Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Ps. (moram odvojeni post) Nadam se da svi koji prate razumeju da se ovo što pričam ne odnosi na pojedince lično? Sasvim sam uveren da svako ovde ko ima neko iskustvo sa biciklama i ima MTB zna zašto ga ima, pa makar i ne vozio na planinu svaki drugi dan. Gedzi treba za selo, SPIRIT ide na offroad, kao i mnogi drugi ovde, neko nema izbora... Ovde pričamo isključivo o noob-ovima koje zanima izbor, mogu da ga priušte, ali su možda zbunjeni oko definicije offroad-a, ne umeju dobro da procene kako će korisiti bajs, nije im prijatno da idu protiv "MTB struje" koju vide po ulicama, itd.
 
Ne sagledavas bas sve aspekte iz mog ugla. Za bezbednost: Polozaj vozaca za bilo koju reakciju je laksi kod MTBa. Takodje mnogo manje su povrede kada padnes sa 20kmh, nego sa 30kmh (neke prosecne brzine). Pri manjoj brzini imas vise vremena za reakciju i mozes vise da postignes, ma sta radio...
Mislim da svaki svez vozac treba da pocne sa necim tipa Yaris od 1000 kubika, a nikako sa nekom limuzinom od 5 metara ili sa 200+ konja. Da je tako imali bi smo manje nesreca na putu. Kada i ako nauci da vozi moze da predje na sledeci stepen. Sve ovo prevedi u biciklizam. Inace da si negde u selu u nekoj planini dao bi ti predlog za Ladu Nivu, odlican terenski auto za male pare. :)
Ako tvrdis da je isto peti se na 20+cm ivicnjake sa MTBom i drumasem pitaj jos nekoga (posto vidim da meni ne verujes da nije isto). Na ovo: (Možda ima neka MTB varijanta gde ne mora, ispravite me), odgovor: dizem Guzu pri penjanju, ali moglo bi i bez, jer imam zadnju suspenziju koja amortizuje dobro takav udar, pa tocak ne trpi preteranu silu.
Ja mislim da treba da pocne sa necime sto lici na MTB (svi slicni bicikli), a ne da cim dobije dozvolu sedne u imitaciju F1, pa da uci da vozi i sve. Stojim iza tog misljenja. Rekoh navedi mi nekoga ko je odmah uzjahao drumasa cim je poceo da vozi, ovde ih ima dosta pa neka kazu.
 
Poslednja izmena:
Ne sagledavas bas sve aspete iz mog ugla. Za bezbednost: Polozaj vozaca za bilo koju reakciju je laksi kod MTBa. Takodje mnogo manje su povrede kada padnes sa 20kmh, nego sa 30kmh (neke prosecne brzine). Pri manjoj brzini imas vise vremena za reakciju i mozes vise da postignes, ma sta radio...
Meni intuicija kaže da je položaj bolji na drumašu. Niže težište, istegnutiji položaj, više pozicija na volanu za kočenje... Za brzinu stvarno ne znam šta da ti kažem... Znaš i sam da idu ljudi 50 MTB-om i 20 drumašem i da to nema nikakve veze s ovom pričom.
Inace da si negde u selu u nekoj planini dao bi ti predlog za Ladu Nivu, odlican terenski auto za male pare. :)
Pa to ti kažem, nisu u selu, niti na planini, al' ti svejedno navijaš za Nivu! :D
Ako tvrdis da je isto peti se na 20+cm ivicnjake sa MTBom i drumasem pitaj jos nekoga (posto vidim da meni ne verujes da nije isto).
Ne tvrdim. Posebno ako se uzmu u obzir loše procene. Ali ta razlika ne opravdava MTB. Ponovo, nema smisla da voziš Nivu, ili čak ozbiljnije i skuplje terensko vozilo, zato što ne voziš po pisti.
Rekoh navedi mi nekoga ko je odmah uzjahao drumasa cim je poceo da vozi, ovde ih ima dosta pa neka kazu.
Nisam siguran šta bi to trebalo da dokaže, ali nemam ništa protiv, neka kažu. A i da imam, šta ću im ako baš hoće. :d I kad već pričaju neka kažu zašto su prešli. Dal' im je to drugo dosadilo, ili su shvatili da je bilo pogrešno. To je interesantnije nego zaključak: "svi treba da počnu od pogrešnog bicikla" koji bi jedino mogao da izvučeš.

I još nešto, ja znam šta je MTB i mislim na sve podvarijante kad to kažem. Nijedna od njih nije dizajnirana za drum. Ali nisam siguran o čemu pričamo kada pominjemo "drumaš". Nisam siguran ni zašto ga pominjemo, kad ima svašta između, ali ako je već tako, ja mislim na neke "ljudske" bicikle, ne na TDF lomilice kostiju.
 
Poslednja izmena:
Meni intuicija kaže da je položaj bolji na drumašu. Niže težište, istegnutiji položaj, više pozicija na volanu za kočenje... Za brzinu stvarno ne znam šta da ti kažem... Znaš i sam da idu ljudi 50 MTB-om i 20 drumašem i da to nema nikakve veze s ovom pričom.

hahaha, vidi se da si intiutivan. Uzimas brzinu MTBa kada ide niz Avalu i drumas kada se penje. :) Zaista realno razmatranje.
Pa ti bi rekao da su Hamiltona skroz upropastili sto ga nisu odmah stavili u F1, nego su ga prvo smarali sa onim "trokolicama" . Dzabe covek potrosio silno vreme na gluposti, trebao je odmah da sedne u bolid i da sve odere.
Odustajem, jer vidim da neces da vidis. :) Ja vise necu na ovu temu. Pozdrav po ovom pitanju.

PS za nasa sela Lada Niva Keva
 
Odustajem, jer vidim da neces da vidis. :)
I ja vala, ako si stig'o do toga da je bezbednije ići sporije nego brže, mislim da nema dalje. :d A video bi ja lako kada bi imalo šta da se vidi ili bar bilo objašnjeno kako jeste, a ne pričama o četvorotkašima, koje čas deluju kao alegorija, čas kao analogija. ;) ne znam šta je gore, to ili Canićeva hipoteza o "univerzalnom" biciklu! :d
 
@Bahati
MTB i jeste najblizi konceptu univerzalnog bicikla i uz male modifikacije (koje nisu neophodne) moze se voziti po svim terenima sa najmanjim hendikepom u odnosu na bicikl koji je za "specijalnu namenu" tipa drumas za asfalt, xc za off-road itd. O kakvom hendikepu pricam? Stavi tanke gume, dobro ih nadrukaj i zakljucaj amorte i cepaj po asfaltu sasvim solidnom brzinom. Za off-road stavi sire gume, malo ih ispumpaj, otkljucaj amortizere i vozi. Downhill? Spusti sedlo, ispusti gume, ustani sa bajka do pola, opusti ruke, stavi kacigu i ne pustaj kocnice... :)
Mozda treba i glasanje da uradimo, da vidimo ko smatra da je mtb najblizi do zvanja "univerzalni bicikl", mada, verovatno bi ti misljenje ostalo isto i da 10 ljudi kaze da jeste, a samo ti da kazes da nije :)

Neki od razloga zasto je MTB popularniji od drumasa kod "obicnog naroda" su: laksi za voznju, bezbedniji, nije napravljen samo za asfalt (i to ne bilo kakvog kvaliteta) i zato sto malo ko voli da vozi po istom terenu i u vecini slucajeva iste rute (znas na sta mislim, mojNe mnogo bukvalno da shvatis :)). Skoro svi koje znam i koji voze bicikl dele moje misljenje sto se tice odabira rute, a to je uglavnom kombinacija razlicitih terena gde se ide razlicitim brzinama i neretko buse/cepaju gume, krive felne... Ali to je najbitniji deo rekreacije i zabave, ta sloboda kretanja, sto sa drumskim biciklima nije izvodljivo u nasem slucaju. Dakle manje je onih koji su zagrizeni za jednu vrstu voznje, zato je MTB popularniji i univerzalniji od drumasa.

Dovodis u pitanje da je MTB bezbedniji od drumasa? Totalno je subjektivno to sto si naveo: "Niže težište" koliko znam na drumasu je sedlo na vise polozaju, "istegnutiji položaj" to po meni nije prednost, teziste vuce ka napred sto smanjuje kolicinju kocenja prednje kocnice, "više pozicija na volanu za kočenje" volan MTB-a je skoro duplo siri, sto znaci veca moc upravljanja, a ne vidim kako su to pozicije bitne, osim sto kad su ruke na visoj poziciji, brze se telom moze menjati centar ravnoteze... Ali u jedno sam gotovo sigurn, nikada nisi naleteo na siroku rupu na putu pri vecoj brzini (50+) koju nisi nikako mogao da izbignes, jer da jesi, sigurno bi imao drugacije misljenje.

Spustali se ja i kolega sajlonac sa planine po raspalom asfaltiranom putu, jako brz i dug spust... Nailazi blaga krivina, brzina oko 55-60kmh, bio je malo ispred mene, gledam i cenim koliko koci da znam sta da ocekujem na izlazu iz krivine, a on odjednom naglo na kocnicu i skoro da je izgubio kontrolu, rupa se nije ni videla. Naravno ja odmah "nagazio" kocnicu i stigo da ukocim dovoljno da izbegnem ono sta se njemu desilo, o to su obe gume pocepane i pokrivljena felna. Smaranje je bilo gurati bajseve dobrih par sati, ali je bitno da je ostao u jednom komadu tj. da gume nisu naglo pukle i da je zadrzao bar neku upravljivost i uspeo da ukoci dok se gume nisu skroz ispustile i da je naravno ostao na biciklu. A ti se zamisli sta bi se desilo da je tada vozio drumasa tj bicikl sa jako tankim gumama, slabijim felnama i zicama, bez amortizera, sa tanjim ramom/vilom i kracim guvernalom.
 
Stavi tanke gume, dobro ih nadrukaj i zakljucaj amorte i cepaj po asfaltu sasvim solidnom brzinom.
To već ima smisla, ako si pod "tanke" mislio (semi)slik. Ali samo ako baš nemaš za nešto primerenije. Fora je u tome što to slabo ko radi, a ne vidim da neko naglašava noobovima da to urade.
Mozda treba i glasanje da uradimo, da vidimo ko smatra da je mtb najblizi do zvanja "univerzalni bicikl", mada, verovatno bi ti misljenje ostalo isto i da 10 ljudi kaze da jeste, a samo ti da kazes da nije :)
Može milion vas da glasa uludo, al' dovoljan je samo jedan da objasni. ;) Univerzalnost je besmislena ako neko koristi ono u čemu je stvar dobra 1% vremena, a 99% ono u čemu je loša, ako postoji nešto što će onih 1% da uradi adekvatno, a 99% da bude bolje. Stvarno ne kapiram šta je tu sporno i kako neko može da se ne složi. :)
Neki od razloga zasto je MTB popularniji od drumasa kod "obicnog naroda" su: laksi za voznju, bezbedniji, nije napravljen samo za asfalt (i to ne bilo kakvog kvaliteta) i zato sto malo ko voli da vozi po istom terenu i u vecini slucajeva iste rute (znas na sta mislim, mojNe mnogo bukvalno da shvatis :)). Skoro svi koje znam i koji voze bicikl dele moje misljenje sto se tice odabira rute, a to je uglavnom kombinacija razlicitih terena gde se ide razlicitim brzinama i neretko buse/cepaju gume, krive felne... Ali to je najbitniji deo rekreacije i zabave, ta sloboda kretanja, sto sa drumskim biciklima nije izvodljivo u nasem slucaju. Dakle manje je onih koji su zagrizeni za jednu vrstu voznje, zato je MTB popularniji i univerzalniji od drumasa.
Opet ispitujemo samo ekstreme, izgleda. Ne znam odakle svima ideja da ja zagovaram drumaše za sve i svakog, al' ajd. Samo ne razumem što bi MTB bio lakši za vožnju i bezbedniji? I koliko? Za asfalt nije pravljen uopšte, zato i treba da mu menjaš gume.

Dovodis u pitanje da je MTB bezbedniji od drumasa? Totalno je subjektivno to sto si naveo: "Niže težište" koliko znam na drumasu je sedlo na vise polozaju, "istegnutiji položaj" to po meni nije prednost, teziste vuce ka napred sto smanjuje kolicinju kocenja prednje kocnice, "više pozicija na volanu za kočenje" volan MTB-a je skoro duplo siri, sto znaci veca moc upravljanja, a ne vidim kako su to pozicije bitne, osim sto kad su ruke na visoj poziciji, brze se telom moze menjati centar ravnoteze... Ali u jedno sam gotovo sigurn, nikada nisi naleteo na siroku rupu na putu pri vecoj brzini (50+) koju nisi nikako mogao da izbignes, jer da jesi, sigurno bi imao drugacije misljenje.
Težište prilično zavisi od tipa MTB-a, slažem se. Jel na standardnom MTB-u ne postavljate sedište onom prava noga, peta na pedale forom? Koliki je standardni BB offset na MTB? OK, nek je dupe više, koliko na težište utiče ostatak tela? Hoću da kažem, ono što sam rekao možda nije izmereno, ali nije ni subjektivno. Više je educated guess, a zajedno sa istegnutijim položajem mislim da je bolje kod naglog kočenja, tj. umanjuje šansu za preletanje.
Na drop volanu možeš da koristiš kočnice na hood-ovima i u dropovima, pri čemu je razlika u položaju prilična. Na ravnom volanu nema mrdanja.
Nisam naletao na rupe, ali to je, kao i ova priča iznad, prilično nebitno. Pričamo, akademski, o nekakvim razlikama koje su verovatno u domenu statističke greške.

A ti se zamisli sta bi se desilo da je tada vozio drumasa tj bicikl sa jako tankim gumama, slabijim felnama i zicama, bez amortizera, sa tanjim ramom/vilom i kracim guvernalom.
Auuuu, nemoj Gedzi da pominjete da ste išli 60! :d Par pitanja, zašto na alpskim etapama profi trkači ne furaju MTB, ako je vaš izbor bajsa u toj situaciji bio dobar? Zašto misliš da bi drumaš (kao apsolutno jedina alternativa, jašta :d) lošije prošao? I koliko? Mislim da je to još jedan široko raširen osećaj, u koji ja sumnjam. Još jednom, ne pričamo o bajsevima koji su napravljeni da u imaju zamenu na kolima, 50m iza vozača. Nego o ovima što ima da se kupe u radnji, za razumne pare, sa garancijom, sve. Mada sam prilično siguran da se i jedni i drugi prave sa svešću da postoje rupe i da može da se naleti na njih pri velikoj brzini.
 
Saaleh dzabe krecis. Znam Bahatog vise od 10 godina, sada ce jos i teoriju zavere ili religiju da uplete, a onda si nagrabusio. :)

PS ako te uvatim da ides preko 50 banovacu te :)
 
Na zvaničnim trkama postoji pravilnik u njga je uključen i tip bicikla. Na našim CX trkama se zna da mora guma da bude široka maks xx (ne sećam se tačno koliko) milimetara da mora da bude drumski volan... Univerzalnost ne postoji. Pre neki dan drugar sa još par njih bio na treningu na Košutnjaku i vozio je stazu koja je vožena za državno prvenstvo Srbije u kroskantri disciplini na ciklokrosu. Staza je tehnički dosta zahtevna ali ljudi znaju da voze. Poenta moje filozofije da treba vrteti pedale sve ostalo su nijanse.
 
ili religiju da uplete, a onda si nagrabusio. :)
Ramen! :d

Al' dosta sam ja pričao, aj sad malo vi! :) Šta mislite da je u glavi nooba kad čuje "univerzalnije" i "bezbednije"? Koje su šanse da sam na to doda i "jeftinije" i kupi pogrešan bajs? Zar nije bolje da ih ne folirate s prvim i ne plašite s drugim, bez potrebe? Pri čemu vidim da ne raspolažete baš podacima. Ne razpolažem ni ja, ali moja (u svakom pogledu perfektna :d) intuicija mi govori da razlike, ako ih ima, nisu dovoljne da to opravdaju. Kao što rekoh, pun tred statistike u prilog mojoj tezi. Jes' da je skoro neupotrebljiva za poređenje, jer je uglavnom MTB, ali jasno govori da nije bezbedan, makar bio bezbedniji.

Poenta moje filozofije da treba vrteti pedale sve ostalo su nijanse.
I ja se s tim slažem. A verujem da se ti slažeš da je veće zadovoljstvo voziti odgovarajući bajs, da je onda veća šansa da čovek ostane u tome, pa lepo i njemu i nama. X-ti put da ponovim: ne pričam o onima koji nemaju opcije, ne pričam čak ni o onima koji zbog iracionalnog straha (ili predostrožnosti, zavisi od senzibiliteta) vole da voze "tenk", iako im ne treba. Bolje da voze nešto, ako drugačije ne bi ništa. Pričam o noobovima koji se interesuju i imaju opcije. Ono, kao, tako smo i počeli diskusiju...
 
Ma ja se uvek slažem :p.
 
Adrenalin, i odlicno uhvacena atmosfera...



Malo zacina... ;)
:D
 
Poslednja izmena:
^^Sve je super, samo ne kapiram šta će MTB lik u šumi, kod trail-a?! Zar ne treba da stoji pored ivičnjaka? :d
 
#107S - Novi Sad Tour #5/5 - Čortanovci, Banstol, Sremski Karlovci i ulazak u Novi Sad
Poslednji deo vožnje do Novog Sada. Predivni delovi obronaka Fruške Gore kroz Ćortanovce i Banstol, fantastičan spust u Karlovce i predivno mesto, a onda laganica kroz Petrovaradin i preko Dunava u Novi Sad. Fantastična tura koju sam delimično ponovio i ove godine, a svakako ću pokušati i sledeće. Apsolutna preporuka. U sldećem filmu slede Petrovaradin i centar Novog Sada, pa potom put ka Zrenjaninu.

 
Sutra je jesenji fruškogorski maraton. Ne takmičarskog je tipa tako da ko god želi da upozna stazu i da se malo kalja je dobro došao. Sem kacige i ispravnog bicikla ništa vam više nije potrebno da bi vozili.
 
Ja nemam adekvatan bajs, ali ne sumnjam da ce mnogi obozavaoci off road-a odavde ici ;)
 
**beš ti mene Paunoviću? :p
 
Lep provod zelim ko bude isao, meni je ovogodisnji prolecni po kisi ostao u nezaboravnom secanju, bice prilike da opet odem da uzivam u FG :)
 
Da li je neko kupovao u Sportofisu?
Nude 20% popusta na sorceve i dresove za leto.
Pitam posto me zanima kakvi su im sorcevi.
 
Da li je neko kupovao u Sportofisu?
Nude 20% popusta na sorceve i dresove za leto.
Pitam posto me zanima kakvi su im sorcevi.

Slavka/Mlađa sa cikloberze. Ali, sad imaju prodavnicu - legit. :)

Ok su im cene, kvalitet isto korektan (koliko para - toliko muzike, ima boljih i ima lošijih stvari). Bolje je uzeti kod njih nego u PB-u jer dobiješ klasu (ili dve) šortsa/dresa iznad (za iste pare) u odnosu na PB i slične.
 
Aha, znaci to je njihovo.
Moracu da uzmem jedan sorc do kraja godine.
Ne svidja mi se samo sto nisu stavljali vece opise za robu sto imaju I plus takodje ne pise za sve proizvode koje imaju velicine.
 
Poslednja izmena:
Tu ti je uložak bitan, pošto je materijal najverovatnije sličan. E sad, kakvi su ulošci - skokni i proveri lično. :)
 
Zovni i pitaj za šortceve, Slavka je tamo skoro svaki dan. Gaće su im jako dobre, njih koristim, za pod gaće ne znam.
 
Juce smo overili kosmaj, orasac, arandjelovac i bukulju, vecini vozaca se ispraznise baterije na telefonima...pa ja obecah export moje rute iz sport trekera.

ali na moje iznenadjenje, iz redizajniranog sajta sport trekera izbacise (gle cuda) bas opciju za export rute (verovatno je i to sad u premium opcijama)

Jel ima neki nacin da se izvuku treking logovi iz sport trekera?
 
SP je postao totalno njesra, ruzan je do daske, pola stvari nema, koliko mi se gadi vise i ne idem na njega. :(
 
Vrh Dno