Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Meni se bad boy uopste ne svidja. Mislim ovaj konkretni je odlican, i ima dobru cenu, ali opet sumnjam da bih ga ikad kupio. Eventualno da ga komplet prefarbam. Dal' mi se mat crna smucila od raznoraznih "ćunera" sto presvlace kola sa folijom te boje, ne znam, ali ne mogu da je svarim.
 
Bad boy je hibrid izmedju mtb, drumasa i trekinga.
Znaci brzi nego bilo koji mtb i laksi od trekinga.
Kruta vila je po meni a i po drugima prednost a ne mana.
Sto se v-brake tice ovaj ima i pinove za to, mada cisto sumnjam da ce menjati kocnice ikada.
Crna mat je boja karakteristicna bas za bad boy.

I na kraju ovo je dobra cena i lako ce ga posle prodati ako pozeli drugi.
 
Poslednja izmena:
Čvoruga, ako želiš da ideš brže po trotoarima, kupi patike.
Mislim da si upao u zamku prevelikog razmišljanja i čitanja nekih ocena i saveta po netu, u želji da napraviš "savršen" izbor. Čak i ako se razumeš, "savršen" nećeš naći, a ako se ne razumeš, svi saveti će samo da te bacaju levo-desno kao kuglicu u fliperu. Isprazni malo glavu od svega i kupi bicikl koji ti srce najviše želi. Onda će i sve mane biti manje važne. Džaba ako Gedža, Bakara, Razbojnik ili Cane kažu da je neki bicikl fantastičan, ako ti nemaš želju ni da sedneš na njega. I ne treba nikome da se pravdaš zbog svog izbora i kriterijuma, samo moraš da priznaš sebi koji ti je najvažniji kriterijum - kvalitet, lepota, brzina, funkcionalnost? Za te kratke vožnje po ravnom koje si naveo, odlični su ti i MTB i treking. Ja bih preporučio prednji amort zbog čuvanja zglobova/šaka i točkova, pogotovo ako imaš u planu bilo kakav offroad. Takođe, ako ti vožnje van grada nisu na spisku želja, razmisli i o blatobranima, jer u gradu se često nailazi na razne baruštine (od kiše, izlivanja, pranja, itd). S druge strane, za vožnju po gradu, na kratkim relacijama (do škole, fakulteta ili posla), bez forsiranja, mnogi se odlučuju za fixie. Malo je teži za vožnju, ali bez brzina i menjača daleko je jednostavniji i jeftiniji za održavanje. Plus su lepi. Obično se kupuju zarad stila/imidža i kao puko prevozno sredstvo (ili izjava), ali zaista jesu zgodni. Samo ne za duže relacije i brda.

U svakom slučaju, svaki bicikl će da zadovolji tvoje potrebe u ogromnoj meri (i više od toga). Ako planiraš ubuduće i drugačije vožnje (duže, višednevne, bisage), i treking i MTB će ti biti odlični, a trenutni bicikl uvek možeš i da prodaš i uzmeš drugi (i bakara je nedavno prešao sa MTB na drumaša). Što se brzine tiče, svaki bicikl je dobar samo onoliko koliko i noge koje ga pogone.
 
Vecina nasih staza i puteva bi u Holandiji tretirali skoro kao offroad, tako da iz tog ugla mislim da je za rekreativce potrebna prednja amortizacija. Prednosti krute vile su za profesionalce, a ne za rekreativce. Nesto kao spusten auto za trke sa tvrdim vesanjem u odnosu na klasican auto sa amortizacijom za udobnu voznju.
Lepo kaze Cane: da bi imao zelju da vozis bajs moras da ga volis, tako da nadji stvar koja te pleni i vodi se srcem preko mozga do izbora bajsa.
 
Poslednja izmena:
@čvoruga i ostali koji biraju tip bajsa
Ja sam pre par godina bio u sličnoj situaciji, bez ideje šta bi tačno uzeo. Znao sam samo da me tada nije zanimalo da jurcam po bogazama, pa sam lako isključio MTB. I isto mi je drumaš delovao previše specifično. Odlučio sam se za nešto što je proizvođač zvao hibrid, Scott Sportster. 700c točkovi, prednji amort, ravan volan, gume po sredini slik, sa strane sitni kramponi. Znao sam da to ne može da "valja", al' rek'o bar je blizu "nečemu" pa ću već videti šta ću s njim. I što je najvažnije naučiću svašta o sebi i o biciklima.

U međuvremenu je počeo da liči na full turing mašinu. Blatobrani, paktreger, podesiva lula, niži prenosi, slik gume sa zaštitom, milijardu nekakvih torbica itd. Pitanje je dal' ću da ga "završim", ali definitivno sam odlučio da mi treba turing bicikl.

Poenta je da sam odlučio i da mi treba nešto za po gradu, nešto kada se vozi 100km po Vojvodini u vetar, pa i nešto za bogaze, što da ne. Ovo što sada imam može sve to, u zavisnosti od guma, čak i bogaze. Ipak je ispod svega nešto što je praktično 29er. Ali jedino za turing je skoro idealan, prvenstveno zbog dugačke zadnje vile, za sve ostalo ima ozbiljne mane.

Naravoučenije: može sve, voze ljudi MTB stotinama kilometara po asfaltu i drumaše po makadamu. Nose stvari u rancu, provlače se kroz saobraćaj sa volanom od metar... Ali ako te zanima nešto više od toga da stigneš iz tačke A u tačku B (brzina, udobnost, efikasnost, teret...) treba ti odgovarajuća mašina. I zato kažu da je odgovarajući broj bicikala n+1 i s-1. Gde je n broj koji imaš trenutno, a s broj zbog kojeg bi te ostavila žena.

Moj sledeći bajs je neki čelični drumaš, ako nekome znači. Rešiće mi dve vrste potreba, a mogu i da se zabavim pretvarajući ga u SS. U suštini, hoću da mogu da se "sagnem" po vetru i hoću da kad idem na brzinu nešto da završim ne teglim više od 10kg sa četvrtog sprata, niti izvodim akrobacije sa širokim volanom oko retrovizora i pešaka.
 
Naravoučenije: može sve, voze ljudi MTB stotinama kilometara po asfaltu i drumaše po makadamu. Nose stvari u rancu, provlače se kroz saobraćaj sa volanom od metar... Ali ako te zanima nešto više od toga da stigneš iz tačke A u tačku B (brzina, udobnost, efikasnost, teret...) treba ti odgovarajuća mašina. I zato kažu da je odgovarajući broj bicikala n+1 i s-1. Gde je n broj koji imaš trenutno, a s broj zbog kojeg bi te ostavila žena.

Moj sledeći bajs je neki čelični drumaš, ako nekome znači. Rešiće mi dve vrste potreba, a mogu i da se zabavim pretvarajući ga u SS. U suštini, hoću da mogu da se "sagnem" po vetru i hoću da kad idem na brzinu nešto da završim ne teglim više od 10kg sa četvrtog sprata, niti izvodim akrobacije sa širokim volanom oko retrovizora i pešaka.
Lepu si analizu napravio, i stvarno ako zelis nesto vise od vozanja do ade i bici stazama skapiras da je u stvari drumas bukvalno savrsena masina za prozdiranje kilometara ali nije napravljen da bude previse udoban.
A i kada razmislite to je jedini konept bicikla koji postoji gotovo neizmenjen od kada moderan bicikl postoji, prakticno uglavnom su se menjali korisceni materijali za izradu delova.
Sigurno da postoji dobar razlog zasto je to tako :)

Tako da ja bih od tog klasicnog koncepta bicikla poceo pa jednostavno napravio spisak stvari koje mi na njemu ne odgovaraju i dosao do toga sta mi treba.


nadam se da ste skapirali sta sam hteo da kazem.
 
Poslednja izmena:
+1

Mislim da je to do sveprisutnosti MTB-a. Ta sveprisutnost može, pogrešno, da se protumači kao sud tržišta, a nije. Jednostavno je najjeftiniji, ima ih najviše u ponudi i može da ide svuda. Onda neko neukusan pomisli: šta ću ja na drumašu, svi voze MTB. A posle ne preseče ni preko trave u parku... Evo uzmi ovaj ceo 29er hype. Verujem da ide k'o alva. Komšija uzeo neki jeftin, ne znam tačno, al' najveći prenos napred je npr. 32. Taj bajs neće proći kroz baru, kamoli da se popne kroz šumu, preko korenja. I gledam ga kako se klacka na onom amortu dok vozi po ulici... Meni se samo sviđa što će taj hype makar da pojača podršku za 622 točkove i povezanu opremu. :d

Zaboravio sam gore da napomenem da bi mi nešto što liči na drumaš ustvari završilo sav posao, osim onoga za šta mora MTB. Sa dovoljno dugom zadnjom vilom i nekim sistemima za lako i brzo kačenje stvari mogao bi da prođe. Ali opet je to neki kompromis, da ne govorimo što kvalitetan turing čelični ram nisam nikada video kod nas u ponudi. Pa i napolju ljudi sada to uglavnom prave kod majstora, mada ima nekih novijih primera. Colnago i još neko, kol'ko se sećam.

Ja se nisam pokajao što sam rešio da prežalim pare, kupim nov bajs otprilike i iz njega izvučem iskustvo. Nije najefikasnije raspolaganje parama, ali nije ni mnogo skupo. Posle toga tačno znaš šta ti treba, u kojoj veličini, čak umeš i da proceniš polovnjake. Kada me neko prošle godine pitao za savet preporučio sam Polar Forester Pro. To je otprilike isto ono s čim sam ja počeo, a bio je tada sa popustom 30kdin. Ne znam tačno za kol'ko takvo nešto može da se proda dok je još u garanciji, ali iskustvo koje dobiješ, čak ne računajući raubovanje samog bajsa, sigurno vredi više nego razlika u parama.

Alternativa je da zaboraviš sve što si umislio i potpuno se prepustiš savetima iskusnijih. :)
 
Još jedan update
e705a906905e137123693f7547b7f68f.jpg
.
 
Oko deset, nisam merio, biće i druga šticna, drugi prednji menjač (ovaj sam pozajmio) drugi volan. Mislim da ću ga spustiti na ispod 9,5 a možda i ispod 9kg.
 
Mene bas briga koliko sam presao kilometara, koliko sam brzo vozio itd. Brzinomer koristim 1.5 sezonu i uzeo sam vise iz fazona aj da vidim i kada se gadjamo podatcima da imam i ja neke. :) Istina navikao sam se, ali prodje po 5 voznji da ne pogledam te statistike jer mi ne znace nista specijalno (najvuse me interesuju razdaljine dve mesta pri voznji). Sednem i vozim koliko mi se vozi i brzinom koja mi prija, bas me briga za statistiku, meni je to predmet uzivanja i tako se ponasam, bas uzivam. Ne pokusavam da imitiram trkace sa Tour de France, jer imam totalno drugaciji prilaz biciklizmu od njih. Povuce me nekada da sidjem niz neku padinu, preskacem udubljenja i bare po putu, ne silazim sa bajsa ni kod ivinjaka 20+cm, hocu da moze da me posluzi kada odem do sela (totalni offroad) i da bude sto udobnije. Iz tog ugla je za mene MTB idealan izbor i ne trazim nista bolje, brze itd. Obzirom da sam rekreativac, a ima nas jos dosta slicnih, nas izbor pada na MTB. Razumite i vi nas, kao sto razumemo i mi vas. Covek koji zeli da vozi drumasa treba da ima vec iza sebe dosta iskustva sa bajsom i ne trazi savet sta da kupi, tacno zna sta hoce, a njegov put dotle je u vecini slucajeva vodio preko MTBa. Zato saveti u vecini slucaja i budu za MTB, jer pitaju ljudi koji nemaju izdefinisan stav prema vrsti biciklizma koji zele.
 
Poslednja izmena:
@Gedza

Ma jasno je da je nekome dovoljno da se ono što vozi uklapa u grub opis bicikla. Ali valjda je jasno i da većina ljudi koji voze MTB voze pogrešan bajs.

Mada, sve to nema veze, ovde je poenta da ljudi dolaze na forum i pitaju šta da uzmu. Znači ne znaju, a nije im svejedno. Često imaju neku ideju, ali je ona najčešće pogrešna jer 1) noobovi su :d 2) lažu sebe da je prolaz prečicom kroz šumarak offroad, da neće da filtriraju na semaforu i jurcaju po ulici, da će da se spakuju u kesu, pa kesu o volan, da neće da im smeta 5km/h razlike, da neće da im smeta vetar dokle god ne stoje, da će da guraju uzbrdo, da ih ne zanima težina i da to nema veze, itd.

Zato ostajem pri tome da je najbolje probati pa odlučiti. I jedino što treba uraditi na početku je biti potpuno iskren sa sobom i zapitati se: da li ću, kao ekipa sa foruma :d, da idem specijalno da lomim vrat po kršu i lomu? Ako je odgovor negativan i finansije dozvoljavaju opušteno može da se preskoči MTB. Maltene svaki tip bajsa će bez ikakvih problema da prođe seoskim putem, siđe niz stepenice i šta god već "civili" smatraju za offroad. A tek neki CX, na primer! Treba razmišljati šta ćeš u ostalih 99,99...% situacija. Još jednom, ako ga zanima. A ako pita zanima ga. :)
 
Drumaš lošije koči, istresa plombe po kaldrmi, brže troši gume, skuplji su delovi, pokupi li rupu srećan je ako menja samo gumu, na makadamu se vozi kao po jajima, na mokrom asfaltu kliza kao blesav.
 
Kakvu fantomku koristiti za zimu tj da li je bitan materijal zbog znojenja ili mogu da i ove obicne, pamucne zavrse posao?
 
Drumaš lošije koči, istresa plombe po kaldrmi, brže troši gume, skuplji su delovi, pokupi li rupu srećan je ako menja samo gumu, na makadamu se vozi kao po jajima, na mokrom asfaltu kliza kao blesav.
+1, mada ovo za kočenje... možda...
 
Poslednja izmena:
Drumaš lošije koči, istresa plombe po kaldrmi, brže troši gume, skuplji su delovi, pokupi li rupu srećan je ako menja samo gumu, na makadamu se vozi kao po jajima, na mokrom asfaltu kliza kao blesav.
Nisam ljubitelj drumasa da odmah kazem,ali ovo da lose koci uhhh tu si bas omasio,vozio sam s-worksa u durace 7900 opremi, nema razlike u kocenju ako poredimo na primer xt hidrauliku koju sad vozim,a da si kao po jajima to si u pravu 100% zato ga i ne vozim...
 
Nisam omašio, stvar je u maloj gaznoj površini, kočnice će blokirati točkove mnogo pre nego kod točkova sa širom gumom.
 
Drumaš lošije koči, istresa plombe po kaldrmi, brže troši gume, skuplji su delovi, pokupi li rupu srećan je ako menja samo gumu, na makadamu se vozi kao po jajima, na mokrom asfaltu kliza kao blesav.
Mislim da je sve što si naveo do guma i to ako se baš priča za nešto tipa 700x20. Kad se krene na 30, ili čak preko, kočenje, ponašanje po mokrom, upravljivost, buka, efikasnost... Sve ide na stranu slik guma. A udobnost u neobičnim okolnostima je sasvim adekvatna.
 
Neće svaki ram, možda češće vila da primi 30mm.
Ima krampone ali je pritisak oko 3 bara (za off road 2.5) pa je gazna površina oko 6cm za 26' oko 7cm za 27.5' i 8cm za 29'. Kolika je ko drumaša oko 1cm možda i manje za 7-8 bara koliko se pumpaju. Ali da ne komplikujemo :p.
 
Nadam se da ste iskoristili ovaj vikend za voznju, ja jesam :)

I ja nekako uklopih vožnju sa prđenjem po forumu. :d I sasvim slučajno sprovedoh posmatranje. Posle izlaza sa mosta na Adi ima neki kolski prolaz preko kojeg ide bici staza. Dakle preko trotoara, koji je skoro pa zaravnjen kol'ko može u odnosu na prolaz. Tu sam seo na onaj šareni kamen, zapalio cigaru i gledao dok je prolazilo 50-ak ljudi na bajsevima. Naravno, najviše MTB. Svi koji su digli dupe preko tog trotoara su prošli ok, uključujući i par drumaša koji su išli upadljivo brže. Svi koji su sedeli su malo rearanžirali skelet. Zaključak: neće te MTB spasiti od neravnog puta ako ne umeš da voziš, a ako umeš taj promil situacija ćeš lako savladati na bilo čemu.

I da se razumemo, ne zagovaram ja drumaš, niti imam nešto protiv MTB-a. Samo želim da skrenem pažnju na to da broj MTB-a na ulici ne treba noob-ovima da znači puno kada biraju bicikl. Kad već biraju, razmišljaju o svojim potrebama, pitaju po forumima i nije im cena apsolutni prioritet. Vrlo lako je pomisliti: pa nisu valjda svi ovi ljudi ludi. Možda nisu, al' očigledno im potrebe nisu bile prioritet kada su birali bajs ili ih ni nemaju dovoljno da bi komplikovali stvari.

Neće svaki ram, možda češće vila da primi 30mm.
Ima krampone ali je pritisak oko 3 bara (za off road 2.5) pa je gazna površina oko 6cm za 26' oko 7cm za 27.5' i 8cm za 29'. Kolika je ko drumaša oko 1cm možda i manje za 7-8 bara koliko se pumpaju. Ali da ne komplikujemo :p.
To jeste za ram, mora da se obrati pažnja, mada, ponovo, tu su CX, hibridi, trekking, turing... Ali realno da ne komplikujemo, kad je prosto: kramponi i asfalt nisu drugari. A ja svoje 700x35 (Rubena, nisu čak ni full slik) nisam uspeo prošle zime da proklizam po čistom, ravnom ledu. Ako do zime uzmem drumaša javljam rezultate. :d
 
Poslednja izmena:
Ja volim offroad (bar dva puta nedeljno vozim) zato i vozim MTB-a. Hibridi su mi nekako penzionerski. Drumaši su ozbiljene mašine samo malo mekani za moj ukus vozio sam ga pola sezone negde oko 1000km-a nije mi legao.
 
Poslednja izmena:
Evo i mene, lepo vreme pa nisam palio komp.

Što se http://www.2bike.rs/cikloberza/mali-oglasi/bicikli-6/city-turing-10/x-sport-deore#.VDrViEFrncs tiče,
rečeno mi je da je ručuca kočnice ujedno i ručica menjača, šta god to značilo.

Što se predloženog http://www.2bike.rs/cikloberza/mali...y-turing-10/cannondale-bad-boy-9#.VDrWaUFrncs ,
sviđa mi se stelt izgled, ali novi bajs mi mora imati prednji amort, jer sadašnji nema.

I ovaj je dobar, http://www.2bike.rs/cikloberza/mali-oglasi/bicikli-6/mtb-bicikli-7/merida-matts-sub-60#.VDrW20Frncs .
 
Nadam se da ste iskoristili ovaj vikend za voznju, ja jesam :)
Ja danas izvezao smederevo, kovin, skorenovac, pancevo... ukupno oko 140km

Sto se kocenja na drumasima tice, koci on cak i jace nego sto treba, sasvim dovoljno da komplet pocepa i unutrasnju i spoljnu :)
Problem je mala dodirna povrsina inace koci brutalno.
Istina i da se spoljnje gume trose, narocito ako agresivno kocite (bar prodavci kazu da se to najvise trazi), ali to je bar jeftino.
Meni nije neudoban i ne smeta mi kaldrma i sl...to je stvar navike.

Delovi kostaju slicno, naravno gledano klasa za klasu, i sto kod drumasa cela klasa ide od delova istog kvaliteta, znaci ne kombinuje se zadnji menjac iz viseg, prednji menjac iz nizeg a sifteri iz nekog drugog segmenta.

Inace vecina ucesnika ovde vozi bajs i ne silazi sa asfalta, cast izuzecima ;)
 
Poslednja izmena:
@Gedza

Moje imaju istu osovinu kao KC001, samo je drugačija pedala. Sviđa mi se što se lako održava. Nekoliko dana nakon što sam ih kupio sam vozio u grupi, obilazio nekog lika i loše procenio brzinu kad sam se vraćao u liniju. Izleteo s puta, a pedalom zakačio put. Izgleda da sam išao dovoljno brzo da ne padnem. :d Pedala se prilično odrljala, a osovini ništa, radi k'o nova i dan danas. Mislim da to govori o kvalitetu.
 
@gedza Imam i ja te sa prvog linka, sve pohvale za njih. Doduse vozim ih tek mozda oko mesec dana ali za sada im nisam nasao manu. Kramponi su im do jaja, lepe se za patike i daju mi definitivno bolju kontrolu od prethodnih. Sve preporuke!
Jedino sto sam ih ja nahvatao na nekom popustu i platio ih 16$ :)
 
Vrh Dno