Šta je novo?

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

ja sam baš sinoć pokrenuo igru u dx11 i ostao zatečen ružnoćom iste, na nekim mestima izgleda jako dobro, pogotovo u mraku dok pada kiša a ti osvetljavaš sa baterijskom lampom, a sam početak je ubi bože. ali to su samo vizuelne zamerke, moraću da igram malo da bih joj dao ocenu
 
ja sam baš sinoć pokrenuo igru u dx11 i ostao zatečen ružnoćom iste, na nekim mestima izgleda jako dobro, pogotovo u mraku dok pada kiša a ti osvetljavaš sa baterijskom lampom, a sam početak je ubi bože. ali to su samo vizuelne zamerke, moraću da igram malo da bih joj dao ocenu

Nemoj zivota ti... sad ce dezurni CoP cuvari dve strane o Krizi i Unreal-u...:smackbum:

( zanimljivo kako je svim promasenim "prirodama" potreban mrak i kisa - da bi izgledali podnosljivo... )
 
Poslednja izmena:
Pripjat i okolina su u stvarnosti prelepa i zivopisna mesta sa puno hdr-sjajnih palmi, zelenih suma i sve bas vrvi od zivota. :d
 
I meni je u pocetku bilo veoma lose. Texture i Osvetljenja. Mada kasnije, sam cackao malo vise oko opcija, i od one "ruznoce" dobio sam veoma lepu igru. Atmosfera je fantasticna, nisam dugo igrao, ali za onoliko koliko sam presao sam ostao zapanjen. Grafika je ovde zaista nebitna.

Atmosfera, gameplay, i ostalo je odlicno.. meni se licno grafika svidja, i nemam zamerki. Misije su odlicne i inovativne i nemam problema sto se igre tice.
 
Poslednja opomena:

Svako sledece smaranje sa Crysis i bilo cim sto nije vezano za CoP bice velikodusno nagradjeno.
 
Za bilo koje podesavanje grafickih opcija mora da se izadje u Win pa igra ponovo pokrene. Meni ostao ukljucen 4X AA pa sta god od opcija da sam menjao imao sam mali FPS.

Sada igram u 1680x1050 na monitoru (na TVu je veca rezolucija, krupnije i nedostaci se mnogo bolje vide) sa 2X AA, DX10 i apsolutno sve na max. i odlicno radi a i lepo izgleda. Mislio sam da ostavim igru za DX 11 karticu ali koliko vidim i nije neka rzlika u odnosu na DX10. Graficka se puno greje od STALKERA vent ode i na 70%. Bas poodavno nisam video igru koja koristi apsolutno samo jedno jezgro na CPU sto im je veliki minus.

Meni je grafika sasvim OK. mada mora sve na max. Jos ne videh one jutarnje zrake kao u predhodnom delu jer skoro uvek pada kisa. :D
 
Stalker COP je po meni više nego odlična igra pre svega i dostojan naslednik predhodna dva dela. Što se tiče vizuelnih efekata ima ih realno više nego što mu je potrebno jer isti ne pospešuju finalni utisak previše. Problem nije u efektima, oko kojih su se developeri zaista potrudili već u činjenici da se kompletan grafički sistem bazira na osnovi koja je sada stara barem jedno 7 godina, a moguće je i još malo preko... Starac to bolje zna... Dakle kada bi ponovo izmodelovali sve od nule, i kada bi se malo više potrudili oko karakterne animacije, onda bi se Stalker i sa ovim endžinom i u ovoj koncepciji zaista primakao Crysis-u (ali samo primakao), koji je ruku na srce kada je tehnička strana posla u pitanju u ovom momentu po meni barem definitvno No.1 te praktično referenca za sve, ili drugim rečima odličan primer kako nešto treba odraditi do kraja. Kad to kažem mislim pre svega na samu osnovu jednog endžina a koji definitivno ide ispred svog vremena te nudi autorima mogućnost da nadograđuju elemente i efekte na daleko kvalitetniji način, a onda u drugom planu i na modele, teksture, animaciju i kompletnu postprodukciju...

Realno ako ćemo i za Stalker to možemo u neku ruku reći, znači ima dobro napisan endžin ali za koji ja inače smatram i da je sada već poprilično zastareo te više puta upavo zbog toga pokrpljen i dopunjen nekakvim direct-x rutinama više kao nekakvo tranziciono rešenje dok se u međuvremenu ne skuva novi ručak. To je lepo, jer završava posao (tipičan primer reklo bi se Ruskog načina razmišljanja gde pragmatizam igra glavnu ulogu), ali ipak ne dovoljno jer je to upravo ono što ga i odvaja od drugih tip top rešenja. Cryengine je zadnja reč tehnike te prektično freški i inovativan alat, dok X-ray nažalost to samo simulira i pokušava da prati...

Prema tome nema razloga da se ovde napucavamo više oko toga šta je Crysis a šta Stalker... I vrapcima je to postalo jasno do sada...

Niti simulira, niti pokusava :) Niti su to uopce slicne igre.
Objasnio sam ti na drugom forumu zasto je Stalker graficki takav kakav je, i za koje trziste je prvenstveno radjen.
 
Je l' postoji resenje za sadisticki duga ucitavanja i stucanje igre? Cak i kada sva graficka podesavanja oborim na minimum, igri treba oko dva minuta da se ucita. Jedino poboljsanje je sto tada nesto brze ulazim u osnovni meni igre(5, umesto 15 sekundi). Inace, u retkim trenutcima kada se igra zapravo krece, sve radi zadovoljavajuce(25-40 fps, na maksimalnim dostupnim podesavanjima pod dx10). Sigurno je o ovome vec bilo reci u temi, ali nemam vremena da pregledavam 60-tak strana, pa ako neko moze bar da mi ukaze na strane gde se pisalo o ovim problemima, bio bih mu zahvalan.
EDIT: Operativni sistem je Windows 7 x64, masina iz potpisa.
 
Poslednja izmena:
Niti simulira, niti pokusava :) Niti su to uopce slicne igre.
Objasnio sam ti na drugom forumu zasto je Stalker graficki takav kakav je, i za koje trziste je prvenstveno radjen.
Brkaš dizajn i endžin.
Dizajn u Stalkeru je sasvim na mestu, ali u CoP-u na mnogim mestima jako fali dodatnog postprocesinga da pojačaju čemer i osećaj pustoši i devastacije... mislim, ono što se videlo u ranijem benchmarku i ovo što se vidi kad se počne igra izgleda kao da je udaljeno najmanje jednu generaciju. Shadow of Chernobyl je bolje izgledao.
 
Poslednja izmena:
Brkaš dizajn i endžin.
Dizajn u Stalkeru je sasvim na mestu, ali u CoP-u na mnogim mestima jako fali dodatnog postprocesinga da pojačaju čemer i osećaj pustoši i devastacije... mislim, ono što se videlo u ranijem benchmarku i ovo što se vidi kad se počne igra izgleda kao da je udaljeno najmanje jednu generaciju. Shadow of Chernobyl je bolje izgledao.

Upravo tako...
Navikli smo da se mnoge igre sa zapada "svercuju" bez odgovarajuce atmosfere i radnje - samo sa dobrom grafikom.
Ovde je cini mi se obrnut fenomen - da se preko "zagarantovane" radnje i atmosfere - svercuju sa grafikom na nivou DX8...
(barem na uvodnoj mapi)
 
Je l' postoji resenje za sadisticki duga ucitavanja i stucanje igre? Cak i kada sva graficka podesavanja oborim na minimum, igri treba oko dva minuta da se ucita. Jedino poboljsanje je sto tada nesto brze ulazim u osnovni meni igre(5, umesto 15 sekundi). Inace, u retkim trenutcima kada se igra zapravo krece, sve radi zadovoljavajuce(25-40 fps, na maksimalnim dostupnim podesavanjima pod dx10). Sigurno je o ovome vec bilo reci u temi, ali nemam vremena da pregledavam 60-tak strana, pa ako neko moze bar da mi ukaze na strane gde se pisalo o ovim problemima, bio bih mu zahvalan.
EDIT: Operativni sistem je Windows 7 x64, masina iz potpisa.

To "stucanje" je vezano uz ucitavanje, i ne postoji bas neko konkretno rjesenje. I ne bi ti se trebala dugo ucitavati, osim kod prvog ulaska u igru.

Brkaš dizajn i endžin.
Dizajn u Stalkeru je sasvim na mestu, ali u CoP-u na mnogim mestima jako fali dodatnog postprocesinga da pojačaju čemer i osećaj pustoši i devastacije... mislim, ono što se videlo u ranijem benchmarku i ovo što se vidi kad se počne igra izgleda kao da je udaljeno najmanje jednu generaciju. Shadow of Chernobyl je bolje izgledao.

Dizajn je takav kakav je, i mora biti takav. To neki ne shvataju.

A kakav je engine, konkretno graficki dio, se vidi CS-u. CS puno bolje izgleda, veselije da tako kazem, uz puno vise detalja. S enginom mozes raditi sta hoces.

Upravo tako...
Navikli smo da se mnoge igre sa zapada "svercuju" bez odgovarajuce atmosfere i radnje - samo sa dobrom grafikom.
Ovde je cini mi se obrnut fenomen - da se preko "zagarantovane" radnje i atmosfere - svercuju sa grafikom na nivou DX8...
(barem na uvodnoj mapi)

Takva ti je "grafika" u stvarnosti.
 
To "stucanje" je vezano uz ucitavanje, i ne postoji bas neko konkretno rjesenje. I ne bi ti se trebala dugo ucitavati, osim kod prvog ulaska u igru.
Da je bar tako. Za ulazak u igru 3-4 minuta, quick load 130-150 sekundi(60 dok shvati da treba da ucita poziciju, a onda 70-90 za samo ucitavanje), ulazak u glavni meni 5-15 sekundi, bilo koja poruka preko radija 5-10 sekundi... Igra deluje kao dostojni naslednik SoC-a i ne secam se kad mi se zadnji put ovoliko igralo nesto, ali ne mogu ovako. Ukratko, ludim...
P.S. Na istim podesavanjima CS radi odlicno, cisto da pomenem.
 
^ ja sam nesto slicno doziveo sa SoC-om, jer nisam mogao da ga nateram da radi kako treba, dok ovo cudo radi bez problema.

te cifre koje navodis pri quickloadu i drugim ucitavanjima su kod mene ~10-15 sekundi.
 
A kakav je engine, konkretno graficki dio, se vidi CS-u. CS puno bolje izgleda, veselije da tako kazem, uz puno vise detalja. S enginom mozes raditi sta hoces.

Ne radi se o kolicini detalja... nego o tome da ono sto ima - izgleda kao iz 2002.
Onu "trsku" ili sta li je... kao da su copy/paste iz Tom and Jerry:trust:

Ako s engine-om mozes sta oces - za pocetak bi mogli da ga optimizuju...
 
^ ja sam nesto slicno doziveo sa SoC-om, jer nisam mogao da ga nateram da radi kako treba, dok ovo cudo radi bez problema.

te cifre koje navodis pri quickloadu i drugim ucitavanjima su kod mene ~10-15 sekundi.
Ko sto bi i trebalo da bude...
Mozes li samo da mi kazes jesi li u DX10 modu i koji OS koristis?
 
којим редом бисте препоручили неком да игра сталкере, с обзиром да нисам до сад играо ни један. знам да ваљда постоје shadow of chernobyl, clear sky, и овај call...
 
којим редом бисте препоручили неком да игра сталкере, с обзиром да нисам до сад играо ни један. знам да ваљда постоје shadow of chernobyl, clear sky, и овај call...

Ako bi ih poslagao po radnji onda bi bilo Clear Sky, SoC, CoP.
Ali kao što reče voodoo_ najbolje redom. Mada bih ja preskočio Clear Sky.
 
Da je bar tako. Za ulazak u igru 3-4 minuta, quick load 130-150 sekundi(60 dok shvati da treba da ucita poziciju, a onda 70-90 za samo ucitavanje), ulazak u glavni meni 5-15 sekundi, bilo koja poruka preko radija 5-10 sekundi... Igra deluje kao dostojni naslednik SoC-a i ne secam se kad mi se zadnji put ovoliko igralo nesto, ali ne mogu ovako. Ukratko, ludim...
P.S. Na istim podesavanjima CS radi odlicno, cisto da pomenem.

Kod mene prvo ucitavanje traje minutu i pol do dvije. A quickload 5-7 sekundi. Tebi bi trebalo i brze da se ucitava jer vjerovatno igras sa manje detalja?

Ne radi se o kolicini detalja... nego o tome da ono sto ima - izgleda kao iz 2002.
Onu "trsku" ili sta li je... kao da su copy/paste iz Tom and Jerry

Ako s engine-om mozes sta oces - za pocetak bi mogli da ga optimizuju...

Optimiziran je za ono sto radi. GSC-u je cilj da sto vise ljudi sa njihovog govornog podrucja kupi igru. A tamo bas neces naci puno korisnika sa high-end hardwerom. Otud i DX8 podrska koja ih ujedno i koci u DX10-11 implementaciji.

Ako bi ih poslagao po radnji onda bi bilo Clear Sky, SoC, CoP.
Ali kao što reče voodoo_ najbolje redom. Mada bih ja preskočio Clear Sky.

Pa Clear Sky te uvodi u pricu.
 
Poslednja izmena:
Optimiziran je za ono sto radi. GSC-u je cilj da sto vise ljudi sa njihovog govornog podrucja kupi igru. A tamo bas neces naci puno korisnika sa high-end hardwerom. Otud i DX8 podrska koja ih ujedno i koci u DX10-11

Na istoku se prodaje vise high-end konfiguracija. Na zapadu nece da trose pare a i vise se konzola prodaje. :)
 
Na istoku se prodaje vise high-end konfiguracija. Na zapadu nece da trose pare a i vise se konzola prodaje. :)

Da se proda vise konfiguracija vjerujem, ali ne i high-end. Stalker se najbolje prodaje u Rusiji i Ukraini, i to je tek dio istoka gdje ljudi zive poprilicno lose. DX8 podrska se ne radi bez veze.
 
Da se proda vise konfiguracija vjerujem, ali ne i high-end. Stalker se najbolje prodaje u Rusiji i Ukraini, i to je tek dio istoka gdje ljudi zive poprilicno lose. DX8 podrska se ne radi bez veze.

Za Ukrajinu ne znam, ali sto se tice Rusije pored procenta siromasnih koji je veci od onog zvanicnog na zapadu, taj drugi deo je daleko bogatiji od istog u zemljama zapadne Evrope.
X-Ray engine je dosta davno poceo da se radi kada je DX8 bio skoro standard pa je i dalje prisutan. Ako budu radili nesto novo tipa X-ray 2 pitanje je da li ce i DX9 biti prisutan. :) Sve u svemu X-Ray DX9 render je sposoban da isporuci 3 miliona bump-maped poligona po frejmu naspram 1 milion U3 "kombo" enginea-a. ;)
 
Kasnije lepo izgleda pod DX10, ima dobro osvetljenje, teksture su dobre sa DX10. Ona mocvara lose izgleda, a igra je dobra samo me nervira sto pola vremena gubim dok idem po mapi, to je dosadno.
 
Na istoku se prodaje vise high-end konfiguracija. Na zapadu nece da trose pare a i vise se konzola prodaje. :)
Nemam razloga da ti ne verujem da je to tačan podatak ali ovde je pre svega reč o prosečnoj gamerskoj konfiguraciji pomenutih zemalja.Ja misli da je i kod nas taj prosek veći u odnosu na Rusiju, naročito Ukrajinu.I kod nas naj skuplji modeli procesora , grafičkih kartica i ostalog hardware se naj brže rasproda ali to ne znači da nam je prosek mnogo jak.Slično kao sa autima, nigde se ne kupuju tako olako džipovi i luksuzna auta kao u post komunističkim zemljama, a vozni park je u prosku katastrofa.
Mađar dez0dor, vođa i glavni programer dez0wave tima koji je uradio Priboi Story mod za SoC, a sad rade na jednom velikom projektu, Lost Alpha.Projekat je započet odavno i još nije gotov.Cilj je da se vrate mape iz Alfa bulda 1935 i redizajniraju postojeće, dodaju potpuno nove mapa a pre svega vrati taj šmek i atmosfera iz ranijih verzija Stalkera.Svakako, tu je i potpuno nova priča koja nema nikave veze sa SoC.Koliko je to veliki posao znaju oni koji si ikad probali nešta da moduju u nekoj igri, a naročito u Stalkeru ,jer nema kvalitetan SDK.Taj postojeći je za Mullty Player i još uvek je beta, izuzetno nestabilan.Zašto ovo pričam?Kad su pitali dez0dora, zašto se toliko odužilo sa izradom Lost Alpha, on je rekao da je problem hardwre.On od celog tima ima naj jaču konfiguraciju.Neki dual core, srednja žalost i grafička 8800gt, 3gb RAM.Smešno zar ne.Kad je to bilo aktuelno.Eh, kako bi bio srećan da ima kofiguracuju približno kao dosta vas sa ovog foruma.Žali se čovek da je jako puno zbog toga izgubio vremena.Čovek se zanese u kreativni rad na editovanju mapa u 3DsMax-u i ond on jednostavno pukne i sve promene odu dođavola.Mora svako malo da radi save changes.A kad krene renderovanje nekog .geom fajla od nekih 50mb, to traje i traje satima, i onda pred kraj pukne.Oni koji su radili u 3DsMax znaju o čemu pričam.
 
Brate, ne mešajte babe i žabe, niti je dualcore sa 8800GT srednja žalost, niti iko normalan ko još uvek igra igre ne koristi DirectX 8 grafiku. DirectX 8 grafika = GeForce 4 Titanium i Radeon 8500-9250 = 2003. godina. Da si za tih 6-7 godina svaki dan odvajao 10 dinara, kupio bi ceo je*ebi novi komp koji je Win7 ready i DirectX 10 ready. Nego je lik verovatno šljokara kome nije žao da potroši 5x više para na votku triput nedeljno nego da uloži u komp. Isto ko pola domaćih igrača koji popuše tri evra dnevno a onda se žale kako je teško i kako se nema.
Ako nešto u životu voliš da radiš (a ako igraš igre, podrazumeva se da voliš da ih igraš), onda ćeš se potruditi da ostvariš uslove. Ako voliš da voziš bicikl, onda ćeš zaraditi i kupiti ga umesto kukati okolo "jaooooooooo sirotan sam moram da trčim umesto da vozim, razumite me". Šta sad, pola Rusije su invalidi bez ruku i nogu pa ne mogu da zarade 250 evra za dual-core i neku mid-range grafiku jednom u par godina? Odakle im onda pare za igru i internet?

Poenta priče je da endžin u Pripyatu na mnogim mestima ni izbliza nije iskorišćen koliko je mogao i da su ponegde izošljarili samo tako i nemoj da ih pravdate i menjate teze.
 
Poslednja izmena:
@voodoo
Bez ljutnje, ali ovo što ti pričaš je klasična demagogija.Ja samo rekoh da je činjenično stanje takvo i da je prosečna konfiguracija takva kakva jeste u "istočnim" postkomunističkim državama.U Mađarskoj je bolje stanje nego kod nas, a ovo za "lenčugu i pijanca" dez0dora, to si baš pogodio,heh.Gulpira se i gubi vreme radeći na neprofitabilnim projektima umesto da zaradi neku kintu, kupi neku zlu mašinu i fino bude konzument predlepih igara sa zapada, umesto što se bavi kreativnom hobijem za Dž.Bolestan čovek.Samo da se ne izleči pre nego završe Lost Alpha.
Prosečna konfiguracija u Srbiji je nešto približno kao ova moja iz potpisa.Bedno, ali je tako_Od 10 kompjutera iz mojeg komšiluka, moj krš je na trećem mestu.Nije mnogo bolje ni u drugim mestima po Srbiji, jer nije sve Beograd i Novi Sad.
Zašto je tako , to je stvarno za neku drugu vrstu razgovora.
Sve hoću da kažem jednu stvar koja je dodatno opterećuje engin Stalkera i stalno zaboravim.U pitanju su mrtvi NPC.Ne mislim na death bady već death NPC.Svi NPP su i dalje pokretni objekti sa svom animacijom i fizikom.Razlog je taj RPG element i to skupljanje i pretresanje tela i td.Kod nekih drugih igara tripa Crysis il CoD:MW2, kad ubiješ nekoga njegov leš je nepokretan, možeš atomsku bombu baciti neće se pomeriti.Time su uštedeli dosta toga i za grafu , procesor i RAM.Kod Stalkera to baš i nije moguće uraditi jer je drugačiji tip igre.U HL2 je to još uvek tako, mada nije neophodno.Barem je do sad bilo tako, šta će biti u episode 3 ne znam, ali će verovatno ostati.
Ogromne mape, povećan broj poligona objekata, zastareo engine koji nažalost ne podržava upošljavanje više jezgara procesora, sve su to razlozi koji limitiraju ovaj engine.Ali i pored toga CoP izgleda super i izvuli su verovatno maksimum.
Stoji to da su neke stvari mogle mnogo bolje i da se oseće ne ujednačenost u timu koji je radio CoP (ne samo CoP), neki su briljantni a neki su ispodprosečni.Obzirom odakle dolazi igra, budžet za njenu izradu je verovatno jako skroman.Verujem da bi sa honorarom koji je dobio Martin Šin za pozajmljivanje svog glasa u Mass Efect 2 bio dovoljan da se isplati pola ovih što su radili na CoP.Ili možda grešim, Martin Šin je verovatno to radio za džabe jer je gamer u duši i voli tu igru.
 
Stvarno počinje da me nervira to što svi misle da se u Beogradu valjamo u parama. Ko da nam je sve palo s neba i ko da svi imamo 15 godina pa nam roditelji kupuju stvari...
 
Nazad
Vrh Dno