Šta je novo?
doslovno sam napisao da to što je igra tako popularna znači da se ljudima dopada. i da je taj broj ljudi nesrazmerno veći od male grupe koja ovde pokušava da progura tezu da je to što se to njima dopada zato što nemaju kriterijume.

hajde da postavimo stvar na ovaj način: 50 nijansi sive (koju ovde neko malopre spomenu) sam pročitao negde do sredine druge glave i prestao. ne sviđa mi se stil, tema mi je trivijalna, ono na šta pisac fokusira pažnju je meni potpuno nebitno. ALI skoro svom ženskom svetu u mojoj bližoj i daljoj okolini (20 - 35 godina starosti) je knjiga ne dobra nego fantastična. da li ja sad treba njih da ubeđujem da one pojma nemaju? da li sam ja u pravu uopšte kad kažem da one pojma nemaju?
ili ceca, prepopularni domaći izvođač. meni se ne dopada njena muzika, ali ona okuplja na svojim koncertima mnogo više ljudi nego bilo ko drugi. zar ja koji imam sigurno preko 200 koncerata 30 festivala i sigurno bar 1000 žurki sad treba da idem na forume gde se skupljaju njeni obožavaoci i da ih ubeđujem da su x-dream i e-clip bolji? nije li to retardirano?

pokušavam da kažem sve vreme da i ti ljudi kojima se fo3 dopada imaju pravo na to da ih niko ne proziva zbog toga, kao i da se raduju novom nastavku svoje omiljene franšize.

ili mnogo jednostavnije - meni se ne dopada novi xcom, g!!!-u se dopada. meni se dopada redguard, njemu se ne dopada. obe igre su dobile odlične ocene i u svoje vreme bile strašno popularne. da li to znači da obojica nemamo ukusa, odnosno imamo ukusa za kvalitet? kako to možemo istovremeno?
tebi se ne dopada witcher3, a svima ostalima se dopada. da li si ti zato manje kvalifikovan da ti se neka igra sviđa i da je smatraš kvalitetnom od ostalih? da li je witcher3 baš to što razdvaja iskusne gejmere od neiskusnih?

ta potreba za spuštanjem neistomišljenika je i podigla svu ovu prašinu. ako ja mogu da ne smaram xcom2 temu, zašto ova ekipica ovde ima potrebu da me pljucne kad kažem da je fo3 iskorak u pravu stranu?
 
i da je taj broj ljudi nesrazmerno veći od male grupe koja ovde pokušava da progura tezu da je to što se to njima dopada zato što nemaju kriterijume
U ovom slučaju taj broj je veći zato što mnogi nisu igrali starije falloute. Oni koji su ih igrali, ali stvarno igrali, a ne pretrčali kao avanturu kad su bili deca, imaju više kriterijume i FO3 im se nije dopao. I ovo je do sada 100x argumentovano.
Problem je nastao kada si ti na te argumente potegao da je FO3 dobar zato što ima gomilu fanova.

tebi se ne dopada witcher3, a svima ostalima se dopada. da li si ti zato manje kvalifikovan da ti se neka igra sviđa i da je smatraš kvalitetnom od ostalih? da li je witcher3 baš to što razdvaja iskusne gejmere od neiskusnih?
To znači da ja imam malo drugačije postavljene kriterijume od tih ostalih kada su rpg-evi u pitanju, mada nepotrebno kod vičera jer ni ostali delovi nisu bili mnogo bolji rpg-evi kad se malo bolje pogleda. Čak je i ovaj zadnji, iz ovog što sam do sada video, napredak u odnosu na dvojku.
 
Poslednja izmena:
mnogi nisu igrali fo1 i fo2, ali mnogi i jesu.
imaju li oni prava da im se sviđa nešto drugo u tom fo1 i fo2 od onoga što se tebi recimo svidelo a da ih to ne čini manje bitnim fanovima fallout serijala? analogno tome, ukoliko im se dopada fo3, a tebi se ne dopada, to ne znači da oni nisu u pravu, nego da su njihova očekivanja ispunjena a tvoja nisu.

u svakom slučaju, ne vidim zašto bi to što ti se nešto nije dopadalo u fo3 tebi ili bilo kome drugome dalo za pravo da spuštaš one kojima se fo3 sviđa.
 
Fanovi FO3 bi trebalo da znaju da je FO3 mnogo jednostavnija igra od prethodnika, i da su najveći gubitnici tog uproštavanja igre zapravo oni. Jer stariji delovi mogu da se igraju isto kao i FO3 + mnogo više. Ili u prevodu ako će tako biti lakše - dobili su manju porciju. I ne samo oni nego i svi ostali.
 
Poslednja izmena:
ili ceca, prepopularni domaći izvođač. meni se ne dopada njena muzika, ali ona okuplja na svojim koncertima mnogo više ljudi nego bilo ko drugi. zar ja koji imam sigurno preko 200 koncerata 30 festivala i sigurno bar 1000 žurki sad treba da idem na forume gde se skupljaju njeni obožavaoci i da ih ubeđujem da su x-dream i e-clip bolji? nije li to retardirano?
Pa da se F3 zvao, na primer, Flyin ove diskusije sada ne bi ni bilo :d
 
uruk, bas to isto i ja, od reci do reci mislim o x-comovima, ali nek se ljudi raduju, bar imaju cime da se igraju.
 
Forum pratim jos od 2000. godine ali nisam imao nekog pretjeranog razloga da kreiram profil i nesto postujem, to je vise radio moj drug koji je tada bio aktivniji na forumu, a tovji postovi vezani za Morrowind i Oblivion mislim da nisu toliko bitni u ovoj raspravi. Tako da ne znam sta to pisem na pamet?!


Moras je odigrati u svakom slucaju, ali je isto tako moras preci do kraja kako bi donio konacan sud.

Pretjerivnje je pisati takve hvalospjeve pa ne znam kakva igra da je u pitanju - pogotovo kada je mainstream naslov u pitanju. Ispravno je reci da je W3 odlican i za sada najbolja igra u OVOJ godini, ali reci da je to najbolja igra svih vremena, najsavrsenija, najkompleksnija itd. je klasican primjer kada neko podpadne pod uticaj hajpa ili taj neko nije igrao dovoljno igara u zivotu pa je prosto odusevljen.

Cuj, pratis forum jos od 2000? Ajde budi ozbiljan.

Ko god je sa mnom ulazio u raspravu zna da ja ne pusim to sto Bethesda radi, i to ukljucuje Morrowind i Oblivion takodjer. Ti da si sa mnom ulazio u raspravu oko toga, nikad ne bi pisao to sto pises.
Neces naci ni jedan post na ovom forumu gdje ja hajpujem Bethesdu i njihove igre.
Njihov open-world/exploration koncept me se svidja, ali to nikad nisu odradili kako treba.

I evo ja radim na Enderal projektu, i ljudi iz tog tima se 100% slazu sa mnom kada govorimo o Skyrim nedostatcima. I niko od nas nije pod nekim Skyrim hajpom, niti iz tog razloga koriste Gamebryo engine. Mi svi u tom timu pravimo novu igru sa tim enginom i popratnim alatima jer nam to omogucava. Nakon toga je u planu pokrenuti vlastiti komercijalni projekt/igru sa naravno drugim enginom, itd.

TW3 je kompleksan u smislu sadrzaja, i o tome govorim. On nema kompleksan gameplay kao neki stariji RPG naslovi, i od samog pocetka serijala nije to imao. Ali ja nikad PRG zanr nisam ni smatrao nesto kompleksnim. Hoces kompleksnost, igraj Norm Kogerov TOAW recimo.
Ali ovoliku kolicinu ovakvog sadrzaja nema niko, niti se neki drugi tim usudio napraviti nesto ovakvo.
U video igrama najteze je dizajnirati AI i kvestove. AI je nazalost zapostavljen u svim igrama, i tu se nece nesto bitno promijeniti. Ali velika kolicina kvalitetnih kvestova, pa ovi sto se granaju i preplicu sa glavnim uz naravno izbor/posljedice, pa open-world, itd. Gdje si to jos vidio osim u TW3?
 
Ja sam baš i govorio o kompleksnosti kvestova; različitim pristupima rešavanja, okidačima u izboru rešenja koji utiču na stvaranje reputacije, koja je opet bitna kasnije u igranju...
Teško se ovo može objasniti onom ko to nije probao, a kada se jednom proba samo se traži takav gameplay... To su one stvari koje posle određuju kriterijume.
 
@starac
:shock:
Lagano sam više nahajpovan za Enderal nego za većinu AAA igara koje čekam.
Jesi li radio i na Nehrim-u?
 
pokušavam da kažem sve vreme da i ti ljudi kojima se fo3 dopada imaju pravo na to da ih niko ne proziva zbog toga, kao i da se raduju novom nastavku svoje omiljene franšize.

Pa tebe niko i ne proziva. Kao sto ti imas pravo da hvalis igru, jer ti se svidja (iz ovih ili onih razloga), drugi imaju pravo da je pljuju, jer im se ne svidja (iz ovih ili onih razloga)
 
Kolko je ovaj benchmark osakacen, sa par podforuma gde su clanovi izuzeci.

Meni je Fallout 1/2 shit, trojka malo manji shit. Cetvorku cekam..nebitno al eto posto je to poenta teme da svako kaze sta misli iako je nevezano za naziv teme.
 
Ja sam baš i govorio o kompleksnosti kvestova; različitim pristupima rešavanja, okidačima u izboru rešenja koji utiču na stvaranje reputacije, koja je opet bitna kasnije u igranju...
Teško se ovo može objasniti onom ko to nije probao, a kada se jednom proba samo se traži takav gameplay... To su one stvari koje posle određuju kriterijume.

Tacno. I tesko je onda shvatiti kako si ti mogao spucati toliko sati na Skyrim?

Te stare RPG naslove su radili smijesno mali timovi, i nisu imali sta drugo raditi nego praviti gameplay sa puno opcija, itd.
Danas moras to balansirati sa dobrom grafikom i animacijama koji su 50 puta kompleksniji.
Moras naci tu zlatnu sredinu, a sto Bethesda jos nije napravila.

@starac
:shock:
Lagano sam više nahajpovan za Enderal nego za većinu AAA igara koje čekam.
Jesi li radio i na Nehrim-u?

Nisam radio na Nehrimu. Ali iskreno Nehrim je *******cija u odnosu na Enderal.
 
Ma jok, Djed Mraz je to napisao? Rekao si covjeku da suti jer si ti stariji, i kao znas bolje? Problem je u tome sto ne znas.
da li bi bio ljubazan da tačno quotuješ gde sam to napisao?
 
Poslednja izmena od urednika:
da li bi bio ljubazan da tačno quotuješ gde sam to napisao?

Do sad si trebao shvatiti da nemam namjeru s tobom vise raspravljati.

Nastavi tako i lako cemo to rijesiti.

To ocigledno nisi naucio se ponasati na forumu?
 
Tacno. I tesko je onda shvatiti kako si ti mogao spucati toliko sati na Skyrim?
Ne sećam se koliko sati sam igrao skyrim, ali znam da ga nisam završio. Sećam se da sam nešto jako brzo postao op i tu sam batalio. Mislim da sam samo magove završio.

Edit:
Sad sam malo tražio po starim postovima da vidim ako sam negde pomenuo koliko sati sam igrao skrymi i naletim na ovo:
IMO, te olaksice su tu zato sto je devovima tako bilo najjednostavnije da naprave, a za istu platu.
Da je ulozeno truda i zelje da se ponudi pravi rpg ugodjaj onda bi ga mogli igrati svi, i zavisno svojim kapacitetima ili zelji resavati probleme i graditi igru i svog lika u njoj.
Ako postoji kvest u kom treba da izvucem coveka iz zatvora, onda se ostave vise opcija za resavanje i svaki nacin da nosi odredjenu tezinu i posledice.
Npr:
1.)mogu da platim cuvaru 100 dukata,
2.) mogu da ga ucenim ako saznam nesto iz njegovog zivota (npr. da vara zenu) uz neke posledice,
3.) mogu da ja spavam sa njegovom zenom i tako dobijem kljuc:D.... posledice
4.) da prokopam tunel ili razvalim resetke,
5.) postanem i sam strazar ili neko bitan uz posledice,
6.) da ga odzeparim....
itd. masti na volju pisaca rpg-a...
...svaki od ovih nacina moze biti mali kvest za sebe i pruzati jaci ugodjaj i imerziju. To po meni pravi velicinu igre, a ne samo prostranstvo sveta i trckaranje po livadama i proplancima.

Tako mogu svi da igraju, i inteligentni i neinteligentni i tako izgleda pravi RPG(torment, gothic 1,2, arcanum, fallout 1,2.... ) A ovako izgledaju kvestovi u avanturama.

... Jebt, istu pesmu pevam već godinama ukrug:zgran:. Kao pokvarena ploča.
To je bila tema za goty rpg kad je skrymi ubedljivo pobedio. http://forum.benchmark.rs/showthread.php?273704-Benchmark-GOTY-2011-Najbolji-RPG/page2
 
Poslednja izmena:
Edit 2:

I šta bi sa Vuk_om? Ne viđam ga više na forumu. Možda se i njemu smučila ova ista pesma već godinama.
 
Tacno. I tesko je onda shvatiti kako si ti mogao spucati toliko sati na Skyrim?

Te stare RPG naslove su radili smijesno mali timovi, i nisu imali sta drugo raditi nego praviti gameplay sa puno opcija, itd.
Danas moras to balansirati sa dobrom grafikom i animacijama koji su 50 puta kompleksniji.
Moras naci tu zlatnu sredinu, a sto Bethesda jos nije napravila.

tu je problem o kojem se zvace vec dosta dugo, i zlatnu sredinu je izuzetno tesko naci (neko tvrdi nemoguce ili previse rizicno iz ugla plasmana na trziste)
danas otprilike 100 ljudi napravi rpg iole kvalitetnim a da nije fp izvodjenje

ove sand box dozivljaje sa rpg elementima pravi ko zna koliko puta vise ljudi uz nevidjen marketing
Zasto FP izvodjenje ? - Zato sto je imerzivnije.
Ok ako je FP i pored toga se gameplay ne pravi sa puno opcija kao nekad zbog toga, zasto su animacije kljakave, zasto je borba smesna, zasto su teksture ovakve ili onakve i bla bla, zasto je engine od pre isusa hrista - Ali to je sand box, 20x20 km!! Grafika nije najbitnija u igri!!!
WTF :)

Najbitnija je razlika sto mozes da igras RPG ili da ucestvujes u Role-playing-u (tako rogobatno da se izrazim)
Ja posmatram oldskul izometrijske igre kao pokusaj simuliranja tabletop RPG-a, dok su ove FP/TP sandbox nekakve varijante kompjuterske simulacije LARP
edit: da budem duhovit :d
 
Poslednja izmena:
Fallout je morao da postane first person zato što je Bethesda napravila TES i obukla ga u Fallout runo(lore). Da je EA kupio Fallout pravio bi ga Bioware i bio bi nešto nalik Kotoru i DA:O da je izašao pre 6,7 godina ili kao DA: I da je izašao skoro.

Da je Fallout kupila neka indi firma sačinjena od RPG, izometrijskih veterana bila bi nalik Fallout 1 i 2.

To je to, simple as that.
 
Ne sećam se koliko sati sam igrao skyrim, ali znam da ga nisam završio. Sećam se da sam nešto jako brzo postao op i tu sam batalio. Mislim da sam samo magove završio.

Edit:
Sad sam malo tražio po starim postovima da vidim ako sam negde pomenuo koliko sati sam igrao skrymi i naletim na ovo:


... Jebt, istu pesmu pevam već godinama ukrug:zgran:. Kao pokvarena ploča.
To je bila tema za goty rpg kad je skrymi ubedljivo pobedio. http://forum.benchmark.rs/showthread.php?273704-Benchmark-GOTY-2011-Najbolji-RPG/page2

Sjecam se da smo ja i ti se nesto raspravljali oko Skyrima i da si ti forsirao taj njihov open-world. Mogu ici gdje hocu, biti sta hocu i slicno.
Medjutim sve sto Beth radi su samo placeholderi.

tu je problem o kojem se zvace vec dosta dugo, i zlatnu sredinu je izuzetno tesko naci (neko tvrdi nemoguce ili previse rizicno iz ugla plasmana na trziste)
danas otprilike 100 ljudi napravi rpg iole kvalitetnim a da nije fp izvodjenje

ove sand box dozivljaje sa rpg elementima pravi ko zna koliko puta vise ljudi uz nevidjen marketing
Zasto FP izvodjenje ? - Zato sto je imerzivnije.
Ok ako je FP i pored toga se gameplay ne pravi sa puno opcija kao nekad zbog toga, zasto su animacije kljakave, zasto je borba smesna, zasto su teksture ovakve ili onakve i bla bla, zasto je engine od pre isusa hrista - Ali to je sand box, 20x20 km!! Grafika nije najbitnija u igri!!!
WTF :)

Najbitnija je razlika sto mozes da igras RPG ili da ucestvujes u Role-playing-u (tako rogobatno da se izrazim)
Ja posmatram oldskul izometrijske igre kao pokusaj simuliranja tabletop RPG-a, dok su ove FP/TP sandbox nekakve varijante kompjuterske simulacije LARP
edit: da budem duhovit :d


Zato sto je to tesko za napraviti, pogotovo u open-world igri, i zato sto te hardware ogranicava - ponajvise konzole. I u slucaju Bethesde zbog lijenosti.
Recimo nisam mogao vjerovati da Morrowind ima Arena animacije borbe? Znaci osnovne animacije, napred-nazad-lijevo-desno? I prije nego neko kaze da je Morrowind takodjer stara igre i u to vrijeme se nije moglo bolje, neka se prisjeti Blade of Darkness koji je stariji od Morrowinda.
F3 i Skyrim su radjeni za konzole i zato je grafika zaostala, najvise texture. I naravno lijenost u slucaju ostalih elemenata.

Ko se bavi modeliranjem, texturiranjem, to vidi jos bolje. Recimo napravis potpuno novi circlet i testiras ga u igri da vidis kako ce izgledati sa svim presetima i rasama. Izaberes Elf bald preset i desi ti se ovakav problem kao na slici. I onda ****s mater Bethesdi i Toddu jer nisu to napravili kako treba. Mogu ja to popraviti, ali to je opet velik posao. Medjutim ovakve stvari se ne smiju desavati u igrama, to je neprofesionalno.
Na toj slici na lijevoj strani je vanilla circlet, na desnoj moj leather/metal circlet. I circlet se slaze sa svim ostalim presetima, osim bald presetom jer glava je suvise mala? A Elf rasa mi treba za moj mod ili igru.

Meni toliko nije bitno je li igra 90% RPG ili manje. Bitno mi je da to sto neko napravi ima odredjeni kvalitet, da nije sve samo nabacano.

A zlatna sredina se moze naci. Ti mozes recimo napraviti umjereno kompleksnu igru koju ce casual igrac moci igrati na easy i izbjeci te neke opcije koje ga valjda smaraju ili sta vec?

jn5TJD8.jpg
 
Meni toliko nije bitno je li igra 90% RPG ili manje. Bitno mi je da to sto neko napravi ima odredjeni kvalitet, da nije sve samo nabacano.

A zlatna sredina se moze naci. Ti mozes recimo napraviti umjereno kompleksnu igru koju ce casual igrac moci igrati na easy i izbjeci te neke opcije koje ga valjda smaraju ili sta vec?

To košta.

Kada bi se sabralo vreme koje su utrošili svi moderi za Skyrim i Fallout, pomnožilo sa novcem koji bi koštalo to vreme, naravno u odnosu na kvalitet moda... pa mislim da bi to bilo više novca nego svi TES, GTA i COD budžeti zajedno.

Firme balansiraju budžet, vreme produkcije i plannirani profit. A kvalitet dolazi onako... usput. Momci iz CDPR su dali sve od sebe jer nemaju overlorda iznad glave koji traži određeni % profita. Nego su dali sve od sebe pa kud puklo da puklo. Što više zarade to bolje. Dev timovi koji nisu slobodni garantuju izdavačima određeni profit svojim radnim mestom.

Fallout 4 može da bude igra decenije bez problema. I bez problema da bankrotira celu Bethesdu i stavi na kocku ko zna koliko stotina ako ne i hiljada radnih mesta. Da ne pominjem novac investitora. Oni zato igraju na sigurno, a kvalitet pati.
 
Poslednja izmena:
@starac
Sećam se kad smo upoređivali vičer2 i skyrmi, verovatno sam tu napisao tako nešto.
Bolje linearna avantura i linearni kvestovi u open world svetu gde možeš da ideš gde hoćeš i budeš šta hoćeš, nego linearna avantura u linearnom svetu kao što je bio onaj sinematik simulator vičer2.

FO4 goty u najavi!
 
To košta.

Kada bi se sabralo vreme koje su utrošili svi moderi za Skyrim i Fallout, pomnožilo sa novcem koji bi koštalo to vreme, naravno u odnosu na kvalitet moda... pa mislim da bi to bilo više novca nego svi TES, GTA i COD budžeti zajedno.

Firme balansiraju budžet, vreme produkcije i plannirani profit. A kvalitet dolazi onako... usput. Momci iz CDPR su dali sve od sebe jer nemaju overlorda iznad glave koji traži određeni % profita. Nego su dali sve od sebe pa kud puklo da puklo. Što više zarade to bolje. Dev timovi koji nisu slobodni garantuju izdavačima određeni profit svojim radnim mestom.

Fallout 4 može da bude igra decenije bez problema. I bez problema da bankrotira celu Bethesdu i stavi na kocku ko zna koliko stotina ako ne i hiljada radnih mesta. Da ne pominjem novac investitora. Oni zato igraju na sigurno, a kvalitet pati.

To je buzzword. Nema tu nista od bankrota.

I Izbaci 20% pecina i katakombi iz Skyrima i pokrit ces troskove. Te pecine i katakombe i onako sve izgledaju isto i pune su istog sadrzaja. Nikom nece nedostajati.

@starac
Sećam se kad smo upoređivali vičer2 i skyrmi, verovatno sam tu napisao tako nešto.
Bolje linearna avantura i linearni kvestovi u open world svetu gde možeš da ideš gde hoćeš i budeš šta hoćeš, nego linearna avantura u linearnom svetu kao što je bio onaj sinematik simulator vičer2.

FO4 goty u najavi!

Problem je sto je ta linearna avantura u open-world svijetu pokvarena. Vrijedja inteligenciju i to na naivan nacin.

Ova druga kakva takva je bar te ne tretira kao da imas 5 godina.
 
Ako misliš na leveling sistem to je pokvareno od početka tes-a... tj. još od morovinda.
 
Poslednja izmena:
Ako misliš na leveling sistem to je pokvareno od početka tes-a... tj. još od morovinda.

Na stranu leveling sistem koji je takodjer samo jos jedan placholder. Mislim konkretno na Skyrim i dizajn kvestova, i sporednih i glavnih. Ranije sam govorio o tome.
 
Male su šanse da u FO4 bude nešto drugačije, osim setinga.
 
pa da super, nekako za sve moze da se nadje objasnjenje ali za primer dijaloga u nadolazecem bethesdinom falloutu ... prosto ne znam :)

3APoAC9.jpg
 
Poslednja izmena:
tako! :d

vazno je da su stavili voice over za glavnog lika! TO DOPRINOSI PRICI I ZAPLETU!!1 :D
 
Nazad
Vrh Dno