Šta je novo?

Zastita potrosaca kroz zakone i praksu (FAQ u II Postu)

Naleteo sam na problem sa napajanjem. U pitanju je Antec HCG 650W gold. U poslednjih nekoliko dana, pri igranju video igara, računar se samo isključi. Cpu je 12400f i rx 6700xt grafa. Ajd kao da danas isproveravam sve u kućištu i imam šta da vidim. Jedan od pcie (za gpu, gornji levi na napajanju) konektora na napajanju se istopio. E sad, napajanje ima garanciju od 10 godina (još uvek je u garantnom roku). Međutim, kupljeno je u Win-Win, a kao što znamo njih je kupila Tehnomanija. Uvoznik za Antec je Mid9.

Iz priloženih slika, da li ja imam pravo na reklamaciju? Poučen tuđim i svojim lošim iskustvom sa Tehnomanijom od ranije, da li je pametnije da napajanje teram kod uvoznika? Redovno je odrzavano i cisceno.

AGC_20240117_220537670.jpgAGC_20240117_220512995.jpg
 
Poslednja izmena:
Kupio sam danas wireless mis Logitech M190 u lokalnoj radnji uzivo, nisam ga mogao isprobati na licu mesta jer je bio zatvoren fabricki, mis ima jako bucan srednji klik, od 5-6 miseva koliko imam u kuci (kinezi svi) ovaj je ubedljivo najbucniji, iako je ispravan, radi ok.
Da li ja imam pravo na zamenu za drugi/treci/ model istog misa dok ne naletim na onaj koji nije ovoliko bucan (nadam se da nisu svi M190 ovako bucni)?
Imam li pravo na povrat novca s obzirom da sam ga koristio 1 dan?
Idem sutra da se probam dogovoriti s prodavcem da mi zameni za drugi mis, ali cisto da cujem koja su moja prava.
Nisu neke pare u pitanju (2500din), ali kad vec kupujem solidan mis koji se uveliko preporucuje po netu, onda bar da dobijem valjan proizvod, a ne plasticno tandrkalo.
Imam fiskalni racun.
 
Nemaš pravo na zamenu/reklamaciju ako je miš ispravan,a jeste.
 
Imas li savet kako onda ubosti dobar primerak robe, a da to sve bude u okviru zakona, tj prava potrosaca, jer ocigledno kontrola kvaliteta robe je ocajna?
Znam za online narucivanje i da imam pravo da vratim robu u roku 14-15 dana, medjutim ni to nije bas sjajno.
Platim postarinu dok mi stize paket, pa placam ponovo kad vracam robu, ode i tu 1000-1200din na to isprobavanje.
Kupis u radnji, ubodes los primerak, opet nemas pravo na zamenu.
Sta raditi tek sa onim skupljim misevima od 70+ eura ako se naleti na los primerak.
 
Pa samo tako online 14 dana ili koji model ima izložen u radnji.
Naleteo sam na problem sa napajanjem. U pitanju je Antec HCG 650W gold. U poslednjih nekoliko dana, pri igranju video igara, računar se samo isključi. Cpu je 12400f i rx 6700xt grafa. Ajd kao da danas isproveravam sve u kućištu i imam šta da vidim. Jedan od pcie (za gpu, gornji levi na napajanju) konektora na napajanju se istopio. E sad, napajanje ima garanciju od 10 godina (još uvek je u garantnom roku). Međutim, kupljeno je u Win-Win, a kao što znamo njih je kupila Tehnomanija. Uvoznik za Antec je Mid9.

Iz priloženih slika, da li ja imam pravo na reklamaciju? Poučen tuđim i svojim lošim iskustvom sa Tehnomanijom od ranije, da li je pametnije da napajanje teram kod uvoznika? Redovno je odrzavano i cisceno.

Pogledajte prilog 424232Pogledajte prilog 424231
Naravno da imaš pravo na reklamaciju.
Sad kojim putem ti je to najbolje rešavati sačekaj druge..
Iz mid9 je beše @laca12 pa da ga prozovemo 😉
Možda ima savet
 
Kupio sam danas wireless mis Logitech M190 u lokalnoj radnji uzivo, nisam ga mogao isprobati na licu mesta jer je bio zatvoren fabricki, mis ima jako bucan srednji klik, od 5-6 miseva koliko imam u kuci (kinezi svi) ovaj je ubedljivo najbucniji, iako je ispravan, radi ok...
Koristim tog miša i baš isto se čuje i kod mene.
Mislim da je takav model, a ne da ti je zapao faličan primerak.
 
Bio sam danas u toj radnji da vidim kakvi su ostali M190, svi su bucni na srednjem kliku.
Kako li onda ovaj mis ima toliko dobre ocene na Amazonu i ostalim sajtovima, ja mu iskreno ne bi dao vise od 4/10 zbog lose plastike, prebucnog srednjeg klika i uzasnog lift-off distanca.
Recenzijama i tim Amazonima ne treba nista verovati dok ti sam licno ne opipas i ne isprobas kvalitet robe, jer svi imamo drugacije kriterijume.
Izvikan model zaista, kineski noname misevi od pre 10 godina su kvalitetniji i bolji od ovog M190.
Koristicu ga dok ne crkne ili dok ne nadjem nesto bolje, ali vise ga ni za dzabe ne bi uzeo.
 
U Tehnomaniji mi govore da oni pokrivaju prve dve godine a da se posle toga obratim uvozniku i distributeru. U Mid9 mi govore da ja imam ugovor sa WinWin tj sada Tehnomanijom i da mi oni ne mogu pomoći jer oni i ne sarađuju sa njima.

Izgleda da me čeka žurka sa živcima...
 
U Tehnomaniji mi govore da oni pokrivaju prve dve godine a da se posle toga obratim uvozniku i distributeru. U Mid9 mi govore da ja imam ugovor sa WinWin tj sada Tehnomanijom i da mi oni ne mogu pomoći jer oni i ne sarađuju sa njima.

Izgleda da me čeka žurka sa živcima...
Jel ti imas garantni list na 10 godina?
 
U Tehnomaniji mi govore da oni pokrivaju prve dve godine a da se posle toga obratim uvozniku i distributeru. U Mid9 mi govore da ja imam ugovor sa WinWin tj sada Tehnomanijom i da mi oni ne mogu pomoći jer oni i ne sarađuju sa njima.

Izgleda da me čeka žurka sa živcima...
Traži im napisemeno to.😉
Trebalo bi da rešiš reklamaciju vilo gde,dal u tehnomaniji ili direkt u servisu.
 
Ne bi bilo loše i da se obratiš direktno Antecu, da vidimo šta će oni reći... Možeš i Efektivi, ništa te ne košta, čisto da čuješ njihovo mišljenje...
 
Moraju da prodaju proizvod po oglasenoj ceni, odnosno po onoj koja je javno istaknuta, bilo da je prodaja robe na rafu ili na sajtu. Obrati se trzisnoj inspekciji i/ili Nacionalnoj organizaciji potrosaca Srbije, i jedni i drugi su imali takvih slucajeva koliko hoces.
Za online kupovinu, ne, ne moraju da prodaju po toj ceni. Ugovor na daljinu je ugovor od koga, kao što može da odustane kupac, na isti način može da odustane i prodavac. I to bez bilo kakvog obrazloženja.

U suštini, prodavcu kada te kontaktira, ne bi bilo pametno da pomene da je pogrešna cena. Pogotovo ako je prepiska u pitanju. Jer tu može da padne tužba, prodavac da popije kaznu, ali od toga ti nećeš imati ništa...

Dovoljno je da kaže da više nema na stanju, ili da je artikal oštećen i to je to. Mada ne mora ni to.
 
Nije tacno, pored Zakona o zastiti potrosaca i zakona o obligacionim odnosima, postoji i zakon o javnom oglasavanju i zakon o trgovini, koji obavezuju trgovca da proizvod proda po oglasenoj ceni. Procitaj odgovarajuce odredbe navedenih propisa, pa ce ti onda mozda biti jasno o cemu pricam. Ukoliko navede da nema na stanju, onda je opet njegova krivica, pa kupac ima pravo na naknadu stete.
 
Nije tacno, pored Zakona o zastiti potrosaca i zakona o obligacionim odnosima, postoji i zakon o javnom oglasavanju i zakon o trgovini, koji obavezuju trgovca da proizvod proda po oglasenoj ceni. Procitaj odgovarajuce odredbe navedenih propisa, pa ce ti onda mozda biti jasno o cemu pricam. Ukoliko navede da nema na stanju, onda je opet njegova krivica, pa kupac ima pravo na naknadu stete.
Pravno gledano ima smisla, koja je u tom slucaju visina iznosa naknade stete? Kako se odredjuje?
 
Potrosac dokazuje vrstu i visinu pretrpljene stete i u cemu se ona sastoji, a zavisi od vrste proizvoda i usluge, i razlikuje se od slucaja do slucaja. Primera radi potrosac se odlucio za kupovinu odredjenog proizvoda koji je bio na akciji i koja cena je niza u odnosu na cenu kod drugih prodavaca, a trgovac ga po zakljucenju kupoprodajnog ugovora obavesti o nemogucnosti ispunjenja ugovora jer ga nema na zalihama, steta je u tom slucaju razlika cene istog proizvoda kod drugih prodavaca i one cene koju je on platio. Steta medjutim moze da predstavlja i izgubljenu korist, te ukupna naknada moze da bude daleko veca od one koja se odnosi na naknadu stvarne stete, primera radi kupovina odredjene opreme ili uredjaja, teretnih vozila, masina...a koje stvari bi kupac koristio za vrsenje privredne delatnosti ili za izvrsenje ugovora zakljucenim sa trecim licem, a gde bi bez kupljenog proizvoda bio onemogucen da ispuni dati ugovor na koji nacin bi ostao bez opravdano ocekivane imovinske koristi. Znaci od slucaja do slucaja.
 
Закон о заштити потрошача у сваком случају не важи за правна лица и комерцијално коришћење.

1) potrošač je fizičko lice koje na tržištu pribavlja robu ili usluge u svrhe koje nisu namenjene njegovoj poslovnoj ili drugoj komercijalnoj delatnosti;
 
Da, ali bi se pravo na naknadu stete (stvarne stete i izgubljene dobiti) u sudskom postupku ostvarilo u skladu sa odredbama zakona o obligacionim odnosima, iz razloga sto je steta nastala neispunjenjem obaveze jedne od ugovornih strana u datom slucaju prodavca/trgovca. Sasvim drugo su tzv. potrosacki sporovi gde je materijalni propis zakon o zastiti potrosaca.
 
Stigli mi frizider i ugradna rerna u petak, danas dosao majstor da postavlja kuhinju i kad smo otpakovali frizider, primeceno je fizicko ostecenje u gornjem desnom uglu. Poslao sam im mail i sliku i trazio da mi zamene frizider. Zanima me koja prava imam u ovom slucaju? Kuriri nisu otpakovali odmah jer "oni to ne rade", ja nisam isti dan otpakovao i prijavio vec danas, medjutim ovo ostecenje svakako nije moglo nastati u mom stanu jer je bas na delu gde je skoro pa nemoguce to uraditi u stanu.IMG_1153.jpeg
 
Kontaktiraj Efektivu, skoro sam čitao na njihovoj FB stranici baš o tim varijantama gde je kupac "u obavezi" da bilo kakvo oštećenje prijavi u roku od 24-48h, što nije po Zakonu... Probaću da nađem taj post na FB pa ću ga postaviti ovde.

EDIT: Evo ga, nadam se da pomaže :)
PODSEĆANJE U VEZI SA FIZIČKIM OŠTEĆENJIMA ISPORUČENE ROBE - S POVODOM, ZBOG PONAŠANJA TEHNOMEDIJE!
Trgovac, naročito onda kad ste robu kupili onlajn:
- ne može da isključuje svoju odgovornost za fizička oštećenja isporučene robe, ako mu se potrošač javi u roku od OSAM dana koji je predviđen članom 481 Zakona o obligacionim odnosa (vidljivi nedostaci robe).
- ne može, u svrhu odricanja svoje odgovornosti za fizička oštećenja robe, da se poziva na nekakav rok od 24 sata za prijavu fizičkih oštećenja, i to ne može da čini ni kad trgovčevi radnici isporučuju robu ni kad kurirska služba koju je trgovac unajmio isporučuje robu, JER SE TAJ ROK OD 24 SATA PRIMENJUJE SAMO U ODNOSU POTROŠAČA I POŠTANSKOG OPERATORA.
Dakle, ne može onaj ko NIJE poštanski operator i s kojim potrošač NIJE u ugovornom odnosu da se poziva na propis koji se isključivo odnosi na poštanskog operatora - a to se jasno vidi iz člana 78 Zakona o poštanskim uslugama koji glasi: "U slučajevima oštećenja ili umanjenja sadržine poštanske pošiljke korisnik može izjaviti reklamaciju POŠTANSKOM OPERATORU najkasnije narednog radnog dana, a u daljem roku od 60 dana od dana uručenja pošiljke podneti zahtev za obeštećenje i izjaviti prigovor Agenciji."
Mejlom, a potom telefonom, javio nam se potrošač kojem je Tehnomedija isporučila televizor, izlomljen iznutra, i koji je petog dana po isporuci to ustanovio, pošto ga je uključio u struju. To se čak ne može smatrati vidljivim nedostatkom iz člana 481 ZOO, već klasičnom nesaobraznošću, o skrivenoj mani za koju trgovac odgovara PUNE DVE GODINE.
Potom smo proverili uputstva koje Tehnomedija daje potrošačima na svom sajtu u vezi sa fizičkim oštećenjima i otkrili sledeću rečenicu: "Ako kupac posle prijema robe ustanovi da je ona fizički oštećena, dužan je da to prijavi "Tehnomediji" odmah ili najkasnije u roku od 24 časa. Reklamacije na fizička oštećenja neće biti prihvaćene posle ovog roka."
Ova rečenica je OBMANJUJUĆA, predstavlja NEPOŠTENU POSLOVNU PRAKSU, jer TEHNOMEDIJA NIJE POŠTANSKI OPERATOR, i kada ona unajmi kurirsku službu - ona odgovara za fizička oštećenja, čak i da šteta jeste nastala prilikom prevoza, jer kurirska služba vrši uslugu isporuke za Tehnomediju, tj Tehnomedija ju je unajmila, nije je unajmio potrošač!!! A tu stupa na snagu član 81 Zakona o zaštiti potrošača koji glasi: "Prodavac je odgovoran za usluge koje su izvršila lica koja su postupala po njegovom nalogu, kao da je te usluge samostalno izvršio."
 
Znam za to “pravilo”, medjutim to nigde ne postoji u zakonu. Uredjaj je ostecen pa je ostecen, nebitno kada je otpakovan. Trebao sam otpakovati frizider i rernu pred njima, nego sam zurio na posao i nisam imao vremena… Inace, proizvodi su poruceni u metalac market, cekam sutra da vidim sta ce odgovoriti. Ja sam svakako spreman da idem do kraja u smislu ako treba, tuzicu ih pa cemo se ćerati.
 
Zbog toga sto je tebe mrzelo da otvoris u 24h, sto je realno dva dana, mozes da ostanes sa udarenim friziderom.

Svaki put kada sam kupio nesto i otvorio i javio u 24h nikad nisam imao problem ni sa jednom prodavnicom.

Bilo je price da ti kupovinom pristajes na njihovo obavestenje gde prodavnica kaze to i to, a ti se kupovinom slazes sa tim, da ne mozes da se zalis ako prodje 24h. E sad zakon je jedno, a praksa je drugo, ali treba tuziti, pa videti ako se dobije na sudu ko je u pravu da i ostali znaju.
 
Nije da me je mrzelo vec nisam bio tu. Danas sam otpakovao kad sam se vratio.

Svakako, i da me zatezu, ja cu frizider koristiti dok se sudski proces ne zavrsi. Nije strasno ostecenje, unutra je sve ok.
 
Pozvali me danas iz Metalca, spomenuli su taj rok od 24h i da pise na sajtu, rekoh im da je sve to lepo, ali da nije sajt jaci od zakona. Nakon toga sam dobio mail o potvrdi reklamacije i reklamacionim brojem da bi me nakon 2 sata pozvali i javili da je reklamacija odobrena i da mogu da ocekujem nov frizider u toku sledece nedelje. I da ce ovaj put njihovi radnici doneti i otpakovati predamnom, a ne kurirska sluzba.

Ja sam nesto u medjuvremenu razmisljao, nije veliko ostecenje, u principu se nece ni videti jer ce iznad frizidera biti element koji pokriva gornji deo pa sam ih pitao da li mogu neki popust da mi daju za ostecenu robu, na sta je zena rekla da ce proveriti pa ce mi javiti. Ako bude ok popust, ostavicu ovaj frizider.

Sve u svemu, jako pozitivno iskustvo sa Metalac Market.
 
Update: Ponudili su da mi vrate 5% od cene jer je frizider vec bio na akciji, placen je 53,000din. Iskreno, nisam ocekivao da ce reci 40% al nisam vala ni 5% :D Tako da sam izabrao zamenu.
 
Da, ali bi se pravo na naknadu stete (stvarne stete i izgubljene dobiti) u sudskom postupku ostvarilo u skladu sa odredbama zakona o obligacionim odnosima, iz razloga sto je steta nastala neispunjenjem obaveze jedne od ugovornih strana u datom slucaju prodavca/trgovca. Sasvim drugo su tzv. potrosacki sporovi gde je materijalni propis zakon o zastiti potrosaca.
Kao što sam već napisao, što se tiče online kupovine, ugovor postaje obavezujući tek kada i novac i roba razmene ruke. Pre nego što se to desi, obe strane imaju pravo na odustanak od ugovora, bez navođenja razloga.
 
Ne, kod ugovora na daljinu pravo na odustanak od ugovora je iskljucivo rezervisano za potrosaca cl. 26-39. Zakona o zastiti potrosaca. Trgovac nema pravo na odustanak od ugovora. Dovoljno je procitati odredbe cl. 27, 32-34.
 
Da zavrsim svoje iskustvo sa Metalac Market-om. Nakon sto su odobrili zamenu frizidera, rekli su da ce stici sledece nedelje. Medjutim, zvali me prekjuce da me obaveste da je stigao drugi frizider, juce me zvali i javili da ce doci danas i evo odneli ostecen i doneli nov. Jako prijatno iskustvo, pogotovo sto nisam prijavio fizicko ostecenje u roku od 24h, ali me nisu zavlacili sa tim.
 
Vratio se upravo iz Tehnomanije. I tamo prosipaju pricu da oni primaju samo do dve godine . Sve preko kod ovlascenog servisa. Raspravljao sam se neko vreme ali tamo rade bukvalno botovi, ponavljaju isto kao papagaji. Kontaktiracu Efektivu i trzisnu inspekciju ali uzevsi u obzir cija je firma, nemam puno nade. Pao mi je mrak na oci onomad kada su preuzeli WinWin. Najdobronamerniji savet, nemojte kupovati u Tehnomaniji ni kobasicu.
 
Nije ni Win Win ili bolje rečeno Alti bio mnogo bolji i pravi mrak na oči je bio akvizicija Emmi-ja.
 
Nazad
Vrh Dno