Šta je novo?

Zimske gume

Ma OK.
Samo, malko ga pretera. To bi i odokalno moglo da se primeti pre nego eskplodira :)
Sve se kod nas obavlja po pravilima, ovo naročito. Da im posao zavisi od visoke preciznosti sigurno bi to radili. Centriranje trapa je jedno, a pumpanje guma drugo. Ovako ...
Nije da ih branim, da se razumemo. To pumpanje ne naplaćuju i njigova je dobra volja. Nešto ne verujem ni da su u zakonskoj obavezi
 
Ma OK.
Samo, malko ga pretera. To bi i odokalno moglo da se primeti pre nego eskplodira :)
Sve se kod nas obavlja po pravilima, ovo naročito. Da im posao zavisi od visoke preciznosti sigurno bi to radili. Centriranje trapa je jedno, a pumpanje guma drugo. Ovako ...
Nije da ih branim, da se razumemo. To pumpanje ne naplaćuju i njigova je dobra volja. Nešto ne verujem ni da su u zakonskoj obavezi
Postoji zakonska obaveza da merni instrumenti budu ispravni, tj. tačni (Zakon o metrologiji, pravilnik o merilima...)

Međutim, postoji i zakon o bezbednosti i zdravlju na radu koji nalaže da se vrši pregled i ispitivanje opreme. Zašto je ovo važno kod kompresora? Pa zato što se radi o sudu pod pritiskom i između ostalog, svi merni uređaji na njemu moraju biti ispravni. Recimo, za fizička lica ovo ne važi, pa tako tvoj lični kompresor ne mora biti sa zakonske strane ispravan i tačan, ali ako si pravno lice, dužan si da radniku daš na raspolaganje i upotrebu opremu za rad na kojoj su sprovodene mere zaštite i za koju je utvrđenu stručnim nalazom da je ispravna i bezbedna za upotrebu. Zašto je to dalje važno? Pa zato što su posledice eksplozije pneumatika često fatalne, pa se u slučaju akcidenta vrši veštačenje, a to može u konačnosti da donese i krivičnu prijavu za odgovorna lica u pravnom licu.

Takođe, oni koji imaju uveden standard ISO 9001, a koriste mernu opremu, imaju obaveznu tačku etaloniranje.
 
Manometri se ne kalibrišu, već se etaloniraju. U prevodu: da 1 bar bude 1 bar. Uopšte nije skupo, ako nisu etalonirani može biti samo javašluk u pitanju. Ili ga majstori tresnu o pod pa džabe sve.
 
I to je vrlo verovatan realan scenario. Plus svakodnevno nebrojeno otkačinjanje, zakačinjanje, odlaganje na sve strane
 
Nego, u vezi "na koju osovinu bolje gume" 😁

Nije tu baš tako lako izvesti univerzalnu formulu, već treba usvojiti više smernica.

Prvo i osnovno, ne treba ni na jednoj osovini nositi loše gume ( stare, ćelave, nepoznatih proizvođača/karakteristika ) i u ovome se, koliko vidim, većina slaže.
Drugo i ništa manje važno je, poznavati trenutne vozne mogućnosti automobila, koje variraju kako zbog pneumatika, tako i zbog trenutne tehničke ispravnosti vozila ( stanje trapa, amortizera, kočnica ), osovinskog opterećenja... A najviše trenutnog stanja asfalta.
Ovo su dakle dve osnovne stvari koje glavu čuvaju na putu.

E sad' da probamo da zamrsimo... 😁
Bolja guma napred ili nazad?!

Ono što buni neke u ovoj podužoj diskusiji, ne treba nikako da čudi. Kada npr uzmemo u obzir da je većina saobraćajnih nesreća nastala tako što vozilo nije moglo na vreme da se zaustavi/uspori ili je proklizalo "preko nosa" u bankinu, jendnek/suldum, autobus iz suprotnog smera.. A za šta su prednje gume ( a u stvari najčešće neprilagiđena brzina ) krive. Odnosno, na njima je bila "poslednja linija odbrane".
Dalje, kada ubacimo u računicu, da većina automobila osim što prednjim gumama koči, upravlja, preko istih prenosi i snagu na asfalt, pa da je većina osovinskog opterećenja, na praznom vozilu ( a takvo je najčešće na drumu ), takođe na prednjoj osovini, zbog čega najveći broj putničkih automobila "podupravlja" u krivini ( izuzetak je npr bmw, kod koga je većina modela na nekih 50:50% ili da odemo dalje i ređe, kod porsche-a 911 kod koga je veće opterećenje na zadnjoj osovini ).. Da ne dužim dalje, mnogo je toga što je tim prednjim gumama povereno i zbog svega toga mislim da vozači/majstori i daju prednost "obući" na prednjoj osovini.


E sad' zadnja osovina i zbog čega treba imati dobru gumu i pozadi.

Na prvom mestu bih umanjio važnost voznih karakteristika na snegu/ledu ( gde bežanje zanjeg kraja na tim malim brzinama, malo veštiji vozač može da "kontrom" na volanu ispravi ), već bih akcenat stavio na ono što može da se desi na velikim brzinama.

Npr tu je iznenadna promena pravca ili tzv " test severnog jelena " ( npr izbegavanje pešaka ili vozila koje se "pojavilo" sa sporednog puta, neosvetljen trektor noću itd. ) gde zadnja guma glavu čuva na brzinama, na kojima zbog nagle promene pravca dolazi do gubitka trakcije zadnje osovine i posledičnog zanošenja zadnjeg kraja, kada može doći i do prevrtanja vozila.
Ili vožnja po jakoj kiši na magistrali/autoputu, gde prednje gume zahvajujući težini motora uspevaju da ne zaplivaju na tih 2-3mm vode na asfaltu, dok na zadnjoj osovini može naglo doći do pojave "akvaplaninga", pa još ako duva jači bočni vetar... Recept za propast.

Uglavnom, kada sve uzmemo u obzir, najbolje bi bilo da su gume stalno nove i najbolje na obe osovine..Ali pošto to nije uvek moguće, najbolje bi bilo prvo usvojiti ono sa početka izlaganja. 😎
 
Poslednja izmena:
Još jedna "sitnica" koja se uporno igoriše

Imate sve 4 iste gume, relativno potrošene. Vozite, nema zanošenja, sve pod kontrolom ... A onda stavite dve nove i to napred.
Neki tvrde da zadnji kraj gubi kontrolu, izleteli, danak neiskustvu, itd.
Šta uporno previđate?
VAS, draga gospodo. Ne znate da vozite :)
Opustili ste se, imate nove prednje gume, grizu asfalt, ohrabrili se, ... i cvrc. Vani je isto i dalje klizavo, osećaj u zimskoj obući nije najbolji
Dali ste mu po gasu.
Fizika ostaje ista, čuda ne postoje, put i dalje ostaje klizav, preterali ste, Elektronika ne može da kompenzuje, krivi ste samo vi a ne gume

100 godina su se nove gume stavljale na prednju pogonsku osovinu, sad odjednom na zadnju. Kažu u Mišlenu i ostalim.
Kažu naravno, jer znaju kakvi su ljudi. Mnogo im je lakše da napišu ovako jer ćete sa starim prednjim i dalje voziti opreznije, pa ćete čim pre kupiti i ostale dve

Apropos ove priče, postoji druga kontradiktornost - par AS i par sezonskih? Koje gde, poznajući i ovaj aspekt. A?
Bukvalno mogu da se svedu pod ovakav slučaj, zar ne

Napisao sam da sa parom ishabanih i parom novih nisam imao nikake incidente i nisam gubio kontrolu, a pokušavao sam da se ... "zabavljam". Mnogo više je snega i leda bilo tada, o itekako. Nšta se putevi nisu čistili, a i kada prođe bager ostane nekoliko cm, taman da se lepo zaledi
Btw, setih se, kada je drugar kad smo bili klinci nabavio prvu varijantu Lade 1500 karavan da tera neku robu. Prepakovani Fiat.
Mogao si jednim zadnjim točkom da staneš na asfalt, drugim na sneg, ubaciš u drugu ili treću, pritisneš gas nečim i komotno da izađeš iz nje, radili smo to. Taj točak na snegu se vrti drugi ne mrda, auto ostaje u mestu.
E sa takvim autom bio je poduhvat voziti sa letnjim gumama po snegu na -5, -10... Mi jesmo
 
Poslednja izmena:
^ I ja sam vozio yuga na dizalici 200 na sat samo ne vidim kakve to ima veze sa temom
 
Svi se pozivaju na testove.. Ali pogledajte sta su testovi "simulirali"

Otvoren put na ravnom?

Ako vozite takve relacije onda bolje gume pozadi pa uvek kupujete nove i imate ispoštovanu rotaciju uključeno u održavanje guma.

Testovi nisu radjeni u gradskim uslovima kreni, stani, uzbrdo, nizbrdo da bi dali preporuku.

Zanosenje prilikom kocenja u gradskoj vožnji sa pohabanim gumama na zadnjem kraju je svedeno na minimum jer brzina 30-40kmh u sustini na snegu kroz grad prosečno.
Da li je to tacno ili ne? Setite se kakve su situacije lupanja po gradu..
Takodje i van grada, koliko ste videli vise pravolinijskih izletanja u odnosu na bočna?

Ja vozim 80% po gradu i kada je van grada to je Šumadija uglavnom, manje vojvodina, svake godine 2-3x vikend zimovanja.. Znaci oko 4-6x uz/niz planinu..

Moje uverenje je na sve sto sam do sada pisao od klizanja , simulacija, ličnog iskustva, rotacije guma.. Uveren sam da bolje trebam da drzim napred..

Ja i jos par ljudi branimo stavove jer smo direktno bili u situacijama da nam kliza auto tj opisali smo detaljno .. 90% ljudi ovde se uzda u testove i ABS, ASR, ESP...i pianje da li su ikada klizali zbog losih uslova.

Ako zbog toga treba ban..
1000029858.jpg
😅😅💪
Ali dobro.. Ovde takođe je prihvaćeno mišljenje da je odlazak na planinu reper za dobru grumu..
 
Poslednja izmena:
Одлазак на планину је итекако репер, ја одрадих пре неки дан туру преко дебелог брда да будем у форми са вожњом у зимским условима, и притом да проверим и кола и гуме. Прелепи призори и узбудљиво за вожњу. Јутрос црни лед, лагана и пажљива вожња до посла, срећом то снимим на време чим видим да светлуца асфалт.
1732786923319.png
Тестови служе за оријентацију и директно поређење гума јер се раде у контролисаним условима где онај мићко са tyres-review вози по стази коју познаје као свој џеп у условима које добро провери пре него што крене да мери време. Кад се ја спуштам низ планину немам појма да ли ме на крају кривине чека ризла или углачан лед, па брзину морам да прилагодим да не дупе не проклиза ни у једној ни у другој ситуацији. И ту добре гуме праве разлику.
 
Posebno silazak sa planine.

Previše puta sam čekao da rasklone presigurne u sebe na silasku sa Kopa nakon okretanja. Ne pomaže tu ABS/ESP ako je dosta lošija guma nazad. Ukoliko je razlika mala, uglavnom nebitno.
 
Posebno silazak sa planine.

Previše puta sam čekao da rasklone presigurne u sebe na silasku sa Kopa nakon okretanja. Ne pomaže tu ABS/ESP ako je dosta lošija guma nazad. Ukoliko je razlika mala, uglavnom nebitno.
Kombinacija ABS/ESP ti pomaže da zadnji deo ne kliza i ne odes bočno.

Sta je test severnog jelena? Klasično zanošenje zadnjeg kraja.

Ako je kucanje/lupanje/izletanje pravolinijsko.. Kod novijih ESP je uradio svoje ali gume nisu.
 
Mom teči je upravo los istrčao pred auto, u Švedskoj, A6 pri 100 i kusur. Refleksno se samo sagnuo i ništa više.
Rezultat je bio da je osiguranje pokrilo koliko je moglo, njemu srećom ništa, kupio nov auto i verovatno su jeli pečenje nakon toga (nisu naravno, Švedska :p)

Apropos pomenutog testa, služi maltene samo kao pokazatelj stabilnosti automobila i to više u suvom režimu i sa ekstra gumama.
Maks postignutu brzinu imao je 911 Turbo, 80 i 3-4 km/h, Pa Giulija QV par km manje, itd. Ima i bržih ali ti su auta za psite. Prosečni automobili su oko 70.
Pa vidite onda po klizavom, mokrom, prašnajvom, blatnjavom, snegu, ledu koja treba da bude brzina za adekvatnu reakciju.
 
Poslednja izmena:
Уф, ноћна мора сваког возача у Скандинавији, у Шведској је простор поред пута далеко прегледнији него у Норвешкој.
 
Уф, ноћна мора сваког возача у Скандинавији, у Шведској је простор поред пута далеко прегледнији него у Норвешкој.
Svejedno, noću ga ne vidiš. Tj kada je mrak, noć je relatiivan pojam u tog regiji :)
 
Pa vidite onda po klizavom, mokrom, prašnajvom, blatnjavom, snegu, ledu koja treba da bude brzina za adekvatnu reakciju.
Овај тест је обавезан на часовима вожње по клизавом, мени који сам тада имао скоро 15 година возачког искуства је лепо "отворио очи", колико је екстремна разлика при 40, 50 или 60 на сат.

Svejedno, noću ga ne vidiš. Tj kada je mrak, noć je relatiivan pojam u tog regiji :)
Очи им светлуцају у мраку :). Чим приметим да нешто светлуца са стране спустим брзину и додатно повећам пажњу. Једном ми је излетео јелен, срећом пар стотина метара раније сам приметио групу која пасе, па сам смањио брзину.
 
Mene je oduševila finska škola vožnje.
Inače sam prošao školu svog oca sa 13 godina prvo po blatnjavoj livadi veličine fudbalskog igrališta sa drvećem, stenama, travom ... pa tek onda nakon dve sedmice svakodnevnog treninga od 2-3 sata došao je na red put
 
Kod testa severnig jelena sen proklizavanja zadnjeg kraja se vidi i proklizavanje prednjeg kraja i radi se isključivo na suvom aafaltu!

Što se zamene guma tiče, moja dva centa, kao neko ko je proklizavao zadnjim krajem više puta sa raznim automobilima i sa kombijem, konkretno nove zimske gume, spuštanje niz Igman, elem:

1. Ko ima 4 nove gume samo treba da rotira redovno ali, onda dolazimo.do toga da su prednje koje idu nazad ipak istrošenije od onih koje idu napred, pričam za prednju vuču
2. Sad upravo dolazimo do toga da milimetar razlike u šari je skroz ok i ne pravi drastičnu razliku
3. Bilo koja guma koja je potrošena do graničnika ili je na milimetar od istog je rizična, bez obzira na kojoj je osovini
4. Bilo koja guma koja ima dobru dubinu šare al je matora je rizična, bez obzira na osovinu
5. Ako je leti vožena zimska guma, sledeća zimska sezona je za njih izazov

Lično preferiram da mi na pogonskoj osovini bude bolja guma jer ću se lakše popeti uzbrdo po snegu, jer ću lakše izaći iz dubljeg snega iz mesta , jer ako moram da kontriram pri proklizavanju znam da će imati bolji grip sa podlogom,kqo i pri kočenju, uz napomenu da zadnje gume nisu za bacanje.

Toliko o toj filozofiji oko guma i osovina i kad se ispoštuje 5 gore navedenih tačaka nema šta glava da vas boli.
 
Одлазак на планину је итекако репер, ја одрадих пре неки дан туру преко дебелог брда да будем у форми са вожњом у зимским условима, и притом да проверим и кола и гуме. Прелепи призори и узбудљиво за вожњу. Јутрос црни лед, лагана и пажљива вожња до посла, срећом то снимим на време чим видим да светлуца асфалт.
Pogledajte prilog 468771
Тестови служе за оријентацију и директно поређење гума јер се раде у контролисаним условима где онај мићко са tyres-review вози по стази коју познаје као свој џеп у условима које добро провери пре него што крене да мери време. Кад се ја спуштам низ планину немам појма да ли ме на крају кривине чека ризла или углачан лед, па брзину морам да прилагодим да не дупе не проклиза ни у једној ни у другој ситуацији. И ту добре гуме праве разлику.
Meni su ovakve situacije lakse jer ako se desi klizanje imas više prostora za korekciju, vraćanje kontrole.. Normalno oprezna vožnja jer vidimo uslove puta.. Dok u gradu gde se vozi na branik.. Odmah lupanje cim malo pobegne
 
Imam Michlin Pilot Alpine trenutno dobra je sara ali su dot 2018 i jos sam jednu nesto glupo ostetio sa strane a zaboravio sam to prosle godine kada sam ih skinuo pa sada gledam da kupim druge.

Sta mislite o ovome https://www.internet-prodaja-guma.com/michelin-245-40-r18-alpin-7-97v-xl-ms-3pmsf-fsl-219336.html

Ja koliko sam nesto pogledao nisu lose ali ajde da cujem drugo misljenje. A4 2012 3.0tdi quattro (stage 1) Vecinom sa pancevo beograd relacija ali bude i daljih relacija 5 6 puta tokom zime.
 
Mislimo
Fenomenalna zimska guma, za sneg.

Istina nemamo ni pravu zimu ni sneg ovih godina i ne znamo kada će
Samo. šta će ti XL? Mada moguće je da je fabrika.
I bolje idi na 225/45 R 18, ne mora da uvažiš
 
Poslednja izmena:
Sa tim penumaticima sam uzeo auto pa zato nisam se udubljivao i razmisljao da to menjam ali ono mozda i nije losa ideja. Jeste zime su slabe a nije da ja visim po planinama bio sam samo prve godine na Gocu.

EDIT: sada sam pogledao 225/45 nisu nesto mnogo jeftinije tj zanemarljivo zasto je bolje da didem na uze sem sto su lakse? I ne znam sta znaci XL oznaka, hvala za info :D

Ako mislis da za moje koriscenje ima neki bolji izbor ti reci. Ne zurim da kupim ali ono idem u tom pravcu, uzeo sam letos asymetic 7. Da treba da napomenem prelazim od 15 do 20k godisnje
 
Poslednja izmena:
eXtra Load :) Za teške automobile, opterećene, SUV-ove ...
A4 nije lagan auto tako da je moguće da jesu fabrički namenjene

Ova guma svakako ne može da iskaže svoj potencijal u aktuelnim uslovima, naprotiv. Ima dosta opcija šta sve može da nosi od dimenzija, pa vidi šta ti je najprihvatljivije, malo udobnije i jeftinije ako ima u našoj siromašnoj ponudi.
Rim size (in):18
Alternate tire size:215/45 R 18
Total wheel diameter (mm / in):651 / 25.6
Percentage diameter difference to the original (%):-0.5
interline

Rim size (in):18
Alternate tire size:225/45 R 18
Total wheel diameter (mm / in):660 / 26
Percentage diameter difference to the original (%):0.9
interline

Rim size (in):18
Alternate tire size:235/40 R 18
Total wheel diameter (mm / in):645 / 25.4
Percentage diameter difference to the original (%):-1.4
interline

Rim size (in):18
Alternate tire size:235/45 R 18
Total wheel diameter (mm / in):669 / 26.3
Percentage diameter difference to the original (%):2.3
interline

Rim size (in):18
Alternate tire size:245/40 R 18
Total wheel diameter (mm / in):653 / 25.7
Percentage diameter difference to the original (%):-0.2
 

po ovome 1680kg.

Ima dosta raspona cene ali kada gledam da cu da ih teram 4 godine dal platio 15 ili 20k jednu ne menja mi nesto a nesto mi se ne uzimaju ove od 10 12k, posto imam trip da im neverujem i onda kada malo hocu zustrije da vozim ili krenem negde u planinu uvek se tripujem i kada uzmem neku tako krstenu gumu budem rasterecen.
 
Poslednja izmena:
Vrh Dno