Šta je novo?

EPS račun preko neta

Koji je konkretno razlog nerviranja sto na portalu nije proknjizeno? Do sada sam i pre gledanja na portalu placao e bankingom poslednjeg dana roka za popust (28. ili 29, kako kad) i uvek je obracunat popust normalno za sledeci mesec. Ne vidim i dalje zasto je toliko bitno da se na portalu instant vidi?
 
Па, људе то занима, хоће да виде да је то решено и да се не секирају и чекају дуже време. Неизвесност је најгори осећај, психоубица.
Тачно је све што си навео, али треба разумети и друге.
 
Koji je konkretno razlog nerviranja sto na portalu nije proknjizeno? Do sada sam i pre gledanja na portalu placao e bankingom poslednjeg dana roka za popust (28. ili 29, kako kad) i uvek je obracunat popust normalno za sledeci mesec. Ne vidim i dalje zasto je toliko bitno da se na portalu instant vidi?
Jer nema ni jednog razloga ako je sistem uradjen kako treba da se ta uplata ne vidi u roku od par sekundi. Ekstremno je los UX da za uplatu koju izvrsis dobijes potvrdu na mail, a onda stoji jako iritantno po sred portala da dugujes i dalje. Stvara konfuziju kod korisnika. Necu da idem u krajnost, ali mogao bi reci da je skoro “dark UX” pattern da ljudi plate potencijalno vise puta… Interno knjizenje moze trajati koliko god, ali korisnik ne treba da se dovodi u zabludu da li je nesto izvrsio kako je zeleo.
 
Има ту нешто што се назива банкарско време или томе слично.
До 18 сати се обављају међубанкарске трансакције, и то само радним данима. Нисам сигуран да ли све иде преко НБС или не али треба имати ово у виду.
 
Strah moze biti opravdan jedino ako ti se desilo to nekada, da uplata nije proknjizena, u suprotnom je mazohizam.
Sem toga, cak i da se desi, ne vidim razllog da tuzba na to bude uzaludna i da se nece resiti obicnim emailom a kamoli drugim vidovima komunikacije.
Ne branim ovde EPS nego generalno.
 
Strah je možda prejaka reč, ali oprez je opravdan. Prvo, promenili su sistem (aplikaciju, bazu...). Zatim su verovatno čačkali u decembru iz poznatih razloga. Onda su bili hakovani, pa su podizali nešto iz početka, nešto iz bekapa... Znači jedan mišmaš aktivnosti i verovatnoća greške je mnogostruko veća nego u redovnim okolnostima.
S druge strane, većina je čula za horor priče o izvršiteljima (bile istinite ili ne) i mnogo je bolje i jednostavnije pratiti stanje i reagovati pre nego dođe do tužbi, sudova i/ili izvršitelja.
 
Ljudi, treba to nazvati pravim imenom. STRAH da će ti nesposobni sistem UKRASTI lovu.
 
Ima li neki info kada treba da prorade šalteri eps-a za plaćanje RN?
 
Ljudi, treba to nazvati pravim imenom. STRAH da će ti nesposobni sistem UKRASTI lovu.
Placao sam racune i bez postojanja portala, gotovo uvek poslednjeg dana za ostvarivanje popusta, da je nastao neki problem, izvukao bih iz banke izvod i to je to, sigurno necu biti u panicnom strahu sto mi na epsovom portalu nije proknjizeno odmah. Ziveli smo i pre elektronskog uvida u sve i svasta.
 
Ја добио јуче папирни и плаћено одмах,инстант.
 
Читајући коментаре, једини закључак који могу да изведем је да су инжењери најглупљи сој људи.
Уместо лепо и културно као адвокати, лекари или нпр. продавци (мајсторе да не помињем, пошто су посебна категорија) да праве системе где лепо има да чекаш док ти се неко не смилује без обзира који и колико хитан проблем имаш, они нашли да праве системе који раде, поуздани су и где генерално нема чекања...стварно су будале.

Шта хтедох да кажем, не знам где се одмах види да је уплата прошла ако се плаћа кроз IPS. Који је то систем који то може да изведе у реалном времену, ево нека неко да пример, да ме просветли. Овде код ЕПС-а би стварно могло да се поради на томе (ако то већ није случај, нисам пробао) да се уплата види одмах ако иде кроз AltaPay. Молим само да се не кука како то кошта 30 динара, код инфостана се плаћа 50 па се не сећам да се неко жалио (истини за вољу, дуго се није плаћало ништа, али су се досетили да није по закону).

Оно што би мене рецимо интересовало, како је ЕПС уопште могао да ради обрачун за струју, обзиром на напад? Исто тако верујем кад би их неко то питао (али нема ко, јбг) да би рекли да је све било по ПС-у и да су уносили стање како им је стизало са терена. Само је питање где су могли да унесу, на који сервер (систем) кад је био "незапамћен" напад и сходно томе јесу ли кршили неки закон? Мада, не би они то тако... Тако да верујем да ће изненађења са рачунима тек да буде.

P.S. Хвала модерацији што истрајава и не попушта пред молбом да имамо само једну тему за ЕПС рачуне.
 
Vidim da znaš dosta o načinu plaćanja eps-u pa da pitam :
Da platim preko interneta ili
da idem na šalter da platim.
 
Колико сам ја прочитао, напад није био рушилачки, него крађа података. Онда није никакав проблем да се сервери који су на интернету са њега и искључе. Сигурно су сервери са подацима и обрадом рачуна заштићени и нису на интернету већ на епсовој интерној мрежи. Иначе би тек био хаос.
 
Шта хтедох да кажем, не знам где се одмах види да је уплата прошла ако се плаћа кроз IPS. Који је то систем који то може да изведе у реалном времену, ево нека неко да пример, да ме просветли. Овде код ЕПС-а би стварно могло да се поради на томе (ако то већ није случај, нисам пробао) да се уплата види одмах ако иде кроз AltaPay. Молим само да се не кука како то кошта 30 динара, код инфостана се плаћа 50 па се не сећам да се неко жалио (истини за вољу, дуго се није плаћало ништа, али су се досетили да није по закону).
Po mom iskustvu najpriblizniji je Yettel tome, bude isti dan proknjizeno, neki put u roku od pola sata neki put par sati kasnije, ne proveravam ali stigne SMS u kome se zahvaljuju na uplati.
 
Колико ја знам,раније је био мјеродаван датум плаћања,пошта,банка,мјењачница и то вам је доказ да сте платили на вријеме.Што се то не види на сајту ЕПС-а или што се одмах не прокњижи(а код инстанта се одмах прокњижи),није ни битно мада би било пожељно.За сву инфраструктуру код ИПС-а је НБС задужена и други,а то нас већину и не занима.Само функционалност.Како су очитали стање на бројилима,па ништа нема званично.
 
Шта хтедох да кажем, не знам где се одмах види да је уплата прошла ако се плаћа кроз IPS. Који је то систем који то може да изведе у реалном времену, ево нека неко да пример, да ме просветли. Овде код ЕПС-а би стварно могло да се поради на томе (ако то већ није случај, нисам пробао) да се уплата види одмах ако иде кроз AltaPay. Молим само да се не кука како то кошта 30 динара, код инфостана се плаћа 50 па се не сећам да се неко жалио (истини за вољу, дуго се није плаћало ништа, али су се досетили да није по закону).
Mnogo je prosto zapravo, potvrdu da je transkacija uspesna dobijes momentalno i sad preko portala sa sve referencom i id-evima. Taj novac je u roku od max minut vec rezervisan na racunu banke. To je dovoljno da mozes istog momenta skloniti onaj dug sa portala koji je tu permanento do prokinjizbe. Mts i Vip npr to urade istog sekunda nakon uplate preko aplikacije ili web-a. Kada se posle knjizi interno,totalno nema veze sa nama korisnicima.
 
Све што пишете је ОК кад је све у реду и кад свако ради свој посао како треба. Очигледно је неко имао велики проблем око доказивања плаћености рачуна па сад и у јогурт дува.
Мени су једне зиме хтели да искључе струју због 'дуга' већег од 5000 динара. Дуг је у ствари био последњи рачун, за који чак није ни прошао рок за плаћање. Једноставно, некоме се дигла патка и наредио да се искључи струја свима са 'дугом' већим од 5000 динара. Међу таквима живимо, на жалост.
 
Ranije dok su postojali stari regionalni portali, posle uplate na šalteru EPS-a, odmah se moglo videti da je dug sklonjen. Tačnije, vi ste taj novac dali, oni su ga primili i stvar je jasna. Ne znam kako je funkcionisalo za onlajn uplatu, koliko se tad čekalo da je registruju.
 
Ovde kod mene piše da je zadnji put ažurirano 24.1. i naravno ne može da se vidi uplata od 25.1. izvršena u pošti u ovom slučaju. Prošle nedelje su ažuriranja išla iz dana u dan, sada opet problem.

Kakva je bila ono milina ranije na regionalnom portalu za područje ED KV, tačno u momentu uplata evidentirana, nešto slično kao u SBB dok sam plaćao kod njih ranije u poslovnici. Msm, ne treba se cimati uopšte oko ovoga nego eto čisto zapažanje da posle par dana solidnog rada i uglavnom ažurne evidencije stanja opet problemi ali možda i ništa čudno obzirom da su u buli i da se ne nazire kraj ovom stanju i za početak otvaranju šaltera kao prvom i osnovnom što treba da bude.
 
Uplatio 24. januara u pošti decembarski račun preko klasičnog papirnog računa (uplatnice), još uvek nije uplata evidentirana na portalu EPS-a.
Stoji da je ažuriranje bilo 28. januara (juče).
 
Poslednja izmena:
Kada ide preko Cice Tabaković (IPS skeniraj-instant plaćanje), proknjiže za 24 h. 🤣
 
Možda namerno odugovlače sa knjiženjem uplata na druge načine, da bi Cica plaćanje ispalo najbrže i najsigurnije. Jel to Alta pay naplaćuje 30 din?
 
Uplatio 24. januara u pošti decembarski račun preko klasičnog papirnog računa (uplatnice), još uvek nije uplata evidentirana na portalu EPS-a.
Stoji da je ažuriranje bilo 28. januara (juče).
24. og plaćeno preko ebank, proknjiženo sve uredno.
 
Ne znam da li je vec spominjano, ali sam upravo dobio info od osobe koja je dobila info direktno iz EPSa da zapravo postoje dva IPSa za placanje.

Prvi koji se nalazi na vrhu i pulsira, koji verovatno vecina koristi, je zapravo preko nekog njihovog posrednika, i kada se tim putem plati, uplata bude proknjizena posle nekoliko dana.
Drugi koji se nalazi kada se otvori PDF racun je direktan racun EPSa i tu navodno uplata prodje brze.

p.s. Search opcija mi nije radila nikakav posao, pa zato pisem, nemojte odmah drvlje i kamenje ako je vec spomenuto :D
 
Treba nam jedan CMD+K za search, da progledamo
Iz nekog razloga mi konstantno izbacivao da je pojam previse kratak, ali kako drugacije da preformulisem IPS, jer bas taj pojam hocu da trazim.. Mozda nesto pogresno radim, ne znam... Mozda je min 4-5 slova u reci i slicno, mada ne znam zasto mi ne registruje celu recenicu ako je napisem. Kako god, napisao sam, roast me :D
 
Nazad
Vrh Dno