Valve ne želi da iskristališe priču. Valve želi da ima nešto što je Kris Karter imao sa X fajlovima, jedan okvir koji će da menja od jednog do sledećeg nastavka. Opet ponavljam, kako to hl2 ima atmosferu? Igra je totalno iseckana jer na svakih 1-2 nivoa ide nešto drugo. Ne znam, možda se lokalnoj mladeži to dopada, ali meni je to seckanje gejmpleja. Tim pre što su to, ponavljam po deseti put, napravili tako da su nabacali najbolje elemente najuspelijih fpsova koji su izašli u međuvremenu, ali svaki od tih elemenata je na nižem nivou nego u originalu iz koga je pozajmljen (npr. nivo Ravenholm koji po svemu podseća na Doom3 a ni u kakvoj varijanti sa njim ne može da se meri). Tako da Hl2, umesto igre koja je trebala da sledi Hl1 i bude trendseter i donositelj nečeg novog, samo prati i objedinjuje aktuelne trendove u jedan.
Opet kažem, možda se nekome taj mix dopada, ali meni je to samo skup najuspelijih elemenata fpsova koji su se pojavili u međuvremenu, ali na nižem nivou nego što je to bilo u tim fpsovima. Time ostaje gravity gun, koji ulazi u kombinaciju na svakom nivou i brutalno seče akciju taman kada ona treba da kulminira. Opet, neki će biti oduševljeni, a meni nije jasno zašto bih ja morao da koristim tu alatku da bih kamen turio na klackalicu. Fizika je takva da postoji potencijal za zagonetke, ali one su smešne. Opet, neuporedivo gore nego u nekim avanturističkim igrama. Na kraju imamo ono što sam u startu tvrdio, da je Hl2 nabacani skup najboljih osobina fpsova izašlih u međuvremenu, osakaćenih za 2 koplja.
Naravno, ne kažem ja da su ti drugi fpsovi majka mara, ali kada pogledam kako je napucavanje odrađeno u fearu ili far cryu, timska borba u Call of dutyju, ili strašni nivoi u Doomu ne mogu da budem zadovoljan sa Hl2, jer sam sve to već video na jednom višem nivou.
O multipleju da ne govorim. Uđem na server a tamo se ljudi gađaju radijatorima, a čude se kad im priđem sa Supermegatandžarom of swiftness i krenem da im copam glave. Bilo je interesantno to gađanje jedno 2 minuta, posle toga klasičan smor.
Sve u svemu, fizika je neuporedivo manje bitna od ostalih elemenata, posebno od napucavanja. Ono je najbitnije. Sve ostalo je sekundarno. To da li ja mogu da gurnem kutiju u 16 ili 256 pravaca je od sekundarne važnosti. Bajke za malu decu. Koji su najuspeliji fpsovi? Bez ikakve sumnje Quake i CS serijal. Zadržimo se na CSu. Šta je tu realna fizika? Naprotiv, igra se zasniva na nesmetanom kontinualnom kretanju koje nema veze sa realnošću, ima oružja koja su pravljena po uzoru na realna oružja i koja imaju određenu vrednost paljbe i damagea, ali to nema veze sa realnom fizikom, ni likova ni okoline. CS Source jeste bolji, ali opet, i tu se pokazalo da nova fizika može doneti poneki taktički element, ali ne i potpunu revoluciju koncepcije. Naravno, drugačiji flashbang ili dimna bomba nisu nova fizika, već je to omogućeno razvojem grafike i time kako su dizajneri zamislili da bi to trebalo da izgleda i onda podesili efekte.
edit: a kako oni prave igre najbolje se vidi po tome da će sada, nakon što je izašao Prey, u Epizodu 2 implementirati portale :vomit: