Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Pa jesu potrosni, ali ce trajati krace nego kada se koristi kako treba. Ne bih sada o detaljima, jer ako znas mehaniku onda kapiras da kada lanac naleze na lancanik pod ostrim uglom krza ivicu lancanika (ostri ga) i drasticno ga vise trosi nego kada naleze pod uglom od 90 stepeni. Na taj nacin se unistavaju i lanac i lancanik dosta brze, pa tako neko predje brdo kilometara, a neko duplo manje sa istim delovima. Nece biti nista ni posle 100km, ali generalno tako se ne vozi bicikl.
 
Ima li brzinomera koji imaju osvetljenje za vožnju noću?

Nešto se baš nisam proslavio sa pretragom :D
 
Hvala. Znam kako da nastavim pretragu.

Mislim da je prvi skup zbog GPS-a.

IOnako samo gledam za sada. Prednost ima svetlo.
 
Poslednja izmena:
Imam ja Cateye Micro Wireless brzinometar sa pozadinskim osvetljenjem. Pokusaj da potrazis taj model, odlican je. Mada nijedan brzinometar sa pozadinskim osvetljenjem nije jeftin. Mislim da sam ovaj moj platio oko 3000din pre par godina.
 
Pa jesu potrosni, ali ce trajati krace nego kada se koristi kako treba. Ne bih sada o detaljima, jer ako znas mehaniku onda kapiras da kada lanac naleze na lancanik pod ostrim uglom krza ivicu lancanika (ostri ga) i drasticno ga vise trosi nego kada naleze pod uglom od 90 stepeni. Na taj nacin se unistavaju i lanac i lancanik dosta brze, pa tako neko predje brdo kilometara, a neko duplo manje sa istim delovima. Nece biti nista ni posle 100km, ali generalno tako se ne vozi bicikl.

Meni ni jedan prenosni odnos na mom bajsu koji kombinuje velike i velike i male i male ne odgovara svejedno, mada kad vozim po ravnom cesto imam 3-4 pozadi a saltam napred sva 3, sasvim dovoljno za po ravnom.

Za ovo sto si rekao mislim da nisi u pravu, lanac jeste flexibilan, ali ipak dovoljno krut da ovo navedeno ne vazi (bar kod mene ne vazi), lanac pre svega naleze onim valjkastim delom i mislim da ovim obodima i ne moze da "ostri" zubcanike na opisani nacin.

PS koliko dugo uopste trebas da vozis da ti nesto pokvari zupcanike? :) Bajs s' pocetka 90-ih, bezmalo 25 godina, napred originalni pogon, nazad promenjen, ali zato sto su pojedini mali proklizavali na lezistu, a zuba je bilo za jos 5x toliko...
 
Kod mene 3x7.. I napred, nazad 1-4, zatim II_3-5 i III_5-7 .
 
sto ce reci 3-4 pozdi uvek ide :) to je to, inace 3x6
 
Meni ni jedan prenosni odnos na mom bajsu koji kombinuje velike i velike i male i male ne odgovara svejedno, mada kad vozim po ravnom cesto imam 3-4 pozadi a saltam napred sva 3, sasvim dovoljno za po ravnom.

Za ovo sto si rekao mislim da nisi u pravu, lanac jeste flexibilan, ali ipak dovoljno krut da ovo navedeno ne vazi (bar kod mene ne vazi), lanac pre svega naleze onim valjkastim delom i mislim da ovim obodima i ne moze da "ostri" zubcanike na opisani nacin.

PS koliko dugo uopste trebas da vozis da ti nesto pokvari zupcanike? :) Bajs s' pocetka 90-ih, bezmalo 25 godina, napred originalni pogon, nazad promenjen, ali zato sto su pojedini mali proklizavali na lezistu, a zuba je bilo za jos 5x toliko...

Bar si lepo naveo da mislis, a ne da znas. :) Za sve ostalo nemam snage da ti objasnjavam u sitna crevca osvove mehanike prenosa, a cini mi se i da nema smisla. Bajs je tvoj i vozi ga kako i KOLIKO zelis, sto se mene tice mozes i u rikverc. :)
 
Poslednja izmena:
@Mare Gedža je lepo objasnio i u pravu je, što je lako i proveriti na Internetu. Moguće je i da su svi navedeni delovi kod tebe već odavno istrošeni i zreli za zamenu. To ne znači da se raspadaju, nego da ne rade optimalno (blago rečeno) i da jedni druge dalje habaju. I da postoji povećan rizik od otkazivanja. Čak i naizgled bezazleno pucanje lanca ili pogrešno naleganje na bilo koji zupčanik (pogon, kaseta ili menjač) mogu da dovedu do gubitka ravnoteže i pada. Uz potencijalno teške povrede, zavisno od trenutka u kom se dese. Sve ti je ovo rečeno iz najbolje namere, kako bi ti bio bezbedniji i kako bi ti bicikl bolje funkcionisao. Nije to neki klinac iz avlije smislio. :)

A i život je potrošna roba, ali to ne znači da treba da skačeš iz aviona bez padobrana.

Inače, dobronamerno bih skrenuo pažnju da se kaže zuPčanik, a "treba" je pomoćni glagol i uvek je samo "treba", u svakom licu (ja treba, ti treba, mi treba, oni treba, itd). Samim tim, ne može da se koristi za iskazivanje potrebe. Npr, ne može da se kaže (iako svi kažu) "meni treba", nego "meni je potrebno". U hrvatskom jeziku/dijalektu je drugačije, jer je "treba" klasičan glagol. Zato je slogan, puštan povodom poplava, "Srbija te treba" odraz nečije skandalozne nepismenosti u Srbiji, a sasvim regularan u Hrvatskoj, odakle je verovatno i preuzet.

@DonWorkinson Mobilni telefoni imaju puno funkcionalnosti koje su dovoljne velikom broju korisnika, ali nijedna nije zaista "kako treba". Zato nisu obesmislili ni fotoaparate, a neće ni brzinomere. Izdržljivost, težina, veličina, trajanje baterije neki su od velikih nedostataka telefona. Npr, da bi ga koristio kao brzinomer, moraš da uključiš GPS, a onda baterija uglavnom traje tek nekoliko sati. A posle više nemaš ni telefon, koji može da ti bude preko potreban da pozoveš pomoć. Plus se telefoni redovno zaglupljuju i resetuju, aplikacije imaju bagove. Zašto bi sebi komplikovao život za nešto tako trivijalno? Naravno, telefon je ok ako voziš samo po gradu, a ni podaci o brzini i pređenom putu te ne zanimaju tokom vožnje (pa telefon može da bude u torbici, gde je bezbedan od vibracija i udaraca).
 
Cane koliko ti snage imas, svaka ti cast. Izgleda da nisi vozio ovih dana zbog kise. :)
 
Koliko u proseku drumas lakse ide od mtb-a sa polu kramponom? da kazem neki obican drumas alu ram, tezina ~ 10kg.
 
Izvozih 20km pa na spavanje, sutra u prvu ali nedelju dana gledam bike u sobi zbog ove kiše, nisam mogao više. Ugrabih ovu vedru noć pa u krpe. :)
 
Koliko u proseku drumas lakse ide od mtb-a sa polu kramponom? da kazem neki obican drumas alu ram, tezina ~ 10kg.

Drumas sa slik gumama je brzi od mtb za jedno 5-15km/h, ali to sve zavisi od vise faktora.
Npr. pre neki dan sam se trkao sa jednim drumasem, ja sa mojim bajsom sam isao max 45.5km/h, nisam mogao vise jer nisam imao brzina vise, dok je on vozio ~50km/h, mogao je jos vise.
 
@canejr
Hvala na opsirnom odgovoru. btw sto se svih tice nisam biciklista i bilo je ozbiljno pitanje jer sam neupucen, a nikad nisam posedovao brzinometar. Da, baterija se brze trosi i kontam da je brzinometar potreban ako zelis da vidis trenutnu brzinu i oces da odrzavas isti tempo po tome. Meni je dovoljno na telefonu da vidim rutu, vreme, najvecu i prosecnu brzinu. Mobilni nikada nece zameniti fotoaparate. Fotoaparati su za selfie. ;)
 
Ljudi, evo polako i ja ulazim u svet biciklizma, kao potpuni laik. Niti znam na šta se treba obratiti pažnja (sem na kočnice, to znam) niti gde mogu da pročitam koje su mi dimenzije moje gume. Znam samo da su 26 inča ali koje su tačno dimenzije ne znam...

Može li neko da mi objasni to, za početak, na šta da obratim pažnju kod bicikle (imam jednu naravno) i kako se menjaju gume, kad saznam koja dimenzija mi treba. Ima li negde neka tabela koje sve gume za bicikle postoje, i unutrašnje i spoljašnje ?
 
Sve sto te zanima kako se menja nesto,a u ovom slucaju gume,mozes da pogledaj na YT-u
 
@Mare Gedža je lepo objasnio i u pravu je, što je lako i proveriti na Internetu. Moguće je i da su svi navedeni delovi kod tebe već odavno istrošeni i zreli za zamenu. To ne znači da se raspadaju, nego da ne rade optimalno (blago rečeno) i da jedni druge dalje habaju. I da postoji povećan rizik od otkazivanja. Čak i naizgled bezazleno pucanje lanca ili pogrešno naleganje na bilo koji zupčanik (pogon, kaseta ili menjač) mogu da dovedu do gubitka ravnoteže i pada. Uz potencijalno teške povrede, zavisno od trenutka u kom se dese. Sve ti je ovo rečeno iz najbolje namere, kako bi ti bio bezbedniji i kako bi ti bicikl bolje funkcionisao. Nije to neki klinac iz avlije smislio. :)

Ma jok, bajs redovno servisiram, sto sam, sto ako zatreba (manjak vremena ili alata) u servisu svakih 1000-2000 km, sve pregledano i utegnuto. Sustina je da precenjujete efekat habanja tih delova pri toj upotrebi. Da jeste veci sigurno, ali ni blizu da je to neka katastrofa, vecini ce bajs pre da dosadi nego da se pohaba.

To je isto kao sto kazu da se auto znatno vise haba u gradu, a posebno na kratke relacije, da tako je, ali prosecan vozac to nece ni primetiti... jedino ako godisnje prelazite 50k km na taj nacin i nikako drugacije.

P.S. Zbog nedostaka prostora bajs mi je 24/7 na otvorenom, sta mislite da li ga vise pohaba sunce, led kisa ili prenosni odnos (koji i ne praktikujem u navedenim kombinacijama)?
 
Cane ipak sam ja isikusniji od tebe (ne u biciklizmu). ,)
 
Ljudi, evo polako i ja ulazim u svet biciklizma, kao potpuni laik. Niti znam na šta se treba obratiti pažnja (sem na kočnice, to znam) niti gde mogu da pročitam koje su mi dimenzije moje gume. Znam samo da su 26 inča ali koje su tačno dimenzije ne znam...

Pise sa strane, nesto tipa 26x1.75 ili 26x1.95 ili 26x2.10 isl. to je dimenzija
 
Mirza mislim da grešiš o 15km/h mislim da je sve preterivanje više od 6km/h.
Lanac se menja na istegnuće veće od 0.075mm, sve preko 0.1mm oštećuje kasetu i pogon. Kaseta se menja na otprilike dva lanca ili ranije oko počne da preskače. Šajbne na pogonu se menjaju kada lanac počne da preskače. Preveliko ukrštanje brzina oštećuje lanac, pogon, kasetu a može i menjače.
Ovo pišem za one kojima je stalo do svog bicikla (novca koji su dali za isti).
 
ebem ti ovo vreme. Danas 'teo da se malo provozam i da pre toga nastelujem menjac. Sinoc me nesto zezao i preskocio i krkljao kad sam se vracao od ortaka. Ali bilo je kasno i bio sam pijan pa nisam hteo da se cimam :D Kad je ovakvo vreme ne izlazi mi se iz kuce :(
 
Vrh Dno