A ja bih se nadovezao na Minja-u i postavio bih pitanje: Da li ima neko ko je igrao "The Longest Journey" i presao igricu a da mu to nije najbolja avantura ili da mu bar ne deli prvo mesto?
Avanture su mi omiljeni zanr i presao sam verovatno sve sto se moglo nabaviti kod nas u poslenjih 17 godina (osim Rippera i "prethodnika/nastavaka" jer tada nisam imao cd citac a posle nigde vise nisam uspeo da je nadjem).
Moje misljenje o avanturama je otprilike sledece: postoje kultne igrice, a ako ne racunamo tekstualne avanture to su svakako igrice sa kraja osamdesetih/pocetka devedesetih: Monkey Island serijal (no comment), Gabriel Knight serijal (fenomenalna pricha), Day of the Tentacle (kad se sve sabere mozda i najbolja igra od stare garde), Maniac mansion, Zack McKracken, Shadow of The Commet, Indy serijal, The Dig, Discworld Noir, Grim fandango, Broken Sword... i jos dosta igara koje su stvarno fenomenalne, mrzi me sve da nabrajam. Medjutim u trenutku kada je zanr avantura skoro izumro desilo se chudo
Kao grom iz vedra neba pojavljuje se The Longest Journey, igrica koja predstavlja vrhunac point & click zanra, igrica koja je pokupila sve najbolje iz 10 godina sticanog iskustva njenih prethodnika (Engine te igrice je po meni i danas neprevazidjen. Ne razumem zasto menjati tako savrsen nacin izvodjenja samo zato sto nije 3d? Sto se mene tiche u tom enginu treba samo doraditi grafiku i danas bi bio fenomenalan. Ovako, napravili su Dreamfall u 3d okruzenju sa losim engine-om i dobili ispod-prosecnu igricu).
Ono sto po meni Longest journey stavlja na vrh liste jeste pricha. U principu bajka smestena u svet buducnosti i svet fantazije, tako pazljivo osmisljena, po prvi put me je naterala da o nekoj igrici razmisljam kao o umetnickom delu. Nikad necu zaboraviti koliko sam bio tuzan nakon zavrsetka te igrice, jer sam znao da nesto slicno vise necu imati prilike da igram, ili bar ne u narednih 10-20 godina...nazalost to se pokazuje tacnim
Topla preporuka svima koji nisu igrali igricu: nabavite je i odigrajte do kraja, necete se pokajati 100%
Grafika izgleda pomalo ruznjikavo za danasnje vreme, ali ona je sasvim nebitna u ovom slucaju