Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

Okacio danas ortak :)

Pripreme za "Tour de Serbie"!
Komshija vozi desetobrzinac iz sedamdesetih u shtrikanim vunenim charapama — at Vračar.

1292984_10151663916134331_1246245768_o.jpg
 
Jel zna neko nesto iz licnog iskustva o ovim Bigshot bajkovima?
http://www.bigshotbikes.com/
Video sam ga u Uscu, izgleda super, a sto je meni licno najbitnije - jako je lagan bike. Kolko kapiram ram je alu/celik kombinacija, a posto nema dodatnih zupcanika i delova, dosta je lagan u odnosu na druge bajkove. Valja li to cemu?

Fixiji nisu za BG (gore-dole). Moraš u nogama biti jak k'o konj, da bi parirao specijalkama, a neretko i mtb-ovcima... ma, uopšte vozio na duže staze. Plus, kao što Serbian Spirit reče, vožnja njega je drugačije iskustvo u odnosu na sve što si do sada vozio. Ako ćeš sa druge strane da stavljaš freewheel, onda bolje uzmi neki hibrid sa brzinama i teraj.
 
Sve si to obisao sam ili si isao sa nekim? Gde si nocio, koliko je trajalo?

Najvećim delom sâm, jer ne mogu da pratim tuđi ritam (ni da teram nekoga da me stalno čeka zbog slikanja), a i nervira me kad toročemo dok snimam. Ovako, što kažu, sâm svoj gazda i milina.
Noćio sam kod prijatelja u Novom Sadu i blizu Stajićeva. Koliko je trajalo? Pa 3 dana. :) Tačnije, 4. Jedan dan sam napravio pauzu da pomognem ortaku da iščupamo 3 stabla u voćnjaku, nisam bio dovoljno umoran. :D Onda se on setio i četvrtog, a nešto kasnije i petog. :)

Prvi dan sam krenuo oko 8:15 sa Labudovog brda i već za sat vremena stigao do semafora posle Zemuna (20 km). Ali, kod ortaka u NS stigoh oko 8 uveče. (poslednji prolaz - 18:22 na izlasku iz Karlovaca)
Drugi dan smo doručkovali jedno 2 sata. :D Krenuli oko 11 na Petrovaradin, pa onda NS (~25 km). U 14:30 krenuh ka Zrenjaninu u koji stigoh oko 16:30, ako ne i 17 h. Dalje nastavih oko 18:30.
Treći dan krenuh bez doručka oko 08:45, pa prvo Ečka i Stajićevo (~17 km). Od Stajićeva oko 10:20. U Beogradu bio oko 13:30 (vetar, vetar, vetar), na svom brdu u 14:50.
Pritom sam spavao znatno kraće nego inače, oko 6 sati dnevno umesto 8.

Pripreme za put (planiranje rute i zanimljivosti) trajale su bar 5 sati.
Detaljan opis - http://www.cikloberza.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=8054
 
Fixiji nisu za BG (gore-dole). Moraš u nogama biti jak k'o konj, da bi parirao specijalkama, a neretko i mtb-ovcima... ma, uopšte vozio na duže staze. Plus, kao što Serbian Spirit reče, vožnja njega je drugačije iskustvo u odnosu na sve što si do sada vozio. Ako ćeš sa druge strane da stavljaš freewheel, onda bolje uzmi neki hibrid sa brzinama i teraj.

Pa ja sam mislio da stavljam freewheel? A jel ima neki hibrid da je lagan i elegantan ko ovaj Bigshot, i naravno da je tu negde sa cenom? Mene interesuje sto laganija gradska varijanta bajka, moze i polovan. Koji su to brendovi uopste?
 
Slab sam ja sa fixijima, al' znam ljude koji su to vozili/voze i ako nisi BAŠ BAŠ zaljubljenik u takav tip bicikala i znaš prednosti/mane istih, nikako nemoj uzimati fixi. Pusti težinu i eleganciju, to se može i sa mtb-om sa dovoljno para.

Pogledaj na cikloberzi teme sa fixijima, pogledaj ono što je Mile pisao o njima.
 
Koliko sam ja gledao (nesto kratko i probao) bigshot biciklu, ima sa jedne strane tocka freewheel, sa druge fiksni zupcanik. Tako da po zelji tj raspolozenju moze da se okrece tocak i bira "prenos" :)
 
Bogdane, lepo što linkuješ tekst, nego čisto objektivnosti radi ne bi bilo loše da usput navedeš da je Đorđe trenirao biciklizam i vozio trke, nije to neki prosečan rekreativac. Još bolje da proveriš ko prodaje te bicikle.
Da već želim lagan bicikl bez brzina, pre bih iskopao staru Poniku. Jeftino, lako za održavanje, udobno sedište, odličan položaj, a još se i rasklapa! Nisu ni Cigani blesavi. ;)

EDIT: Sa kontrom, naravno. :D
 
Ono sto sam ja u radnji detaljno isprobao je upravo to. Bajs ima na zadnjem tocku dva zupcanika. Jedan je freewheel, a drugi je fixni. E sad, okretanjem tocka se bira mod, medjutim, to podrazumeva da se tocak odsrafi, skine, okrene i namesti, tj ne moze nesto u voznji da se menja. Ja sam vozio standardni mtb capriolo srednja klasa, i najvise me kod tog bajsa smarala tezina, kad recimo silazim sa njega pa ga teglim uz stepenice, itd, a brzine ionako nisam preterano saltao posle nekog vremena. Ovaj bigshot mi se svideo jer je lak kao perce. Dal ima jos takvih lakih bajsova? Recimo 7-9kg max?
 
Ovaj bigshot mi se svideo jer je lak kao perce. Dal ima jos takvih lakih bajsova? Recimo 7-9kg max?
Na BigShot sajtu piše: "Each frame is made of 4130 Chromoly", a potom i: "Fully assembled our bikes only weigh 23 to 25 lbs". (10,5-11,5 kg)
Ako si siguran da mora da bude "7-9", moraš da se okreneš Pro Tour modelima bicikala (npr, 10,000+ evra), jer su oni ubedljivo najlakši. A opet, UCI propisuje minimalnu dozvoljenu težinu od 6,8 i mislim da samo jedan model teži baš toliko, a ostali su preko 7 kila. Inače, moj MTB teži oko 12 kg, ali sa teškom viljuškom. Taj Capriolo je možda bio stari čelični model od 15ak kila, što danas zaista jeste previše.

EDIT: Evo ti na prvi pogled na Cikloberzi, piše da je 10,5 kg - http://www.cikloberza.com/show.php?id=118798
 
Poslednja izmena:
Lagano?Elegntno?Evo Demios ima jedan takav,samo slosice ti se kada cujes koliko takav lagan mtb kosta:)
 
Pa nov mtb od 300e ima 14-15kg, kao da je to nesto mnogo i naporno za voznju a da ne pricam sto je mtb upotrebljiviji za nase uslove/puteve i generalno bolji izbor od tih ultra lakih fensi ''urbanih'' modela..
 
Bogdane, lepo što linkuješ tekst, nego čisto objektivnosti radi ne bi bilo loše da usput navedeš da je Đorđe trenirao biciklizam i vozio trke, nije to neki prosečan rekreativac. Još bolje da proveriš ko prodaje te bicikle.
Da već želim lagan bicikl bez brzina, pre bih iskopao staru Poniku. Jeftino, lako za održavanje, udobno sedište, odličan položaj, a još se i rasklapa! Nisu ni Cigani blesavi. ;)

EDIT: Sa kontrom, naravno. :D

Pa dobro,ali mislim da moze da se zakljuci iz teksta,ionako kaze da je okoreli i bivsi trkac (odmah na pocetku) :)
 
Najzad sam zavrsio svoj bajs.
Sklopljen je skroz i spreman za voznje. :)

Hvala svima koji su mi pomogli oko sklapanja, a najvise se zahvaljujem demios-u na delovima koje mi je poslao i na moralnoj podrsci. :)

PS: slike kacim kasnije cim dodjem sa arbajta.
 
Evo slika kao sto sam obeceo. :)

AWeIDff.jpg


BKw86Ln.jpg


SPMId0c.jpg
 
Predpostavljam da pazite,ali da vas podsetim.
Vozim ja paralelno sa drugarom i ja sam bliže parkiranim automobilima,stavio sam ruke u položaj kao da imam rogove i samo u jednom trenutku na nekih metar,metar ipo od mene se otvaraju vrata i ja počeo da cimam volan u levo i pomeram svoje telo kako bih otišao u levo,da izbalansiram nekako. Zakacim vrata malčice kocnicom i volanom. Okrećem se,kažem tom da gleda malo i počinje srce od stresa mnogo jako da radi i posle sam rekao dobru staru ,,ko ti dade volan" :) moj drugar se smeje šta se meni dešava a ja pod stresom,radi srce samo tako. Posledica je ta što je ispao pampur koji se gura u volan da popuni rupu. Tako da pazite na automobile sa strane. Pazim i ja,ali nikad se ne zna.


Iskustvo je majka.[\b]

A pre toga sam udario čoveka sa kocnicom. Lik ide ulicom,ja ga stizem,levo od mene automobili i on se razmahao rukama i ja u njegovu ruku sa kocnicom. Mislim da je bio neki taksista,išao do kolege taksiste.
 
To se desava, nepaznja obojice, i vozaca auta i vozaca bicikla.
U takvim situacijama je tesko izbegnitu udar u vrata ili u vozaca auta, rastojanje od parkiranog auto mora da postroji kako do ovoga nebi doslo.
Ja sam za malo imao jedan takav icident ali sam reagovao brzo i viknuo sam na vozaca (zensko je bilo) i u trenitku je brzo povukla vrata, tako da se nista nije desilo na srecu.
Navikao sam se da kada preticem auto koji usporava ili se tek parkirao ispred mene, uvek pogledam u njegov retrovizor kako bi ja njegovu glavu video, jer znam ako gleda u retrovizor tada da ce me videti.

Bogdane ti si imao srece opet :D, drug se tako zakucao u vrata kada je ******ka otvorila i sav se polomio, glup je bio sto joj nije novcanu nadoknadu trazio.
 
Poslednja izmena:
Ali ovaj auto je već bio parkiran. On nas nije ni pretekao niti sam ja video na daljinu da neko parkira. Znači on je stajao tu i samo odjednom vrata,kao atentat. Da sam držao kočnice,zakocio bih u mestu i ne bi morao da izbegavam. Zato sam i držao ruke tako,procenio sam situaciju da može da se drže kao da imaš rogove.

Ulica nije široka zbog tih parkiranih automobila a iza nekih 100m je zgrada policije. A ja ne volim posla sa policijom :D
 
Poslednja izmena:
Ja sam pre neki dan imao sudar sa biciklistom iz suprotnog smera u povratku sa ade, pred uzbrdicu za penjanje iz rukavca. Vozio sam između staze i obale, na nekih 2 metra od staze čekajući priliku da se uključim na stazu i popnem u bulevar vojvode mišića. Neki klinci su se naleteli odozgo i prvi izleti ispred mene. Nisam stigao ni da pokušam da zakocim. Preleteo sam preko volana, udario njega levim ramenom, napravio salto i pao na ledja. Ne znam kako je on pao, ali pretrpeo je veće povrede nego ja. Drugar koji je vozio iza mene je opisao sudar kao da je na fiću naleteo kamion. Ustali smo, ustanovili da smo skoro ok, pa se on onesvestio... onda smo se malo osvešćvali i tako.
Sve u svemu, ja sam nagnjecio šaku, i ogrebao koleno i lopaticu, a on kolena i posekao prst.
Njegov bicikl više nije u voznom stanju, ja sam slomio shiftere, ručice kočnica i lampu.
Nisam moga da pretpostavim da ću se ikad sudariti sa biciklistom, ali desilo se.
 
Poslednja izmena:
Kuglice za pedale i podmazivanje?
Nakanih se konačno da promenim pedale i da otvorim ovu faličnu u pokušaju da je sredim. Iako mislim da su sve kuglice na broju (posle traženja po podu), većina je poprimila veoma neobične geometrijske oblike. Skoro vanzemaljske. Zato nameravam da promenim sve kuglice. Pitanje - vidim po sajtovima mnogi prodavci nude "vence" kuglica za pedale. Ukoliko bi se ispostavilo da odgovaraju za moju pedalu, da li je venac bolji od slobodnog postavljanja kuglica? Drugo - okju mast da uzmem? Ako ima neka da ne smrdi. :) Nemam pojma šta znači "tovatna" niti sam se mastima i mazalicama ikada bavio. Kako da znam da li neka mast valja? Bora Đorđević je davno pevao "do jutra, onda je verna", a ako meni neko odgovori do jutra, biću zahvalan. ;)

@mirza Svaka čast, odličan! "Ne lipši magare do zelenog aprila", imajući u vidu ovo vreme.

@Bogdan Kad je parkiranje uz samu ulicu, obavezno vozim bar 1 m od ivice, nekad i šire, 30 očiju širom otvorene, a sve 4 ruke na ručicama kočnica. Ako su parkirani paralelno, postoji ta opasnost da otvore vrata. Ako su pod uglom, vozači imaju čudnu foru da se isparkiraju bar 1 m u ulicu, pa tek onda gledaju da li neko ide. Inače, to o čemu pričaš desilo mi se baš na vožnji do Obrenovca (nekako ga osetih, pa izbegoh), a isparkiravanje na više mesta, npr u Rakovici. Obe situacije su snimljene i postavljene u onom kratkom filmu Traffic challenges.
 
Je l' to na yt-u? Mislim da sam gledao,ali sad ne mogu da nadjem.
Ako moze link posto ja ne mogu da nadjem.
 
Poslednja izmena:
@boggyman Kako si opisao situaciju, ti si kriv, pa imaš i sreće što klinac nije tražio odštetu. Drugo, nadam se da ste zvali Hitnu. U bilo kojoj situaciji udaranja glave treba ih obavezno pozvati, a ako je došlo makar i do kratkog gubitka svesti, ni slučajno ne sme da se zaobiđe. Posledice mogu da budu veoma ozbiljne. Elem, sa toliko povreda i polomljenih delova, sudar je sigurno bio žestok, pa ste verovatno dobro i prošli. Btw, šta znači "trebao koleno i lopaticu"? :)
 
Kucao sam sa telefona, trebao =ogrebao.;-)

Ne znam zašto bih ja bi kriv kad nisam uopšte bio na stazi, već par metra dalje. On se zaleteo i izleteo ispred mene. Što se mene tiče, ja sam mogao da nastavim pravo da vozim i uključim se negde dalje na stazu u vojvode mišića, no nebitno.
Nije hteo da zovemo hitnu, rekao je da će sa drugarima konji su bili prisutni da ode kod lekara i to je to.
Sve u svemu, trenutak nepažnje i eto zabave.
 
Poslednja izmena:
U vezi sa pedalama, iz mog iskustva, bolje je zaobići vence i slobodno postaviti kuglice. Tovatnu mast imaš u skoro svakoj prodavnici hemije ili auto delova, samo su pakovanja ogromna. Ima neki miris, koji izvetri posle 2-3 dana, kao i WD40. Samo pazi da ne pretegnes maticu kad ih budeš ponovo stezao.
 
Poslednja izmena:
Kucao sam sa telefona, trebao =ogrebao.;-)

Ne znam zašto bih ja bi kriv kad nisam uopšte bio na stazi, već par metra dalje. On se zaleteo i izleteo ispred mene. Što se mene tiče, ja sam mogao da nastavim pravo da vozim i uključim se negde dalje na stazu u vojvode mišića, no nebitno.
Nije hteo da zovemo hitnu, rekao je da će sa drugarima konji su bili prisutni da ode kod lekara i to je to.
Sve u svemu, trenutak nepažnje i eto zabave.

Nadam se da mu policija nije došla u bolnicu.
Apsolutno se slažem sa zadnjom rečenicom.
 
Takodje ako ne nadjes posebno kuglice, uzmes venac pa povadis kuglice iz njega posto nisu nesto kruti, mogu kuglice da se izvade.
 
Jel nosi neko naočare i ovaj umetak, jel to za dioptrijska stakla, nešto mi to bolje nego sočiva, samo da nisu teške cvike.
 

Prilozi

  • SKU081649n (4).JPG
    SKU081649n (4).JPG
    125.9 KB · Pregleda: 74
Nazad
Vrh Dno