Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Ljudi, jedno pitanje.

Reklamirao sam akumulator koji je imao jos 3 meseca garanciju (garancija je 41. mesec).
Juce sam dobio nov, medjutim nisam dobio novu garanciju, vec je u novi garantni list upisan datum kupovine reklamiranog akumulatora i pored je stavljeno slovo R.
Da li je ovo po zakonu, da li imam pravo na novu garanciju?

Evo sta pise u garantnom list:
 

Prilozi

  • 418728796_1357395128259382_8711472961352795895_n.jpg
    418728796_1357395128259382_8711472961352795895_n.jpg
    172.6 KB · Pregleda: 45
Poslednja izmena:
Nov uređaj, mova garancija. Teraj da ti isprave to
 
  • Like
Reagovanja: ale
Sajt Efektiva:

Član 503 Zakona o obligacionim odnosima glasi:

(1) U slučaju manje opravke, garantni rok se produžava onoliko koliko je kupac bio lišen upotrebe stvari.

(2) Međutim, kad je zbog neispravnog funkcionisanja izvršena zamena stvari ili njena bitna opravka, garantni rok počinje teći ponovo od zamene, odnosno od vraćanja opravljene stvari.

(3) Ako je zamenjen ili bitno opravljen samo neki deo stvari, garantni rok počinje teći ponovo samo za taj deo.

Ovo podebljano mi nije bas jasno, da li ponovo tece tj. nastavlja se, ili dobijam novu.
 
nova garancija
 
  • Like
Reagovanja: ale
Izvinjavam se ako je pisano vec, nisam sada nasao u faq, da li je tacno (mene drug ubedjuje da jeste i da je proveravao) da nevezano za nacin kupovine (direktno ili online), kupac ima pravo da ako u prvih 6 meseci od kupovine predmet kupovine ispolji nesaobraznost (ovde se moze polemisati sta spada, ali da bi pojednostavili neka bude da npr uredjaj 'crkne' potpuno ili delimicno), kupac ima pravo da trazi novi uredjaj, ili ako prodavac nema uredjaj totalni povrat novca, i izuzetno, ako kupac pristane, da mu prodavac salje uredjaj na opravak (o trosku prodavca)? Izvinjavam se unapred ovo je sigurno diskutovano vec ali znacilo bi ako je neko 100% siguran da navede.
 
Pozdrav ,

Verovatno se ne snalazim u čitanju Zakona pa me interesuje kakva su moja prava u ovom slučaju:

Sinoć sam u G******n prodavnici uzeo JBL 525BT slušalice , sav srećan upalio , upario sa telefonom i vidim da ne radi leva strana.Probao još na jednom telefonu i laptopu ista priča.Guglao , ne vidim da treba neko podešavanje tako da je moje mišljenje da je DoA.
Nosim danas da reklamiram , moje pitanje je mogu li da zahtevam nov uređaj odmah , pošto je ovo evidentno neispravno.Ili ću morati da čekam famozni rok dok oni ne ''poprave'' slušalice?

Unapred hvala na info
 
@jonesba
U prvih 6 meseci od dana kupovine je eventualna popravka moguca samo uz tvoju saglasnost, tako da imas pravo na nov uredjaj ili povrat novca, naravno kad utvrde da kvar postoji.
 
Uhhh hvala , ja sam mislio da ih odma saletim , mislim evidentno je da ne radi ali kontam da to mora ovlašćeni servis da utvrdi itd itd... Mislio sam ako danas vratim , da mogu da zahtevam odmah nove , ali izgleda nema ništa od toga ...
 
Zavisi od prodavca, negde zamene odmah a negde salju u servis pa tek ako se oni sloze da je neispravno onda ga i zamene.
Kod online kupovine mora da zamene ili vrate novce bar u prvih 14 dana.
 
Ljudi, jedno pitanje.

Reklamirao sam akumulator koji je imao jos 3 meseca garanciju (garancija je 41. mesec).
Juce sam dobio nov, medjutim nisam dobio novu garanciju, vec je u novi garantni list upisan datum kupovine reklamiranog akumulatora i pored je stavljeno slovo R.
Da li je ovo po zakonu, da li imam pravo na novu garanciju?

Evo sta pise u garantnom list:
Samo da javim, dobio sam novu garanciju od uvoznika(Smitran).
 
Burazer je kupio patike u Fashion&Friends, zeli da ih reklamira, bio je u radnji i odbili su ga zato sto su patike narucene online, i kao obavezno je da ih salje nazad. Da li imaju pravo ovo da rade ili su duzni da prihvate reklamaciju u bilo kojoj radnji? Gde je to definisano, na sta da se pozove jer mu samo ponavljaju "ne, kupljeno je onilne, mora da se salje"?
 
Nemoj da ih reklamira, nego neka odustane od kupovine u roku od 14 dana. To su dve različite stvari, za reklamaciju će da ga iscimaju samo tako, za odustanak ne mogu :)

Inače, imaš na njihovom sajtu uslove, svuda stoji da moraju da im se šalju kurirskom službom...
 
Zeli da ih reklamira, kupio ih je prosle godine a ne u proslih 14 dana.

To me i zanima, da li oni imaju pravo da prave svoje uslove, on radi na 100m od lokala (F&F), radi do 5, kuci je u 6, mora da se smara sa City Expressom...
 
Aha, mislio sam da ih je kupio skoro, sorry. U svakom slučaju, moraće da ih šalje...
 
Samo da javim, dobio sam novu garanciju od uvoznika(Smitran).
Koji akumulator si uzeo? Bas juce uzeh caletu u jednoj radnji Exide, gladam jeftinije nego kod uvoznika Andreja, kad ono na garantnom listu vidim Smitran uvoznik, a prvi put cujem za njih, a ni na sajtu im se ne pominje Exide.
 
Energizer Premium 77AH 780A.
Nisam znao da su uvoznici za Exide...
Za Energizer su oduvek, bar od kada je pratim trziste(10+ godina).
Ja kupio drugi u medjuvremenu jer nisam mogao da cekam da se resi reklamacija i sad ovaj novi mora na prodaju...
 
Poslednja izmena:
Nemoj da ih reklamira, nego neka odustane od kupovine u roku od 14 dana. To su dve različite stvari, za reklamaciju će da ga iscimaju samo tako, za odustanak ne mogu :)

Inače, imaš na njihovom sajtu uslove, svuda stoji da moraju da im se šalju kurirskom službom...
Nemoj da daješ takve nepromišljene savete. Kod odustajanja od kupovine takođe se najpre proverava ispravnost robe.
 
@jonesba
U prvih 6 meseci od dana kupovine je eventualna popravka moguca samo uz tvoju saglasnost, tako da imas pravo na nov uredjaj ili povrat novca, naravno kad utvrde da kvar postoji.

Sta se desava ako je u prvih 6 meseci uredjaj u servisu 30 dana?
Imam problem s PC P******C, kupio sam laptop koji je poceo da zamrzava u toku rada.

Prvo, zavlacili me nedelju dana oko slanja kurira po laptop da odnese u servis. Na kraju poslao brzom postom u njihovu prodavnicu u Arandjelovac.

Posle par dana dolazi onaj genericki mejl da nisu ustanovili nista, ali da u duhu... bla,bla.. poslace u servis i odgovoriti u roku od 30 dana.
Ok, kontam foru da ne mogu ni da testiraju za tih 8 dana, sve OK.

Jos sam u kontaktu s odredjenim likom iz firme, dogovorim se da ako samo zeza baterija ili punjac, moze zamena toga, ali sve drugo hocu nov laptop...

31. dana od tog mejla pitam za status i dobijam info da servis nije nista uocio i da ce mi vratiti laptop.

Sad vec besan sto mi nista ni ne javljaju, sto ko zna kako su testirali i sto me zavlace insistiram da mi posalju laptop sto pre, kako bih snimio dokaz.
Drugi problem koji imam je sto mi 3. marta istice 6 meseci od dana kupovine.
Devojka iz njihove sluzbe za reklamacije mi nadrndano odbrusila da kad bude servis poslao, poslace oni meni...

To je bilo pre 10 dana... pre 2 sam opet poslao email, da pitam gde je moj laptop koji je sad vec preko 40 dana kod njih, niko ne odgovara.

I sad, ako snimim da laptop zamrzava, i opet posaljem, mocice opet da me zavlace 30+ dana, opravljaju i ne vrate pare...

Razmisljam se da im sibnem inspekciju i pokrenem potrosacki spor, pre svega zbog toga sto su bez moje saglasnosti poslali u servis.
 
Ako su prekoračili 30 dana za jedan minut, odmah inspekcije i sve što možeš jer eto vidiš kako mogu da razvlače i radiće to sve dok im dopuštaš. Dok je još moguće, uvek traži novo. čim dozvoliš neke popravke onda se samo servis pita
 
Baš ovo što kaže @CountMike , pošto su prekoračili rok a još ti nisu vratili uređaj za koji tvrde da je saobrazan, tj. da je sve u redu sa njim, pripretiš tržišnom inspekcijom (ubacis u cc mail-a) i sačekaš malo, verujem da će se javiti ili istog dana ili sutradan da razreše situaciju.
 
Po zakonu ako u 30 dana nije resena reklamacija tebi ide novi laptop isti takav ili ako nemaju novac nazad. Nista drugo, nemoj da te muntaju. Nadam se da imas sve na papiru ili mailu zbog rokova i kasnije isterivanja sa inspekcijom.
 
Pitanje... Uređaj reklamiran pre 8 dana.

Danas stiže mail da je reklamacija odbijena jer nije uočena nesaobraznost, da je reklamacija odbijena ali u cilju iznalaženja pozitivnog ishoda ide dalje kod uvoznika.
Na kraju piše da je moguće rešavanje vansudskim putem.

I da li sad treba da se pokreće vansudski postupak ili da se čeka odgovor uvoznika?

Takođe su navelii da je uređaj fizički oštećen, a uređaj lično odnesen kod prodavca, oni ga tamo raspakovali i pregledali i bio lo bombona.
 
Automatska poruka kojom kupuju vreme i ispadaju dobrice, verovatno će ti biti prihvaćena garancija
 
Hvala na informaciji... Tako sam i čitao.

Nego me je iznervirao deo o fizičkom oštećenju... Svakako je odgovoreno na pomenti mejl tj. napomenuto da nikakvo fizičko oštećenje nije zabeleženo prilikom predaje uređaja.
 
Ista meta, isto odstojanje. Kad unesem kredijencijale iz prvog mejla, tamo stoji status u obradi na datum predaje (odnosno nepromenjeno). Tako da, prati tok predmeta i videćeš kakvo je stvarno stanje.
 
Treba da kupim TV dijagonale 55 inča. Preuzeću ga u radnji.
Da li da otvorim kutiju na licu mesta i proverim da li ima neko oštećenje?
Šta ako ga bez provere donesem kući i prilikom raspakivanja i uključenja TV-a ustanovim da ima polomljen ekran?
 
Ne razumem zasto bi rizikovao kad vec mozes da proveris na licu mesta. Cak im i trazi da ga upale i proveri mrtve pixele.
 
Nazad
Vrh Dno