Šta je novo?

Zimske gume

CC2 služio 3 godine bez problema, a danas čujem kako se i drugi žale na uslove od prekjuče, i svi imaju neko opravdanje (stare zimske, vozili leti zimske i sl.).
Tako da se nadam da nisam bacio pare na Conti.

Na nekim ulicama je svakako bio haos. GY UG9+ sa sve uključenim programom za vožnju po snegu/ledu... pa su točkovi u onom dubokom mokrom snegu na momente vrteli u prazno na uzbrdici. Mnogi vozači su samouvereno krenuli, pa čak i oni sa odličnim gumama misleći da mogu svuda.
Komšija vozi BMW i bez obzira na gume, do parkinga nije došao, dok recimo Dačija sa prednjim pogonom jeste prošla. U takvim situacijama samo AWD ili parkiraj na dva dana i uživaj (ko može).

Međutim, jutros je tek haos zbog tankog leda.
 
Sigurno nisi bacio pare na Conti.
A i CC2 su te lepo služile. Nije malo 3 godine, obe sezone. Šta čovek može više da poželi
U principu da i ne...
Ocekivano za zivotni vek AS guma, ali... Radi se o "premium" produktu koja je bila u vrhu na svim testova a i cenovno i bilo je za ocekivati barem 4 godine...
Vrlo identicna iskustva je recimo mogao da ima sa Hankook Kinergy 4s2 h750 i planski ih zameni posle 3 godine, a pritom bi poprilicno ustedeo za give or take ~90% performansi CC2.
 
Kada su nove, CC2 imaju samo 6.7mm dubinu šare. Heinz je naveo da su njegove CC2 stare 3 godine (oko 35.000 km), što znači da verovatno imaju 5-5.5mm šaru, što je nedovoljno za ovakve zimske uslove koji su bili ovih dana (miks vlažnog snega, debelog sloja najgore bljuzgavice, poledica).
Možda je mogao još 10-ak meseci da troši te CC2, pa pred sledeću zimu da uzme ili (opet) premijum AS, ili premijum zimske. Ali dobro, već je rešio da pređe na 2 kompleta guma visoke klase, što je uvek najbolje rešenje.
 
Mozda je mogao, a mozda je i smesa vec dotrajala tako da zasto bi rizikovao na na prvim prolecnim/letnjim kisama...
Sudeci po njegovim utiscima i karakteristikama CC2 za zimske uslove (prevashodno je tu najbolja) - to vise nije to, imala ona 5+ ili 4+ mm sare...
Generalno 3 godine je neki limit za AS gume, sudeci po utiscima ljudi na stranim forumima, sve preko toga je na "osecaj' i rizik vozaca da li mogu jos sezonu-dve da izguraju.

Doduse on sada zbog dubine sare moze da ih uvalja lakse i amortizuje cenu letnjih pneumatika... :)
Ali cinjenica je da ja licno recimo takve 3 godina stare AS gume ne bih kupio makar bile i CC2, nadam se da i ostatak foruma to razume.
U tom slucaju i generalno bolje kupiti nesto iz srednjeg viseg segmenta (Hankook, Nexen, Kleber Quad) i menjati redovno na 3 godine...
 
Ne znam gde vi vidjate te letnje gume sada... kada to ni zakonski nije dozvoljeno niti moguce proci tehnicki pregled

Ono sto je realno da nemaju svi dobre gume, neke gume se klizaju vise, neko ima losu kinesku, ili je guma jednostavno stara...ali je uvek zimska ili minimum all season.

Da neko vozi letnje gume je bukvalno nemoguce jer mu se ne isplati.
Ko hoce da cicijasi on nema letnje gume, nego zimske koje vozi cele godine.

Po zakonu, zimske gume su obavezne od 1. novembra do 1. aprila ako je na kolovozu sneg, led ili poledica, što u praksi znači da bez problema neko i u novembru može da prođe tehnički pregled sa letnjim gumama.
Obzirom da je poslednjih par godina baš slabo bilo snega i leda recimo u BG-u,
dosta ljudi nije imalo "potrebe" da menja letnje, tako da sigurno ima ljudi koji su prethodnih dana izašli na put sa letnjim gumama.
 
Po zakonu, zimske gume su obavezne od 1. novembra do 1. aprila ako je na kolovozu sneg, led ili poledica, što u praksi znači da bez problema neko i u novembru može da prođe tehnički pregled sa letnjim gumama.
Obzirom da je poslednjih par godina baš slabo bilo snega i leda recimo u BG-u,
dosta ljudi nije imalo "potrebe" da menja letnje, tako da sigurno ima ljudi koji su prethodnih dana izašli na put sa letnjim gumama.
Takodje na placevima najčešće dobijete letnji set (bez obzira u kojoj sezoni kupujete auto i iz koje zemlje uvoza). Tako sam i ja praktično u decembru dobio letnje gume na autu iz Nemačke.... pre dosta godina, ali i tada su važili isti zakoni...
 
Posle ovog stresa kod vulkanizera i otvorene pljačke vulko mafije :) za leto tražim drugi set felni pa ćemo videti šta dalje.
 
Neki predlog gde kupiti gume ?
Do sada uglavnom uzimao u Planeti guma
 
Ako ti ne treba montiranje, kupi tamo gde su najjeftinije. Ionako svi prodaju istu robu.
Pozdrav
 
Po zakonu, zimske gume su obavezne od 1. novembra do 1. aprila ako je na kolovozu sneg, led ili poledica, što u praksi znači da bez problema neko i u novembru može da prođe tehnički pregled sa letnjim gumama.
Obzirom da je poslednjih par godina baš slabo bilo snega i leda recimo u BG-u,
dosta ljudi nije imalo "potrebe" da menja letnje, tako da sigurno ima ljudi koji su prethodnih dana izašli na put sa letnjim gumama.
Ti verujes u to da neko ima dva kompleta guma ali zimi ipak vozi na letnjim? :rolleyes:

Pogresna logika skroz...!

sve manje ljudi ima dva seta guma Letnji - zimski
oni koji imaju jedan set to su ili zimske ili all season...

jednostavno posle toliko godina nakon stupanja na snagu zakona o obaveznim zimskim gumama jednostavno nema logike posedovati samo letnji set,
ko ga je eventualno posedovao do sada su se sigurno potrosile.
Takodje na placevima najčešće dobijete letnji set (bez obzira u kojoj sezoni kupujete auto i iz koje zemlje uvoza). Tako sam i ja praktično u decembru dobio letnje gume na autu iz Nemačke.... pre dosta godina, ali i tada su važili isti zakoni...

na placevima se rukovode jednostavnom ekonomskom logikom:

  • Ako je uz auto stiglo dva seta, daju vam jedan set losijih guma na lepom autu
  • Ako je auto ruzan dobicete set dobrih guma sa alu felnama (mora nesto da ga proda)
  • Ako je auto prosecan, dobicete losije gume, a drugi set sa alu felnama prodaju posebno.
 
Tako rade svi koji nemaju dva seta.
Zimske moraju da imaju, letnje jednostavno ne moraju.

Bukvalno nemoguce da neko ima samo letnji set.
 
Imaju letnji i zimski set ali odlazu zamenu na zimski set sto je duze moguce i onda ih uhvati sneg, ne razumem sta je tu toliko nejasno
 
Kod IPG ima i DOT ,sjajno u PG sam morao zvati i cekati da mi jave koji je
Da ne uvale matore gume
 
Skoro sam uzimao zamensku, pisalo da je DOT 2024, stigao DOT 2024
 
Kod mene je montaža i balansiranje 4000 dinara. A koga mrzi da sam šrafi točkove ako ima dva seta, to je 1600.
 
4400 din za bukvalno ništa kako treba (16" točak). Nijedan točak u balansu, pritisci haos. Reklamirao danas pa su sva 4 ponovo balansirali, nisam stigao da probam da li su uradili kako treba (ceo BG saobraćaj stajao, čekam priliku). Pritiske sam nadam se sam sredio, i to moram da sačekam da proverim da li će da izbaci grešku ponovo.
 
Definitivno su se toliko izbezobrazili da se mnogo više isplati dva seta felni. Mada ima još poštenih, ja sam zamenio za 2000 u BG-u, tako da se može naći. Ali da se većina polakomila, to je tačno. Pre neki dan sam čuo da su drugu naplatili 8.800 din, za 17-ice, jedan od poznatijih servisa u NS
 
Ja platio 2400, zamenu kompleta 17" na SUV, prigradska opština (Beograd). Kasnije mi je palo na pamet da se majstor zeznuo tokom obračuna, ali...
Pozdrav
 
Mislim da su upravo cene kod vulkanizera motivisale ljude da imaju ili dva seta ili da voze AS gume. Realno cena dve tri zamene guma je kao set nekih polovnih felni.
 
4400 din za bukvalno ništa kako treba (16" točak). Nijedan točak u balansu, pritisci haos. Reklamirao danas pa su sva 4 ponovo balansirali, nisam stigao da probam da li su uradili kako treba (ceo BG saobraćaj stajao, čekam priliku). Pritiske sam nadam se sam sredio, i to moram da sačekam da proverim da li će da izbaci grešku ponovo.

To je pretpostavljam BG i za sva cetiri tocka...
Letos je zet u PO-u, menjao za 3500 za sva cetiri - zamena+balansiranje+novi ventili... Zato sam i ja razmisljao dok sam na odmoru dole da zamenim, samo sto je izbor guma u Srbiji nikakav.
U AT je od 22-30 i neki euro po tocku. (do 18ica, vece idu naravno po visim cenama :) )
 
Ja platio 2600,nikako mi se ne isplati stavljati felne jer dobrih novih nema ispod 300-350 eura
Iskreno volim da mi moj vulkanizer pogleda i gume i felne u kakvom su stanju
S obzirom da on ne prodaje ni jednu ni drugu stvar nema interesa da me laze a i menja mi gume vec 9 godina
 
Sestri u Vulco na Pezo 2008 za zamenu 16ica uzeli 4800 din...
Ja za 17ice bukvalno 50m dalje, kod drugog vulkanizera u maloj garazici platio 3000. Zarkovo je u pitanju.
 
To je baš jeftino, ja sam 1900 platio da skine 4 letnja 19 i stavi 4 zimska točka 18. Oni bukvalno imaju različit cenovnik za isti posao.

Inače sam šrafim, ali nije mogao da se odšrafi prednji desni točak, jer sam krpio tu gumu pre par meseci. Imbecil pretegao na ko zna koliko Nm, izgrebao felnu, itd. Bar ne ispušta.

Zato ne idem kod vulkanizera sem kad baš ne moram. Jedva je momak odšrafio šrafove polugom od 2 metra, držao sam volan unutra.
 
Nazad
Vrh Dno