva na zakon i preti ili nema ?
Srbija i garancije..
 
Situacija je takva da je njegova reč protiv njihove. Ono što može da uradi je da preuzme telefon, ode u neki servis i traži dijagnostiku kvara ploče, nevezano za vlagu, i to napismeno. Ako dobije pozitivan nalaz da vlaga vezu nema sa kvarom, da se s time obrati višoj instanci (praktično je uradio veštačenje). Naravno, ako originalni servis već pribeže lažiranju stanja, pre preuzimanja telefona da dobro proveri ono što može (IMEI, serijski broj,...).
 
Pitanje, mozda je OT al mi je hitno pa da ne pravim novi topic:

Riknulo mi je napajanje sinoc, u garanciji je jos malo manje od gofinu dana. Lik od koga sam ga kupio mi je dao kopiju racuna ali je to napajanje kupljeno u u nekoj Alti prodavnici, Techno shop, u Cacku. Da li mogu ja to negde u Beogradu da reklamiram i gde ili moram da saljem postom za Cacak?

Nvm, to je ipak Winwin pa cu to reklamirati u nekom Winwinu u Beogradu :-D
ne pokusavaj da ga reklamiras jer ti verovatno nece uvaziti reklamaciju...
 
Zašto da ne pokušava? Šta može da izgubi ako reklamira?
Mnogi prodavci savetuju kupce da kopiraju fiskalni račun tako da ne vidim problem reklamacije sa kopijom računa.
 
Zašto da ne pokušava? Šta može da izgubi ako reklamira?
Mnogi prodavci savetuju kupce da kopiraju fiskalni račun tako da ne vidim problem reklamacije sa kopijom računa.

Ne mislim na to..naravno da treba, nego ja a i dosta ljudi koje poznajem nisu uspeli nista od reklamacije jer je Alti uzasan sto se tice toga
 
Naravno da treba da reklamira.
Ako jedu g*vna -> inspekcija, pljuvanje i da vidis kako ce da se dovedu u red.
 
Nije ovo prvi put da reklamiram u Winwinu sa kopijom racuna nego nisam bio siguran koja je to prodavnica u Cacku. Prvo sam zvao njihov call centar da potvrdim da moze kopija racuna uz uredjaj i ona je rekla "da naravno" tako da nema problema...

Jedino sto se njima nece svideti je to sto sam ja rekao da hocu novo napajanje ili pare nazad posto mi popravka ne zavrsava posao.
 
Ne mozs to tako.
ZOZP lepo kaze da mozes da dobijes novo samo ako pokvareno ne moze da se popravi ili je vec popravljano pa se kvari opet.
 
Netačno. Pare nazad ili umanjenje cene ide tek ako ne može zamena ili popravka, tj. ono što potrošač odluči. Ako na reklamacionom zahtevu navede da želi zamenu, a oni poprave, to je prekršaj zakona.
 
ne znam dal sam pogodio temu, crko mi je sat koji je i dalje u garanciji jos 3-4 meseca, pa bi za par dana otiso da ga reklamiram , jel moguce traziti povracaj novca i ako nije, jel moguce traziti neki drugi model za manje il vise para
 
Može ako ne mogu da ga poprave.
 
ja imam problem sa gospodom iz winwin-a
pre skoro 5 godina sam uzeo EXCELERAM 8GB (2x4GB) 1600MHz DDR3 Rippler ERS303A(garancija istice u decembru) i platio je oko 3000din, jedan modul je riknuo i ja sam odneo u winwin i reklamirao
s' obzirom da ta memorija vise ne postoji na trzistu rekli su mi da moram da doplatim za bilo koju drugu memoriju tog tipa(najjeftinija je oko 5200din) ili da mi vrate novac nazad(oko 3000din koliko sam je platio)
da li ja mogu da se pozovem na neki deo zakona i zatrazim najjeftiniju zamenu memorije istog tipa(2x4Gb 1600MHz ddr3) ili mogu jednostavno da obrisem dupe sa garancijom posle par godina za memorijske blokove.....

da li mogu da se pozovem na ovaj deo zakona:

-Neizvršenje preuzete obaveze održavanja i popravke proizvoda u skladu sa zakonom, odnosno izdatim garantnim listom, daje za pravo potrošaču da traži zamenu proizvoda sa nedostatkom novim proizvodom ili vraćanje iznosa plaćenog za taj proizvod u visini maloprodajne cene tog proizvoda na dan vraćanja ili da prihvati popravku proizvoda u naknadnom roku.
 
Pogledaj moje poruke u ovoj temi, imao sam potpuno isti problem, tj. drugar, ali sam se ja raspitivao za njega ovde. Imas celu diskusiju.
 
Procitao i nisam nasao konkretan odgovor....
u sustini moram da zapretim inspekcijom i ukazem na clan zakona pa ako taj tamo koji cita mejlove bude dobro raspolozen onda mozda i dobijem to sto trazim a ako ne onda zovem inspekcijiju, a onda inspektor sam moze tumaciti zakon po njegovoj volji....
 
Zastita potrosaca kroz zakone i praksu

Ako ne mogu da ti obezbede identičan proizvod istog proizvođača, onda se vraća novac. U svakom slučaju oni ispunjavaju svoju zakonsku obavezu.
Na tebi je da posle odlučiš da li ćeš za taj novac kupiti nešto drugo ili ne.
Inspekcija ne može da reaguje ako ti je ponuđen povrat novca jer servis nije u mogućnosti da popravi/zameni proizvod.
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno