Šta je novo?

Zimske gume

Pa dobro, vole majstori da "osacuju" musterije, sta se vozi, koje gume se montiraju, pa tako da usklade i cenu...
Posebno kad gori pod nogama, tad im je najsladje..
Svima se sigurno desilo, samo sto mene takvi majstori vise ne vide niti imaju preporuke.

Edit
Ne mislim da je 1000-1200din po gumi puno - zamena+balansiranje+novi ventili...
Ali eto jos jedan argument za AS gume i zamenu istih na svake 3 godine...

Edit2
Kad smo kod ventila - ima li preporuke za neke alu ventile?
 
Poslednja izmena:
Za zamenu gume nije, ima tu posla i ja ne bih žalio pare da uradi dobro i ne ogrebe felnu.

Ali 100 din po šrafu je previše. Imao posla oko 4 pretegnuta i alat. Moraću cevku metalnu da ubacim u garažu.
 
Ni ja ne praktikujem, uvek sam imao 2 seta tockova koje sam sam srafio i menjao, medjutim promenio sam auto i nisam "stigao" kupiti druge tockove za zimske gume.
 
Ti verujes u to da neko ima dva kompleta guma ali zimi ipak vozi na letnjim? :rolleyes:

Pogresna logika skroz...!

sve manje ljudi ima dva seta guma Letnji - zimski
oni koji imaju jedan set to su ili zimske ili all season...

jednostavno posle toliko godina nakon stupanja na snagu zakona o obaveznim zimskim gumama jednostavno nema logike posedovati samo letnji set,
ko ga je eventualno posedovao do sada su se sigurno potrosile.

Ne, ja verujem da ima i ljudi koji nemaju dva kompleta guma, već samo jedan i to letnji,
kupili polovan auto prethodnih par godina koji je došao sa letnjim gumama i nisu imali "potrebe" da uzimaju zimske gume.

Kao što napisah, zakon kaže da su zimske gume obavezne ako ima leda i poledice (što je retko bio slučaj prethodnih par godina u gradovima),
tako da je neko bez problema mogao da vozi zimi sa letnjim gumama i da ne krši zakon.
 
Паметни свет из клуба љубитеља летњих гума. Возе они и кад има леда и поледице, ’само до радње/посла/школе’ ‘и није толико клизаво’ ‘возићу очишћеним улицама, нећу да се завлачим нигде’ 🤡
 
Ja na jednom autu imam dva seta felni i kada dodje vreme za menjanje pozovem mobilnog vulkanizera, dodje do mene, zameni tockove i ne cimam se uopste sa tegljnjem guma, cekanjem kod vulkanizera itd. 3000din je zamena seta tockova i po meni vredi jer ne trosim vreme i zivce niti teglim tockove.
 
Tako radi i komšija, samo mu rekli da nema termina narednih 15 dana. Nije zvao kad je padao sneg, nego kad treba negde u novembru.
 
Inače sam šrafim, ali nije mogao da se odšrafi prednji desni točak, jer sam krpio tu gumu pre par meseci. Imbecil pretegao na ko zna koliko Nm, izgrebao felnu, itd. Bar ne ispušta.

Prezategnuti šrafovi se već neko vreme ističu kao veoma čest problem kod naših vulkanizera.
Gledajte tamo šta majstor radi, bunite se ako zateže šrafove pneumatskim pištoljem (pa onda kobajagi "dotegne" moment ključem...)
Tražite da ponovo odvrne i zategne SAMO moment ključem.
Ako se ne daju, izvadite ključ iz seta u vašem gepeku i tražite od "majstora" da vam pokaže kako se to odvrće, na putu, bez pneumatskog pištolja.
Ne pomerajte auto iz radionice dok ne zategnu kako treba, samo moment ključem.
Tražite gazdu/poslovođu ako teraju svoje...

Već sam pisao ovde, jedan Hyndai je završio na ne baš jeftinom menjanju glavčine točka nakon vulkanizerskog zavrtanja šrafova...
Kolege i ja skakali po ključu za odvrtanje točka na jednom Fiat-u, nedelju dana nakon rada vulkanizera...

Ne sme im to prolaziti. Moraju naučiti posao. :mad:
 
Meni su ostetili navoj na oba zadnja tocka, poravnali ga. Morao skidati diskove i urezivati novi veci navoj.
 
I ja se ne sećam da sam video da zavrcu ključem. Uvek pneumatski pistolj
Mislio sam da imaju regulator jačine zavrtanja pa me nije Interesovalo.
 
Ima na pištoljima moment ključ, ali ko bi to čačkao svaki put?!?
To im uvek stoji podešeno na max, i za odvrtanje (što ima smisla), i za zavrtanje, što nam pravi probleme.

Po pravilu, može da zavrne pištoljem, ali podešenim na minimum, te onda moment ključem ručno dotegne do propisanog momenta.

Dobar majstor može da zavrće pneumatikom i na maksimumu, ali da ne drlja pištoljem do kraja već prekine trenutak pre nego pištolj krene da tuče na kraju (što jeste udarno zatezanje).
Zatim treba ručno da dotegne ručnim moment ključem.
 
Za kućnu varijantu mi, bar na papiru deluju ok oni udarni iz lidla. Čini mi se da su deklarisani na 100 Nm za zavrtanje i tu ne bi mogao da pretegne nijedan šraf. Kod mene se dotežu na 103 Nm i uvek nakon zamene točkova (kod vulkanizera, pošto su tamo na čuvanju) popustim svih 20 šrafova i dotegnem moment ključom na propisanu silu stezanja.
 
Za takm momenat moze na osecaj, rucno.Nemoj bacati pare za moment kljuc i udarni.
 
Po pravilu, može da zavrne pištoljem, ali podešenim na minimum, te onda moment ključem ručno dotegne do propisanog momenta.
Upravo ovako bi trebalo da rade.
Svi oni koriste moment ključ kad spuste auto sa dizalice samo je pitanje koliko ga stegnu pre toga. Ako ga stegnu više, džaba ga posle dotežu moment ključem.
Inače, ima li neko preporuku gde kupiti solidan moment ključ, da nije preskup, a da radi posao dva puta godišnje
 
...ima li neko preporuku gde kupiti solidan moment ključ, da nije preskup, a da radi posao dva puta godišnje

Lidl, kada ga dobiju. Bude ih 3-4x godišnje.


Svi oni koriste moment ključ kad spuste auto sa dizalice samo je pitanje koliko ga stegnu pre toga. Ako ga stegnu više, džaba ga posle dotežu moment ključem.

Da, baš to mi ide na ganglije. Zadrlja ga pištoljem na +500Nm, i onda kao uzme moment ključ, i zateže do KLIK.
I ima ih koji uopšte ne kontaju "šta je tu problem?!?"
:eek:
 
Dobro, isplakao si se jedno 20x na forumu o majstorima i moment ključu, jel moze sad povratak dzedaja na temu? 😉
 
Ne mogu da verujem da ima ljudi koji na planinu u decembru kreću sa letnjim. Ne kažem da ne govoriš istinu ali meni je to malo teško da svarim
Ja sam jednom u januaru na skijanje na Kopaonik posao sa ljetnjim. Znam da zvuci suludo ali iskrsla mi je kombinacija danas za sutra a porucene gume su trebale da mi stignu tek za nedelju dana. Znao sam da snijeg nije padao nekoliko dana i da su putevi cisti a sunce przi i lagano sam se popeo. U povratku su mi stavili lance u hotelu, skinuo sam ih posle pola km.
 
Cestitamo, ovim postupkom si se kandidovao za upravni odbor kluba ljubitelja letnjih guma :ROFLMAO:
 
Za takm momenat moze na osecaj, rucno.Nemoj bacati pare za moment kljuc i udarni.
Udarni neću da uzimam, ne treba mi a moment ključ sam uzeo davno u Lidlu pošto mi auto ima set za krpljenje a spram toga nema ključ za točkove u setu.
 
Posle 2 promjene tocka dobijes osjecaj u nozi koliko treba da se stegne tj nagazi kljuc i nikad nema greske.
 
Nema greske za otpustanje, lagano nagazis nogom i otpusten je. Jedini put kad sam imao problem je kad mi je neki pametnjakovic pistoljem pretegao sigurnosni sraf, morao je da se busi da bi se izvadio.
 
Nemoj nogom zatezati točkove, postoji propisan moment zatezanja, obično je oko 120Nm. Piše u uputstvu za vozilo.

Iznenadićeš se koliko to nije nešto jako stegnuto. Skakanje po ključu je put u oštećenje navoja i tad će da ti otpadne točak, ne ako se zategne propisno i slabije.

Pišem o običnim automobilima, ne znam kako je za kamione.
 
Nema greske za otpustanje, lagano nagazis nogom i otpusten je. Jedini put kad sam imao problem je kad mi je neki pametnjakovic pistoljem pretegao sigurnosni sraf, morao je da se busi da bi se izvadio.
Stegni nogom slobodno samo imaj u vidu da svaki aluminijumski tocak ima konus kao i sraf takodje pa kad taj aluminijum zalepi skakacete vas dvojica po kljucu i polomicete ga a sraf otpustiti necete. Iz tog razloga sam napisao da ces bez problema stegnuti ali otpustiti ne.
120NM vam je ~12kilograma e sad zamislite kad sa 80, 90 i vise kilograma stanete na POLUGU i zategnete sraf kakav stres taj isti sraf i navoj trpi!? Neko pametan je nekada sve to propisao a vi, neki i pored toga pravite dodatnu nauku za zatezanje tockova. Sve je lako dostupno na internetu uostalom ako vam je i to tesko, pravac vulkanizer i platite kao sto i vas neko placa da obavljate neki posao jer ste ( valjda ) strucni.
 
Već sam pisao da je za stezanje dovoljno upotrebiti originalni ključ ili ključ sa 30cm polugom i stegnuti sa rukom.Ovo sam lično uporedio sa moment ključem na 120nm.
 
Meni se matice stežu na 103Nm i tu nema govora da se koriste noge, rukama se skroz lagano dotegnu koliko treba.
 
Au brate al napraviste umetnost od stezanja srafa. Prvo, uvek treba mast staviti na sraf i onda mozes da skaces gde kad i koliko hoces. Do sad na preko 15 automobila stezao nogom ( ne zanima me dal ima potrebe , volim da stegnem ) i zamislite nikak, ali nikad nisam imao problem da ga posle rukom jace povucem i odsrafim kad dodje za to vreme. Slobodno se uhvatite kljuca i srafa nemojte biti tetke.
 
Na konto cena usluga kod vulkanizera, nije problem što naplate, već što ne urade kako treba.
Pre mesec dana sam bio kod jednog poznatijeg vulkanizera u NS da montiram nove gume, igrom slučajeva auto nisam skoro ni koristio od tad jer nisam bio tu.

Juce sednem u auto, izađem na AP i ubistvo, auto se trese ko da ima epilepticni napad. Vibracije počinju na oko 110,probao sam do 130,preko nisam jer mi ni ovo nije delovalo sigurno. Sumnjam na gume jer mi je malo verovatno, ali ne i nemoguće, da je nešto tako ozbiljno crklo/pokvarilo se a jedina promenljiva su gume.
 
Vrh Dno