Šta je novo?

Iskustva sa racunarskim radnjama

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
U garantnom listu CT-a stoji da se garancija ne priznaje u slucaju ostecenja nalepnice. Tako da, moze da je ne prizna.
Kupovinom racunara saglasan si sa uslovim garancije , jel da.

E sad sto je ta stavka u garantnom listu MEGAGLUPOST, to je druga prica....

da ali i u banana zemlji srbije postoji zakon o zastiti potrosaca tako da ti uslovi garancije definitivno nisu svi validni....
 
Pa ako neki bez testiranja, na "oko" vide strujni udar na maticnoj ne vidim razlog da ti taj serviser iz CT-a ne zakljuci na "oko" da ti je ispravan hard.
 
...

Hvala svima na eventualnim mišljenjima. :)

Dugacak ti post da skratim citat :d

Elem, da li si odneo HDD sa garancijom na HDD ili sa garancijom za ceo racunar ?

Ceo racunar je jedan proizvod koji je firma prodala i naravno da ce da se bune ako doneses samo jednu komponentu koju si sam izvadio (probaj da izvadis HDD iz laptopa i da nosis na reklamaciju). Znaci za ovaj deo price je servis potpuno u pravu.

Sto se tice nalepnice, to je blago debilna stvar i ne vredi ni komentarisati (mada kako su poceli svi zivi da pazare racunare uz dzak 'brasno' i dvaj's kila parizer po Metrou i Tempu, mozda nalepnice i nisu losa stvar :d ).

A za MSN, to je vec stvar 'kulture' doticnog lika. Da sam bio tamo posle dva 'nudgeta' bih prisao i izvukao kablove iz uticnice od tih zvucnika il cega vec :D
 
da ali i u banana zemlji srbije postoji zakon o zastiti potrosaca tako da ti uslovi garancije definitivno nisu svi validni....

Ne preteruj. Niko ne bije po usima da idete u CT i kupujete racunare. Ako si se vec slozio sa onim sto pise u ugovoru prilikom kupovine, nema tu nikakva visa instanca da se mesa.



:wave:
 
Ne preteruj. Niko ne bije po usima da idete u CT i kupujete racunare. Ako si se vec slozio sa onim sto pise u ugovoru prilikom kupovine, nema tu nikakva visa instanca da se mesa.



:wave:

ma slazem se ja da 90% njima treba zalepit nalepnice... ali isto tako to meni licno bode oci kad se susretnem sa time :)
mada se te nekvalitetne nalepnice jako lako skidaju i vracaju pa i nije problem..
 
Ako bude sve kako treba (bez mrtvih piksela i neumerenog probijanja pozadinskog osvetljenja), smatracu da je sve ok proslo.
Ovo nema veze sa samom firmom od koje kupujes monitor, to ti je valjda jasno, vec do proizvodjaca, samo njega mozes da krivis za backlite bleeding i mrtvake...
Monitor je polovan! Osim sitnih ogrebotina, nedostatka napojnog kabla, i otvorenih kesa, WORK TIME mu je 97h.
Sto se mene licno tice - ovako nesto nije ni opcija.
Mozda nije polovan (u smislu da je mator 6 meseci ili tako nesto), ali te varijante, da je bio izlozen, stajao u vitrini i sl. kod mene ne prolaze. Vidim da nekim ljudima ne smeta, cak im, pomalo, i odgovara, jer je proizvod (monitor) vec mogao da prikaze sve eventualne defekte... to razumem, ali meni licno to ne odgovara. Volim da je sve zapakovano kako je fabrika zamislila, pa cu sam da otpakujem, skidam folije i posle se lupam u glavu kao imam mrtvake :)

Mada ja obicno i probam monitor vec u radnji, testiram ga na dead/stuck pixele i probijanje, pa teram da mi se pakuje ponovo... takodje, secam se da je svojevremeno u Gigatronu, kada sam uzimao monitor, i na moje pitanje da li mogu da ga testiram, prodavac rekao "nema problema" i posao kao onom izlozenom... na sta sam mu ja rekao "cekaj, stani, gde ces?... pa necu ja taj iz izloga, vec daj novi iz magacina, neotvoren". Taj da probam, jerbo cu taj da nosim kuci (ako je sve OK), a ne onaj sto skuplja prasinu tu vec neko vreme.
Zakljucak koji ja sticem o sebi:
ja sam jedan novosadski razmazeni seronja koji izvoljeva i previse ocekuje jer zeli NOV monitor da dobije u dogovoreno vreme.
Ne, nisi... vec si seronja sto neces (nisi hteo) da kazes ime firme ;)
Kazite, ljudi, pa sta je tu lose... eto, sad smo zakljucili da je rec o Bench House-u... pa sta, jel' to bilo tako strasno?
I lepo su i Mancha i Space izneli argumente, bili korektni, naveli ponudjene opcije (sto si i ti sam rekao)... bas zato, napisite naziv firme, da moze da se vidi i da u nekoj losoj (neprijatnoj, neugodnoj... kako god) situaciji, kada se vec desila, ima mesta za fin i civilizovan razgovor, kojim ce se ista situacija razresiti.


BTW, ja sad, pre nekih 45 minuta, uzeo Fossil sat... gledao dva ista modela, jedan sa narandzastom, drugi sa plavom "bazom"... i odlucim se za ovaj drugi, ali i primetim da ima par sitnih ogrebotina na onoj klipsi za kacenje, kao i da je sav prepipan sa gornje strane (prilikom probanja, i stavljanja na ruku)... a nema zastitnu foliju. (onaj drugi ima, na oba mesta)
I lepo kazem devojci "uzimam ovaj, samo mi dajte neki drugi, ovaj ima par ogrebotina". Ona meni "pa dobro ali to je sitno, ionako ce da ti se ogrebe vec nakon pola sata od kako ga stavis na ruku". Ja kazem "jeste, to stoji, ali u svakom slucaju daj ti meni potpuno nov, sa sve folijama, pa da ja to poskidam... i onda kakva mi sreca, hocu li da ga ogrebem odma'. Ako nije problem".
Rece devojka "nije problem, samo nemam drugi sat ovde u radnji, sad cu da skocim do predstavnistva po drugi, blizu je". OK, tako je i bilo, otrca po drugi sat, dade meni taj novi, sav u folijama, nema sta nije bilo pokriveno. Novo je novo.
 
Ovo nema veze sa samom firmom od koje kupujes monitor, to ti je valjda jasno, vec do proizvodjaca, samo njega mozes da krivis za backlite bleeding i mrtvake...
naravno.

Sto se mene licno tice - ovako nesto nije ni opcija.
Mozda nije polovan (u smislu da je mator 6 meseci ili tako nesto), ali te varijante, da je bio izlozen, stajao u vitrini i sl. kod mene ne prolaze. .......... Volim da je sve zapakovano kako je fabrika zamislila, pa cu sam da otpakujem, skidam folije i posle se lupam u glavu kao imam mrtvake :)
bravo!

Ne, nisi... vec si seronja sto neces (nisi hteo) da kazes ime firme ;)
nece se ponoviti.

......Ja kazem "jeste, to stoji, ali u svakom slucaju daj ti meni potpuno nov, sa sve folijama, pa da ja to poskidam... i onda kakva mi sreca, hocu li da ga ogrebem odma'. Ako nije problem".
care :D

word.

Inace ok se sve zavrsilo OK (ocekivano), novac je vracen... Do duse sad sam bez monitora, ali pasce vec nesto danas-sutra.

Pozdrav BH ekipi.
 
Ceo racunar je jedan proizvod koji je firma prodala i naravno da ce da se bune ako doneses samo jednu komponentu koju si sam izvadio (probaj da izvadis HDD iz laptopa i da nosis na reklamaciju). Znaci za ovaj deo price je servis potpuno u pravu.

Kod IBM (Lenovo) Postoje FRU i CRU delovi laptopa ili racunara (customer replaceable unit).
Hard disk je CRU, tako da se hard opusteno vadi.
Zato ct nije nikakav brand :wave:
 
Ne samo da je OK, nego je to zakonska obaveza. WinWin se dosetio da to reklamira :), ali sve prodavnice su duže da u roku od 7 dana od kupovine vrate novac, ukoliko vratiš proizvod bez oštećenja. Pre neki dan sam tako vratio Wave tastaturu Pakomu uz obrazloženje "ne sviđa mi se" i sve je prošlo najuljudnije moguće, bez ikakvih pitanja sa njihove strane zašto i kako, niti je situacija bila neprijatna. Čak sam malo i bio iznenađen korektnošću, s obzirom da je Pakom na lošem glasu.

Naravno, ali ima tu jedna zakonska stavka koju nisi ubacio. Ukoliko kupac vrati robu iz bilo kog razloga - prodavac je duzan da vrati novac (ili zameni uredjaj za drugi...ili bilo koja druga opcija koju kupac izabere). Medjutim, prodavac zadrzava pravo da uredjaj posalje na servis kako bi servis utvrdio ispravnost uredjaja (odnosno, ukoliko uredjaj nije ispravan - servis treba da utvrdi da je u pitanju kvar do kog nije doslo usled dejstva kupca). U ovom slucaju, servis ima zakonski rok od 8 (osam) dana da da izvestaj, nakon cega se kupcu ispunjava ili ne ispunjava zahtev (u zavisnosti od izvestaja servisa).

Primera radi, kupis mobilni (po mogucstvu neki eXtra skup) u npr. Pakomovoj radnji, odneses kuci taj telefon, okupas ga :)d) i vratis im sutradan uz obrazlozenje da je isti "ciknuo" sam od sebe. Vratis telefon, dobijes pare nazad, Pakom posalje telefon servisu (Alfi, Romingu, Strongu, CT-u ili kome vec u zavisnosti od brenda)....i sta mislis, koji je epilog? Nesrecni prodavac koji ti je vratio kintu mora da pokrije sje*ani telefon.

Dakle, mozes da dobijes novac ili nov uredjaj, ali mora malo da se ceka - tako zakon kaze.
 
Poslednja izmena:
Kod IBM (Lenovo) Postoje FRU i CRU delovi laptopa ili racunara (customer replaceable unit).
Hard disk je CRU, tako da se hard opusteno vadi.
Zato ct nije nikakav brand :wave:

:D:D:D:D:D Poredis Lenovo i CT!? Genijalno.


CT, kakav je - takav je, ali boljeg, veceg i skupljeg :d nema u Srbiji.
 
da ali i u banana zemlji srbije postoji zakon o zastiti potrosaca tako da ti uslovi garancije definitivno nisu svi validni....


Daj mi molim te taj zakon u kome ovi uslovi garancije nisu validni! Do yaya bih ga iskoristio, samo ako ga zaista ima!


P.S. da ne bude zabune, nisam cinican, ozbiljno me zanima koji je ovo clan zakona
 
Naravno, ali ima tu jedna zakonska stavka koju nisi ubacio. Ukoliko kupac vrati robu iz bilo kog razloga - prodavac je duzan da vrati novac (ili zameni uredjaj za drugi...ili bilo koja druga opcija koju kupac izabere). Medjutim, prodavac zadrzava pravo da uredjaj posalje na servis kako bi servis utvrdio ispravnost uredjaja (odnosno, ukoliko uredjaj nije ispravan - servis treba da utvrdi da je u pitanju kvar do kog nije doslo usled dejstva kupca). U ovom slucaju, servis ima zakonski rok od 8 (osam) dana da da izvestaj, nakon cega se kupcu ispunjava ili ne ispunjava zahtev (u zavisnosti od izvestaja servisa).

Primera radi, kupis mobilni (po mogucstvu neki eXtra skup) u npr. Pakomovoj radnji, odneses kuci taj telefon, okupas ga :)d) i vratis im sutradan uz obrazlozenje da je isti "ciknuo" sam od sebe. Vratis telefon, dobijes pare nazad, Pakom posalje telefon servisu (Alfi, Romingu, Strongu, CT-u ili kome vec u zavisnosti od brenda)....i sta mislis, koji je epilog? Nesrecni prodavac koji ti je vratio kintu mora da pokrije sje*ani telefon.

Dakle, mozes da dobijes novac ili nov uredjaj, ali mora malo da se ceka - tako zakon kaze.

Sve je ovo tačno, znao sam to i bio spreman da sačekam. Ali eto, proizvod koji sam vratio su u Pakomu pregledali na licu mesta, utvrdili da je sve OK i odmah mi vratili novac.

Bio sam u mom postu napomenuo da se proizvod mora vratiti neoštećen, a naravno, ukoliko je potreban složeniji pregled uređaja, logično je da mora ovlašćeni servis da ga pregleda i da to može da potraje koji dan.
 
Sve je ovo tačno, znao sam to i bio spreman da sačekam. Ali eto, proizvod koji sam vratio su u Pakomu pregledali na licu mesta, utvrdili da je sve OK i odmah mi vratili novac.

Bio sam u mom postu napomenuo da se proizvod mora vratiti neoštećen, a naravno, ukoliko je potreban složeniji pregled uređaja, logično je da mora ovlašćeni servis da ga pregleda i da to može da potraje koji dan.


Naravno. No, slozices se da je manja strucnost potrebna za proveru tastature nego mobilnog, ploce, hdd-a ili nekog drugog kompleksnijeg uredjaja.

Da je sreca pa da svaka prodavnica ima svog strucnog servisera, kupci bi se vise postovali i isti bi imali vise poverenja u nase maloprodajne...ali ovako....bas zato ne ide gorepomenuto poredjenje CT-a i Lenovo-a. ;)
 
Poslednja izmena:
Ceo racunar je jedan proizvod koji je firma prodala i naravno da ce da se bune ako doneses samo jednu komponentu koju si sam izvadio (probaj da izvadis HDD iz laptopa i da nosis na reklamaciju). Znaci za ovaj deo price je servis potpuno u pravu.
Tačno, ali firme nemaju pravo da ukidaju jednu od glavnih osobina PC računara - modularnost.
 
Poslednja izmena:
Naravno, ali ima tu jedna zakonska stavka koju nisi ubacio. Ukoliko kupac vrati robu iz bilo kog razloga - prodavac je duzan da vrati novac (ili zameni uredjaj za drugi...ili bilo koja druga opcija koju kupac izabere). Medjutim, prodavac zadrzava pravo da uredjaj posalje na servis kako bi servis utvrdio ispravnost uredjaja (odnosno, ukoliko uredjaj nije ispravan - servis treba da utvrdi da je u pitanju kvar do kog nije doslo usled dejstva kupca). U ovom slucaju, servis ima zakonski rok od 8 (osam) dana da da izvestaj, nakon cega se kupcu ispunjava ili ne ispunjava zahtev (u zavisnosti od izvestaja servisa).

Primera radi, kupis mobilni (po mogucstvu neki eXtra skup) u npr. Pakomovoj radnji, odneses kuci taj telefon, okupas ga :)d) i vratis im sutradan uz obrazlozenje da je isti "ciknuo" sam od sebe. Vratis telefon, dobijes pare nazad, Pakom posalje telefon servisu (Alfi, Romingu, Strongu, CT-u ili kome vec u zavisnosti od brenda)....i sta mislis, koji je epilog? Nesrecni prodavac koji ti je vratio kintu mora da pokrije sje*ani telefon.

Dakle, mozes da dobijes novac ili nov uredjaj, ali mora malo da se ceka - tako zakon kaze.

Ali ako je u pitanju 1 dan onda je zakonski rok 1 dan(tj na vecini garancija to i pise).
Npr kupim komponentu i ona ne radi.Oni su duzni da je provere u roku od 24h i da mi daju novu ili vrate pare.

Istina je da ja mogu da potopim u vodu taj telefon ali i oni u servisu to isto mogu da urade(tj da kazu da je strujni udar - a da prevare tako sto pokvare neki lako zamenjiv deo teorijski).

Sreca sto je postoji par firmi koje su korektne i cene kupca jer znaju da ako ih *****u da nikada nece vise kupovati u toj firmi.
 
Kod IBM (Lenovo) Postoje FRU i CRU delovi laptopa ili racunara (customer replaceable unit).
Hard disk je CRU, tako da se hard opusteno vadi.
Zato ct nije nikakav brand :wave:

Jes sve to lepo ali posto u ovoj pricici HDD nije definisian kao CRU nego kao FRU onda se ne vadi opusteno :d

Necu da zalazim ko je kakav brend, pricali smo o tome da li je covek u pravu sto je ochupao komponentu i odneo da je reklamira sa garancijom na ceo proizvod.
 
Tačno, ali firme nemaju pravo da ukidaju jednu od glavnih osobina PC računara - modularnost.

Slazemo se, nemaju, sto bi rekli, moralno pravo ali imaju zakonsko pravo, prodali su ti svoj proizvod koji je celina (ma koliko to smesno zvucalo za domacu firmu i racunar :d ) i ocekuju da se zalis na ceo proizvod kada se nesto pokvari (ko ti tebi dao za pravo da znas da se pokvario HDD ? :p ).
 
Ne mogu da se složim. Ne mogu oni jednom papirom, koji ti nisi potpisao (pa i da jesi, ne može to tek tako, pravo ima svoje norme), da ti uskraćuju jednu od funkcija PC računara. PC, pored toga što može da služi za igre, za ofis, za multimediju, može da bude i modularna, odnosno promenjiva stvar, koju možeš da prilagodiš svojim potrebama (dodaš modul memorije, pomeriš mesto optičkog uređaja u 5.25 slotovima). Ni u jednom uputstvu nikada nisam video da se prilikom baratanja procesora, kartica i kulera zahteva da to radi "visoko kvalifikovano strčno lice sa specijalnim alatom", već se samo spominje da se unutar kućišta barata po uputstvu, sa osnovnim alatom.

Poenta onoga što pričam jeste da papir napisan od prodavca jednostavno ne može ima nikakvu vrednost. Kompjuterske komponente su urađene po međunarodnim standardima i ako se traži izvor prava, može da se traži samo u njima. A ne u svojevoljnoj proceni sklapača konfiguracije...

Jedina bitna stvar koja se u svim garancijama spominje jeste fizičko oštećenje... Za ostalo mogu samo da pokušaju da vam ne realizuju garanciju, na vama je da li ćete to da dozvolite :)...
 
Poslednja izmena:
A šta ćemo Bane ako kupac dobije fiskalni i samo garantni list na konfiguraciju, jer isti je ustvari i kupio konfiguraciju, a ne skup komponenti složenih u konfiguraciju. Ovde se konfiguracija tretira kao nov proizvod na koji se daje garancija.
Znam da svaki uvoznik ima garanciju na komponente od proizvođača, pa tako i npr. CT, ali šta da radi kupac kad ima papir gde se pominje samo gotova konfiguracija, a ne i svaka komponeta pojedinačno?
 
znaci ima i na misa garanciju koliko i na ostalo :)
 
PC, pored toga što može da služi za igre, za ofis, za multimediju, može da bude i modularna, odnosno promenjiva stvar, koju možeš da prilagodiš svojim potrebama (dodaš modul memorije, pomeriš mesto optičkog uređaja u 5.25 slotovima).
Ili jednostavno pozelish da usisash prashinu iz rachunara,ili recimo dodash fan(ove) preko HDD-ova.
Ili je mozda i zbog takvih stvari potrebno nosisti rachunar u servis ?
:crash:
 
U CT-u je dobijen list gdje piše konfiguracija CT [pa neka četr' broja]. I ja pitah "da li vi možete naći prema serijskom broju da li je taj HDD iz pomenute mašine?", kaže "nije to problem nego (opet epic) ne možeš ti otvarati računar".

I neko pomenu garanciju, ja pitah usput "jel' 3 godine na HDD?" i dobih odgovor "2 godine na komplet mašinu", znači i HDD i miš po 2 godine. :d

Sve fail do fail-a.
 
+1
Atom – kupio napajanje tamo. Naručio, potvrdio, sledećeg dana rano prepodne isporučeno. Jednostavno i brzo.
HTC (Novi Sad) - Kupio do sada par komponenti kod njih, juče kuler, imaju povoljne cene i solidan izbor, momci su i više nego ok.

-1
HTC - Preselili se u lokal koji se nalazi bogu iza nogu, kolega odneo bežični telefon kući pa nisam uspeo celo prepodne da ih dobijem!
:D
 
Ne mogu da se složim. Ne mogu oni jednom papirom, koji ti nisi potpisao (pa i da jesi, ne može to tek tako, pravo ima svoje norme), da ti uskraćuju jednu od funkcija PC računara. PC, pored toga što može da služi za igre, za ofis, za multimediju, može da bude i modularna, odnosno promenjiva stvar, koju možeš da prilagodiš svojim potrebama (dodaš modul memorije, pomeriš mesto optičkog uređaja u 5.25 slotovima). Ni u jednom uputstvu nikada nisam video da se prilikom baratanja procesora, kartica i kulera zahteva da to radi "visoko kvalifikovano strčno lice sa specijalnim alatom", već se samo spominje da se unutar kućišta barata po uputstvu, sa osnovnim alatom.

Da ne citiram sve...

Boldovan deo - Sta ti je uskraceno!? Zelis upgrade? Kupi komponentu bilo gde (niko te ne uslovljava, niti moze da uslovljava, da moras kod istog prodavca gde si kupio konfu da kupis i dodatnu komponentu), nosi racunar kod ovlascenog servisera prodavca gde si kupio racunar - i taj ce da ti "odradi" upgrade". Nesto ti konfa ne radi kako valja - nosis celu konfu na servis. To je pravilo koje je "proizvodjac" konfe doneo. Neodgovara ti pravilo - ne kupuj njihovu konfu. Simple as that. Besmisleno je, pogotovo na ovakvom forumu, napominjati koliki je debilizam stavljati nalepnice na kuciste, ali opet to je njihovo pravo i izbor. Njima odgovara i funkcionise im, u suprotnom bi odustali od te politike.
 
U CT-u je dobijen list gdje piše konfiguracija CT [pa neka četr' broja]. I ja pitah "da li vi možete naći prema serijskom broju da li je taj HDD iz pomenute mašine?", kaže "nije to problem nego (opet epic) ne možeš ti otvarati računar".

I neko pomenu garanciju, ja pitah usput "jel' 3 godine na HDD?" i dobih odgovor "2 godine na komplet mašinu", znači i HDD i miš po 2 godine. :d

Sve fail do fail-a.

Gresis. Nema "fail-a".

Sve su oni lepo smislili. Odes lepo u CT-ov servis i das im racunar sa serijskim brojem tim i tim. Oni lepo otvore konfu, vide po serijskim brojevima da nisi menjao komponente, vide da su nalepnice tu - ok, srede ti problem.

Tastatura i mis? Pogledaj im specifikacije. U svakoj njihovoj specifikaciji za konfiguraciju je naglaseno da su tastatura i mis poklon, te samim tim ne potpadaju pod garanciju konfiguracije! Koliku garanciju daju na tastaturu i mis - to ne znam, ali ne moze da prodje prica o garanciji konfiguracije. Nisu oni bas toliko glupi...
 
Da ne citiram sve...

Boldovan deo - Sta ti je uskraceno!? Zelis upgrade? Kupi komponentu bilo gde (niko te ne uslovljava, niti moze da uslovljava, da moras kod istog prodavca gde si kupio konfu da kupis i dodatnu komponentu), nosi racunar kod ovlascenog servisera prodavca gde si kupio racunar - i taj ce da ti "odradi" upgrade". Nesto ti konfa ne radi kako valja - nosis celu konfu na servis. To je pravilo koje je "proizvodjac" konfe doneo. Neodgovara ti pravilo - ne kupuj njihovu konfu. Simple as that. Besmisleno je, pogotovo na ovakvom forumu, napominjati koliki je debilizam stavljati nalepnice na kuciste, ali opet to je njihovo pravo i izbor. Njima odgovara i funkcionise im, u suprotnom bi odustali od te politike.

Naravno da je poenta mog pisanija da je problem u kupcima, odnosno njihovom odabiru gde će nešto kupiti, a ne u prodavcima. Kupac treba da se raspita o problematici i da gleda malo dalje od svog nosa i izabere pravu prodavnicu.

Ja samo kažem, ako se već neko sticajem okolnosti našao u situaciji da ne može da raspolaže 100% svojim računarom, da ne mogu prodavci ništa da ti zabrane ili nateraju te da uradiš, jer zakon, pravo i pravda nastaju na osnovu nekih normi, standarda i viših pravila. Ne onako kako "proizvođaču" najviše odgovara.

Očigledno da živimo u zemlji i da smo tao odrasli gde smo naučili da svako nešto može da nam naređuje, od kafe kuvarica, preko učiteljica i šalterskih službenica do policije. Nažalost, to nam se urezalo u dnk.
 
Pa nije mu logično, ali mu je sjajna ideja da određeni % reklamacija ne uradiš. Sve što ti za to treba je jedna nalepnica i malo namrgođeni serviser.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh Dno