Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Gedza, moje su KC001 i veoma sam zadovoljan njima.
Svaka preporuka.
 
To su "samaraljke", pritiskom odozgo na dole povecavas stepen prenosa.
 
Momci hvala za savete. Predpostavio sam da je Wellgo sigurica, mada vidim da hvale i ove Rockbros pa reko da pitam sta je bolje, kad ne znam.
http://www.aliexpress.com/item/-/1931985268.html
Kod ovih mi se svidja sto ima se gazne ploce skidaju (ima ih 4) i moze da se uradi nesto ako ih oguils iskrivis i sl, da se vari, farba, ispravlja ...
Verovatno cu onda uzeti Wellgo, posto nema komentara za ove, mada predpostavljam da su tu negde u rangu sve i za te pare nije zez uzeti bilo koje.

@Cvoruga
Kao sto rekose, to su "samaraljke" i mozes probati, a uvek ces na trzistu dobiti za njih vrednost za koju mezes uzeti druge pristojne klasicne siftere i rucice kocnica. Ljudi koji su se navikli na ovaj sistem se kunu u njih. I ja planiram da ih probam, obzirom da sam uzeo takav komplet samo sa hidraulikom.
 
Poslednja izmena:
Meridi cena je više oko 200e, taj city baš i izgleda kao bicikl od 170e-jeftino, dok je bad-boy baš to badboy. Ako hoćeš amortizer napred onda treba da zaobiđeš hibride. Ti amorti su tu samo da se kaže da ih ima nikakvog kvaliteta su. Šamaraljke su izašle skoro pre 10 godina kao i rapid raise menjači nikada nisu zaživeli.
 
Poslednja izmena:
dobar dan novi sam u ovoj sekciji za bicikle mozete li mi preporuciti bicikl koji je brz a da nije skup.

jel solidan capriolo eclipse sa 15% popusta uzeo bih taj jer novca nemam vise od 20.000-23.000rsd hvala.
 
Poslednja izmena od urednika:
ja bi isto voleo imati garmina svidja mi se 810 i to zbog mape ali sve to kosta, da je zanimljiva spravica jeste... a sad za bajs meni se svidja minimalisticki princip badboy-a i za bajs po gradu mozda i sa opremom za neke drumske ture kontam da je ok, video sam verziju sa 2x8 pogonom zadnje brzine u glavi, znaci zasticeno, al opet nedo bog da ode nesto na putu u bedaku si...
 
ja bi isto voleo imati garmina svidja mi se 810 i to zbog mape ali sve to kosta, da je zanimljiva spravica jeste... a sad za bajs meni se svidja minimalisticki princip badboy-a i za bajs po gradu mozda i sa opremom za neke drumske ture kontam da je ok, video sam verziju sa 2x8 pogonom zadnje brzine u glavi, znaci zasticeno, al opet nedo bog da ode nesto na putu u bedaku si...
Ne moras bas garmina ipak je to vec neki premium brend sa istom takvom cenom, ali recimo gledaj, Mio, sigmu rox, Bryton i sl...u opste ne kostaju mnogo.
Kod tih Gps uredjaja je najveci problem sto baterija traje do max 20 sati i prakticno ga moras stalno puniti.
I da, senzori se kupuju zasebno.

Btw, ono nase je placeno jutros!
 
Poslednja izmena:
ce pogledam, ako bude kinte posle zime pa da se potrazi :D... Jel, znaci proslo? U cemu onaj dan bio problem?
 
dobar dan novi sam u ovoj sekciji za bicikle mozete li mi preporuciti bicikl koji je brz a da nije skup.

jel solidan capriolo eclipse sa 15% popusta uzeo bih taj jer novca nemam vise od 20.000-23.000rsd hvala.

Evo šta istaknuti član kaže na temu Capriolo Eclipse.

Ja ga nisam vozio, ali po specifikaciji je preskup za ono što se lako nađe polovno. I to prilično. Šta ima novo u ponudi da valja nije teško da pogledaš na netu, ali neće ti se uklopiti u budžet.

Iznenadio bih se da ima neko na ovom forumu ko ima drugačije mišljenje.
 
@masic
I ja bih ti predložio da pogledas nešto polovno umesto te nove gvožđurije od 200e. Mislim da su ti kapricozo bicikli straaaasno precenjeni. Ako hoćeš reci koliko si visok pa ćeš dobiti neke preporuke iz oglasa.
 
Izbor tipa bicikla
Razmišljah malo na ovu temu i pregledah opet neke naše poruke i mislim da svi dugujemo Čvorugi izvinjenje. Mada je on pogrešno postavljao pitanja. ;) Problem je što svi koristimo reči "logično", "standardno", "objektivno", a i generalizovanja svih vrsta, a u stvari smo vrlo subjektivni. Pogotovo kada mislimo da smo objektivni. Čak i kada iskreno želimo da pomognemo i da ne navijamo za svoj omiljeni tip bicikla (a i bilo šta drugo, od telefona do igrice), naše mišljenje je subjektivno, jer proističe iz sopstvenog, subjektivnog iskustva. Vremenom zaboravljamo kako je funkcionisao neki stari bicikl, navikavamo se na novo, vozimo potpuno drugačije i krećemo se uglavnom u društvu isto- ili slično-mišljenika. Što je još gore, zbog sopstvenih afiniteta, želja i predrasuda, tokom godina smo obično bolje pamtili ono što nam je odgovaralo, a ne suprotna mišljenja i iskustva, pa živimo u zabludi da "svi" dele naše mišljenje. Naravno, sve navedeno je moja subjektivna teorija. ;)

Zato najbolji način da se za sebe izabere najbolji tip bicikla (ili bilo kakva stvar) nije da pitamo da nam neko preporuči. Najbolje je pitati ko kakav bicikl ima i da kaže čime je zadovoljan, a čime ne. Ili koji mu je bio kriterijum pri njegovom izboru. Pa na kraju vidimo kako se sve priče uklapaju u naša sopstvena subjektivna iskustva i mišljenja i onda zaključimo koji tip bi nama najviše odgovarao. Naravno, kod bicikala treba imati u vidu da nisu svi bicikli u okviru tipa isti, daleko od toga. Dakle, nije svaki MTB isti kao što je svaki BMX isti ili je svaki Pony bio isti. Zato treba biti obazriv i kada neko poredi stari i novi bicikl, pogovoto kada nisu iste cenovne kategorije (ili generacije), jer veliki broj problema starog možda nije bio uzrokovan tipom bicikla, nego opremom. Naravno, postoji nešto što je glavni fokus svakog tipa bicikla (dh, skokovi, trke, itd), pa kome je upravo to bitno treba da počne svoje istraživanje od datog tipa, ali uvek treba pogledati i alternative i razmisliti da li bi i one mogle da se uklope ili koliko bi prilagođavanja bilo potrebno sa naše strane. (ko želi da napravi što bolji izbor bez ličnog iskustva)

Subjektivno gledano: današnji light MTB (koji uglavnom veze sa planinama nema) predstavlja najuniverzalniji tip bicikla (nekadašnji Pony), a drumaš najspecijalizovaniji, sa ostalim tipovima između. Za početnika bez specifičnih zahteva, obično je bolje da počne od najuniverzalnijeg, ali neke specifične potrebe taj izbor mogu da pomere na neki drugi tip. Za treking je u fokusu da savladavanje velikih udaljenosti i dugih tura bude što udobnije i lakše, a drumašu brzina i samo brzina. Pravi MTB je predviđen za velika opterećenja, a DH je krajnji ekstrem te filozofije. Svaki od fokusa sobom nosi i određene kompromise, jer ništa nije savršeno. Recimo, DH bicikl je "neuništiv", ali i toliko težak, a položaj toliko nezgodan, da bilo šta osim "nizbrdo" predstavlja mučenje. Dakle, svaki tip može da se koristi za bilo šta, ali ako se izlazi iz njegovog fokusa, kompromisi će biti sve veći.

Objektivno gledano, trenutno vozim MTB 26", hardtail, sa offroad gumama i opremom koja je neka visoka srednja klasa. Taj tip mi odgovara zato što je meni najbitnija univerzalnost, odnosno mogućnost bezbrižne vožnje po bilo kakvom terenu (koji spada u kategoriju "vozljiv") i to uz što manje održavanja. Takođe, odgovara mi uspravnija pozicija sedenja, jer leđa i kosti nisu što su nekad bili. Čime nisam zadovoljan? Dvema stvarima. 1) Desi se da mi zafali prenos sa manje zupčanika pozadi (ili više napred) i 2) Bilo bi lepo da je još udobniji za offroad, ali se plašim da bih ga uništio (težinom i zaboravljanjem u zaključanoj poziciji kad naletim na offroad).
 
Subjektivno gledano: današnji light MTB (koji uglavnom veze sa planinama nema) predstavlja najuniverzalniji tip bicikla (nekadašnji Pony), a drumaš najspecijalizovaniji
Mislio si da ćeš da se ogradiš s ovim "subjektivno"?! :d
Objektivno je obrnuto. Da je tako kao što ti kažeš mogao bi da se zamisli bajs koji radi sve što radi MTB, plus može da se vozi po vodi. Onda bi se za njega pričalo da je najuniverzalniji, nema veze što pontoni, ili šta već, smetaju, dodaju 20kg i u svakom smislu uništavaju upotrebljivost van vode. Dakle, "univerzalnost" zavisi od realnih potreba, ne od ŠBBKBB situacija. Ili "univerzalnost" nema smisla kao koncept. Svejedno. Ustvari, nije svejedno, baš mislim da je za nekog ko nema veliki budžet ta "univerzalnost" argument koji opravdava kupovinu pogrešnog, ali jeftinog bicikla.

Ne znam, ne raspolažem pravom statistikom, a vi me ispravite ako grešim u proceni. 99% ljudi 99% vremena bajs voze tvrdom podlogom, a od preostalih 1% u 99% situacija prođu nekom utabanom stazom, možda makadamom i to u razdaljinama koje se mere metrima, ne km. Sa naglaskom na "prođu", dakle ne "projure". Ako sam u pravu, ili bar blizu, drumaš odgovara u najvećem broju situacija, CX ih potpuno pokriva, pa čak i ako neko insistira da vozi "tenk", a neki hibrid sa prednjim amortom je već preterivanje na pogrešnu stranu. Ka MTB. Koji je u toj raspodeli najpogrešniji izbor.

Cela priča se lako može apstrahovati na gume, jer se kod položaja u vožnji moraju uzeti u obzir i atributi vozača. A onda je, nadam se, jasno kao dan koje su gume za šta. Pa samim tim i bicikli na kojima su. Onima koji znaju da automobilske i bicikl gume nemaju veze, jašta. :)

Cane: http://www.specialized.com/us/en/bikes/road/awol/awol-comp Mis'im daaaaaj, vidi ovo! :D Pa mu staviš neki belt drive, sa Rohloff zadnjom glavom. Nema više popravki, održavanja, sve bi nas nadživelo! Napred dinamo glava da napaja GoPro. Već ima neke CX-olike gume za te tvoje offroad izlete... Milina! Al' ne kupuje se za 12kdin u Tempu, ***. :d
 
Evo mene opet kaasnim u diskusiju, lepo vreme, pa ni ne ulazim u stan :D .

Caniću, kakvo crno izvinjavanje meni, pa ja treba da se izvinem vama što vas davim i smaram ovoliko.
Hvala svima na odgovorima, zaista, pomogli ste mi puno, da shvatim šta hoću/neću.

Bicikl vozim od malih nogu naravno, ali sam tek u poslednjih godinu-dve počeo da vozim intenzivnije,
do pre toga moja vožnja bicikla se svodila na vožnju do fudbalskog igrališta i do splava na kom pijem.
E onda kad više nismo mogli da se organizujemo za fudbal/basket iz raznoraznih razloga,
u 80% slučajeva je razlog što im žene ne daju :wall::wall::wall: ,
i onda ***, koju rekreaciju mogu sam da upražnjavam, teretanu ne volim,
plivanje na 11om mi ne odgovaraju termini, iako bi najradije plivao,
tenis ili stoni ili skvoš ne, i obrni okreni ostali mi samo šetnja i pedalanje,
i onda moj stari kršić od mtba nije više dorastao zadatku, zato i krenuh u nabavku novog a polovnog.

Jasno mi je da za moje potrebe svaki bajs će biti dovoljan/dobar,
ali naravno logika je kad već kupujem onda da kupim što bolje.

Nastaviću da čitam i pratim temu, da naučim još stvari, i zahvaljujem se još jednom :wave:.
 
(...)bajs koji radi sve što radi MTB, plus može da se vozi po vodi (...) nema veze što pontoni, ili šta već, smetaju, dodaju 20kg i u svakom smislu uništavaju upotrebljivost van vode.
Priznaj da si se zaneo sa ovim primerom. ;) Ili "radi sve što radi MTB", ili mu je "uništena upotrebljivost van vode", ne može oba. Drugo, iz iskustva tvrdim da MTB može i preko pontona. :) A univerzalnost ne zavisi od potreba, upravo u tome i jeste poenta. To je nešto što odgovara najvećem broju različitih namena u najvećoj meri. Kao univerzalni daljinski. Možeš da kažeš da to ne odgovara tebi lično, zbog ličnih potreba, ali ja napisah "Za početnika bez specifičnih zahteva, obično je bolje da počne od najuniverzalnijeg". Ako imaš specifične zahteve (hoćeš velike brojke na daljincu), izbor svakako može (ali ne mora) da se pomeri na nešto specifično, što takođe napisah. A da li bi u svakom čoveku mogao da iskopaš neku specifičnost koja bi učinila da mu tvoj custom-built bicikl više odgovara od univerzalnog? Verovatno, ali to ne bi bilo vredno ni uloženog truda, kamoli para, jer su za početnike i gradske rekreativce te specifičnosti dovoljno male da se lako uklope u "univerzalno".

Uz to, opet mnogo generalizuješ stvari, uz isticanje ličnih potreba, želja i iskustava, što ne ide zajedno. A iz tvoje poruke zaključujem dve stvari. 1) Mnogo si kivan što ljudi koje vidiš da voze 500 metara asfalta ne voze drumaša. :) 2) Smatraš da bi svi oni prešli na drumaša, samo kada bi cena bila ista. Ja se ne slažem. Pre svega, ne znaš ni gde, ni kako ti ljudi inače voze bicikle, kada ne "prođu" (o, drskosti! ;)) pored tebe. Cena, dostupnost, prijatelji, želje, iskustvo - sve to ima uticaja. Ko zna koliko njih taj bicikl deli sa sinom ili bratom ili su ga pozajmili za tu priliku od prijatelja. Možda ga dobili na poklon? Želje i potrebe formira i detinjstvo, jer klinci standardno voze po livadama i obično van ikakvih staza, pa roditelji kupe MTB (da, naročito kad je i jeftiniji). Uz to, drumaš je veoma specifičan zbog položaja vozača koji ne prija nikome od ljudi koje ja poznajem, a pogon standardno zahteva više snage. I zamisli šta bi rekao za one koji voze drumaša bez spd-a? ;) Drumske gume su manje bezbedne (kao i ta pozicija), a veći točkovi zahtevaju i nešto više prostora. Mnogi ne znaju gde će ni sa malim dečijim biciklima. Dakle, mislim da je cena poslednje što odbija ljude od specifičnih bicikala. Nije nevažna, ali je manje važna od vremena i znanja potrebnog da se precizno definišu potrebe, a onda uopšte i nađe "pravi" bicikl. I šta ako tvoje potrebe kažu da ti odgovara onaj mali, sklopivi bicikl koji stane u gepek, a onda te prijatelji stalno zovu na vožnje, pa ne možeš da ih pratiš? U stvari, mislim da bi lagani rekreativac koji već želi veće točkove i "jači" prenos, pre uzeo fiksi, pogotovo za Novi Beograd i Vojvodinu. A iz mog iskustva, u Vojvodini su najpopularniji upravo takvi bicikli - veliki točkovi, uspravno sedenje, nema brzina da komplikuju bilo šta, pa lagano do prodavnice, trga, komšije. Preko njiva idu samo traktorom. :) Čudan neki narod. :D

Moj stav - niža cena obično znači veću popularnost, ali nije industrija odredila MTB kao univerzalni tip, nego baš potrebe tržišta. I upravo su te potrebe dovele do masovnije prodaje koja je dovela do nižih cena.

P.S. Zaista ne vidim kako položaj zavisi od atributa vozača (ako je ram odgovarajuće veličine). Koje atribute treba imati da ti na ovome bude prijatno? :) Mislim da je prelep, ali ja jedino da odsečem neke delove tela i ugradim veštačku kičmu i vrat, pa to da vozim. :)
 
Priznaj da si se zaneo sa ovim primerom. ;)
To nije primer, to se zove reductio ad absurdum. I odlično funkcioniše! :D Ne "uništena upotrebljivost" u smislu da ne može van vode, nego da će to da bude loše. Nešto kao MTB na asfaltu. ;)

Evo, preformulisaću: nije bitno da li bajs može u vodu, na Mesec ili kroz šumu ako ništa od toga vozač neće da radi. Kao što rekoh, ili iz koncepta univerzalnosti izbacuješ besmislene sposobnosti, ili sam koncept nema smisla i služi samo kao izgovor. MTB je univerzalni daljinski koji najbolje podržava uređaj koji retko ko i retko kad koristi, a ostale slabo. Da se poslužim tvojom analogijom. :D

nije industrija odredila MTB kao univerzalni tip, nego baš potrebe tržišta
Da, potreba tržišta za jeftinijim biciklom. :d

Što se položaja tiče, upravo to. Ne vredi da tačno znaš kakav ti bajs treba ako ne možeš da ga voziš jer ti, iz ovog ili onog razloga, ne odgovara položaj.

Na ono između početka i kraja tvog posta nema šta da se odgovori jer je izgrađeno na tom besmislenom temelju "univerzalnosti". :) Čak je i analiza mog emocionalnog stanja pogrešna, ali pošto je to nebitno za diskusiju neću ni u to da ulazim. :) Samo ću, još jednom, da naglasim: sve što pričam je da je broj MTB-a u odnosu na druge tipove nesrazmeran, da je on pogrešan izbor za većinu ljudi i da ako neko već pita šta da uzme ima smisla da mu se na to skrene pažnja. Zašto ih ima toliko, da li bi ih trebalo zameniti drumašima ili nečim trećim je manje važno. Ako neko smatra da moja procena ne stoji otvoren sam za ubeđivanje. Samo bez bajki o "univerzalnosti", moliću. :D
 
Caneta za predsednika. :)
Slazem se totalno. Jednostavno vecina ne zeli da postane "ozbiljan biciklista" , vec zeli da ostane rekreativac.
http://forum.benchmark.rs/showthrea...ička-sekcija&p=3931366&viewfull=1#post3931366

A ja se slažem s tobom! :D Samo ne znam kakve to veze ima sa izborom tipa bicikla. Možda misliš psihiološki? U fazonu što se sve sa drop volanima prodaje kao "trkački" po oglasima? A trkački su za TDF paćenike u helankama? :d

Ljudi, napisah već gore, proste su stvari: gume! Voze se kramponke po asfaltu, dve kile svaka! Samo ozbiljan offroad bi to opravdao.

ps. Što se tiče sela, to potpuno razumem. Ja sam u sličnoj situaciji, pa verovatno neću moći ispod 35mm guma, a možda ni bez amorta. Ali to su putevi i razdaljine na kojima bi drumaš stvarno bio glup izbor. CX bi, u mom slučaju, mogao da prođe. Ali ne menja činjenicu da je MTB verovatno overkill. Poenta je: koliko ljudi je u toj situaciji? A tek koliko ljudi laže sebe da će možda nekad biti u toj situaciji pa kupuje pogrešan bajs?
 
Poslednja izmena:
Ja sam mislio da ja filozofiram ali vi ste to podigli na drugi nivo. Da vozite koliko ****** gde bi vam kraj bio :p
 
@bahati sta smatras pod cx a sta pod mtb? Gde je tu onda trail? Jel podrazumevas da mtb ima i zadnji amortizer?
Sve je to otislo predaleko.. :)
CX, trail, all mountain, downhill, freeride... A 90% ljudi ce za sve to (uostalom i ja do relativno skoro) da kaze MTB :)
Pricamo onako, produbljujemo "zanimljivu" diskusiju :D
 
Neces da shvatis da nece svako da izvlaci neki maximum iz voznje biciklom, da mu nije bitno koliko brzo ide itd vec da mu je bitno da moze sa svojim bajsom da obavi sve sto radi bez problema. Ja npr ne zelim da silazim sa bajsa pred svakim ivicnjakom, jer ih u standardnoj voznji imam bar 20. Bajs sa kojim to ne moze da se uradi nije za mene. Sitnica, ali bitna i tu je kraj.
Reci mi koliko je ljudi koji voze drumasa direktno uzjahala njega, a koliko je njih doslo preko MTB koji im je doneo odredjena iskustva. Kao kada bi novopecenog vozaca kola savetovao da odmah uzme nizak sportski auto sa 200hp i da krene u avanture. Ozbiljan problem i bezbednosne prirode, jer povecava mogucnost pada i kada se to desi mnogo ozbiljnije posledice u odnosu na MTB. Sve u svemu dobro savetujemo ljude kada kazemo da prvi bajs treba da im bude MTB, a koga razvojni put vodi dalje menjace bicikl i tada mu verovatno nece trebati savet koji tip bajsa da kupi. Svako mora proci svoj razvojni put i okrenuti ga u smeru koji ide ka njegovim interesovanjima i zeljama.
Svodi se na to da ja tebe ubedjujem da treba da kupis auto sa tvrdim vesanjem koje lezi u krivini do bola, da mora da ima turbinu, jer kada ti zatreba za preticanje na uzbrdici obavi posao caskom, moze da drzi 200kmh konstantno ... Za vecinu vozaca totalno nebitna stvar, pojedincima da. Samo treba da se razlicite grupe medjusobno razumeju. Cini mi se da mislis da se razvojni put svakog bicikliste treba zavrsiti na drumasu, a to nije tako.
 
Poslednja izmena:
Bio sam u subotu na dane mađarske kuhinje u Skorenovcu, moja najduža vožnja do sada, 150 km (d*pe mi otpalo), preko Smedereva, povratak preko Pančeva sa dosta vremena i dužine potrošenih u Kotežkom lavirintu :D (nadao sam se da ću se vraćati sa Džonijem, al ga bolela ruka, pa sam morao da ga posetim posle). Pre nego što sam pošao ja mislio smederevac ide uz obalu, kad ono jok, sve gore dole. Negde na prvoj dugačkoj uzbrdici sam se uhvatio za prikolicu traktora koji je sporo išao (dobar čovek, sam mi ponudio da mi olakša uspon), ali me mišići ispod levog ramena još uvek bole na pritisak. Samo što sam ušao u Smederevo skrljam se (pri maloj brzini, maler, gledao sam u nešto sa strane i zakačio ivičnjak), srećom zaradio sam samo ogrebotine, a na bajsu nije stradalo ništa vitalno. Na glavnom trgu vidim okupljene bicikliste, smederevsko udruženje, imaju predsednika, štampan spisak ljudi, sajt i FB stranu (verovatno ću biti na nekoj od slika kad izbace sa ove vožnje :)). Sačekao sam dok su rešili da krenu, pa sam sa njima vozio do Skorenovca. Negde na izlazu sa mosta na vojvođansku stranu je pao čovek koji je bio ispred mene, čuo sam kako proklizavaju blokirani točkovi, valjda je pomislio da će onaj ispred njega naglo da stane, pa lego na kočnice (diskovi), dobro je, nije se ništa povredio, uhvatio se za obližnju ogradu. Naravno morali su da se slikaju pored table za Skorenovac, 20 km od polaska (mora da se pravi publicitet udruženja :D). Nadao sam se da ću na odredištu videti nekog iz Beograda ali nisam ugledao nikoga meni poznatog. Gulaš je poskupeo na 350 kinti (dobije se gulaš, kupus sata i leba u vidu malih lepinjica, nije bilo nešto bogato). Uglavnom sam se držao blizu smederevaca. Negde oko pola dva sam se pozdravio sa njima i krenuo sam prema Pančevu. Dobro je da sam veći deo puta nazad imao vetar u leđa. Ali je zato sunce udaralo u glavu s preda. Najgore je bilo na Pančevačkom putu od Pančeva do Beograda, praktično je autoput sa žutom trakom i semaforima, a i ja sam već bio prilično baldisao. Svanulo mi je kad sam najzad došao do petlje pred pančevcem. Dok sam sam s peo sa Ade na Košutnjak morao sam pešaka svakom uzbrdicom jer sam bio skroz trokiro.

Sve u svemu bila je dobra tura. Iako je put do Skorenovca preko Smedereva 10 km duži i brdovit ipak je zanimljiviji i u tokom celog puta uvek ima kuća u blizini za razliku od Vojvodine.
 
Poslednja izmena:
@bahati sta smatras pod cx a sta pod mtb?

CX MTB

Neces da shvatis da nece svako da izvlaci neki maximum iz voznje biciklom, da mu nije bitno koliko brzo ide itd vec da mu je bitno da moze sa svojim bajsom da obavi sve sto radi bez problema.
Možda imamo neki problem u komunikaciji. :) Ja se ne sećam da sam rekao bilo šta slično, ako jesam izvinjavam se.
Ja npr ne zelim da silazim sa bajsa pred svakim ivicnjakom, jer ih u standardnoj voznji imam bar 20. Bajs sa kojim to ne moze da se uradi nije za mene. Sitnica, ali bitna i tu je kraj.
Znači da dođe neko i pita koji mi bajs treba za ivičnjake ti bi rek'o MTB? Ne bi mu rek'o da može bilo koji, ali da mora da digne dupe, a ako ne digne neće ga nijedan spasiti? (Možda ima neka MTB varijanta gde ne mora, ispravite me)
Reci mi koliko je ljudi koji voze drumasa direktno uzjahala njega, a koliko je njih doslo preko MTB koji im je doneo odredjena iskustva. Kao kada bi novopecenog vozaca kola savetovao da odmah uzme nizak sportski auto sa 200hp i da krene u avanture. Ozbiljan problem i bezbednosne prirode, jer povecava mogucnost pada i kada se to desi mnogo ozbiljnije posledice u odnosu na MTB. Sve u svemu dobro savetujemo ljude kada kazemo da prvi bajs treba da im bude MTB, a koga razvojni put vodi dalje menjace bicikl i tada mu verovatno nece trebati savet koji tip bajsa da kupi. Svako mora proci svoj razvojni put i okrenuti ga u smeru koji ide ka njegovim interesovanjima i zeljama.
Reci ti meni koliko bi ljudi koji traže kola za po gradu savetovao da uzmu Ladu Nivu? I ne znam odakle ta priča sa bezbednošću? Po čemu je MTB bezbedniji od nečeg drugog? Da se pravimo, na trenutak, da nemamo pun thread dokaza da kad se vozi kako i gde treba može da bude jako gadan. :d
Cini mi se da mislis da se razvojni put svakog bicikliste treba zavrsiti na drumasu, a to nije tako.
Nikako. Niti mislim da treba da počne sa određenim bajsom, niti mislim da mora da se završi (osim, jelte, kad se i svi drugi putevi završe), a kamoli na određeni način. Ali ti misliš da treba da krene od MTB-a, a ja nikako da razumem zašto. Ako već unapred kaže čuveno "99% po drumu", a ti vrlo dobro znaš da to ustvari znači 100%.

Sve u svemu bila je dobra tura.
E što mi žao. Ja sam planirao da idem, al iscimaše me sa svih strana i nisam stigao da se naspavam. Tačnije bio budan do 6, a kao treba da vozim 100km od 8. Čak bi pre iš'o preko Smedereva, *** kad nemam drumaša... :d
 
Poslednja izmena:
Može DH sa vilom od 200mm+ da popije ivičnjak da se ne ustaje ali ga treba doterati do ivičnjaka.
Ljudi treba vam bicikla kupite biciklu i vrtite kakav savet vam treba. Nemoj te da kupite mnogo mali ili mnogo veliki bicikl i to je to. Ovo je I.T. forum pretpostavlja se da znate da guglate i da znate šta hoćete (ako to ne znate nema ni ko da vam pomogne) odete do prodavnice ili nekog ko prodaje polovnjake i probate. Planet je par puta radio promocije to je najbolji način da se zaključi šta odgovara a šta ne.
Cedite suvu drenovinu zadnjih par strana a na svakoj drugoj trećoj se pojavi po još jedan "novi" član da pita šta bi njemu bilo dobro da vozi za 200evra.
 
Vrh Dno