Šta je novo?

Starfield

Ako je moguće,daj neki "recept",tj koliko si vremena dnevno igrao da bi prešao Starfield,koliko vremena u toku tog dana provedeš na poslu/fakultetu/školi,koliko ispunjavajući porodično-rodbinske obaveze itd,koliko vremena spavaš......jer znamo svi da jedan (kalendarski) dan traje 24 časa,pa se postavlja pitanje kako sve one obaveze i igranje rasporediti a da se sve stigne i da su svi "zadovoljni" :)
Nemam neki životni hack. Kada nemas decu imaš više slobodnog vremena.
Volim posao koji radim (ne umara me, završava se tačno u 5), žena je unapred znala kada izlazi igra i koliko traje, pa je isplanirala druge aktivnosti tih dana.
Krenuo sam da igram u EA, a ni danas mi nije problem da odigram 5-10 sati dnevno ako mi se igra svidi.

Ali nije uopšte potrebno da se projuri,
moze ova igra da se igra polako. Pocetak je jako haotican, ali kada se pregura prva lokacija, sve ide lakše.
Misije jesu dugačke, ali su izdeljene, tako da je i 30-60 minuta dovoljno da se napravi neki progres i da osećaš kao da si nešto postigao tokom te sesije.
 
Poslednja izmena:
Zašto je ljudima toliko bitno da mogu da lete od planete do planete, nikad mi neće biti jasno :D Bukvalno se vozikaš kroz prazan svemir i gubiš vreme. Naravno, ne smatram da je Bethesdino rešenje sa ulaskom u stotine menija i kliktanje na "land here" ili "travel there" bolja opcija, ali makar ne trošim toliko vremena da bih šatro imao imerzivniji doživljaj svemira.
 
Obrisao igru, smorio sam se. Nisam je palio više od nedelju dana i shvatio sam da mi se ne igra, možda je nekad ponovo instaliram.
Instalirao Cyberpunk 2077, bolje radi a mnogo lepše izgleda...
 
Zašto je ljudima toliko bitno da mogu da lete od planete do planete, nikad mi neće biti jasno :D Bukvalno se vozikaš kroz prazan svemir i gubiš vreme. Naravno, ne smatram da je Bethesdino rešenje sa ulaskom u stotine menija i kliktanje na "land here" ili "travel there" bolja opcija, ali makar ne trošim toliko vremena da bih šatro imao imerzivniji doživljaj svemira.
Ako volis space sim i ako je dobro odradjeno, skakutanje po svemiru nikako nije dosadno. Spominjano vec, ED je to odlicno odradio, savrsen balans da te ne smori teski sim i 100k jumpova.
Starfield je obecao slicno i otud gromovi plejera koji su ocekivali makar slican nivo.
 
Nisam nista ukrao, nego izgleda da slicno razmisljam kao taj lik po ovom pitanju. To bi trebalo tako da bude sa ovom igrom, jedino sto mozda nisu iz prve poslozili sve elemente da tako bude.
I ja isto kažem "Neka bude svetlo", pritisnem prekidač i kažem da razmišljam isto kao taj lik po tom pitanju...
 
Zašto je ljudima toliko bitno da mogu da lete od planete do planete, nikad mi neće biti jasno :D Bukvalno se vozikaš kroz prazan svemir i gubiš vreme. Naravno, ne smatram da je Bethesdino rešenje sa ulaskom u stotine menija i kliktanje na "land here" ili "travel there" bolja opcija, ali makar ne trošim toliko vremena da bih šatro imao imerzivniji doživljaj svemira.
Bukvalno prva stvar koju sam pokušao da uradim kad sam odleteo u orbitu da "peške" dođem do sledeć planete u sistemu i ne mogu ti opisati razočarenje kad sam boostovao ko budala i okrećem se i isto sam udaljen od početne planete.
Razmišljam se dal su bili tolko lenji bar da to naprave, razumem zašto nema sletanje na površinu platene iz orbite kao u Star Citizenu, ali ovo je bilo baš previše.
I ok je da moraš da jumpuješ između sistema, ali baš da moraš između planeta je baš totalni immersion breaking.

Ispada da poletanje u orbitu i skanje do druge planeta kao neki interktivni loading screen između interior i exterior mapa u Morrowindu/Oblivionu/Skyrimu (Falloute posle trojke nisam palio).
 
Pa mislim, ni Mass Effect, toliko voljena franšiza, nije imala mogućnost putovanja kroz svemir, ako ne računamo onu smešnu mini-igru pokretanja minijaturnog svemirskog brodića od jedne do druge tačke :D
Pa je i dalje jedna od najboljih sci-fi svemirskih igara. Mislim da su pucali na nešto slično ovde. Nažalost, nemaju priču ni likove da nadomeste nedostatak.
Svakako, zabavlja me igra, baš je nešto što uzmem da odmorim mozak, čak se nekad iznenadim dobrim questom. A treba mi oduška od igara kao što su Baldur's Gate 3 i Lies of P koje zahtevaju dosta mozganja, ili refleksa :D
 
Moguce da su imali u planu putovanje izmedju suncevih sistema i planeta a da je sunce bio stop za fuel scooping kao u ED da se moze dovrsiti jump.

Sa druge strane, mozda su kupili sunce sa marketa/outsorcing neki i zavrsili posao pa je zato detaljnije nego sto je potrebno. Sve su to low rez flat texture bez kompleksnih materjala. Ne "kosta" puno da se renda. Svakako se spawna nakon odredjene distance. Recimo ovo moze biti kao easter egg. Bez nekog velikog znacaja.
 
O izradi nekakve space simulacije mozes razmisljati samo ako imas engine spreman za to.
A sto se tice Sunca, ovi Bethesda botovi su mogli bar staviti da materijal bude two sided.
 
Zasto bi materijal bio two sided ako nije namjenjen da se gleda iznutra. Ko zna ko je to sunce uopste radio. To vazi i za one njihove objekte u koje "ulazis" pa dobijes loading screen. Znaci objekat koji je vani nije objekat u kojem se nalazis nakon loading screena. Kao stari crtani filmovi. Sve im je teleportacija.

"O izradi nekakve space simulacije mozes razmisljati samo ako imas engine spreman za to." Planete su im u istom prostoru, moze se putovati izmedju. I dalje ostaje pitanje zasto nemaju neki wapr sistem, da fejkaju putovanje kao sve ostale space igre vec rade jump sa loading screenom.

Ybt u star citizenu se loada grad na planeti udaljen 170 kilometara. Sa planete na nebu vidis svemirske stanice..



..a oni nemaju animaciju otvaranja vrata.
 
Pa naravno da nema potrebe da bude two sided, ali ima vise smisla i ne utjece na performanse.
Ja bi stavio two sided bas zbog ovakvih videa, ako nista drugo.
 
@Glenn Starfield uzletanje i sletenje broda je tatamata za taj Star Citizen. Ko zna sta bi bilo u Starfield da su im ljudi dali, koliko sada, 600mil$, nemoj sad i ti. Kada bi zamenili budzete za marketing i razvoj verovatno bi dobili daleko bolje proizvode pa ne bi placali one indijce sakom kikirikija da im prave kocke sa 137.000 poligona.
 
@Glenn Starfield uzletanje i sletenje broda je tatamata za taj Star Citizen. Ko zna sta bi bilo u Starfield da su im ljudi dali, koliko sada, 600mil$, nemoj sad i ti. Kada bi zamenili budzete za marketing i razvoj verovatno bi dobili daleko bolje proizvode pa ne bi placali one indijce sakom kikirikija da im prave kocke sa 137.000 poligona.
Mala indie kompanija sa 10 zaposlenih.... To ti je Bethesda 🤗.
 

arcibalde

Ja govorim za draw distance. Nisam poredio brodove gameplay itd pa se vidi u tom klipu sa zemlje i sa stanice.

A kada vec spominjes uzletanje i sletenje, u starfieldu nije gameplay. U pitanju je cut scena tako da.. mogli su ga nabudjiti sa svim RT-om i glupostima da izgleda ko NASA raketa. Jer... nije gameplay. U pitanju je "film".

U ostalim igama ti moras proci kroz prolaze i upravljati. Nista nije automatizovano.

Sto se Scum Citizena tice, 90% novca je otisao na staru igru (koju su povukli pa poceli iz pocetka.. ostalo je par brodova iz tog doba) i na Squadron 42. Squadron 42 je znaci igra plus svi oni glumci za istu.

image.png

Ubij me ako je ulozeno $15mil u ovu SC igru koju sad imamo kao alfu.

Ali kada smo kod tih Starfield stvari, ima li kakav mod da se moze uzletiti i sletiti manuelno s brodom na planete?
 
Nebitno je kolika je kompanija kada je jedino merilo profit. Onda imamo Starfield, Cyberpunk, Star Citizen, Diablo IV i sav ostali krs koji nam serviraju kao AAA. Suska se o tome da je AGI (artificial general intelligence) interno postignut a u igrama se servira AI NPCjeva koji je nazadovao u odnosu na onaj od pre 20 godina...

@Glenn E da ne bude zabune posto nigde nisam stavio smajlica, zezao sam se.
 
Konacno game over...tj presao prvi (i verovatno poslednji) put. Otprilike 60ak sati. Koliko sam nekad kukao i nervirao se sa igrama koje se predju za 5-6h sada me isto toliko davi sto prave igre koje komotno mozes i 1000+ sati da igras da bi sve resio (ili veliku vecinu).

Smatram da sam zagrebao u sve po malo i mogu da kazem da je igra skroz ok i da vredi da se predje ali ne bas studiozno...to bi ostavio za vreme kad se igra doradi i izmeni dosta toga kao u cyberpanku sad sto su. Ima dosta bagova i zapucavanja ali generalno ideja i prica su skroz dobri.

Ono sto mi se ne svidja:
  • sve moci se dobijaju na isti nacin...trcis tamo do nekog utvrdjenja, otvoris vrata i sakupis par onih "ringispila". Mislim da bi mnogo bolje bilo da su napravili neke mozgalice kao u Tomb Raideru i da za svaku trebas na drugi nacin da se pomucis da dobijes...i tu video sekvencu od par sekundi su bar mogli da skrpe za svaki drugaciju.
  • pracenje likova koji te vode do nekog mesta; otprilike sam se otelio u pojedinim misijama dok su me npc-jevi vodili do bosa i sl...covece u svim igrama kada je ovakva tematika, mozes da potrcis pa i taj koji te vodi krene da trci, ovako vecnost.
  • maksimalna tezina stvari koju kada se nabudzim malo mogu da nosim prevazilazi ukupnu tezinu koju pojedini svemirski brodovi mogu da nose...nigde logike.
  • komande koje nisu iste kada se igra preko misa i tastature i preko kontrolera...u ship builderu je posebno izrazena razlicitost. Takodje preko kontrolera ne mozes da izaberes odma maksimalan broj kada nesto kraftujes nego mora da se drzi da se navuce slider i to ponekad ume da potraje i smara.
- neizbalansiranost tezine...very hard je uglavnom easy da se prelazi ali u pojedinim slucajevima i super tj nemoguce hard. Presao sam sve na very hard (igre ovog tipa uglavnom tako igram), ali ona tri broda na kraju nema sanse...kontam da bi bas dobro trebao da se udubim u kreiranje broda i pucaljki da bi to izgurao, sto ujedno vuce i sledece,
  • kreiranje broda od nule je trebalo biti lakse izvodljivo i eventualno neki kvalitetniji tutorijal da se napravi na pocetku sa tom tematikom, ne vole bas svi da gledaju youtube i rade copy paste.
  • smaracki load svako malo.

ima toga jos poprilicno ali ovo je prvo onako sto mi pada na pamet.

Mislim da cu neko vreme da iskuliram sa igrama ovog tipa (mislio sam i phantom liberty da uzmem) ali ce draga da me ubijem, tako da do nekog narednog remek dela cu otprilike da igram tetris :) A ovome se vratim u penziji kad budem imao vremena i jaci hardver.
 

STARFIELD UPDATE 1.7.33 – SEPTEMBER 25, 2023​


STARFIELD 1.7.33 UPDATE - FIXES AND IMPROVEMENTS
GENERAL
  • Characters: Fixed an issue that could cause some characters to not be in their proper location.
  • Star Stations: Fixed an issue where Star Stations would be labeled as a player-owned ship.
  • Vendors: Addressed an issue that allowed for a vendor’s full inventory to be accessible.
GRAPHICS
  • AMD (PC): Resolved an issue that caused star lens flares not to appear correctly AMD GPUs.
  • Graphics: Addressed an upscaling issue that could cause textures to become blurry.
  • Graphics: Resolved an issue that could cause photosensitivity issues when scrolling through the inventory menu.
PERFORMANCE AND STABILITY
  • Hand Scanner: Addressed an issue where the Hand Scanner caused hitching.
  • Various stability and performance improvements to address crashing and freezes.
SHIPS
  • Displays: Fixed an issue that would cause displayed items to disappear when applied to in-ship mannequins.
  • Displays: Fixed an issue that would cause items stored in Razorleaf Storage Containers and Weapon Racks to disappear after commandeering another ship.
 
Probaj da obrišeš shader cache.
Meni nijednom nije pukla igra sa novim patchom za ~4 sata igre, pre toga je pucala 1-2 puta na sat.
 
ja 0 crash za nekih 4d 15h gameplay
 
Goxy ti ga baš cepaš :) Koji si lvl?
 
Poslednja izmena od urednika:
42, nisam jos zavrsio main quest, idem lagano, putujem svemirom, istrazujem :)
 
A seljak sam, izvinjavam se! Bataljujem igre na neko (duže vreme)
 
Pa nista onda, da se organizujemo, pratimo koje serije i filmove gleda, koje knjige cita i da mu na PM saljemo sazetke kako se sve to zavrsava. :eek: Ja sam veliki pobornik ucenja iz tudjeg iskustva. :p

edit: Elem @Falcon obrisah cache i sipak, opet pukne cim kliknem da izvadim scanner. Zato sam i napravio brod sa 10k cargo hold i sada sve vucaram sa sobom.
 
Ja sam iz konzole sebi povećao kapacitet nošenja :LOL:
 
Nazad
Vrh Dno