Šta je novo?

The Elder Scrolls V - Skyrim

Pa ti pitaš kako drugačije. Ja ti pokažem kako :)

E sad sve banalizovati izjavom "pa u svakom slučaju stiskaš dugme" je bezveze. Pa zašto onda ljudi kupuju FIFA/PES i NBA2K a ne igraju Kick Off i NBA JAM...

Sve u svemu, hteo sam reći da je borba njesra i to će i ostati sve dok ne naprave realistično. Može to ne znam kako spektakularno da deluje, da izgleda, to je opet "press button A to do something awesome". Nema tu mehanike, nema kreacije, nema igre...

Edit: Džabe pričati developerima kada je ovo multiplatforma prilagođena džojpedu na kome directional combat nije nikad implementiran niti postoji ciljna grupa za to na konzolama. Možda preko Wiimote/Move/Kinetic ali to još nije zaživelo u dovoljnoj meri da se igra kreira sa takvim kontrolerom na umu.

Potpuno sam svjestan toga da postoji i moze drugacije.

U svakom slucaju ces stisnuti tipku i kliknuti. To je tako.

I svi znamo sta mozemo ocekivati od ove igre po pitanju combat mehanike. Nema potrebe pametovati.
 
Bice pesacenja... :)

5dQVI.jpg
 
Dobro, sama velicina u igri ce biti okvirno kao u Oblivionu, jedino ce biti malo vise obilaska zbog planina.
I malo da dopunimo sta je sta ovde:

Skyrim_Map.jpg
 
Poslednja izmena:
Ne bas dobre vesti:
Svima nam je poznato da se The Elder Scrolls igre mogu igrati mjesecima, ali i da ih vješti igrači mogu proći za vrlo kratko vrijeme, ignorišući istraživanje i sporedne questove. Bethesdin tester Skyrima, Sam Bernstein, upravo je to uradio kada je nadolazeći hit RPG završio za nešto više od dva sata.

Međutim, on se u brzini prolaska Skyrima takmičio sa svojim kolegom dizajnerom, Jeff Browneom, od kojeg je bio brži svega 20 sekundi – ovdje je najzanimljiviji podatak za sve ljubitelje kvalitetnog roleplayina to što su obojica igru završila prolazeći drugačijim rutama.
 
Nije neki bitan podatak za samu igru, u Bethesdi su speedrun Obliviona su zavrsili za 75 minuta, Morrowind uz exploite ima i za 5 minuta.
 
Poslednja izmena:
Balans mora postojati i iznedju main i side questova i po obimu i po slozenosti. Ne moze glavni quest da drzi 10% price a 90% da budu side questovi jer to ugrožava main story sto je jedan od kljucnih stvari u svakom rpg-u. Ceo koncept onda gubi smisao. Ja uvek vodim racuna da main quest bude low priority dok igram kako ne bih nekim slucajem zavrsio pre kraja. Čistim sve ostalo dok se ne svedem na main quest i onda ga resavam samo kada nema sta drugo...tako do kraja igre. Zavrsetkom main questa ostatak vise nema takvu draž za mene. U Oblivionu main quest nije bio nesto dugacak a ovaj je 3 puta kraci sto mi se ne svidja i ko zna na sta ce to da lici :trust:
 
Poslednja izmena:
Ne mozes da poredis "prolaz" main questa kad igraju dizajneri igre i kad igramo ti ili ja po prvi put. Da znamo u startu gde se sta (i ko) nalazi i sta treba da uradimo i gde da kliknemo, i mi bismo presli za ovako kratko vreme. Ako bi resio da ponovo pretabam oblivion, komotno bi mogao za par sati da se odradi main quest. Speed run tamo-vamo i kraj.
Tako da ovo i nije neka "zabrinjavajuca" vest, stavise to je i ocekivano uostalom.
 
Poslednja izmena:
Bravo @exste upravo tako i ja igram sve RPG igre!Nikada nisam razumeo ljude koji prvo predju glavnu prici pa onda pocnu ispocetka i onda tek resavaju side quest-ove!
 
Ne mozes da poredis "prolaz" main questa kad igraju dizajneri igre i kad igramo ti ili ja po prvi put. Da znamo u startu gde se sta (i ko) nalazi i sta treba da uradimo i gde da kliknemo, i mi bismo presli za ovako kratko vreme. Ako bi resio da ponovo pretabam oblivion, komotno bi mogao za par sati da se odradi main quest. Speed run tamo-vamo i kraj.
Tako da ovo i nije neka "zabrinjavajuca" vest, stavise to je i ocekivano uostalom.

ne poredim koliko ce meni i tebi trebati kada budemo igrali vec ukazujem na relativan odnos developer speed run -a:

-Oblivion 75 min
-Skyrim 20 min

sto ukazuje na 3.5 puta manji main story uz određenu rezervu jer to i ne mora biti tako jer ima dosta drugih elelmenat kao što je složenost questova, razvoj priče, kvalitet dijaloga isl. tome što može promeniti prosečan odnos vremena provedenog u igri iako je speed run 20 minuta...
 
upravo je to uradio kada je nadolazeći hit RPG završio za nešto više od dva sata.

Zato sam i naveo prolaz Obliviona gore sto je skoro duplo krace od Skyrima, a dev zavrsio je 20 sekundi pre drugog.
 
Poslednja izmena:
Balans mora postojati i iznedju main i side questova i po obimu i po slozenosti. Ne moze glavni quest da drzi 10% price a 90% da budu side questovi jer to ugrožava main story sto je jedan od kljucnih stvari u svakom rpg-u. Ceo koncept onda gubi smisao. Ja uvek vodim racuna da main quest bude low priority dok igram kako ne bih nekim slucajem zavrsio pre kraja. Čistim sve ostalo dok se ne svedem na main quest i onda ga resavam samo kada nema sta drugo...tako do kraja igre. Zavrsetkom main questa ostatak vise nema takvu draž za mene. U Oblivionu main quest nije bio nesto dugacak a ovaj je 3 puta kraci sto mi se ne svidja i ko zna na sta ce to da lici :trust:
Apsolutno, to mi jako smeta u svim njihovim igrama. Svaka čast tom ogromnom svetu, ali meni se čini da je to previše. Toliko ima stvari sa strane, da možeš da izgubiš main quest iz vida.
 
Ja mislim da postoji. Kad guraš toliko sadržaja, ludačke količine (koliko je ono trebalo stotina sati da se pređe Morrowind?), onda procenat đubreta koji se stavlja u igru raste. Mnogo je bolja solucija da ima manje questova i lokacija, ali da su sve pažljivo odrađene i da su dobre, i da se ako je potrebno loše ideje odbace. Teško je, a i verovatno praktično nemoguće, napraviti toliki svet, a da sve bude na najvišem nivou. Ne mora sve što svakome padne na pamet da uđe u igru.
Plus, u novim Falloutima (ne znam kako je u Elder Scrolls igrama) kompletiranje svega, je samo pitanje toga koliko vremena imaš. Otkriješ možda 10-15% posto, već si na najvišem levelu i onda mogu samo da se prošetam kroz dodatne lokacije/questove. I ne dobijam nikakvu nagradu za to, osim možda neki steam achievement ili slična glupost. I da, znam da mogu da ih preskočim ako mi se ne igra, ali kako da znam šta sam propustio? Hoću da prođem samo kroz ono dobro, a da loše/osrednje zaobiđem, i sad je moj posao da procenim šta je šta. Tako sam u F3 propustio da vidim Harolda, jer nije bilo nekog smisla da više istražujem mapu, jer sam, jelte, bio na maksimalnom levelu.
 
Stvar je u tome da je bolje da ti imaš izbora, nego da te igra vodi za ručicu.
 
Da, ali nisam nigde rekao da hoću da me vodi za ruku. Hoću manje izbora (tj manje lokacija na mapi, manje questova), ali da budu pažljivije birani. Recimo, Arcanum i stariji Fallouti, imali su manje sadržaja, ali si znao da su uglavnom to dobri questovi, zanimljive lokacije, da ćeš što ih više rešavaš tvoj lik biti jači, i da uvek možeš da naletiš na nešto što je jače od tebe. Skoro uvek, na kraju postaneš bog, ali sigurno ne kada pređeš manje od 75% igre. Ta ogromna prostranstva neizbežno dovode do toga da igrač postane prejak mnogo pre nego što je sve istražio. I meni se to ne sviđa, najviše od svega, ali očigledno ima svoju publiku.
 
U pravi si booqy. I meni u morrowindy nije bio broblem broj questova van glavne price, problem kod tolikog broja je sto su jako genericki. Mogli su to bolje da odrade, npr da na kraju 20 zavrsenih sporednih questova dobijes neki jak unikatan item, a da u glavnim questovima uopste nema takvih itema...i onda bi bio prinudjen da sve to paralelno prelazis. Npr na 2/3 igre moras da ubijes zmaja, i koliko god da si nabudzen, nemas fire resistance iteme, i ne mozes da predjes dok ih ne nabavis u side questovima. A za one kojima je do toga da samo predju igru, naprave simple mod (takodje sa raznim tezinama) gde je sve u glavnom questu. Nije to komplikovano, ali niko nece da se zadrzava na takvim stvarima, da bi ugodili nama koji smo 2% kupaca
 
Side questovi meni gube smisao ako mozes main quest da predjes sa nekim smesnim levelom, sto je inace i bio slucaj u Oblivionu, a pogotovo cinjenica da se i neprijatelji leveluju zajedno sa tobom. Ako ovo ne isprave u Skyrim-u, onda dzaba im sve.
 
Side questovi meni gube smisao ako mozes main quest da predjes sa nekim smesnim levelom, sto je inace i bio slucaj u Oblivionu, a pogotovo cinjenica da se i neprijatelji leveluju zajedno sa tobom. Ako ovo ne isprave u Skyrim-u, onda dzaba im sve.

Meni isto nema to smisla igrati ako ne pruza izazov. Trebali bi mnogo bolje da izbalansiraju i podese tezine tako da svakome pruze izazov do kraja... kao u G2NoTR. Tu postoji ona prava borba za svaki XP, a opet se oseti svaki napredak u vidu novog oruzija, oklopa, nakita ili prelaska u veci magiskog krug.... Samo to treba pazljivo dozirati i izbalansirati da se ne izgubi izazov...
Zato po meni ne treba ostaviti totalnu slobodu igracu, jer tako lako mogu ostati rupe koje vecina nas provali, pocne da eksploatise, postane OP i prestane da igra jer igra postane prelaka, a onda i dosadna...
Ako ostave ovde sistem napredovanja kao u prethodniku, da mogu bacanjem spelova u prazno da nabzudim bitne skilove, onda dzaba sve...
 
U balansu je kljuc. Ako otvoris ceo svet i svi se leveluju sa tobom onda manje vise imas uvek isti izazov i preti da dosadi zbog repetativnosti.Ako u startu podelis nivoe karakterima i objektima po mapi onda svejedno imas zatvorene delove na mestima gde su najvisi nivoi jer nemozes da ucinis nista. Tu treba da uskoci main story, to je srce svakog rpg-a. Lepo struktuiranom i balansiranom pricom igra moze da ti isprica mapu u nekom globalnom smislu.Zato su meni chapteri jako konforni, recimo orginalni TW je bio super. Imao si questove u mapama gde su bili jaci od tebe ako krenes da lutas ali zato te main story dovodi tamo pre vremena a potencijal osecas tek kasnije jer je opsti balans tako setovan.
 
Ako otvoris ceo svet i svi se leveluju sa tobom onda manje vise imas uvek isti izazov i preti da dosadi zbog repetativnosti.
... nisam imao problem sto se sve lvl-uje zajedno sa mnom, jer nisam to ni primetio da se desava, nego je meni bio problem sto sam postao OP posle zavrsenog mage guilda. Nije mi vise niko mogao nauditi pa mi je zbog toga igra postala glupa i dosadna. Da sam znao da ce biti tako ne bih isao u magove, ali posle je bilo kasno da se vracam.
Bilo je zanimljivo tih par sati dok se nisam nabudzio, malo arena, neki kvestovi, frka, tenzija i tako to, ali posle OP, samo ponavljanje pecina, tamnica, kripova, oblivion kapija, a kestovi sve nadji deset trolova, visibaba, pacova, trolova, donesi, odnesi, itd. Jedna od dosadnijih igara, IMO.
 
Poslednja izmena:
U tome i jeste problem jer taj OP status je omogucio upravo vezani sistem levelovanja, uvek isti izaziv brzo te nauci rutini i relativno bzo postanes OP gde onda i rutina nije vise vazna. Predefinisani balans gde na 75% igre postajes OP je najbolji izbor po meni.To sve treba da prati i intezitet price i eto ga. Recimo Stalker je tu odlican iako nije fantazi ali kao primer doborg balansa, posebno SOC. Ne mozes da ides tamo gde su jaci dok se ne zbudzis a kada se zbudzis prica te odvede tamo i tako u krug. Manje vise stalno imas izazov a prica ti daje konfor kojega nemas u totalnoj slobodi od starta gde mozes bespotrebno da gubis vreme lutajuci i nabasavajuci na mesta koje mozes da posmatras samo izdaleka...
 
Mislim da nikad ne bi trebalo da postanemo OP, treba igra da nas nagradjuje malo po malo, vecom slobodom kretanja, boljim armorom, jacim oruzijima, znanjima ili skilovima kojima cemo lakse savladati neke kompleksnije zadatke, ali prepreke bi trebale biti sve teze i teze, tako da borba bude do kraja.
Za RPG je po meni jako bitno da u svemu tome imamo bogat izbor nacina za resavanje tih problema, pa zavisno od izbora sebi otezavamo ili olaksavamo taj put, menjamo ga ili trazimo neke precice i skrivene prolaze bogate xp-om... igramo po svom.
 
Mislim da nikad ne bi trebalo da postanemo OP, treba igra da nas nagradjuje malo po malo, vecom slobodom kretanja, boljim armorom, jacim oruzijima, znanjima ili skilovima kojima cemo lakse savladati neke kompleksnije zadatke, ali prepreke bi trebale biti sve teze i teze, tako da borba bude do kraja.
Za RPG je po meni jako bitno da u svemu tome imamo bogat izbor nacina za resavanje tih problema, pa zavisno od izbora sebi otezavamo ili olaksavamo taj put, menjamo ga ili trazimo neke precice i skrivene prolaze bogate xp-om... igramo po svom.

+5
 
ne poredim koliko ce meni i tebi trebati kada budemo igrali vec ukazujem na relativan odnos developer speed run -a:

-Oblivion 75 min
-Skyrim 20 min

sto ukazuje na 3.5 puta manji main story uz određenu rezervu jer to i ne mora biti tako jer ima dosta drugih elelmenat kao što je složenost questova, razvoj priče, kvalitet dijaloga isl. tome što može promeniti prosečan odnos vremena provedenog u igri iako je speed run 20 minuta...

Odakle ti tih 20 minuta? U tekstu kaze da su presli za nesto vise od dva sata igranja.
Uostalom, sta je main story u Morrowindu? Stvar sa Dagoth Urom moze da se provali uz malo setanja do pecine i na prvom nivou. Glavna stvar celog serijala, a pogotovu Morrowinda jeste bilo da se uklopis u svet oko sebe, postignes nesto i zabavljas se radeci sve to :)
 
Da, samo steta sto je taj feeling nestao u Oblivionu....

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
 
Odakle ti tih 20 minuta? U tekstu kaze da su presli za nesto vise od dva sata igranja.
Uostalom, sta je main story u Morrowindu? Stvar sa Dagoth Urom moze da se provali uz malo setanja do pecine i na prvom nivou. Glavna stvar celog serijala, a pogotovu Morrowinda jeste bilo da se uklopis u svet oko sebe, postignes nesto i zabavljas se radeci sve to :)

u pravu si pojma nemam sada gde sam to video :trust:
 
....... (psujem) danas instaliram Morrowind, opet, a izdrzao sam skoro godinu dana bez istog na kompu.
Wahad, apsolutno si u pravu, ovi sad obecavaju da ce Skyrim vratiti mnogo stvari na kolosek. Da li sam normalan, imam tremu zbog izlaska IGRE! budala!
 
Ako je main quest opet boolja kao u Oblivionu ne vredi ni smarati se zbog landscape generatora najnovije generacije, nalupetase se za desetku sa vracanjem na Morrowind.
 
Vrh Dno