Šta je novo?

EPS račun preko neta

Zadnja dva računa po preko 22000din, strujomer ne prebacije na jeftiniju tarifu pa još i pitanje kako očitavaju, dvoje ljudi u stanu od 50tak kvadrata koji dobar deo dana nisu kod kuće ni trikom ne mogu 1500kWh da spale za mesec dana. Krađa je očigledna. Žalio sam se, pisao dopise više puta i ništa, zadnji put sam upućen na EDB koji je nadležan za očitavanje i brojila i kažu da Direcija za mere i dragocene metale po prijavi izlazi na teren za vanrednu kontrolu. Ja sa tom Direkcijom nemam ugovor i ne vidim šta ja imam sa njima. Mogu li ja kao pojedinac i privatno lice da ih zovem ili to mora kućni savet kao pravno lice u ime svih stanara zgrade - pošto svi imamo isti problem, zna li neko? Hvala.
Postoji i ova varijanta https://vreme.com/vreme/potrosaci-dobijaju-eps-kako-se-zaliti-na-uvecan-racun-za-struju/
ali čisto sumnjam u ovaj članak, da u praksi to prolazi u ovoj državi.
 
Da znaš da je super ideja, samo koga je ustvari zvao, kome je to prijavio, EPS-u, EDB-u ili toj Direkciji za merenje i dragocene metale?
 
Kada uložite reklamaciju, izlazi EDB na teren da vizuelno proveri brojilo, da se vidi da li "vrti" (ako je staro brojilo), provere da li je prebačeno na adekvatnu tarifu, izmere struju i vide da li je bar okvirno u redu brzina okretanja. Ako je sve ok na oko, daju vam izveštaj da je sve u redu i da se može raditi overa brojila koju radi direkcija za mere i dragocene metale. Ako tražite da se radi overa, dolaze, skidaju vaše brojilo i stavljaju privremeno, vaše se šalje na overu. Tamo se ispituje sa poznatim potrošačima, sa fiksnim vremenskim intervalima, proverava se da li prebacuje sa više na nizu tarifu i obrnuto... Ako nešto nije u redu, više se ta brojila stara ne popravljaju nego se menjaju novim, a vama se uvažava reklamacija. Ako se i tu potvrdi da je brojilo dobro, vraća se vama, a vi plaćate skidanje i vraćanje brojila i overu. Nije to nešto skupo, 2-3 hiljade.

EDIT: od kolege roditelji se uselili u decembru u novu kuću. Stigne prvi račun za struju 50.000, oni popadali. Odmah reklamacije, juri da se to reši, da se proveri, a brojilo novo, sve novo. Na kraju, shvatiše da neizolovana kuća koja se greje norveškim radijatorima troši toliko, pa onda juri da se postavlja izolacija, kupuju klime itd.
 
Poslednja izmena:
Kada uložite reklamaciju, izlazi EDB na teren da vizuelno proveri brojilo, da se vidi da li "vrti" (ako je staro brojilo), provere da li je prebačeno na adekvatnu tarifu, izmere struju i vide da li je bar okvirno u redu brzina okretanja. Ako je sve ok na oko, daju vam izveštaj da je sve u redu i da se može raditi overa brojila koju radi direkcija za mere i dragocene metale. Ako tražite da se radi overa, dolaze, skidaju vaše brojilo i stavljaju privremeno, vaše se šalje na overu. Tamo se ispituje sa poznatim potrošačima, sa fiksnim vremenskim intervalima, proverava se da li prebacuje sa više na nizu tarifu i obrnuto... Ako nešto nije u redu, više se ta brojila stara ne popravljaju nego se menjaju novim, a vama se uvažava reklamacija. Ako se i tu potvrdi da je brojilo dobro, vraća se vama, a vi plaćate skidanje i vraćanje brojila i overu. Nije to nešto skupo, 2-3 hiljade.

EDIT: od kolege roditelji se uselili u decembru u novu kuću. Stigne prvi račun za struju 50.000, oni popadali. Odmah reklamacije, juri da se to reši, da se proveri, a brojilo novo, sve novo. Na kraju, shvatiše da neizolovana kuća koja se greje norveškim radijatorima troši toliko, pa onda juri da se postavlja izolacija, kupuju klime itd.
Mogli su i gore proci... (Da im je Vesic (youtube) prodao smart radijatore po 300€/kom...)
 
Kada uložite reklamaciju, izlazi EDB na teren da vizuelno proveri brojilo, da se vidi da li "vrti" (ako je staro brojilo), provere da li je prebačeno na adekvatnu tarifu, izmere struju i vide da li je bar okvirno u redu brzina okretanja. Ako je sve ok na oko, daju vam izveštaj da je sve u redu i da se može raditi overa brojila koju radi direkcija za mere i dragocene metale. Ako tražite da se radi overa, dolaze, skidaju vaše brojilo i stavljaju privremeno, vaše se šalje na overu. Tamo se ispituje sa poznatim potrošačima, sa fiksnim vremenskim intervalima, proverava se da li prebacuje sa više na nizu tarifu i obrnuto... Ako nešto nije u redu, više se ta brojila stara ne popravljaju nego se menjaju novim, a vama se uvažava reklamacija. Ako se i tu potvrdi da je brojilo dobro, vraća se vama, a vi plaćate skidanje i vraćanje brojila i overu. Nije to nešto skupo, 2-3 hiljade.

EDIT: od kolege roditelji se uselili u decembru u novu kuću. Stigne prvi račun za struju 50.000, oni popadali. Odmah reklamacije, juri da se to reši, da se proveri, a brojilo novo, sve novo. Na kraju, shvatiše da neizolovana kuća koja se greje norveškim radijatorima troši toliko, pa onda juri da se postavlja izolacija, kupuju klime itd.
Hvala ti na još jednom pokušaju razjašnjenja, samo NIKO ne izlazi na teren iako se prijavljuje kvar zadnja tri meseca, sva tri meseca su računi duplirani, ja ne držim pekaru u stanu da trošim 1500kWh mesečno, a sa tom ''Direkcijom'' ja pravno nemam ništa, ugovor mi glasi na EPS - koga će oni da šalju ne zanima me. Ne dolazi u obzir da im na 200EUR račun koliko traže još plaćam i NJIHOVU obavezu da redovno kontrolišu i menjaju stara brojila - što znamo da NE RADE. Brojila svuda u svetu pa i ovde imaju PROPISAN VEK TRAJANJA a distributeri se isto ovako svuda prave blesavi. Dobiće na račun uplatu nespornog dela tražene sume i zdravo. Na pamet nam u zgradi ne pada da im dajemo za jedan mesec kao za godinu dana. A imaćemo i potvrde za neizlaženje na teren i pored prijave kvara tako da nek se pozdrave s idejom da će ovoliko da dobiju.
 
Poslednja izmena:
@Ivan975 Da li si proveravao stanje na brojilu? Dakle stanje više i niže tarife, da li je pravilo očitano? Ako je brojilo neispravno i zapravo beleži veću potrošnju nego što je realno, izdaće ti ispravljene račune, to nije sporno. Ali procedura ide tako kako sam objasnio. Nemaš ti ništa sa Direkcijom za mere naravno, ali ova ti je varijanta drastično jednostavnija. Druga ti je opcija da ih tužiš, a dok se to ne razreši, ti moraš plaćati račune, ako ih ne platiš otići će naplata preko izvršitelja. Ako si pre 3 meseca prijavio "kvar" na brojilu, kada god se utvrdi njegova neispravnost, od tog datuma će ti izdati ispravljene račune.

Još jedno važno pitanje, da li je brojilo u tvom vlasništvu? Ili si ga predao EDB-u? Ako ga nisi predao distribuciji, sam ćeš snositi trošak nabavke i zamene u slučaju da je zaista pokvareno.
 
Hvala ti na razjašnjenju, samo NIKO ne izlazi na teren iako se prijavljuje kvar zadnja tri meseca, sva tri meseca su računi duplirani, ja ne držim pekaru u stanu da trošim 1500kWh mesečno, a sa tom ''Direkcijom'' ja pravno nemam ništa, ugovor mi glasi na EPS - koga će oni da šalju ne zanima me. Dobiće na račun uplatu nespornog dela tražene sume i zdravo. Na pamet nam ne pada da im dajemo za jedan mesec kao za godinu dana.
Ne znam kada ti je brojilo bazdareno ali to treba d se radi na neko vreme, ja sam prosle godine bio trazio da mi bazdare brojilo i dosli su i zamenuli su sa drugim istim brojilom koje je remontovano i bazdareno. I mogu reci da su mi racuni u proseku manji nego sto su bili, evo za prosli mesec sam dobio 615 kw da mi je potrosnja i stvarno je toliko posto ja pisem struju svakog prvog u mesecu pa cekam da vidim njihovo stanje i uporedim i to je to.

U procesu menjanja brojila pisu staro stanje sa trenutnog brojila i novo stanje sa novog remontovanog brojila i to je to.

Inace grejem se na klimu ali drvenarija na prozorima nije najbolja a ni izolacija na pojedinim delovima kuce ali zadovoljan sam kako je toplo u kuci.

Sve sam bukvalno obavio preko telefona, ali bazdarenje nisam platio nista ni zamenu posto davnih dana kada je bilo pitano ko ce da bude vlasnik brojila mi ili eps ja sam dao saglasnost da eps bude vlasnik i da oni snose sve troskove odrzavanja, iskreno nista mi nije znacilo da brojilo bude u mom vlasnistvu samo trosak u nekim situacijama.
 
@Ivan975
Очигледно је да покушавају (и за сада им успева) да те замлаћују са дирекцијом за мере и драгоцене метале. Све то раде они, они и имају овлашћења те исте дирекције, тј. једна од контрола мера дирекције је управо у погонима едб. Ту се струјомери испитују, поправљају и баждаре. Има то све на сајту едб, има и ценовник радова. Једино што се додатно плаћа ако та баждарени струјомер желиш потврду дирекције за мере, око 3000 динара.
Зато, предлажем да се не натежеш са тим својим локалним кокошкарима, јер те очигледно завлаче, него упути мејлом рекламацију или приговор на адресу тамо где су им подручни шефови. Београд, Нови Сад, Ниш, Краљево, ... Има све то на сајту Епс снабдевања, треба мало времена да се претражи, али вреди пробати.
Па, јављај како иде.
 
Možda je blagi offtopic:
Na mom nalogu u EPS - uvid u račun piše moj broj mobilnog telefona, pre dve godine sam sklopio ugovor o snabdevanju pa sam im tada dao broj (koji imam preko 10 godina)... Otkad se desio onaj hakerski napad i otkad su podaci izašli na darknetu, češto dobijam maliciozne poruke tipa "molimo potvrdite vaše podatke, stigao vam je paket" i slično. Pa sam pomislio da su ovi učestali napadi povezani sa curenjem podataka iz EPS-a?
 
Bilo je tih poruka i pre havarije u EPS, samo nisu stizale tebi.
Imam utisak da te poruke šalju baš na random brojeve. Ono, od x do x+1000, pa sledeći batch.
 
Upućivane su mailom reklamacije više puta, od više nas iz zgrade, dva puta samo sa moje strane gde sam izrazio sumnju u ispravno očitavanje/rad brojila ili nečije kačenje na njega jer je skok na 1500kWh (100%) neverovatan, niko se još nije pojavio niti je bilo šta korigovano. Jedan od komšija je otišao u Vojvode Dragomira da uloži reklamaciju, međutim, star i naivan čovek, nije dobio potvrdu o žalbi i - opet ništa. Pošto je praznik, idemo nas trojica iz zgrade lično opet tamo u ponedeljak i ovog puta ćemo uzeti potvrde o prijavi kvara kao dokaz za eventualni sudski spor ako nas utuže (iako ja već imam mailove od pre par meseci i jedan svežiji) a uplatićemo samo nesporni deo računa, dakle maksimum pola cifre koju traže. Čisto da se zakon zadovolji, da ne bude da dugujemo. Za tako niske iznose u razlici do spornog dela EPS-u se ne isplati da daje avans izvršiteljima (ide avans po domaćinstvu) niti do toga može da dođe jer ja čuvam mailove kao pisani trag da sam prijavljivao da brojilo ne funkcioniše kako treba. Apsolutno su morali odavno, pre dva - tri meseca da izađu na teren a nisu pa im svaka tužba pada u vodu, nisam ni jedini sa takvim dokazima. Ide par nas koji smo se dogovorili lično, umesto predsednika skupštine stanara jer istog nemamo neko vreme, niko još formalno nije preuzeo dužnost i zato se ovako zezamo. Tražili bismo i formalno zamenu starih brojila novim ali to komplikuje nedostatak predstavnika skupštine stanara, ali o tom potom. Naročito me nervira totalno odsustvo bilo kakvog zajedništva i solidarnosti od strane drugih stanara zgrade kojima nisu stigli uvećani računi (ima i takvih), kao da to njima ne može nikad da se desi. Ništa gore od zajedničkog problema oko koga se ljudi ne slažu. Srećom, ima nas dovoljno koji znamo šta ćemo i kako ćemo.
 
Pola po pola ima to da se nagomila...Izvrsitelji ne, ali...

Dodje tamo neki baja i kaze, svi koji duguju vise od 20k seci, ti nisi kuci pa vidi kako to da resis...
 
Nema seče više, raspitaj se. Ne ide to i prinudna naplata tek tako ipak. Tebi kad se tesi, kako hoćeš, koliko god da traže ti im daj.
 
Kod mene je bilo očitano 1000kwh više. Prijavio na mail u EPS, rekli to je EDB i na koji mail da se žalim. Žalio se tamo. Nisam dobio odgovor, ali nekoliko dana kasnije je bilo novo čitanje dva tri dana kasnije je stigao ispravljen račun za decembar.
 
To je primer kako bi trebalo da rade, nas su ignorisali. 1MW Bog te mazo, pa nije to malo.
 
Evo da izvestim kako smo prošli u EDB nas dvojica iz zgrade koji smo išli danas da prijavimo nepravilnosti u očitavanju, naplati, i radu brojila, koga zanima. U pitanju je dakle EDB na adresi Vojvode Dragomira 22, stara nacionalizovana kuća u dnu povećeg dvorišta, bez ikakvih oznaka i kućnog broja, valjda da se lakše pronađe. Neposredno uz stepenice na ulazu nalazi se mala čuvarska kućica, gde će vas portir zaustaviti sa rečima da ne možete ''gore'' jer se sve prijave podnose tu kod njega, portira, na improvizovanom šalteru kućice. Tako glasi i istaknuto obaveštenje, ''počev od datuma ... sve prijave se podnose kod portira i zabranjuje se pristup službenim prostorijama...'' Nisam ni očekivao crveni tepih od te komunjarske lopovske rupe ali ovo je totalno novi nivo, bezobrazluk neopevan. Firma koja vrti milione i često svoje prostorije smešta u ''nacionalizovane'' čitaj otete objekte ne održava ih nikako, niti ih adekvatno obeležava da bi stranke, da ne kažem ovce bar lakše obavile svoj posao. Pa još ne smeš ni da uđeš?!? Po ko zna koji put stid od samog sebe u kakvoj zemlji živim.
E tako je to verovali ili ne, mogao sam da snimim ali sam imao pametnija posla, dakle da raspravim, sa portirom jel', kada će ''neko da mu donese'' žalbene formulare i kako to da ne izdaju nikakvu potvrdu o podnesku (''nemam ja nikakav pečat''). Tu se našao službenik koji takođe nije imao nikakvo suvislo obrazloženje o neizdavanju potvrde o podnetoj žalbi i umesto toga nam ponudio svoj broj telefona kao neki kontakt i garanciju da će izaći na teren do petka, da budemo na vezi. Čovek je, istina, bio ljubazan, čak se i izvinio u ime svoje firme govoreći kako su ''bili u haosu do skoro i još uvek nije sve kako treba'', ali sve će biti u redu. Tako se rastasmo, praktično na poverenje i ''dođem ti'' jer alternativa da se stvari obave po nekoj logici prosto ne postoji, jer pravno, ako nemam dokaz o podnesku - kao da ga nisam ni predao. Videćemo kako će stvari teći, ako ne krene kako treba idemo drugim kanalima, ovo je bilo samo da znate šta vas očekuje u EDB u Vojvode Dragomira.
 
Meni stigao račun online, očitano mislim 310kWh, od toga 310kWh više i 0 niže tarife. Očigledan problem sa brojilom. Međutim, u obračunu su podelili ovih 310kWh između više i niže tarife, verovatno u skladu sa odnosom iz prethodnih računa. Iskreno, pohvalno je da su to sami obavili bez moje intervencije. Sada ću morati da podnesem reklamaciju da zamene brojilo.
 
Meni je danas stigao račun poštom. Online računa nema još uvek :)
 
Ја се још не пребацујем на мејл, за сваки случај (какви су), нек' донесе поштар, а има да се скине са портала.
Данас се појавио на порталу, тачно су очитали првог и добро је обрачунато, немам примедби.
 
Mislim da uvid u račun EPS-a koristim od samog početka tj. od 2016. god., koliko pamtim. Imam ukupno deset brojila koje su vezani za moj nalog. Ovih dana gledam, gledam i upravo sada ali su se pojavili računi samo za Beograd ( Stari Grad i Zvezdara) za Niš i Prokuplje još nisu. Čudi me opet kasne...
 
Već dva meseca ignorišu prijavu očitanog stanja koju im šaljem na [email protected] Očitaju posle par dana korektno, ali nije uvek tako bilo, pa bi više voleo da ja vodim računa o tome. U januaru sam ignorisao problem jer sam posumnjao da su uopšte dobili mail zbog onog haosa, ali evo i ovaj mesec isto.
Imate neki savet?
 
Već dva meseca ignorišu prijavu očitanog stanja koju im šaljem na [email protected] Očitaju posle par dana korektno, ali nije uvek tako bilo, pa bi više voleo da ja vodim računa o tome. U januaru sam ignorisao problem jer sam posumnjao da su uopšte dobili mail zbog onog haosa, ali evo i ovaj mesec isto.
Imate neki savet?
Ja prijavljujem na fiksni telefon na automat.
Uvek je očitano kako treba. E sad moraš da nađeš broj telefona, moj je za Pirot grad..
 
Pojavio se racun za Jugoistok.
 
Već dva meseca ignorišu prijavu očitanog stanja koju im šaljem na [email protected] Očitaju posle par dana korektno, ali nije uvek tako bilo, pa bi više voleo da ja vodim računa o tome. U januaru sam ignorisao problem jer sam posumnjao da su uopšte dobili mail zbog onog haosa, ali evo i ovaj mesec isto.
Imate neki savet?
Čitač nema pojma da sam šalješ, osim ako mu ne kažeš.
 
Već dva meseca ignorišu prijavu očitanog stanja koju im šaljem na [email protected] Očitaju posle par dana korektno, ali nije uvek tako bilo, pa bi više voleo da ja vodim računa o tome. U januaru sam ignorisao problem jer sam posumnjao da su uopšte dobili mail zbog onog haosa, ali evo i ovaj mesec isto.
Imate neki savet?
Ista stvar i kod nas, drugi mesec moram da prijavljujem lično u prostorijama njihovim jer dođu računi sa potrošnjom 0.
Sledeći mesec samo preko telefona jer mejlove očigledno ne čitaju.
 
Čitač nema pojma da sam šalješ, osim ako mu ne kažeš.
Kazao sam mu, tj prelepio žuti papir sa porukom preko (skoro) celog stakla na ormanu.
Ako stvarno treba da idem lično (u šalter sali stoji kartonska kutija u koju stranke ubacuju papiriće :) ) ili da zovem telefonom (nije automat, čekaš operatera kog nema, bar za NS), onda ništa. Sigurno je tako i kod ekperata iz Norveške. Na kraju krajeva čemu onda služi mail za prijavu stanja ako ga ne čitaju i/ili ignorišu. Daću im fore još jedan mesec pa ću već negde da se žalim.
Vidim da spremaju i online prijavu.
 
Poslednja izmena:
  • Like
Reagovanja: mnt
И ја сам им у јануару послао мејл са стањем на бројилу на дан првог јануара, баш да не би се пореметило умањење због рационалног утрошка, као прошле године и џаба, нико то не гледа.
Пре ће да евидентирају телефонску пријаву него мејлом.
 
Nazad
Vrh Dno